💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش کیف پول

نکاتی که درمورد کیف پول اتمیک باید بدانید

آموزش صرافی بینگ ایکس

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) از سال 2017 در اختیار عموم قرار گرفت و استفاده از آن برای هر کاربری توصیه می‌‌شود. این والت توسط صرافی Changelly وارد میدان شده است.

اتمیک ترکیبی از کارایی و سادگی است. به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که هر کاربری با هر سطحی از آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال بتواند از آن استفاده کند. بااین‌حال طیف وسیعی از ویژگی‌های کاربردی در دسترس کاربران این کیف پول قرارگرفته است.

ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان اضافه کردن تمام توکن‌های ERC-20 اتریوم به کیف پول توسط کاربر و همچنین امکان مبادله همتا به همتا در کیف پول با استفاده از یک دفتر ثبت اطلاعات توزیع‌شده اشاره کرد.

پیش درآمدی بر کیف پول اتمیک (Atomic)

اتمیک والت یکی از انواع کیف پول نرم افزاری بوده و در دسته کیف پول گرم قرار می‌گیرد. مانند سایر کیف پول های این دسته بندی، اتمیک والت نیز مشخصات خاص خود را داشته و دارای امکانات تقریباً مشابهی است. هم در نسخه کامپیوتری و هم در نسخه موبایل می‌توان از آن استفاده کنید.

ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی پا به دنیای ما گذاشت و اولین کیف پول ها نیز چند سال بعد از پیدایش بیت کوین معرفی شدند. در این بین اتمیک والت یکی از کیف پول های معروف و محبوبی است که سابقه نسبتاً طولانی دارد.

اتمیک والت در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل چنجلی (Changelly) تأسیس شد. این کیف پول از چندین سیستم‌عامل ازجمله ویندوز (Windows)، مک (MacOS)، اندروید (Android) و آی او اس (iOS) و پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از صرافی متمرکز، از کارت‌بانکی خود برای خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم استفاده کنند. این کیف پول به یک کیف پول ارزدیجیتال محبوب در جامعه رمزنگاری تبدیل‌شده است.

آموزش خصوصی فارکس

 

ویژگی‌های کیف پول اتمیک (Atomic)

  • پشتیبانی از پلتفرم‌‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از توکن‌های مختلف
  • مبادلات اتمی (Atomic Swaps)

مهم‌ترین ویژگی‌‌های والت اتمیک، مبادلات Atomic Swaps است. این نوع معاملات، شما را از مراجعه به صرافی‌‌های آنلاین بی­نیاز می‌‌کنند. در اصل شما برای تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر می‌‌توانید از صرافی داخلی والت استفاده کنید.

مزایا

  • 1) رابط کاربری بسیار ساده‌.
  • 2) ارزهای دیجیتال از طریق اتمیک سواپ (Atomic Swap) معامله می‌شوند.
  • 3) اتمیک والت کلیدهای خصوصی را ارائه می‌دهد که در موبایل ذخیره می‌شوند و رمزگذاری شده‌اند.

معایب

  • 1) از کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی نمی‌کند.
  • 2) تنها امکان معامله کوین‌های پشتیبانی شده در کیف پول، وجود دارد.

 

کارمزد تراکنش در اتمیک ولت

دانلود و استفاده از اتمیک والت رایگان است اما استفاده از سرویس‌های آن در مواقع خاصی، کارمزد مخصوص به خودش را دارد. در این قسمت به بررسی کارمزد تراکنش‌ها در اتمیک والت می‌پردازیم. اگر با استفاده از کارت اعتباری اقدام به خرید رمز ارز کنید، پلتفرم حدود 7% کمیسیون معادل حداقل 10 دلار کارمزد دریافت می‌کند. معاملات همتابه‌همتا که داخل کیف پول انجام می‌شوند، کارمزدهای مختلفی دارند.

امنیت کیف پول اتمیک (Atomic)

واقعیت این است که این پلت فرم تبادل دیجیتال به‌خوبی محافظت می‌شود. اتمیک والت یک رابط امن است که امکان ورود به شبکه‌های بلاک چین و صندوق‌های رمزنگاری را فراهم می‌کند. بااین‌حال، کاربر باید در هنگام معامله هوشیار باشد و تحقیقات خود را کامل انجام‌ دهد. این کیف پول یک پلتفرم با منبع باز است که از خطر هکرهای پنهانی که می‌خواهند اطلاعات رمز عبور کیف پول را به دست آورند، کاهش می‌دهد.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت که خطرات معاملات ارزهای دیجیتال را می‌توان از طریق ویژگی‌هایی که این پلتفرم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد، به‌طور ماهرانه تعدیل کرد.

 

ساخت کیف پول اتمیک

برای استفاده از کیف پول اتمیک والت، اولین قدم این است که اپلیکیشن کیف پول را از طریق فروشگاه گوگل پلی و یا وب‌سایت رسمی اتمیک والت دانلود کنید. اگر مسیر وب‌سایت را انتخاب می‌کنید، مرحله‌ای برای دانلود نرم‌افزار کیف پول Atomic وجود دارد.

پس از نصب و ورود به برنامه، دو گزینه پیدا خواهید کرد: ایجاد کیف پول (Create Wallet) و بازیابی از طریق پشتیبانی. سرمایه‌گذاران تازه‌کار باید روی گزینه «ایجاد کیف پول»، یعنی اولین گزینه کلیک کرده و پس‌ازآن یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را که به ترتیب شماره‌گذاری شده‌اند، یادداشت کنند.

بعد از طی این مرحله کیف پول شما ساخته می‌شود و می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های تجاری رمزنگاری خود را آغاز کنید. فرآیند پشتیبان به شما کمک می‌کند تا توانایی دسترسی به کیف پول اتمی خود را در هر مکان و هر زمان داشته باشید.

آینده کیف پول اتمیک

اتمیک همچنان با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. همچنین تیم اتمیک در حال توسعه نسخه افزونه مرورگر آن است تا تجربه کاربری نسخه دسکتاپ خود را بهبود بخشد. پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری نیز در دست اقدام است. قرار است تا اتمیک از کیف پول های ترزور، کیپ کی و لجر پشتیبانی کند.

در بخش اکسچنج نیز، این تیم در حال کار بر روی یکپارچه سازی معاملات گروهی و همچنین افزایش تعداد کوین ها با قابلیت انجام اتمیک سواپ است. همچنین درتلاشند تا امکان فروش کریپتو و دریافت نقدی در حساب بانکی از طریق این کیف پول را نیز به خدمات خود اضافه کنند. اضافه بر اینها، امکان استیک کردن دارایی های مبتنی بر اثبات سهام مانند کاردانو، تزوس و دکرد نیز در دستور کار است.

 

جمع‌بندی

با همه کاستی ها، اتمیک در حال تبدیل شدن به آینده کیف پول های کریپتویی و اکسچنج ها است. شاید پشتیبانی از تنها 3 کوین برای انجام مبادلات اتمی کمی نا امید کننده باشد. اما، این خود یک حرکت رو به جلو است. بنابراین، باید منتظر بود تا ببینیم آینده چگونه خواهد شد.

پشتیبانی کردن از Changelly و ShapeShift کاری هوشمندانه بود. با اضافه شدن امکان برداشت نقدی در حساب بانکی و امکان ترید گروهی، دیگر نیازی به هیچ کیف پول دیگری نخواهید داشت. شما می توانید با اتمیک به نگهداری، مدیریت و مبادله کریپتوهای خود بپردازید. انتظار میرود تا آینده اتمیک نیز مانند این چند سال گذشته، جذاب باشد.

اتمیک والت در سال 2017 توسط کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل چنجلی (Changelly) تأسیس شد. این کیف پول از چندین سیستم‌عامل ازجمله ویندوز (Windows)، مک (MacOS)، اندروید (Android) و آی او اس (iOS) و پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از صرافی متمرکز، از کارت‌بانکی خود برای خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم استفاده کنند. این کیف پول به یک کیف پول محبوب در جامعه رمزنگاری تبدیل‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا