💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

معرفی کامل انواع شاخص‌های توتال TOTAL و اهمیت آن در بازار

آموزش صرافی بینگ ایکس

بیت‌کوین، شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال است و بر کل بازار رمزارزها سلطه دارد به همین جهت شکل و روند ارزش بازار از بیت‌کوین پیروی می‌کند. اکثریت مردم جهان آگاهی کمی در مورد وسعت بازار کریپتوکارنسی دارند و از کل بازار ارزهای دیجیتال فقط بیت‌کوین را می‌شناسند.

برای تحلیل بازارهای مالی از شاخص های متفاوتی می توان استفاده کرد به عنوان مثال در بورس ایران، شاخص کل و شاخص هم وزن، در بازار جهانی شاخص داوجونز، شاخص دلار در بازار فارکس و در بازار ارزهای دیجیتال نیز از شاخص های TOTAL 3، TOTAL 2، TOTAL 1 برای تحلیل بازار استفاده می شود. یکی از ملاک‌های تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، شاخص‌ها هستند.در مقاله همیارکریپتو قصد داریم انواع شاخص های TOTAL را معرفی کنیم.

ارزش کل بازار یا مارکت کپ(MarketCap)

مارکت کپ (MarketCap) شاخصی است برای نشان دادن ارزش کل بازار که این شاخص یکی از مهم‌ترین معیارهای تحلیلی در بازار ارز دیجیتال است. در واقع بدیهی است که نمی‌توان با قیمت یک ارز دیجیتال، کل ارزش بازار را تخمین بزنیم. مارکت کپ از ضرب قیمت لحظه‌ای یک ارز دیجیتال در تعداد کل ارزهای دیجیتال در گردش به دست می‌آید.

دامیننس، شاخصی است که حجمی که یک رمز ارز از کل حجم بازار را به خود اختصاص داده است، بیان می‌کند. البته ما بیشتر راجع به مثلاً دامیننس بیت کوین، دامیننس تتر و به طور کلی ارزهای دیجیتال معروف شنیده و خوانده‌ایم؛ بنابراین می‌توان برای تمامی رمز ارزها دامیننس تعریف کرد ولی زیاد مورد تحلیل و بررسی قرار نمی‌گیرد.

شما زمانی را فرض کنید که تنها بیت کوین به عنوان رمز ارز در دنیای ارز دیجیتال وجود داشت. در آن زمان دامیننس بیت کوین  100درصد بود اما با اضافه شدن رمز ارزهای دیگر، دامیننس بیت کوین کاهش یافت. الآن در سال 2023 به دلیل وجود تعداد زیادی رمز ارز دامیننس و عملاً تسلط بیت کوین به بازار ارز دیجیتال در حال کاهش است.

برای آنکه بتوانیم میزان حجم سایر رمز ارزها را بررسی و تحلیل کنیم، اصطلاح توتال (Total)  در بین تحلیل گران و معامله گران بازار دیجیتال استفاده می‌شود، در ادامه مقاله به بررسی دقیق شاخص‌های توتال می‌پردازیم.

چرا از انواع شاخص های TOTAL استفاده کنیم؟

برای کسب موفقیت در این بازارهای مالی باید دیدگاه تحلیلی و استراتژی مناسب داشته باشیم. مهم ترین فاکتور در تحلیل هر بازار، بررسی شاخص های مهم آن بازار است که اطلاعاتی از کلیت بازار به افراد می دهد.

آموزش خصوصی فارکس

شاخص داوجونز و s&p500 در بازار بورس نیویورک، شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن در بورس ایران، شاخص دلار در بازار فارکس و انواع شاخص های TOTAL دربازار کریپتو کارنسی نمونه هایی از شاخص های بازار می باشد.

بازار ارزهای دیجیتال به نسبت بازار سهام و فارکس بازار جوان و جدیدی محسوب می شود و تکنیکال و فاندامنتال آن در حال بهبود است. انواع شاخص های TOTAL سه مورد می باشد که معامله گران در تحلیل های خود آن ها را بررسی می کنند. در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال شاخص ها کمک میکند که آینده را بهتر پیش بینی کنید.

شاخص توتال (TOTAL)

این شاخص ارزش کلی بازار از جمله بیت کوین و آلت کوین ها را نشان می‌دهد و بیت کوین نقش تعیین کننده ای در این شاخص دارد. افزایش این نمودار نشان دهنده قدرت گرفتن بازار و روند صعودی است و کاهش آن نمایانگر خروج پول و احتمال ریزش بازار است. تحلیلگران برای تحلیل این نمودار از خطوط روند، بریک اوت، پولبک و میانگین متحرک استفاده میکنند.

سایت Tradingview به تحلیل‌گران تکنیکال کمک می‌کند تا با توجه به بررسی چارت‌ها و به حرکت بازار، روند بازار را پیش بینی کنند. برای نمایش چارت شاخص توتال در تریدینگ ویو از بخش جستجوی نماد عبارت TOTAL را سرچ کنید تا نمودار شاخص TOTAL را مشاهده کنید. آموزش تریدینگ ویو را در این مقاله ی لینک شده بخوانید.

شاخص TOTAL 2 چیست؟

این شاخص ارزش کلی بازار منهای بیت کوین را بررسی می کند به عبارت دیگر شاخص TOTAL 2 به بررسی حجم پول موجود در آلت‌کوین‌ها می پردازد. عنصر تاثیرگذار این شاخص اتریوم (ETH) می باشد. اتریوم مهم ترین آلت کوین موجود در بازار و دومین ارز بزرگ دنیا می باشد.

اگر نمودار شاخص TOTAL را با نمودار TOTAL 2 بررسی کنید متوجه شباهتشان می شوید. بازار رمزارزها بازاری جوان است و هنوز پیشرفت چندانی نداشته است که ارزها رفتار مستقل از بیت کوین داشته باشند. بازار با حرکت صعودی بیت کوین رشد می کنند و با ریزش بیت کوین شروع به ریزش می کنند.

افزایش این نمودار نشان دهنده قدرت گرفتن آلت کوین ها در بازار و روند صعودی است و کاهش آن نشان از خروج پول و احتمالا ریزش آلت کوین ها دارد. همانند TOTAL در تحلیل این نمودار می توانید از خطوط روند، بریک اوت و پولبک، میانگین متحرک استفاده کنید. همانند TOTAL می توانید نمودار TOTAL 2 را در تریدینگ ویو مشاهده کنید.

هنگامی که قرار است آلت سیزن اتفاق بیفتد این شاخص به شما کمک می کند تا زودتر متوجه شوید. اگر شاخص TOTAL نزولی باشد یا رنج بزند اما شاخص TOTAL 2 صعودی باشد امکان به وجود آمدن آلت سیزن وجود دارد.

نمودار لحظه‌ای توتال 2

خب حال که به اهمیت بسیار زیاد شاخص توتال پی بردیم. اگر می‌خواهید تحلیل جامعی نسبت به بازار ارز دیجیتال داشته باشید و کلیت روند حرکتی آن را بدانید، بهتر است هر روز قبل از تحلیل رمز ارزها و ترید روی آن‌ها، شاخص‌های توتال را مخصوصاً شاخص توتال 1 و نمودار لحظه‌ای توتال 2 را بررسی کنید.

با تحلیل شاخص‌های توتال سپس تحلیل رمز ارزها عملاً یک تحلیل کلی از بالا به پایین داشته‌اید و با دید بهتری می‌توانید ترید کنید.

برای مشاهده نمودار لحظه‌ای شاخص توتال 2 یا شاخص‌های توتال دیگر کافی است وارد سایت تریدینگ ویو شده و از قسمت سرچ عبارت Total را تایپ کرده و شاخص مد نظر را انتخاب کنید.

tradingview total2

 

در صفحه ی زیر می‌توانید هر کدام از نمودار های Total را مایل به تحلیل هستید انتخاب کرده و نمودار آن را مشاهده کنید.

 

دوستان  نمودار لحظه‌ای شاخص توتال رو که مستقیماً از خود سایت تریدینگ ویو گرفته شده در زیر چک کنید، این‌طوری اطلاعات مطمئنی به دستتون میرسه.


TOTAL چه تفاوتی با TOTAL 2 دارند؟

در TOTAL 2 ارزش بیت کوین تاثیری ندارد و فقط ارزش آلت کوین ها نشان داده می شود اما TOTAL ارزش کلی بازار را نشان می‌دهد و علاوه بر ارزش کلی بازار آلت کوین‌ها، ارزش کلی بازار بیت کوین را نیز نشان میدهد.

شاخص TOTAL 3 چیست؟

این شاخص ارزش کل بازار منهای ارزش بیت کوین و اتریوم را بررسی می کند. شاخص TOTAL 2 با حذف بیت کوین به بررسی آلت کوین ها و روند ورود و خروج پول از آن ها می پردازد. در این شاخص چون مارکت کپ اتریوم نسبت به دیگر آلت کوین ها بیشتر است نقش تعیین کننده ای دارد.

شاخص TOTAL 3 با حذف بیت کوین و اتریوم روند ورود و خروج پول بر روی آلت کوین های دیگر را بررسی میکند. از نظر کمی تعداد این آلت کوین ها زیاد است اما نسبت به بیت کوین و اتریوم قدرتی ندارند. در سایت تریدینگ ویو عبارت TOTAL 3 را جستجو کنید تا نمودار این شاخص برای شما نمایان شود.

توتال 3

شاخص OTHERS

این شاخص یکی دیگر از شاخص‌های مهم ارز دیجیتال است و ارزش کلی بازار ارز دیجیتال، به جز بیت‌کوین و چند کوین اصلی بازار را نشان می‌دهد. لذا ارزش مارکت آن از TOTAL 2 و TOTAL کمتر است.

در نمودارهای TOTAL و TOTAL 2 و TOTAL 3 شباهت وجود دارد. دلیل آن این است که اکثراً کوین‌های موجود در بازار با رشد بیت‌کوین رشد می‌کنند و به دنبال ریزش بیت‌کوین دچار کاهش قیمت می‌شوند.

جمع بندی

انواع شاخص های TOTAL، جز کاربردی ترین و مهم‌ترین ابزارهای تحلیل معامله‌گران بازار کریپتو هستند. این شاخص‌ها در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به شما کمک می‌کنند و احتمال موفقیت تحلیل شما را افزایش می دهند.

شاخص TOTAL 2و TOTAL 3 از جمله معیارهای ارزیابی ارزهای دیجیتال است که با حذف بیت کوین و اتریوم از این ارزیابی ها، جایگاه سایر آلت کوین ها را مشخص کرده و رتبه آن ها در دنیای رمزارزها را تعیین می کند.

TOTAL 2 با حذف بیت کوین، ارزش آلت کوین ها را می سنجد و TOTAL 3 آلت کوین ها را بدون اتریوم و بیت کوین بررسی می کند.

در نتیجه طبق گفته های قبلی ارزش بازار TOTAL 2 و TOTAL 3 در تحلیل های تکنیکال ارزهای دیجیتال بسیار مهم است و به تحلیلگران در مورد پیش بینی روند بازار و حرکت صعودی یا نزولی رمزارزها اطلاعات مفیدی می دهد. بررسی چارت TOTAL 2 به تنهایی تضمینی برای خرید یا فروش آلت کوین‌ها نیست.

به طور کلی، بسیاری از اصول و تکنیک های مختلف را می توان در تحلیل این دو شاخص به کار بست. این دو شاخص از قابل توجه ترین شاخص‌ها برای معامله گران بازار کریپتو بوده است.  همچنین باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تریدر های ارز دیجیتال اگر تسلط پیشرفته بر مباحث تحلیل تکنیکال داشته باشند می توانند نهایت استفاده را از این شاخص ها کرده و به دقیق ترین شکل ممکن روند ها را پیش بینی کنند.

برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات ارز دیجیتال مقاله همیارکریپتو را بخوانید و برای تحلیل انواع شاخص ها و سیگنال ارزهای میتوانید کانال سیگنال ارز دیجیتال همیارکریپتو را بخوانید.

 

سوالات متداول

دامیننس تتر چیست؟

دامیننس مقایسه نسبی ارزش بازار یک دارایی (در اینجا رمز ارز تتر) در مقایسه با کل بازار مربوط به آن (بازار ارز دیجیتال) است. دامیننس تتر عملاً میزان قدرت و تسلط این رمز ارز را نسبت به سایر رمز ارزها نشان می‌دهد. از آنجایی که این یک استیبل کوین است بیشتر با سایر استیبل کوین‌ها نیز مقایسه می‌شود.

تفاوت شاخص total و شاخص total 2 و شاخص total 3 چیست؟

  1. میزان ارزش: شاخص توتال ارزش بیشتری نسبت به شاخص توتال 2 و توتال 3 دارد.
  2. عدم بررسی بیت کوین: در شاخص توتال 2 و توتال 3 ارزش بیت کوین دخیل نبوده و سنجیده نمی‌شود.
  3. تحلیل آلت کوین ها: در شاخص توتال 2 و شاخص توتال 3 بیشتر آلت کوین ها بررسی می‌شوند.

نمودار لحظه‌ای توتال 3 را از کجا می‌توان مشاهده کرد؟

برای بررسی شاخص توتال 3 طبق توضیحات تصویری مقاله به سایت تریدینگ ویو مراجعه کرده و نام نماد Total 3 را سرچ کنید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. مقاله مفیدی بود همیشه تفاوت totalها سوال بود.ممنون

  2. توتال اگر صعودی بود یعنی همه ی ارزهای کارنسی صعودی توتال یعنی کدخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا