💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش کیف پول

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ انواع کیف پول ارز دیجیتال

آموزش صرافی بینگ ایکس

کیف پول ارز دیجیتال سیستم‌ پرداخت الکترونیکی هستند که به کاربر اجازه می‌دهند وجوه خود را ذخیره کنند.خریدهای آنلاین یا در فروشگاه انجام دهند و سابقه پرداخت خود را با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند یا ویژگی برنامه دستگاه مشابه پیگیری کنند. این کیف پولهای دیجیتالی در بلاکچین با اصطلاح  کیف پول (Wallet) شناخته می‌شوند.

کیف پول ارز دیجیتال از فناوری نرم‌افزار الکترونیکی استفاده می‌کنند تا حساب جاری متصل به فروشنده‌ای را که معامله یا خرید انجام شده است، مرتبط کند. آنها مانند کارت های فیزیکی یا پول نقد برای انجام خرید یا تراکنش به صورت مجازی استفاده می شوند.

اکثر کیف پول های دیجیتالی اطلاعات بانکی و اطلاعات شخصی را رمزگذاری می کنند و هرگز نباید شماره کارت حساب جاری را ذخیره کنند. همیشه قبل از فعال کردن کیف پول دیجیتال، ابتدا قابلیت اجرایی صادرکننده کیف پول را بررسی کنید.

همیارکریپتو در دوره آموزش ارزدیجیتال در مشهد دوره های مقدماتی تا پیشرفته را طراحی کرده و در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار می دهد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می‌شود. اما در کیف پول ارزهای دیجیتال، کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند. در حقیقت، کوین‌ها نمی‌توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره ‌شوند. چون کریپتوکارنسی‌ها وجود فیزیکی ندارند.

آدرس کیف پول، چیزی شبیه به شماره حساب بانکی است. هیچ اشکالی ندارد اگر شما شماره حساب بانکی خودتان را به فرد دیگری بدهید، چون دیگران برای انتقال وجه به آن نیاز دارند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اگر کسی بخواهد کوین‌هایتان را برایتان ارسال کند، شما می‌توانید به سادگی آدرس کیف پول خود را به او‌ بدهید و کوین‌تان را دریافت کنید.

درست مانند حساب‌های بانکی، هیچ یک از دو آدرس کیف پول، شبیه به هم نیستند. در نتیجه، هیچ کس به جز شما نمی‌تواند پولتان را دریافت کند. همچنین، تعداد آدرس‌های کیف پول شما بدون محدودیت هستند. یعنی هر چند تا آدرس که دلتان بخواهد می‌توانید برای کیف پولتان بسازید.

آموزش خصوصی فارکس

کیف پولی (Wallet) که به کاربران اجازه می دهد بیتکوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و مدیریت کنند. یک کیف پول بلاکچین امکان انتقال در ارزهای دیجیتال و توانایی تبدیل مجدد آنها به ارز محلی کاربر را فراهم می کند.

عملکرد کیف پول ارز دیجیتال

کاربران می توانند درخواستی برای مقدار مشخصی بیت کوین یا سایر دارایی های رمزنگاری شده به طرف دیگری ارسال کنند. سیستم یک آدرس منحصر به فرد ایجاد می کند که می تواند برای شخص ثالث ارسال شود یا به صورت یک کد پاسخ سریع یا کد QR تبدیل شود.

یک کد QR شبیه بارکد است که اطلاعات مالی را ذخیره می کند و توسط یک دستگاه دیجیتال قابل خواندن است.

کارمزد کیف پول ارز دیجیتال

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که کیف پول بلاکچین از فرآیندی استفاده می کند که آن را کارمزد پویا می نامند. به این معنی که کارمزد دریافت شده برای هر تراکنش می تواند بر اساس عوامل مختلف متفاوت باشد. هم اندازه تراکنش و هم شرایط شبکه در زمان تراکنش می تواند بر اندازه کارمزد تأثیر زیادی بگذارد.

فقط تعداد زیادی از تراکنش ها را می توان در یک بلوک توسط رایانه های پرقدرت به نام ماینرها پردازش کرد. ماینرها معمولاً تراکنش هایی را که بالاترین کارمزد را دارند ابتدا پردازش می کنند زیرا از نظر مالی برای آنها سودمندتر است.

امنیت کیف پول ارز دیجیتال در بلاک چین

امنیت کیف پول یک نکته مهم برای کاربران است، زیرا یک حساب در معرض خطر ممکن است منجر به از دست دادن کنترل دارایی های کاربران شود.

کیف پول بلاک چین دارای چندین سطح امنیتی برای محافظت از وجوه کاربران در برابر هر مهاجم احتمالی، از جمله خود شرکت است.

رمزهای عبور (Password) کیف پول ارز دیجیتال

مانند سایر خدمات دیجیتال، حساب های کیف پول بلاکچین برای محافظت از کاربران به رمز عبور نیاز دارند. با این حال، شرکت بلاکچین رمز عبور کاربر را ذخیره نمی کند و در صورت گم شدن نمی تواند رمز عبور را بازنشانی کند.این اقدام مانع از آن می‌شود که خودی‌های آن شرکت ارزهای دیجیتال شما را به‌دس آورند. اگر رمز عبور خود را فراموش یا گم کنید، حساب شما فقط با یک حافظه قابل بازیابی است.

seed یا همان کلمات بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

seed یک رشته تصادفی از کلمات انگلیسی است که عملکردی مشابه رمز عبور دارد. اگر کاربر دسترسی به تلفن یا دستگاه خود را از دست بدهد، می توان ازکلمات  Seed برای بازیابی کیف پول، از جمله هر ارز دیجیتال استفاده کرد. مانند گذرواژه‌ها،  بلاکچین کلمات بازیابی کاربران را ذخیره نمی‌کند. این واژه ها از یک استاندارد صنعتی پیروی می کنند، به این معنی که کیف پول ها را می توان حتی در صورت از کار افتادن شرکت، بازیابی کرد.

برای استفاده از هر کیف پولی حتما نکات امنیتی آن را رعایت کنید. تخلیه دارایی از هر کیف پولی با داشتن کدهای امنیتی امکان پذیر است.

کلمات بازیابی (seed) خود را به هیچ عنوان در دسترس دیگران قرار ندهید.

روش‌های امنیتی اختیاری

علاوه بر حفاظت های ذکر شده در بالا، چندین تدابیر امنیتی اختیاری نیز وجود دارد که مورد نیاز نیستند اما می توانند به ایمن کردن کیف پول های کاربر در برابر حملات خارجی کمک کنند. برای کاهش خطر فیشینگ(صفحات جعلی)، کیف پول بلاکچین به کاربران اجازه میدهد تا از احراز هویت دو مرحله ای یا لیست سفید IP استفاده کنند تا از ورود دستگاه های ناآشنا به سیستم جلوگیری کنند.

  • نکته:  تخلیه دارایی از هر کیف پولی با داشتن کدهای امنیتی امکان پذیر است.
  • نکته: ایمنی کیف پول ضروری است، زیرا ارزهای دیجیتال اهداف با ارزشی برای هکرها هستند.
  • نکته: برخی از اقدامات حفاظتی عبارتند از رمزگذاری کیف پول با یک رمز عبور قوی، استفاده از احراز هویت دو مرحله ای برای مبادلات، و ذخیره مقادیر زیاد در یک دستگاه آفلاین.

انواع کیف پول ارز دیجیتال (Wallet)

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین دستگاه یا برنامه ای است که می تواند با بلاکچین بیت کوین تعامل داشته باشد. اگرچه تصور این است که این کیف پول ها بیت کوین را «ذخیره می کنند» ، اما کیف پول بیت کوین در واقع نشان دهنده کنترل رمزنگاری یک آدرس بلاکچین است.

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی

کیف پول موبایل همان عملکرد کیف پول دسکتاپ را انجام می دهد، اما در تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه دیگر. بسیاری از کیف پول های تلفن همراه می توانند پرداخت های سریع را در فروشگاه های فیزیکی از طریق ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) یا با اسکن یک کد QR تسهیل کنند.

کیف پول ارز دیجیتال تحت وب

کیف پول تحت وب یک سرویس آنلاین است که می تواند ارزهای دیجیتال را از طرف شما ارسال و ذخیره کند. مزیت اصلی کیف پول های تحت وب این است که به راحتی می توان به آن ها از هر کجا و از هر دستگاهی دسترسی داشت، به سادگی چک کردن ایمیل شما.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری تا حد زیادی امن‌ترین نوع کیف پول (Wallet) هستند، زیرا کلیدهای خصوصی را روی یک دستگاه فیزیکی که نمی‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، ذخیره می‌کند.

این دستگاه ها شبیه درایو USB هستند. هنگامی که کاربر می خواهد تراکنش کوین را روی رایانه خود انجام دهد، کیف پول سخت افزاری را وصل می کند که می تواند تراکنش ها را بدون به خطر انداختن کلیدهای خصوصی کاربر امضا کند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

سوالات متداول

پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال سرد در بازار کدام است؟ 

ترزور تی Trezor T

بهترین کیف پول ارز دیجیتال اندروید و IOS در ایران کدام است؟ 

تراست ولت

محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان؟  

تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت، سیف پل

چطور کیف پول ارز دیجیتال خود را بازیابی کنم؟

بازیابی کیف پول‌های ارز دیجیتال از طریق عبارات بازیابی که ۱۲ یا ۲۴ کلمه است، امکان‌پذیر است. این کلمات هنگام راه‌اندازی کیف پول در اختیار شما قرار می‌گیرد و حفاظت از این کلمات بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. توضیحات کامل میباشد ولی اگراموزش مقدماتی ایجادwaletوچگونگی تعریف آن ورمزگذاری توضیح داده میشد خیلی دیدگاه مخاطب تغییرمینمود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا