💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بلاک چین

استیکینگ (staking) در پنکیک سواپ

آموزش صرافی بینگ ایکس

استیکینگ (staking) ارزهای رمزنگاری شده فرآیندی است که شامل قرار دادن وجوه در یک کیف پول دیجیتال و نگهداری آن ها برای پشتیبانی از اعتبارسنجی تراکنش های بلاک چین های PoS است.

از این رو سرمایه داران با شرکت در اعتبارسنجی تراکنش، پاداش دریافت می کنند و به کسب درآمد غیر فعال می پردازند.

صرافی غیرمتمرکز pancakeswap یکی از پلتفرم هایی است که چنین بستری را برای کاربران فراهم کرده است.

قرار دادن دارایی های در شبکه بلاک چین اثبات سهام (PoS) یک راه عالی برای کسب درآمد غیرفعال و ایجاد بازده بالا است.

این سرمایه‌گذاری‌ها با ریسک بسیار کمی همراه هستند و اگر پاداش‌های خود را در زمان مناسب برداشت کنید، می‌توانند سود سهام را به همراه داشته باشند.

قبل از اینکه بتوانید دارایی خود را در پنکیک سوآپ استیک کنید، مطمئن شوید که توکن‌های CAKE را خریداری کرده اید و در یک کیف پول دیجیتالی مانند متامسک (Metamask) یا تراست ولت (Trust Wallet) ذخیره کرده اید.

همچنین برای انجام تراکنش ها در پنکیک سواپ کارمزد به صورت رمز ارز بایننس اسمارت چین دریافت می شود، بنابراین مطمئن شوید که BNB با استاندارد های توکن BEP-20 را در کیف پول خود داشته باشید.

آموزش خصوصی فارکس

توکن کیک (CAKE)

توکن پنکیک سو اپ در سال 2020 در زنجیره بایننس اسمارت چین راه اندازی شد. این توکن که کیک نام دارد در سال 2021  توانست عمکرد خیلی خوبی را به نمایش بزارد .

توکن کیک (cake) با قیمت 8 دلار در صرافی بایننس کار خود را آغاز کرد.

استیکینگ (staking) در پنکیک سواپ

فارم (Farm) توکن‌های کیک

راه‌های متعددی برای فارم توکن‌های کیک در پلتفرم ارز دیجیتال پنکیک سواپ وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق شرکت در تأمین نقدینگی یا استیکینگ توکن‌های FLIP یا توکن‌های CAKE این فرآیند را انجام دهید.

تأمین نقدینگی توکن کیک

با استفاده از گزینۀ pool می‌توانید به اضافه کردن نقدینگی به پلتفرم ارز دیجیتال پنکیک سواپ بپردازید. برای ادامه فرآیند گزینۀ Add Liquidity را انتخاب نمایید.

سپس توکن Cake را انتخاب کنید و مقدار مورد نظر خود را برای واریز وارد کنید. سپس گزینه Approve Cake را انتخاب کنید تا تراکنش شما انجام شود.

گزینه Supply را انتخاب کنید و بعد از آن با استفاده از Confirm فرآیند را تأیید نمایید. بعد از این مجدداً از شما تأیید گرفته می‌شود. با انتخاب گزینه Send توکن‌های شما به پلتفرم واریز می‌شوند.

حال با طی کردن این مراحل، شما یکی از تأمین‌کنندگان نقدینگی در پلتفرم ارز دیجیتال پنکیک سواپ هستید و در قبال این کار مقداری از کارمزدهای این شبکه را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. برای این کار توکن‌های اختصاصی با نام توکن فلیپ (FLIP) طراحی شده است.

استیکینگ چیست؟

استیکینگ (staking) توکن کیک

اگر قصد ندارید توکن‌های کیک خود را در استخرهای نقدینگی به اشتراک بگذارید، می‌توانید از طریق نگهداری و استیک آنها به کسب سود بپردازید. با این کار می‌توانید با استفاده از توکن کیک به دریافت توکن کیک بیشتر بپردازید.

برای این کار، این بار از قسمت منو گزینه SYRUP Pool را انتخاب نمایید. با استفاده از گزینه Approve فرآیند استیکینگ توکن کیک را تأیید کنید.

با استفاده از گزینه + مقدار توکن Cake مورد نظر خود را برای ورود به فرآیند استیک انتخاب نمایید و سپس تراکنش را تأیید کنید.

هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید توکن‌های کیک خود را با استفاده از گزینه Harvest برداشت کنید و مجدداً از آنها برای فرآیند استیک استفاده نمایید.

ورود به سایت

در اولین قدم پس از اضافه کردن دارایی خود به موجودی کیف پول، به وب سایت رسمی (Syrup Pool) در صرافی غیر متمرکز پنکیک سوآپ مراجعه کنید و سپس بخش “Pools” را انتخاب نمایید.

استخر نقدینگی (Liquidity pool)

استخر های زیادی وجود دارند که با استیک کردن توکن کیک (Cake) و دریافت پاداش توسط همین ارز، توکن های دیگری می توانید دریافت کنید. از این رو با توجه به بررسی اطلاعات مربوط به هر استخر می توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

استخر دستی

شما باید درآمد حاصل از استیک توکن Cake را به صورت دستی برداشت و مجدد سرمایه گذاری کنید.

استخر خودکار

هر توکن Cake که به عنوان پاداش به دست آورده اید، برداشت می شود و دوباره در همان استخر برای شما سرمایه گذاری می شود.

Liquidity pool

اتصال کیف پول

برای اتصال کیف پول به استخر مورد نظر بر روی گزینه “Details” کلیک کنید و سپس در صفحه ایجاد شده گزینه “Connect Wallet” را انتخاب نمایید.

 یکی از افزونه ها را برای اتصال کیف پول به صرافی پنکیک سواپ انتخاب نمایید. ما در این آموزش افزونه متامسک را انتخاب می کنیم.

نکته: شاید این سوال برایتان پیش امده باشد که MetaMask کیف پول اتریوم است چگونه میتوان برای پنکیک سواپ استفاده کرد ؟

درست است ، معماری Binance Smart Chain به گونه ای است که می توانید از MetaMask برای تعامل با DApp های مبتنی بر BSC استفاده کنید.

اگر می خواهید از MetaMask استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم راهنمای اتصال زنجیره ای هوشمند MetaMask با Binance را بررسی کنید.

و بعد از راه اندازی می توانید قفل کیف پول خود را باز کرده و اطلاعات بیشتری را دریافت کنید. بعد مشاهده خواهید کرد که نشانه های LP مختلف ویژگی های متفاوتی را در اختیار کاربر قرار میدهند.

در قسمت بعد روی گزینه Earn بزنید و وارد Pools شوید گزینه “Enabled” را انتخاب کنید.

انجام قرارداد هوشمند به منظور کسر کارمزد را در کیف پول تایید کنید و در این ادامه باید میزان کوین و مدت زمان را انتخاب کنید. برای استیک ارز بر روی گزینه “Stake” کلیک کنید.

کادر مربوط به تعیین میزان ارز را تکمیل کنید و سپس گزینه “Confirm” را انتخاب نمایید.

در نهایت فرایند استیکینگ staking ارز در این صرافی تکمیل می شود و در صفحه اطلاعات استیکینگ (staking) وجود دارد مثل میزان توکن استیک شده، بازه زمانی، نرخ بهره سالانه و غیره قابل مشاهده می باشد.

نحوه محاسبه سود استیکینگ (staking) در پنکیک سوآپ

اگر می خواهید قبل از اینکه ارز استیک کنید محاسبه کنید چه قدر سود کسب می کنید برای محاسبه سود هر توکنی در بازه زمانی تعیین شده میتوانید به سایت استیکینگ ریواردز (stakingrewards) مراجعه کنید.

برای محاسبه سود استیکینگ هر ارز در پنکیک سواپ باید دو پارامتر مبلغ و  زمان را در نظر داشته باشید.

مبلغ (amount)

میتوانید این عدد را به دلار یا میزان ارز BNB وارد کنید.

مدت زمان استیک ارز (term)

با انتخاب این بخش دوره های متفاوتی از ۷ روز تا ۱۰ سال برای شما نمایش داده می شود که با توجه به بازه زمانی مورد نظر عدد را انتخاب می کنید.

جمع بندی

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) یک پلتفرم مبادله غیر متمرکز برای مبادله توکن‌های BEP-20 در بلاکچین اسمارت چین بایننس (Binance Smart Chain یا BSC) است.

این ارز دیجیتال یک پلتفرم بازارساز خودکار است و بر بستر شبکه بلاکچین بایننس فعال است.

توکن بومی صرافی پنکیک سواپ، توکن کیک نام دارد، می‌توانید با استیک توکن کیک از سود قابل توجه آن بهره‌مند شوید.

در صرافی پنکیک سواپ می‌توانید ارزهای خود را استیک کنید با استفاده از روش‌هایی همچون تأمین نقدینگی یا استیک توکن می‌توانید به کسب سود و دریافت توکن کیک (CAKE) بپردازید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا