💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتالآموزش فارکس

سوشال تریدینگ چیست؟ معرفی بهترین پلتفرم های سوشال ترید

آموزش صرافی بینگ ایکس

سوشال تریدینگ (Social Trading) معاملات اجتماعی یا یک سبک جدید در معاملات بازارهای مالی است که در حدود یک سال است که در ایران رواج پیدا کرده است.
این سبک معاملاتی، روشی عالی برای افرادی است که زمان کافی برای تحلیل و ترید شخصی ندارند یا آنکه به طور کل در حوزه ترید بازارهای مالی اطلاعاتی نداشته ولی قصد ترید دارند.

در این نوشته از وبلاگ همیار کریپتو قصد داریم تا به سؤال
✅ معاملات اجتماعی یا سوشال تریدینگ چیست؟ پاسخ دهیم.
✅ بهترین وب‌سایت‌های آن را معرفی کرده و مزایا و معایب آن را برشماریم.
نهایتاً در پایان این نوشته یاد خواهید گرفت که چگونه با تکرار از روی معاملات تریدرهای حرفه‌ای و کپی برداری از آن‌ها در بازار ارز دیجیتال، درآمد دلاری داشته باشید.

سوشال ترید به دانش کمی دربارۀ بازارهای مالی نیاز دارد و هزینۀ کمی هم برای انواع تیپ‌های شخصیتی سرمایه گذاران دارد؛ بنابراین برای کسانی که قصد ندارند جهت یادگیری بازار ارز دیجیتال وقت زیادی صرف کنند، روش مناسبی است.

سوشال تریدینگ چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

در معاملات اجتماعی همان‌طور که از نامش پیداست، قرار است جمعی از افراد همراه با هم ترید کنند. افراد در سوشال تریدینگ (Social Trading) به دو گروه مختلف تقسیم می‌شوند.
1- افرادی که تخصص و مهارت بسیاری در ترید دارند و به طور کلی معاملات آن‌ها سودده است.
2- افرادی که در زمینه ترید تخصص ندارند یا زمان کافی ندارند اما بازهم می‌خواهند از پتانسیل درآمدزایی بازارهای مالی استفاده کنند.

با توجه به تعاریف بالا افراد در سوشال تریدینگ به دو دلیل در کنار هم جمع می‌شوند.
1- از مهارت خود کسب سود کنند.
2- از مهارت دیگران کسب سود کنند.

تمرکز ما در این نوشته بیشتر برای «استفاده‌کنندگان» است. اگر جز این افراد هستید، در سوشال تریدینگ نیازی نیست دانش و مهارت معامله‌گری را داشته باشید فقط کافی است وارد پلتفرم‌های سوشال تریدینگ (Social Trading) شده و تریدری که سود مناسب نسبت به تعداد و بازه زمانی معاملات خود داشته را پیدا کنید.

سوشال تریدینگ در بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس پلتفرم‌های مخصوص خود را دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.اما برای آموزش ارز دیجیتال رایگان و ورود به بازار میتوانید مقاله همیارکریپتو را بخوانید.

آموزش خصوصی فارکس

تعریف سوشال تریدینگ به نقل از مجله خبری Forbes:

Social trading has become a popular practice in the retail investment world. It refers to the exchange of information between private investors – from sharing and discussing investment ideas, to copying the trades of more-experienced investors.

معاملات اجتماعی به یک روش رایج در دنیای سرمایه گذاری خرده  تبدیل شده است. اینگونه معاملات به تبادل اطلاعات بین سرمایه گذاران خصوصی اشاره دارد – از اشتراک گذاری و بحث درباره ایده های سرمایه گذاری گرفته تا کپی کردن معاملات سرمایه گذاران با تجربه تر.

اطلاعات لازم قبل از شروع سوشال تریدینگ

قبل از شروع سوشال تریدینگ، باید مقدمات مربوط به آن را به بهترین شکل ممکن فراهم آورد. آشنایی با مفاهیم اساسی مانند بلاکچین، ارزهای دیجیتال، توکن‌ها، ماینینگ و کیف پول‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است قبل از شروع به تجارت، این مفاهیم را به طور جامع مطالعه کنید. همچنین آموزش تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا الگوهای قیمتی، شاخص‌های فنی و نمودارهای مرتبط با بازار را بفهمید. این تحلیل‌ها به شما در تصمیم‌گیری درباره زمان و نحوه ورود و خروج از معاملات کمک خواهد کرد.
در این خصوص. می توانید مقاله ی جامع اصطلاحا ارز دیجیتال را مشاهده نمایید:

بیشتر بخوانید: اصطلاحات ارز دیجیتال به زبان آدمیزاد

فراموش نکنید که قبل از شروع به سوشال تریدینگ، ضروری است که بتوانید ریسک‌های مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال را درک کنید و بتوانید سرمایه خود را به درستی مدیریت کنید. آموزش مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و برنامه‌ریزی مالی در این حوزه بسیار اهمیت دارد. قبل از دنبال کردن یک تریدر خاص در پلتفرم سوشال تریدینگ، بهتر است مطالعه و بررسی پروفایل و عملکرد آن تریدر را انجام دهید.

این مطالعه شامل نوع استراتژی تجاری، سابقه معاملات و نتایج در گذشته است. پیش از ثبت نام در پلتفرم سوشال تریدینگ، از امنیت و نظارت این پلتفرم مطمئن شوید. همچنین حتما از وجود روش‌های احراز هویت قوی، استفاده از تکنولوژی رمزنگاری و امکان مانیتورینگ و کنترل معاملات اطمینان حاصل کنید.

بهترین پلتفرم‌های سوشال ترید از دید مخاطبین

در حال حاضر پلتفرم‌های سوشال تریدینگ زیادی در سراسر دنیا در بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال، فارکس و بازار سهام در حال فعالیت هستند اما انتخاب بهترین پلتفرم برای فعالیت و دنبال کردن آن بستگی به هدف شما دارد.

برخی پلتفرم‌ها تنها امکان اشتراک‌گذاری معاملات را دارند و نمی‌شود معاملات افراد را کپی کرد، برخی مناسب تازه کارها هستند و …

در ادامه معروف‌ترین این پلتفرم‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

صرافی بینگ ایکس با داشتن کارمزد پایین و دسترسی بدون فیلترشکن، یکی از گزینه های مناسب برای فعالیت در زمینه بازار ارز دیجیتال برای ایرانیان می باشد.

جهت دریافت تخفیف 30 درصدی در کارمزد + پاداش 70 دلاری ثبت نام  + 140 دلار انجام معامله روی لینک زیر بزنید:

https://bingx.pro/en-us/partner/Hamyarcrypto

یکی از مزیت‌های ترید در صرافی BingX، آن است که برای واریز ارز دیجیتال به اکانت خود در این صرافی نیاز به پرداخت کارمزد نداشته و کمترین کارمزد معاملاتی را بین تمامی صرافی‌های سراسر دنیا را دارد.

سوشال تریدینگ آواترید AvaTrade

avatrade سوشال تریدینگ

سوشال تریدینگ آواترید بین معامله گران فارکس و ارز دیجیتال بسیار محبوب است چراکه رابط کاربری ساده‌ای دارد. این پلتفرم در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را شروع کرد و برای گسترش و بهبود عملکرد در کپی تریدینگ با کمپانی زولوترید (ZuluTrade) وارد قرار داد شد به همین دلیل در این پلتفرم می‌توان به بیش از ۲۰۰ بازار مالی دسترسی داشت و از تخصص و مهارت تریدران بزرگ استفاده کرد.

سوشال تریدینگ ای تورو eToro

etoro سوشال تریدینگ

پلتفرم ای تورو (eToro) یکی از پلتفرم‌های محبوب در حوزه معاملات اجتماعی است که هدف و اکثر تمرکز آن جذب سرمایه‌گذاران تازه‌کار است. پلتفرم ای تورو یک کارگزاری نیز هست که در بازار ارزهای دیجیتال و همچنین بازار فارکس فعال بوده و آموزش‌هایی را برای مبتدیان دارد.

در پلتفرم ای تورو eToro مانند هر شبکه اجتماعی دیگر می‌توانید با افراد ارتباط برقرار کنید که اینجا افراد تریدر هستند و معاملات و تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذارید.

سوشال تریدینگ مای اف‌ایکس بوک Myfxbook

سوشال تریدینگ myfxbook

پلتفرم مای اف‌ایکس بوک Myfxbook یکی از وب‌سایت‌های معروف و کاربردی در بازارهای مالی مخصوصاً بازار فارکس است. در این پلتفرم می‌توانید نمودارها و شاخص‌های بازار به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

در سوشال تریدینگ مای اف‌ایکس بوک معامله گران استراتژی‌های معاملاتی را به اشتراک می‌گذارند و از سال 2013 امکان کپی برداری نیز به این پلتفرم افزوده شده است.

سوشال تریدینگ تریدینگ ویو TradingView

سوشال تریدینگ

وب‌سایت تریدینگ ویو (TradingView) یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های ارائه چارت نمادهای مختلف معاملاتی است یعنی اکثر معامله گران مخصوصاً در ایران بیشتر از این بخش استفاده می‌کنند. با این حال پلتفرم تریدینگ ویو آپشن های بسیار زیادی دارد.

در تریدینگ ویو امکان کپی معاملات وجود ندارد اما جمع وسیعی از تریدرها تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود را در این سایت قرار می‌دهند.میتوانید در آموزش تریدینگ ویو همیار کریپتو را بخوانید.

سوشال تریدینگ فری ترید Freetrade

Freetrade سوشال تریدینگ

Freetrade یک شرکت خصوصی بریتانیایی است که در مراحل اولیه تاسیس خود از طریق تامین مالی جمعی پول جمع آوری می کرد. این یکی از اولین پلتفرم هایی بود که معاملات بدون کمیسیون را ارائه کرد و بیش از یک میلیون مشتری داشت.

بیش از 6000 سهام ایالات متحده، بریتانیا و اروپا، از جمله بیش از 460 ETF را ارائه می دهد.

مشتریانی که مایل به خرید طیف وسیع تری از سهام هستند باید به ترتیب 60 یا 120 پوند در سال برای ارتقاء به طرح های استاندارد یا پلاس بپردازند.

یک انجمن بزرگی در این پلتفرم وجود دارد که بحث های مربوط به اشتراک گذاری، سرمایه گذاری های کلی و سوالات مربوط به پلتفرم را پوشش می دهد. بخش جداگانه ای برای مبتدیان برای پرسیدن سوالات سرمایه گذاری وجود دارد که توسط سرمایه گذاران با تجربه‌تر به خوبی پشتیبانی می شود.

استفاده از برنامه آن ساده است اما ابزارهای معاملاتی خودکار (مانند حد ضرر) در برنامه اولیه آن گنجانده نشده است. مشتریان برای دسترسی به ویژگی‌های معاملات خودکار و دریافت سود موجودی‌های نقدی سرمایه‌گذاری نشده، باید به طرح استاندارد ارتقاء دهند.

به طور کلی، Freetrade ممکن است گزینه خوبی برای سرمایه گذارانی باشد که به دنبال یک پلتفرم کم هزینه با ارائه مناسب برای سوشال تریدینگ هستند.

 

سوشال تریدینگ ناگا مارکتس Naga Markets

سوشال تریدینگ nagatrader

سوشال تریدینگ ناگا مارکتس (Naga Markets) یک پلتفرم معاملاتی برای ارزهای دیجیتال است که اجازه می‌دهد تا از تجربیات و استراتژی‌های تجاری دیگران بهره‌برداری کنید. این پلتفرم امکان ایجاد ارتباطات اجتماعی و شبکه‌سازی با سایر کاربران را فراهم می‌کند.

شما می‌توانید تریدرهای موفق را دنبال کنید، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آن‌ها را بررسی کنید و در بحث و گفتگو با سایر اعضا شرکت کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از امکانات نسخه دمو حساب معاملاتی خود را تمرین و آزمایش کنید. با توجه به امنیت و نظارت متقابل، سوشال تریدینگ ناگا مارکتس یک زمینه ایده‌آل برای تجارت ارزهای دیجیتال به صورت اجتماعی است.

سوشال تریدینگ اف پی مارکتس FP Markets

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ اف پی مارکتس (FP Markets) یکی از مشهورترین و مورد اعتمادترین بروکرهای آنلاین در حوزه تجارت مالی است. با بیش از ۱۳ سال تجربه در بازار، FP Markets خدمات متنوعی در زمینه معاملات فارکس (Forex)، سهام، کالاها و شاخص‌های بورسی ارائه می‌دهد. این بروکر با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، اجراهای سریع و پلتفرم‌های قدرتمند، به تجاران حرفه‌ای و مبتدی امکان می‌دهد تا به صورت آنلاین و با قابلیت دسترسی به ابزارهای تحلیلی و آموزشی متنوع، معاملات خود را انجام دهند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد FP Markets می‌توان به پشتیبانی قوی، انعطاف‌پذیری در سرویس‌دهی، اسپرد‌های کم، عدم تداخل منافع و مجوزهای معتبر بین‌المللی اشاره کرد. FP Markets به عنوان یک پیشرو در صنعت مالی، گزینه‌ مناسبی برای تریدرهایی است که به دنبال تجربه‌ای امن و مطمئن در معاملات آنلاین هستند.

 دیگر پلتفرم‌های سوشال تریدینگ

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ زیادی در دنیا وجود دارد که کاربردی‌ترین آن‌ها را توضیح دادیم. اما در رابطه با سوشال تریدینگ می‌توان به پلتفرم‌های زیر اشاره کرد:

آدرس سایت هر کدام از این پلتفرم‌ها در قسمت نام انگلیسی آن‌ها لینک شده است. با کلیک روی لینک‌ها می‌توانید از وب‌سایت این سوشال تریدینگ‌ها بازدید نمایید.

یکی از راه‌های رایج در کپی تریدینگ در ایران استفاده از سیگنال‌های معتبر است. مجموعه همیار کریپتو بهترین کانال سیگنال فارکس و بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال همیار بخوانید از سیگنال ها استفاده کنید.

 

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

روش معاملاتی سوشال تریدینگ مانند هر روش دیگری دارای یکسری مزایا و معایب است.

مزایا معاملات اجتماعی چیست؟

  1. در پلتفرم‌های سوشال تریدینگ افراد بر اساس میزان سودآوری رتبه‌بندی می‌شوند که این امر باعث می‌شود افراد نامطمئن امکان فعالیت نداشته باشند.
  2. در این پلتفرم‌ها معاملات به‌صورت کاملاً شفاف ارائه می‌شود و افراد امکان مخفی کردن معاملات زیاد ده خود را ندارند یا افراد نمی‌توانند غلو و بزرگنمایی از میزان سودهای دریافتی داشته باشند.
  3. تریدرهای حرفه ای با دادن سیگنال می‌توانند کسب سود کنند.
  4. تریدرهای مبتدی می‌توانند از سیگنال افراد حرفه ای کسب سود کنند.
  5. زمانی که در یک جمع از تریدرها هستیم و عملاً در فضایی تعاملی قرار داریم، با انتقال دانش و تجربیات می‌توانیم تصمیم‌گیری‌های احساسی و رفتار هیجانی در بازار را کمتر کنیم.
  6. ترید برای افراد تازه کار ممکن است استرس‌زا باشد و بودن در جمعی از افراد تریدر و کمک گرفتن از آن‌ها آرامش بخش خواهد بود.

معایب سوشال تریدینگ (معاملات اجتماعی) چیست؟

هر کس با توجه به استراتژی شخصی خود و میزان ریسک پذیری یا ریسک گریزی خود ترید می‌کند؛ بنابراین ممکن است معاملات افراد دیگر مناسب شرایط شما نباشد.

افراد تازه کار با دیدن سودهای دیگران ممکن است هیجان‌زده عمل کرده و بخش بزرگی از سرمایه خود را وارد بازار کنند و نهایتاً به دلیل عدم تجربه کافی آن را از دست بدهند.

و اما بزرگترین ایراد سوشال تریدینگ، ریسک «پامپ و دامپ» است، جایی که سرمایه گذاران سهامی را که در یک شرکت دارند تبلیغ می کنند. با «پامپ کردن» یا انتشار اطلاعات نادرست، گمراه کننده یا اغراق آمیز در مورد یک شرکت، سرمایه گذاران می توانند به طور مصنوعی قیمت سهام را فراتر از ارزش اصلی آن افزایش دهند. در این مرحله، آنها قبل از اینکه سهام به ارزش ذاتی خود بازگردد، سهام خود را «خارج کرده» یا می فروشند.

سوشال تریدینگ همچنین ممکن است “معامله بیش از حد” را تشویق کند، به ویژه زمانی که سرمایه گذاران شروع به تعقیب سود برای جبران زیان خود می کنند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران بیشتر در معرض نوسانات کوتاه‌مدت بازار سهام هستند تا با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت «خرید و هولد». علاوه بر این، کارمزد معاملات می تواند افزایش یابد (مگر اینکه پلتفرم معاملات بدون کمیسیون ارائه دهد).

اگرچه تالارهای سوشال تریدینگ می توانند منبع اطلاعات مفیدی باشند، سرمایه گذاران باید قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در یک شرکت، تحقیقات مستقل خود را انجام دهند.

انواع سوشال تریدینگ چیست؟

معاملات اجتماعی دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که شما باید با توجه به شرایط خود یکی از این دسته‌ها را انتخاب کنید. برای مثال اگر هنوز به معامله‌گری اعتماد ندارید نباید ریسک کرده و با حجم زیادی معاملات وی را کپی کنید.

اگر به‌طوری کلی شخص ریسک‌پذیر نیستید بهتر است فعالیت در سوشال تریدینگ را با حجم پول خیلی کمی آغاز کنید. یک توصیه کلی برای بازارهای مالی آن است که با مقدار پولی وارد شوید که اگر آن را از دست دادید، زندگی شما مختل نشود.

۱- کپی تریدینگ در سوشال تریدینگ

کپی تریدینگ (Copy Trading) یکی از رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع سوشال تریدینگ است. در کپی تریدینگ شما علاوه بر دنبال کردن تریدر مدنظر خود و بررسی تحلیل‌ها و عملکرد وی، به‌طور خودکار تمامی معاملات او را کپی کنید. اینکار به‌طور خودکار توسط ربات‌های پلتفرمی که در آن کپی ترید می‌کنید، انجام می‌شود.

برای مثال فرض کنید تریدری که دنبال می‌کنید 10.000 تتر دارایی‌اش و هر معامله را با ده درصد از حجم دارایی خود معامله می‌کند. دارایی شما فقط 500 دلار است اگر معاملات این شخص را کپی کنید. ربات به‌طور خودکار برای حساب شما نیز فقط ده درصدش را درگیر معامله می‌کند.

در پلتفرم‌های کپی تریدینگ (Copy Trading) تریدرها بر اساس پارامترهای مختلفی مانند؛ تخصص و میزان دارایی و سابقۀ حضور رتبه‌بندی می‌شوند. بدین ترتیب افراد تازه‌کار به‌راحتی می‌توانند در بین لیست تریدرها، شخص مورد نظر خود را انتخاب و معاملات ایشان را کپی کنند.

دقت کنید برای انتخاب تریدر و شروع کپی تریدینگ هیچ‌گاه عجله نکنید. بازارهای مالی همیشه وجود خواهند داشت و همیشه پتانسیل کسب سود از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف فراهم خواهد شد؛ بنابراین برای انتخاب یک ترید زمان بگذارید و وقتی انتخاب کردید بازهم زمان بگذارید و برای مدتی معاملاتش را پیگیری کنید. اگر تریدر این مراحل را موفقیت پشت سر گذاشت می‌تواند انتخاب مناسبی برای کپی ترید باشد.

۲- تریدهای آینه ای در سوشال تریدینگ

تجارت آینه (Mirror Trading)، نوعی از تجارت اجتماعی (سوشال تریدینگ) است که در آن سرمایه گذاران قادر به پیروی از استراتژی‌های معامله گران باتجربه یا موفق‌تر هستند.

دقت کنید در این روش استراتژی معاملاتی یک تریدر موفق کپی می‌شود نه معاملات ایشان.

در روش تجارت آینه ای باید نحوه مدیریت سرمایه را مشخص کنید؛ یعنی ابتدا باید میزان سود و سپس ضرر در معاملات را مشخص کنید. حال طبق استراتژی‌ای که انتخاب کرده‌اید، اگر فرصت معاملاتی خرید یا فروش طبق استراتژی ایجاد شد، برای شما معامله انجام می‌شود.

با توجه به آنکه حجم معاملات در بازار فارکس بیشتر است، از روش معاملات آینه‌ای بیشتر در این بازار استفاده می‌شود.

۳- سیگنال و مشاوره در سوشال تریدینگ

ارائه‌دهندگان سیگنال و مشاوره، شرکت‌ها یا معامله‌گرانی باتجربه‌ای هستند که اغلب از طریق خدمات اشتراک به شما در کسب سود از بازارهای مالی کمک می‌کنند. این افراد حرکات و نوسان‌های بازار را ردیابی می‌کنند و توصیه‌هایی را بر اساس پارامترهای از پیش تعریف شده ارائه می‌دهند.

روش استفاده از سیگنال به‌نوعی روش غیر اتوماتیک سوشال تریدینگ است. در این روش می‌توانید از کانال‌های تلگرامی یا پیج اینستاگرام گرفته تا سایت‌هایی مانند Trading View استفاده کنید.

4- شبکه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی در سوشال تریدینگ

شبکه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که با دیگر سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنند، درباره استراتژی‌ها بحث کنند، نکاتی را به اشتراک بگذارند و در پروژه‌ها همکاری کنند تا تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری را به صورت گروهی اتخاذ کنند.

تفاوت سوشال تریدینگ با کپی تریدینگ چیست؟

تجارت کپی تریدینگ نوعی تجارت اجتماعی (سوشال تریدینگ) است که به معامله گران اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار معاملات سایر معامله گران موفق را در اکانت خود کپی کنند.

این نوع معاملات در سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده است، زیرا به معامله گران اجازه می‌دهد از تخصص و تجربه معامله گران باتجربه‌تر بهره‌مند شوند، درحالی‌که همچنان می‌توانند ترید و سرمایه‌گذاری‌های خود را داشته باشند. تجارت کپی تریدینگ نیازی به تجربه یا دانش قبلی ندارد و با حداقل تلاش انجام می‌شود.

سوشال تریدینگ ارزهای دیجیتال

سوشال تریدینگ در ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد و برای تجارت و سرمایه‌گذاری در این بازار ارزشمند است. پلتفرم‌های سوشال تریدینگ به کاربران اجازه می‌دهند تجربیات، تحلیل‌ها، استراتژی‌های تجاری و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این امکان به کاربران کمک می‌کند از دانش متخصصان و تجربیات سایر افراد بهره‌برداری کنند و بهبود عملکرد خود در بازار ارزهای دیجیتال را تجربه کنند.

همچنین سوشال تریدینگ باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی بین افرادی می‌شود که علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال هستند. این ارتباطات می‌توانند منجر به تشکیل جامعه‌های تجاری و شبکه‌های حمایتی برای افراد در بازار ارزهای دیجیتال شوند که اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات و همچنین همکاری در معاملات میان اعضا را تسهیل می‌کنند.

سوشال تریدینگ به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات بروز و تحلیل‌های بازار را در زمان واقعی دسترسی داشته باشند. این اطلاعات می‌تواند شامل تحلیل‌های تکنیکال، خبرها، تغییرات قیمت و دیگر رویدادهای مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال باشد که به کاربران کمک می‌کند تصمیمات بهتری درباره معاملات خود بگیرند.

آموزش سوشال تریدینگ

برای شروع سوشال ترید و بهره‌برداری بهتر از این فرآیند، می‌توانید مراحل مختلفی را دنبال کنید.  برای رسیدن به این هدف شروع به مطالعه در مورد بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل‌های مربوطه کنید.

آشنایی با مفاهیم اساسی، تحلیل تکنیکال و اصول مدیریت ریسک از جمله مهارت‌هایی هستند که باید به دست بیاورید. توجه داشته باشید که پلتفرم‌های سوشال تریدینگ مختلفی وجود دارند. بررسی و انتخاب پلتفرم مناسب بر اساس نیازها، امکانات، قابلیت‌ها و امنیت آنها را در نظر بگیرید.

در پلتفرم سوشال تریدینگ مورد نظر، حساب کاربری ایجاد کنید و اطلاعات خود را تکمیل کنید. سپس در این بستر تریدرها و کاربران دیگری وجود دارند که تجربیات و استراتژی‌های تجاری خود را به اشتراک می‌گذارند.

بررسی پروفایل‌ها و دنبال کردن تریدرهایی که علاقه‌مند به استراتژی‌ها و سبک تجاری شما هستند، می‌تواند مفید باشد. بهتر است که قبل از انجام معاملات واقعی، از قابلیت‌های نسخه دمو استفاده کنید.

این روش به شما امکان می‌دهد تا استراتژی‌ها و تحلیل‌های خود را در شرایط واقعی تست کنید و مهارت‌های خود را بهبود بخشید. خوشخبتانه تیم حرفه‌ای همیار کریپتو آموزش سوشال تریدینگ را به صورت حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد پس از این جهت نگرانی خاصی به خود راه ندهید.

جمع بندی

سوشال تریدینگ یک پلتفرم آنلاین است که به سرمایه گذاران امکان دادوستد سهام، ارزهای دیجیتال و سایر ابزارهای مالی را می‌دهد و درعین‌حال می‌توانند با سایر معامله گران در یک محیط اجتماعی تعامل داشته باشند.

مزایای سرمایه‌گذاری سنتی را باقدرت رسانه‌های اجتماعی ترکیب می‌کند. این نوع معاملات به سرمایه گذاران امکان می‌دهد تا به داده‌های بازار در زمان واقعی و بینش معامله گران باتجربه دسترسی داشته باشند تا در هنگام سرمایه‌گذاری خود تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

یکی از جملاتی که در طول زندگی‌مان زیاد آن را شنیده‌ایم، مفهومی این‌چنینی داشته که

“اگر می‌خواهی در کاری موفق و حرفه ای شوی، در جمعی از افراد آن حوزه، خودت را قرار بده.”

بازارهای مالی مانند ارزهای دیجیتال و فارکس نیز از این قاعده خارج نیست. به همین دلیل در دنیا چندین سال است سوشال تریدینگ بسیار مرسوم شده و اخیراً این حوزه در بین تریدرهای ایرانی نیز ترند شده است.

در این مقاله سعی کردم به زبانی ساده شما را با سوشال تریدینگ آشنا کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

برای مثال فقط کافی است وارد بخش سوشال تریدینگ تریدینگ ویو شوید، با انواع تریدرها و سبک‌های معاملاتی آشنا خواهید شد و ذهنیتی جدید برای شما ایجاد می‌شود حتی باعث می‌شود دیدگاهی متفاوت نسبت به بازار داشته باشید.

در سال‌های اخیر، تجارت اجتماعی (سوشال تریدینگ) به دلیل توانایی آن در ارائه راهی کم ریسک برای ورود مبتدیان به بازارهای مالی بدون نیاز به مهارت معامله‌گری، به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

 

سؤالات متداول

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ یا معاملات اجتماعی به جمعی اطلاق می‌شود که در آن تریدرها یا تحلیل گران استراتژی معاملاتی و معاملات خود را به اشتراک می‌گذارند و از اطلاعات دیگران برای بهتر شدن معاملات خود استفاده می‌کنند.

پلتفرم معاملاتی چیست؟

پلتفرم‌ها نرم‌افزاری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند تا معاملات خود را از طریق یک وب‌سایت یا برنامه (برای دستگاه‌های تلفن همراه) به صورت آنلاین انجام دهند. برخی از پلتفرم ها ممکن است معاملات تلفنی را نیز ارائه دهند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های خود را به‌صورت آنلاین در زمان واقعی مشاهده کنند، و به آنها امکان می‌دهد تا بر سبد سهام خود نظارت کنند و تصمیمات سرمایه‌گذاری به موقع بگیرند. پلتفرم‌های معاملاتی همچنین ویژگی‌های دیگری مانند واچ لیست ارزهای منتخب و تحلیل‌های تکنیکال پیشرفته ارائه می‌دهند.

انواع سوشال تریدینگ کدام است؟

انواع سوشال تریدینگ را می‌توان کپی تریدینگ، معاملات آینه‌ای و سیگنال و مشاوره نام برد.

آیا سوشال تریدینگ همان کپی تریدینگ است؟

کپی تریدینگ زیرمجموعه سوشال تریدینگ است و می‌توان آن را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های سوشال تریدینگ در نظر گرفت.

کپی تریدینگ چیست؟

معاملات کپی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا همه معاملات باز فعلی یک معامله‌گر خاص را تکرار کنند.

ارزها یا دارایی ها به همان نسبتی که در حساب معامله‌گر وجود دارد با همان موقعیت‌های باز  کپی‌شده و خریداری می‌شود، با این حال، سهام به قیمت رایج بازار در آن زمان خریداری می‌شود، نه قیمتی که معامله‌گر کپی شده در ابتدا آنها را خریداری کرده است. هرگونه سفارش حد ضرر یا سایر ابزارهای معاملاتی اعمال شده نیز تکرار خواهد شد.

هنگامی که معامله گر کپی شده سهام را می خرد یا می فروشد، همان اقدامات به طور خودکار در حساب سرمایه گذار کپی کننده در زمان واقعی انجام می شود. معمولاً برای معامله کپی از سرمایه گذاران کارمزدی دریافت نمی شود زیرا این پلتفرم از اسپرد خرید و فروش در معاملات درآمد کسب می کند. معامله گرانی که دیگران آنها را کپی میکنند هزینه ای از پلتفرم مربوطه دریافت می کنند. کپی تریدینگ فارکس کلاهبرداری شده پس از کپی تریدینگ استفاده نکنید و میتوانید سیگنال های رایگان استفاده کنید.

بهترین پلتفرم‌های سوشال ترید برای تریدرها چیست؟

پلتفرم‌های آواترید، ای تورو و تریدینگ ویو جز بهترین پلتفرم سوشال ترید هستند.

کدام صرافی برای انجام معاملات ارز دیجیتال بهتر است؟

صرافی بینگ ایکس یکی از بهترین صرافی‌ها را انجام ترید ارز دیجیتال است. این صرافی علاوه بر پلتفرم کاربر پسند، کارمزد معاملاتی بسیار منطقی دارد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مطالب مفید بودند. ولی بدلیل نداشتن اموزش های کافی و دانش کمتر برای ما مبتدیان استرس و ترس از دست دادن سرمایه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا