💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان در 2024

آموزش صرافی بینگ ایکس

با گسترش روز افزون دنیای ارزهای دیجیتال، به طبع تعداد صرافی‌ های ارز دیجیتال متمرکز یا غیرمتمرکز افزایش پیدا کرده است. در این‌ بین انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای معاملات که محیط امنی را برای کاربران خود ایجاد کرده از طرفی خدمات مناسبی را نیز ارائه دهد بسیار حائز اهمیت است.

همان‌طور که می دانید یک صرافی ارزدیجیتال برای این‌که مناسب فعالیت و ترید باشد باید دارای ویژگی ها و قابلیت‌های متعددی باشد از جمله میزان کارمزد کم، نزدیکی قیمت صرافی به قیمت های جهانی و همچنین امکانات ارائه شده برای معامله که اگر هرکدام از این موارد دارای کمبود ها و نقص هایی باشد، فعالیت تریدر ها به مشکلات متعددی برخورد می‌کند.

چرا که ما از تمام این قابلیت ها در هر معامله استفاده می کنیم و اگر هر ویژگی کم یا زیاد باشد باعث آسیب به تمام معاملات ما می‌شود.

برای یک معامله گر در دنیای بازار های مالی هیچ چیز تلخ تر از این نیست که یک سود شیرین را به دلیل صرافی نامناسب تبدیل به ضرر تلخ کند.
به همین منظور در این مقاله به معرفی ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال مناسب می پردازیم. در کنار این موضوع به مقایسه چند صرافی و ویژگی های آن ها پرداخته و معاملات در این صرافی ها را باهمدیگر بررسی می کنیم تا به شما علم و تخصص شناسایی یک صرافی مناسب را ارائه کنیم.

در مقاله‌ی بهترین صرافی ارز دیجیتال به مقایسه ده صرافی مطرح دنیا خواهیم پرداخت و از بین آن‌ها صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که به ایرانیان نیز خدمات ارائه می‌کنند، معرفی خواهیم کرد. پس همراه همیار کریپتو باشید تا تمامی مفاهیمی که در رابطه با 10 صرافی برتر دنیا مهم است را تحلیل و بررسی کنیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

1- ثبت نام و فعالیت ایرانیان در بینگ ایکس (Bingx)

صرافی BingX در قسمت «شرایط و خط‌مشی» سایت، نامی از کشور ایران به‌عنوان موضع‌گیری علیه آن نبرده است. بااین‌حال برای کسب اطمینان خاطر با بخش پشتیبانی صرافی تماس گرفته و از این موضوع اطمینان خاطر حاصل کردیم؛ بنابراین می‌توانید در صرافی بینگ ایکس به‌راحتی ثبت نام کنید.

آموزش خصوصی فارکس

شایان‌ذکر است برای انجام معامله در صرافی بینگ ایکس نیازی به احراز هویت نیست و بدون احراز هویت نیز می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

جهت ثبت نام در صرافی بینگ ایکس و  دریافت تخفیف 30 درصدی در کارمزد + پاداش 70 دلاری ثبت نام  + 140 دلار انجام معامله + استفاده از کپی ترید همیارکریپتو بر روی لینک زیر بزنید: (قبل از زدن بر روی لینک وی پی ان را روشن کنید.)

ثبت نام در صرافی بینگ ایکس BingX

برای کسب اطلاعات رایگان در رابطه با ترید اسپات و فیوچرز صرافی بینگ ایکس و کارمزدها، نحوه واریز و برداشت لطفاً به مقاله «آموزش صرافی بینگ ایکس BingX و دریافت پاداش 100$ دلاری» سری بزنید.

صرافی بینگ ایکس با داشتن کارمزد پایین، دسترسی بدون فیلترشکن و پشتیبانان فارسی زبان یکی از گزینه های مناسب برای فعالیت در زمینه بازار ارز دیجیتال برای ایرانیان می باشد.

اپلیکیشن موبایل صرافی بینگ ایکس

یکی از مزیت‌های ترید در صرافی بینگ ایکس، اپلیکیشن موبایل Bingx بوده که منوی بسیار کاربردی و کاربرپسند دارد و کار با آن راحت است. صرافی بینگ ایکس دارای اپلیکیشن موبایلی در هر دو نسخه اندورید و IOS است.

برای دسترسی به اطلاعات دقیق در رابطه با ترید با اپلیکیشن Bingx حتماً سری به مقاله «آموزش صفر تا صد اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس BingX» بزنید.

ویژگی های صرافی بینگ ایکس

  1.  تعداد کاربران بالا: صرافی بینگ ایکس بیش از 5 میلیون کاربر دارد که روزانه به تبادل رمز ارزها می‌پردازند که خود باعث ایجاد حجم معاملات مناسب برای ترید می‌شود.
  2.  تعداد رمز ارزهای مناسب: در حال حاضر بیشتر از 350 رمز ارز در این صرافی قابل معامله است.
  3.  پلتفرم دمو تریدینگ: یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس پلتفرم دمو تریدینگ است. معامله‌گران مبتدی و تازه‌کار برای شروع معاملات خود به‌راحتی می‌توانند از پلتفرم دمو تریدینگ صرافی بینگ ایکس استفاده کرده و استراتژی معاملاتی خود را تست کنند.
  4. پلتفرم کپی تریدینگ و ربات تریدینگ: اگر به معامله‌گری اطمینان دارید با استفاده از این صرافی می‌توانید بدون نیاز به تحلیل و صرف زمان و انرژی معاملاتش را کپی کنید.
  5.  سقف برداشت بالا بدون احراز هویت: افرادی که بدون احراز هویت در صرافی بینگ ایکس معامله می‌کنند، روزانه تا 50 هزار دلار می‌توانند برداشت داشته باشند.
  6.  اتصال به تریدینگ ویو: می‌توان اکانت معاملاتی خود را در صرافی بینگ ایکس به تریدینگ ویو متصل کرده و مستقیماً از آن معامله کنید.

2- معرفی صرافی کوینکس (CoinEX)

صرافی کوینکس یکی دیگر از صرافی‌هایی است که ایرانیان، پس از اجباری شدن احراز هویت در بایننس و کوکوین، برای انجام معاملات خود به آن رجوع کردند. این صرافی به کاربران خود اجازه می‌دهد بدون نیاز به احراز هویت فعالیت‌های معاملاتی خود را انجام دهند.

بااین‌حال در سال 2020 برخی کاربران صرافی کوینکس اعلام کردند که بدون استفاده از VPN نمی‌توانند وارد صرافی شوند و کم‌کم تعداد این افراد بیشتر شد. پس از تحقیق از کارشناس‌های صرافی کوینکس مشخص شد که در واقع از سمت ایران این صرافی تحریم شده است! به همین دلیل برای ثبت نام در صرافی کوینکس بهتر است از ایمیل استفاده کرده و احراز هویت نکنید.

افرادی که بدون احراز هویت در صرافی کوینکس معامله می‌کنند، روزانه تا 10 هزار دلار می‌توانند برداشت داشته باشند.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس و دریافت تخفیف در کارمزد معاملات از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت نام در صرافی کوینکس CoinEX

اگر در رابطه با نحوه ترید در صرافی کوینکس سؤالی دارید، مقاله «صرافی کوینکس + آموزش کامل ویدئویی» به دلیل آموزش کامل تصویری و ویدیویی صرافی کوینکس، راهنمای شما خواهد بود.


3- معرفی صرافی مکسی (MEXC)

این صرافی در ژوئن سال 2021 رسماً نام MEXC را برای خود برگزید. صرافی مکسی در سایت خود و شبکه‌های اجتماعی موقعیت‌های مختلف را به‌عنوان موقعیت مکانی خود معرفی کرده است. مثلاً در قسمت About us سایت صرافی کشورهای کانادا، استرالیا، استونی و آمریکا را به‌عنوان محل استقرار صرافی MEXC معرفی کرده است. رتبه ی این صرافی در سایت کوین مارکت کپ در حال حاضر 17 است و امتیازی که کسب کرده 6.2 می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات جامع و رایگان درباره نحوه ثبت نام در صرافی مکسی، آموزش ترید در صرافی مکسی، میزان کارمزد معاملات و کارمزد واریز و برداشت در صرافی مکسی و هر اطلاعات مهم و کاربردی دیگر در رابطه با این صرافی می‌توانید به مقاله «آموزش صفر تا 100 صرافی مکسی ➕ ویدئو آموزشی» مراجعه کنید.

ثبت نام و فعالیت ایرانیان در صرافی مکسی

برای ثبت نام در صرافی مکسی و دریافت تخفیف در کارمزد معاملات از طریق لینک زیر اقدام کنید. دقت کنید برای ورود به صرافی مکسی نیاز به VPN دارید. با استفاده از یک ایمیل امن در صرافی مکسی ثبت نام خود را انجام داده و وارد حساب کاربری شوید.

ثبت نام در صرافی مکسی MEXC

نکته: کارمزد معاملات در بخش فیوچرز صرافی مکسی صفر است! این تخفیفی که دریافت می‌کنید برای معاملات در بخش اسپات است.

اپلیکیشن موبایل صرافی مکسی

یکی از سؤالات دانشجویان همیار کریپتو نحوه کار با اپلیکیشن موبایل صرافی مکسی بوده است. به همین دلیل در یک مقاله مجزا با عنوان «آموزش اپلیکیشن صرافی مکسی MEXC ✔ ویدیویی و تصویری ➕ تخفیف 10 درصدی» بخش‌های مختلف اپلیکیشن صرافی مکسی MEXC را آموزش داده‌ایم.

بررسی اعتبار صرافی بینگ ایکس، کوینکس و مکسی

زمانی که می‌خواهید اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال را بررسی کنید، یکی از بهترین مراجع برای مقایسه بهترین صرافی ارز دیجیتال اعتبار، حجم معاملات، تعداد کاربران و … سایت کوین مارکت کپ است. در این سایت بیش از 240 صرافی لیست شده و با جزئیات عوامل مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال بررسی شده است.

از آنجایی که صرافی‌های ارز دیجیتال برای جذب کاربران با یکدیگر رقابت دارند و در حال آپدیت و ارتقا خود هستند، رتبه آن‌ها در سایت کوین مارکت کپ تغییر می‌کند. اطلاعات بعدی در زمان نگارش مقاله از سایت کوین مارکت کپ برداشته شده است.

در حال حاضر صرافی کوینکس در رتبه 81 از لحاظ رتبه بندی سایت کوین مارکت کپ دارد ولی دو صرافی مکسی و صرافی بینگ ایکس به ترتیب رتبه 15 و 19 از لحاظ بخش اسپات در سایت کوین مارکت کپ دارند.

رتبه صرافی ها در کوین مارکت کپ

  • صرافی مکسی رتبه 15 از لحاظ حجم معاملات بخش اسپات در سایت coinmarketcap.com را دارد. این صرافی در سال 2017 با مرکزیت هنگ‌کنگ تأسیس شد. حجم معاملات روزانه این صرافی در حال حاضر حدود 1.5 میلیون دلار است.
  • صرافی بینگ ایکس رتبه 19 از لحاظ حجم معاملات بخش اسپات در سایت coinmarketcap.com را دارد. این صرافی در سال 2018 با مرکزیت سنگاپور تأسیس شد. حجم معاملات روزانه در اسپات این صرافی در حال حاضر بیش از 820 هزار دلار است.
  • صرافی کوینکس رتبه 81 از لحاظ حجم معاملات در سایت coinmarketcap.com را دارد. این صرافی در سال 2017 با مرکزیت هنگ‌کنگ تأسیس شد. حجم معاملات روزانه این صرافی در حال حاضر بیش از 36 هزار دلار است.

بدیهی است هرچه حجم معاملات در یک صرافی بیشتر باشد، اختلاف بین قیمت خرید و قیمت فروش کمتر شده پس راحت‌تر می‌توان در آن ترید کرد؛ بنابراین یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، حجم معاملات است.

مقاله مرتبط: نقش حجم معاملات در تحلیل تکنیکال

کارمزد معامله در صرافی Coinex ،BingX و MEXC

همان‌طور که می‌دانید در نوعی از دسته‌بندی معاملات افراد دو نوع میکر (Maker) یا تیکر (Taker) خواهد بود؛ یعنی افراد سفارش گذار و افراد سفارش بردار. کارمزد معاملات برای میکرها و تیکرها متفاوت است.

میکر (Maker) که به آن بازار ساز نیز گفته می‌شود، سفارش‌هایی را ثبت می‌کنند که در لحظه انجام نمی‌شود و تیکر (Taker) آن دسته از معامله‌گرانی هستند که در لحظه قصد انجام معامله دارند و عملاً معاملات خود را بر اساس قیمتِ سفارشِ گذاشته شده توسط میکرها را انجام می‌دهند.

برای مثال الآن قیمت بیت کوین 25000 دلار است. شخص A یک سفارش خرید در قیمت 19500 ثبت می‌کند، این شخص میکر است و باید صبر کند تا شاید قیمت به 19500رسیده و خریدش انجام شود. از طرفی شخص B تیکر است و سفارش خرید خود را در همان 25000 به طور لحظه‌ای ثبت می‌کنند.

برای مثال الآن قیمت بیت کوین 21000 است. شخص A یک سفارش خرید در قیمت 20500 ثبت می‌کند، این شخص میکر است و باید صبر کند تا شاید قیمت به 20500 رسیده و خریدش انجام شود. از طرفی شخص B تیکر است و سفارش خرید خود را در همان 21000 به طور لحظه‌ای ثبت می‌کنند.

کارمزد معامله در صرافی

صرافی Coinex از کاربران خود در معاملات Spot به ازای سفارش‌های میکر و تیکر ۰.۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند؛ یعنی تفاوتی بین میکر و تیکر در این صرافی برای بخش اسپات وجود ندارد.

در صرافی کوینکس کارمزد معاملات فیوچرز برای میکرها و تیکرها متفاوت است. کارمزد معامله برای سفارش میکر 0.02 درصد و تیکر 0.04 درصد است.

صرافی MEXC از کاربران خود در معاملات فیوچرز به ازای سفارش‌های میکر صفر و تیکر ۰.1 درصد کارمزد دریافت می‌کند

در صرافی مکسی کارمزد معاملات  ؛Spot برای میکرها و تیکرها هر دو صفر است

در صرافی Bingx کارمزد معاملات اسپات باتوجه‌به نوع رمز ارز متفاوت است و به طور میانگین می‌توان گفت ۰.۰۴۵ درصد به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

کارمزد معاملات فیوچرز در این صرافی برای به ازای سفارش میکر 0.02 درصد و تیکر  0.04 درصد است.

به‌طورکلی کارمزدهای این دو صرافی نسبت به دیگر صرافی‌ها منطقی و قابل‌قبول است.


4- معرفی صرافی بایننس (Binance)

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا است که در سال ۲۰۱۷ در چین تأسیس شد. این صرافی در ابتدا به‌سرعت رشد کرد و در سال ۲۰۱۹ به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال تبدیل شد. بایننس در حال حاضر از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و حجم معاملات روزانه تنها در اسپات آن به‌طور میانگین به بیش از 12 میلیارد دلار می‌رسد.

مزایا و ویژگی‌های صرافی بایننس

صرافی بایننس مزایای متعددی را برای کاربران تریدر خود فراهم می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- حجم معاملات بالا: حجم معاملات روزانه بایننس به‌طور میانگین به بیش از 12 میلیارد دلار در بازار اسپات و بیش از 40 میلیارد دلار در بازار فیوچرز می‌رسد که این امر نقد شوندگی بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

2- کارمزدهای پایین: کارمزدهای بایننس نسبت به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال پایین‌تر است. هنگام ترید در بازار فیوچرز برای کارمزد معاملات برای شخص میکر 0.02 و برای شخص تیکر 0.04 است.

3- امکانات معاملاتی متنوع: بایننس انواع مختلفی از ابزارهای معاملاتی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد.

راه‌های ارتباطی صرافی بایننس

1- آدرس سایت صرافی بایننس

https://www.binance.com/en

2- کانال تلگرام آکادمیک بایننس

https://web.telegram.org/k/#@BinanceAcademy

3- اگر قصد ارتباط با سایر کاربران صرافی بایننس را دارید می‌توانید از گروه تلگرامی بایننس استفاده کنید. دقت داشته باشید که صرافی بایننس برای کشورهای مختلف گروه تلگرامی مختص به همان کشور را دارد. از اینجایی که ایران تحریم است هیچ گروه تلگرامی مختص ایرانیان ندارد و می‌توانیم از دو گروه تلگرامی بایننس که انگلیسی زبان هستند مختص استرالیا یا نیوزلند استفاده کنیم. در ادامه گروه تلگرامی استرالیا صرافی بایننس برای شما آورده شده است.

https://web.telegram.org/k/#@binanceaustralia

4- صرافی بایننس در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت دارد که همه‌ی آن‌ها در بخش کامیونتی (community) لیست شده‌اند از طریق لینک زیر می‌توانید به همه‌ی شبکه‌های اجتماعی صرافی بایننس دسترسی داشته باشید.

https://www.binance.com/en/community


5- معرفی صرافی کوین بیس (Coinbase)

کوین‌بیس یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که رتبه دوم در سایت کوین مارکت کپ دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۴ در ایالات‌متحده تأسیس شد و در بخش اسپات از بیش از 230 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این ارزها شامل بیت کوین، اتریوم، کاردانو، سولانا، پولکادات، یو اس دی سی، دوج کوین و بسیاری دیگر هستند. همچنین حجم معاملات روزانه آن در بازار اسپات به بیش از ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

کوین‌بیس یک صرافی ارز دیجیتالی با امکانات و مزایای فراوان است. این صرافی برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای مناسب است. با این حال برای ترید در صرافی کوین بیس باید احراز هویت انجام دهید؛ بنابراین حتی با تغییر IP امکان ترید افراد مقیم در این صرافی وجود ندارد.

مزایا و ویژگی‌های صرافی کوین بیس

1- حجم معاملات: حجم معاملات کوین‌بیس در بخش فیوچرز در سال ۲۰۲۴ به ۲۳۶ هزار دلار رسیده است. این بخش از صرافی کمتر از یک سال است که راه‌اندازی شده است و رشد سریعی را تجربه کرده است. حجم معاملات بخش اسپات کوین‌بیس نیز در سال ۲۰۲۴ به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

2- کارمزد صفر در فیوچرز: صرافی کوین‌بیس در حال حاضر هیچ کارمزدی برای ترید در بخش فیوچرز این صرافی از کاربران خود دریافت نمی‌کند.

کارمزد صفر در فیوچرز صرافی کوین بیس

3- کارمزد صفر میکر در اسپات: کارمزد معاملات در بخش اسپات کوین‌ بیس نیز بسیار پایین است. اگر روی جفت ارزهای استیبل کوین ترید کنید کارمزد میکر صفر و کارمزد تیکر 0.001 است.

راه‌های ارتباطی صرافی کوین بیس

1- آدرس سایت صرافی کوین بیس

https://exchange.coinbase.com

2- برای دسترسی به سوشال مدیا صرافی کوین بیس مانند توییتر و … می‌توانید به بخش کامیونیتی وب‌سایت صرافی کوین بیس مراجعه کنید.

 


6- معرفی صرافی کراکن (Kraken)

کراکن یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که در سال ۲۰۱۱ در ایالات‌متحده تأسیس شد. این صرافی از 248 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و حجم معاملات روزانه آن به بیش از 960 هزار دلار می‌رسد.

کراکن یک صرافی ارز دیجیتالی با امنیت بالا، حجم معاملات بالا، کارمزدهای رقابتی و امکانات کامل است. این صرافی برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای مناسب بوده و بیش از 10 میلیون کاربر دارد.

مزایا و ویژگی‌های صرافی کراکن

1- حجم معاملات: حجم معاملات کراکن در سال ۲۰۲۴ به 329 هزار دلار در بخش فیوچرز رسیده است.

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده: صرافی کراکن از 248 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کراکن یکی از صرافی‌هایی است که از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

2- کارمزد: کارمزد معاملات در کراکن نسبتاً رقابتی است. کارمزد معاملات اسپات کراکن برای بیت کوین و اتریوم ۰.۱۵ درصد است. کارمزد معاملات فیوچرز کراکن نیز نسبتاً پایین است.

3- امنیت: امنیت یکی از مهم‌ترین عواملی است که کاربران در هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال به آن توجه می‌کنند. کراکن یکی از صرافی‌های با امنیت بالا است. این صرافی از سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند رمزنگاری سطح بالا، احراز هویت دو عاملی و ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌کند.

راه‌های ارتباطی صرافی کراکن

1- آدرس سایت رسمی کراکن

https://www.kraken.com

2- آدرس پیچ اینستاگرام صرافی کراکن، کانال تلگرام صرافی کران و سایر شبکه‌های اجتماعی این صرافی را می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی صرافی کراکن دسترسی داشته باشید.


7- معرفی صرافی کوکوین (Kucoin)

صرافی ارز دیجیتال کوکوین یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. در حال حاضر حجم معاملات روزانه آن در بخش بازار فیوچرز به بیش از ۱.2 میلیارد دلار می‌رسد.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین پلتفرمی جامع و ایمن است که امکانات و ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صرافی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند برنامه وفاداری KuCoin ، مسابقه‌های ایردراپ و پلتفرم KuCoin Futures، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است.

مزایا و ویژگی‌های صرافی کوکوین

صرافی کوکوین مزایا و ویژگی‌های متعددی دارد که باعث شده انتخاب تعداد زیادی تریدر قرار گیرد. ازجمله این مزایا و ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تنوع بالای ارزهای دیجیتال: صرافی کوکوین بیش از 740 ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند که این تنوع، امکان معامله طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند.

2- کارمزد معاملاتی پایین: کارمزد معاملاتی صرافی کوکوین نسبتاً پایین است و برای معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی مناسب است. کارمزد معاملات فیوچرز آتی برای میکر 0.02 و برای تیکر 0.06 درصد است.

3- امنیت بالا: صرافی کوکوین از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته‌ای برای محافظت از دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند.

راه‌های ارتباطی صرافی کوکوین

1- آدرس سایت صرافی کوکوین

https://www.kucoin.com/

2- اینستاگرام صرافی کوکوین

https://www.instagram.com/kucoinexchange

3- در صفحه اصلی صرافی کوکوین، پایین‌ترین قسمت، بخش Community می‌توانید به سایر سوشال مدیا و راه‌های ارتباطی مربوط به صرافی کوکوین دسترسی داشته باشید.

بخش Community صرافی کوکوین


8- معرفی صرافی بای بیت (ByBit)

صرافی بای بیت (ByBit) ششمین صرافی‌ ارز دیجیتال بزرگ در جهان است که در سال 2018 در سنگاپور تأسیس شد. این صرافی به دلیل حجم معاملات بالای خود، امنیت بالا و ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات، به یکی از پرطرفدارترین صرافی‌ها در میان سرمایه‌گذاران و تریدرهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

مزایا و ویژگی‌های صرافی بای بیت

1- حجم معاملات بالا: حجم معاملات روزانه آن به بیش از 2 میلیارد دلار در بازار اسپات و 14 میلیارد دلار می‌رسد. این حجم معاملات بالا باعث می‌شود که کاربران صرافی بتوانند به‌راحتی و با قیمت‌های مناسب، ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خرید و فروش کنند.

2- کارمزد معاملاتی: در بازار فیوچرز صرافی بای بیت برای میکر بودن 0.02 درصد و برای تیکر بودن 0.055 درصد کارمزد می‌گیرد.

3- رابط کاربری کاربرپسند: رابط کاربری صرافی بای بیت بسیار کاربرپسند و ساده طراحی شده است و کاربران می‌توانند به‌راحتی و با چند کلیک، به محصولات و خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

راه‌های ارتباطی صرافی بای بیت

1- آدرس سایت رسمی بای بیت

http://www.bybit.com/


9- معرفی صرافی بیت گت (Bit get)

صرافی ارز دیجیتال Bitget در سال 2018 تأسیس شد. این صرافی به سرعت رشد کرده و در حال حاضر در بخش اسپات رتبه 8 صرافی‌های برتر دنیا و از لحاظ بخش بازار فیوچرز رتبه 4 را به خود اختصاص داده است.

صرافی بیت گت در حال حاضر به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهد و مستقیماً در بخش قوانین خود اعلام کرده است که افراد مقیم ایران مجاز به ثبت نام در این صرافی نیستند. با این حال احراز هویت در این صرافی ضروری نبوده و در صورت قبول ریسک می‌توانید یک VPN آپی ثابت خریداری کرده و در این صرافی ترید کنید.

مزایا و ویژگی‌های صرافی بیت گت

1- عدم نیاز به احراز هویت برای ترید

2- پشتیبانی از بیش از 520 رمز ارز برای ترید اسپات

3- کارمزد معاملاتی در بازار فیوچرز صرافی بیت گت برای میکر 0.02 و برای تیکر 0.06 است که کارمزد معاملاتی بالاتری از افراد تیکر در معاملات فیوچرز نسبت به سایر صرافی‌ها دریافت می‌کند.

4- بیت گت یکی از صرافی‌های با حجم معاملات بالا در جهان است و در میان صرافی‌های برتر از نظر نقدینگی قرار دارد.

راه‌های ارتباطی صرافی بیت گت

1- آدرس سایت صرافی بیت گت

https://www.bitget.com/

2- لینک سایر شبکه‌های مجازی صرافی بیت گت:

گروه رسمی تلگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، مدیوم، ردیت، لینکدین و اینستاگرام

لازم به ذکر است با ورود به صفحه اصلی سایت صرافی بیت گت Bit Get در بخش کامیونیتی (جامعه) می‌توانید به تمامی شبکه‌های مجازی این صرافی دسترسی داشته باشید.


بهترین صرافی ارز دیجیتال

در ادامه به مقایسه معروف‌ترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌پردازیم. این اطلاعات مربوط به تاریخ مرداد ماه 1402 است.

رتبه صرافی نام صرافی حجم معاملات در 24 ساعت گذشته کارمزد میکر کارمزد تیکر تعداد ارزهای موجود تاریخ تاسیس
1 Binance $27,671,375,106 0.02% 0.04% 262 Jul 2017
2 OKX $9,038,594,818 0.02% 0.05% 223 Jan 2017
3 Bybit $5,670,552,041 0.01% 0.06% 225 Mar 2018
4 KuCoin $951,581,950 0.02% 0.06% 188 Aug 2017
5 Bitget $5,613,083,569 0.02% 0.06% 188 Apr 2018
7 Kraken $50,580,464 0.02% 0.05% 111 Jul 2011
9 BitMEX $453,285,682 0.01% 0.075% 57 Apr 2014
10 Huobi $1,234,078,596 0.02% 0.04% 96 Sep 2013
13 BitMart $6,130,608,339 0.02% 0.06% 101 Mar 2018
15 LBank $3,320,065,811 0.02% 0.06% 37 Oct 2016
17 MEXC $2,815,557,592 0% 0.01% 299 Apr 2018
21 Poloniex $16,346,578 0.01% 0.075% 34 Jan 2014
26 Bitunix $3,228,285,821 0% 0% 1 Oct 2021
27 BingX $3,176,359,274 0.02% 0.04% 140 May 2018
نام صرافی رتبه در کوین مارکت کپ تعداد رمز ارز امکان فعالیت کاربران ایرانی
بدون احراز هویت
محل استقرار دفتر مرکزی کارمزد Taker
در سطح اولیه
کارمزد Maker
در سطح اولیه
کوکوین – Kukoin 4 ۴۰۲ دارد سیشل (آفریقا) ۰.۱% ۰.۱%
کوینکس – Coinex 47 ۲۱۱ دارد هنگ کنگ ۰.۲% ۰.۲%
اوکی اکس – OKX ۱۶ ۳۶۶ دارد سیشل (آفریقا) ۰.۱۵% ۰.۱%
هیت بی تی سی – HITBTC ۹۶ ۴۶۰ دارد هنگ کنگ ۰.۰۹% ۰.۰۹%
بای بیت – bybit ۴۰ ۲۵۸ دارد مبهم ۰.۰۷۵% ۰.۰۲۵%
هات بیت – hotbit ۱۱۷ ۱۶۱۱ دارد هنگ کنگ ۰.۰۶۵% ۰.۰۵%
بینگ ایکس – Bing X 37 ۴۰۹ دارد هنگ کنگ ۰.۰۶۵% ۰.۰۵%
ال بانک – LBank ۱۳ ۴۶۴ دارد هنگ کنگ ۰.۱% ۰.۱%
بایننس – Binance ۱ ۳۹۳ ندارد اروپا – آمریکا  ۰.۱%  ۰.۲%
هوبی -huobi ۹ ۵۸۱ ندارد سنگاپور  ۰.۲%  ۰.۵-۰%
اف تی ایکس – FTX ۳ ۲۸۵ ندارد هنگ کنگ  ۰.۰۷%  ۰.۰۲%
کراکن – kraken ۴ ۱۹۷ ندارد آمریکا ۰.۲۶% ۰.۱۶%
بیت فینکس – Bitfinex ۸ ۱۷۴ ندارد مبهم  ۰.۲%  ۰.۱-۰.۰۴%
کوین بیس -Coinbase ۲ ۲۱۱ ندارد آمریکا  ۰.۵-۰.۰۴%  ۰.۵-۰%

فعالیت ایرانیان در صرافی های خارجی

بر کسی پوشیده نیست که صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین و بایبیت جزو بهترین صرافی ارز دیجیتال برای معاملات رمز ارزهاست. اما به‌خاطر اجباری شدن احراز هویت و متأسفانه باتوجه‌به تحریم‌های متعدد علیه ایران و ایرانیان، امکان معامله در این صرافی‌ها وجود ندارد؛ بنابراین باید در بین صرافی‌های دیگر که در حال حاضر احراز هویت را اجباری نکرده‌اند بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای انجام معامله انتخاب کرد.

در این‌ بین سه صرافی کوینکس، صرافی بینگ ایکس و مکسی با توجه‌ به امکاناتی که به مخاطبان خود ارائه می‌دهد، می‌توانند جز بهترین صرافی ارز دیجیتال برای معاملات باشند. در ادامه به معرفی و مقایسه این سه صرافی می‌پردازیم.

در حال حاضر، سه نوع صرافی برای استفاده‌ی معامله‌گران ایرانی در دسترس است:

  1. آن دسته از صرافی‌های متمرکز که کاربران ایرانی را به رسمیت می‌شناسند. صرافی بینگ ایکسBingX؛ تنها صرافی ارز دیجیتال در نوع خود است که به طور رسمی، خدمات معاملاتی خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. پس مشکلی برای استفاده از این دست صرافی ها نخواهیم داشت. همچنین این صرافی پشتیبانی فارسی زبان را در ویژگی های خود دارد.
  2. آن دسته از صرافی‌های متمرکز که کاربران ساکن ایران را تحریم کرده‌اند، اما در دو مورد زیر انعطاف‌پذیر هستند:
    1. اجازه‌ی دسترسی به پلتفرم بدون نیاز به احراز هویت (KYC)،
    2. تعیین سقف روزانه‌ی برداشت از حساب بدون احراز هویت.
  3. صرافی‌های غیرمتمرکز که اپلیکیشن هستند و مانند صرافی‌های متمرکز مدیر و تیم توسعه و در نتیجه، هیچ قوانین خاصی ندارند. به تازگی صرافی پنکیک سواپ بخش ترید پرپچوال را راه‌اندازی کرده‌ است که با حجم معاملات خوب یکی از گزینه‌های عالی است.

جمع بندی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران بازار ارز دیجیتال فعالیت در یک صرافی امن و قابل اعتماد است که بتواند خدمات مناسبی را در اختیار معامله‌گر قرار دهد. تا یک سال قبل بدون نیاز به احراز هویت ما ایرانیان می‌توانستیم در صرافی بایننس معامله کنیم و از بابت انتخاب صرافی نگرانی نداشتیم؛ اما به دلیل شرایط احراز هویت بایننس دیگر امکان فعالیت در این صرافی برای ایرانیان وجود ندارد.

حال باید دنبال صرافی جایگزین باشیم. سه صرافی بینگ ایکس، کوینکس و مکسی باتوجه‌به امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهند گزینه‌های مناسبی برای انجام معاملات رمز ارزی ما هستند.

در مقاله «بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان در 2024» به معرفی و بررسی ویژگی‌های دو صرافی بینگ ایکس و کوکوین پرداخته شده است.

حتماً به این امر توجه داشته باشید که تنها کارمزد کم، نباید ملاک انتخاب صرافی باشد؛ چراکه پارامترهایی مانند امنیت و سابقه تیم صرافی حجم معاملات، تعداد رمزارزهای معاملاتی در اسپات و فیوچرز، پلتفرم، ابزارها و امکانات معاملاتی، نحوه پشتیبانی و … از دیگر ویژگی‌های مهم برای انتخاب صرافی است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا