💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بورس

نحوه خرید ربع سکه در بورس کالا + نکات مهم خرید ربع سکه

آموزش صرافی بینگ ایکس

با گسترش دنیای دیجیتالی و روز به روز شرایط زندگی راحت‌تر و امکانات در دسترس‌تر می‌شود. یکی از مزایایی که دنیا دیجیتال برای ما به ارمغان می‌آورد حذف واسطه‌ها و دلال‌ها است. خرید ربع سکه از بورس آن هم به‌طور مستقیم و بدون واسطه یکی از این مزایا و کاربردهاست.

تیم همیار کریپتو در مقاله «صفر تا صد نحوه خرید ربع سکه از بورس به بیان ساده» به‌تمامی سؤالات شما در رابطه با خرید ربع سکه از بورس پاسخ خواهد همچنین مراحل خرید به‌طور گام‌به‌گام برای شما توضیح داده خواهد شد.

خرید سکه از بورس کالا

این مقاله به طور اختصاصی اطلاعات مربوط به خرید ربع سکه از بورس و شرایط آن را توضیح می‌دهد اما ما این آموزش را به نحوی پیش خواهیم برد که اگر تمایل به خرید سکه تمام بهار آزادی داشتید یا در آینده نیم سکه بهار آزادیدر بورس کالا عرضه شود. شما باز هم با مراجعه به این مقاله بتوانید ثبت سفارش کرده و خریدتان را انجام دهید. توجه کنید برای انواع سکه طلا روند کار یکی بوده صرفاً نام نماد تغییر خواهد کرد.

خرید ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا

در این بخش قصد داریم مشخصات سکه ربع بهار آزادی و شرایط عرضه آن را در بورس کالا بررسی کنیم. بورس کالا اطلاعیه‌ای را منتشر نموده است و در آن توضیح داده که در تاریخ 24 در ماه 1401 نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی ربع سکه طلای بهار آزادی خزانه بانک رفاه کارگران با نماد «سکه0312ن06» گشایش شده و آماده ثبت سفارش و معامله است.

مشخصات ربع سکه در حال عرضه:

  • سکه طلای ربع بهار آزادی
  • وزن: 2/033گرم
  • عیار: 900 در هزار
  • سال ضرب: 1386
  • گواهی سپرده کالایی ناپیوسته

آیا برای خرید ربع سکه بهار آزادی همانند خودرو باید از طریق کد بورس کالا سفارش گذاری کنم؟

خیر. برای باید از طریق کد بورسی خود، سفارش خرید ربع سکه را ثبت کنید.

برای خرید ربع سکه از بورس باید در سامانه سجام احراز هویت کرده سپس در یکی از کارگزاران بورس اوراق بهادار ثبت نام کنید تا بتوانید با پلتفرم آن کارگزاری معامله کنید.

شما زمانی که کد بورسی دریافت کردید و از طریق کارگزاری‌های مختلف می‌توانید به معاملات اوراق بهادار مثل سهام بپردازید. اگر از قبل معامله‌گر بورس بوده‌اید با سازوکار ثبت سفارش برای خریدوفروش آشنا هستید. نحوه و پروسه خرید ربع سکه دقیقاً مانند اوراق بهادار (سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس) است.

آموزش خصوصی فارکس

نماد ربع سکه بهار آزادی (سکه0312ن06) است و باید در قسمت جست جو کارگزاری خود نماد را تایپ کرده و سفارش خرید خود را بین 100 الی 500 گواهی سپرده ربع سکه ثبت کنید.

شرایط جدید خرید ربع سکه در تاریخ 16 بهمن چیست؟

به اطلاع می رساند جهت ثبت سفارش خرید گواهی سپرده کالایی نماد ربع سکه 0312رفاه(ن) (سکه0312ن06)، متقاضیان خرید می بایست از ساعت 10:30 الی ساعت 13:00 روز جاری مورخ 1401/11/16، نسبت به ثبت سفارش خرید اقدام نمایند. معاملات گواهی سپرده کالایی این نماد به صورت ثبت سفارش (Book Building) انجام می‌شود.

تاکید می شود در عرضه روز جاری حراج به روش تک قیمتی انجام نمی شود و در صورت تخصیص گواهی سپرده کالایی به مشتری، قیمت معامله دقیقاً همان قیمت ثبت شده در سفارش خرید مشتری خواهد بود.

ربع سکه از بورس بخرم یا نه؟

اگر امکان رفت‌وآمد به تهران را دارید می‌توانید ربع سکه را در بورس کالا ارزان‌تر از بازار بخرید. چراکه تحویل ربع سکه صرفاً از تهران امکان پذیر است.

اطلاعات گواهی سپرده کالا در کجا نمایش داده می‌شود؟

به سه روش مختلف می‌توانید به جزئیات و تاریخچه معاملات ربع سکه بهار آزادی دسترسی پیدا کنید.

روش اول: در این روش پروسه رسیدن به‌تمامی گواهی سپرده‌ها دسترسی پیدا کنید. برای مشاهده تابلوی معاملات گواهی سپرده می‌توانید وارد سایت tsetmc.com شده و طبق تصویر ابتدا سربرگ «بورس کالا» را انتخاب کرده سپس «گواهی سپرده کالایی» را انتخاب کنید تا اطلاعات جامعی از تمامی نمادهای گواهی سپرده کالایی در حال معامله بازار برایتان نمایش داده شود. در قدم آخر روی نماد «سکه0312ن06» کلیک کرده تا وارد صفحه اختصاصی این نماد شوید.

خرید ربع سکه از بورس

روش دوم: وارد سایت tsetmc.com شده و از قسمت جست‌وجو (علامت ذره‌بین – سبزرنگ- سربرگ بالای صفحه) به‌طور مستقیم نماد «سکه0312ن06» را سرچ کرده و وارد صفحه نماد شوید.

روش سوم: برای آنکه راه‌های دسترسی را بدانید دو روش قبل توضیح داده شد. حال جهت رفاه حال شما خوانندگان گرامی با کلیک کردن روی ربع سكه می‌توانید مستقیماً به صفحه معاملات این نماد دسترسی پیدا کنید.

خرید سکه از بورس کالا

پس از خرید آیا امکان فروش ربع سکه در بازار بورس وجود دارد؟

خیر. گواهی‌ سپرده کالایی ربع سکه معاملات ثانویه ندارد، یعنی پس از خرید ربع سکه از بورس کالا باید در مدت زمان مشخص از خزانه بانک تحویل بگیرید.

چه زمانی معاملات ربع سکه انجام می‌شود؟

معاملات ربع سکه به درخواست بانک مرکزی در روزهای کاری انجام می‌شود. ربع سکه همیشه قابل معامله نیست و یک روز قبل از عرضه توسط بانک مرکزی اطلاع‌رسانی خواهد شد. به بیان دیگر پس از آنکه هر دوره عرضه به پایان رسید، برای خرید ربع سکه از بورس باید تا دوره بعدی صبر کنید.

در روز‌های مجاز تعیین‌شده توسط بانک مرکزی، زمان سفارش دهی از ساعت 9 صبح الی 13 است و رأس ساعت 13 ربع سکه به‌صورت حراج تک قیمتی (ثبت سفارش) معامله خواهد شد. دامنه نوسان و قیمت فروش ربع سکه توسط بانک مشخص خواهد شد.

ربع سکه را در چه قیمتی خرید کنم؟

شما باید در بازه قیمتی مجاز تعیین‌شده توسط بانک مرکزی ثبت سفارش کنید حال اینکه دقیقاً چه قیمتی ثبت سفارش کنید به صلاح‌دید خودتان هست. طبق اعلام بانک مرکزی خرید ربع سکه از بورس مشمول مالیات نمی‌شود. برای بررسی بهتر می‌توانید قیمت روز سکه در صرافی‌ها را بررسی کرده، حباب ربع سکه را در نظر گرفته و طبق آن سفارش گذاری کنید. توصیه می‌شود قیمت خرید ربع سکه از بورس بالاتر از قیمت ربع سکه در بازار نباشد.

 

تاریخچه معاملات قبلی را چگونه بررسی کنیم؟

وارد سایت Tsetmc شده، نماد ربع سکه را سرچ کرده و «سابقه» را انتخاب کنید. از این طریق جزئیات تمام معاملات قبلی را می‌توانید مشاهده کنید.

ثبت سفارس ربع سکه

ریز معاملات خرید ربع سکه از بورس را چگونه بررسی کنیم؟

وارد سایت Tsetmc شده، نماد ربع سکه را سرچ کرده تا صفحه اختصاصی ربع سکه باز شود. طبق تصویر روی آیکون «اطلاعات تکمیلی» انتخاب کرده سپس «ریز معاملات» کلیک کرده صبر کنید تا اطلاعات برایتان نمایش داده شود.

ثبت سفارس ربع سکه

ثبت سفارس ربع سکه

ربع سکه را از بورس گران نخرید!

دوستان هدف از خرید ربع سکه از بورس، خرید بدون واسطه است یعنی خرید با قیمت کمتر!

متأسفانه، پس از بررسی معاملات انجام شده، دیده شده افرادی ربع سکه را بسیار بسیار گران‌تر از بازار آزاد خرید کرده‌اند. در تاریخ 5 بهمن افرادی ربع سکه را قیمت 16.366.300 تومان خریده کرده‌اند درحالی‌که قیمت ربع سکه در این تاریخ در بازار آزاد 8.820.000 تومان بوده است.

ثبت سفارس ربع سکه

طبق ریز معاملات خرید ربع سکه در بورس؛

  • 36 ربع سکه در قیمت حدودی 16 میلیون تومان خریداری شده است.
  • 1 ربع سکه در قیمت حدودی 15 میلیون تومان خریداری شده است.
  • 5 ربع سکه قیمت حدودی 12 میلیون تومان خریداری شده است.

هر عرضه ربع سکه در بورس متفاوت است، دقت کنید!

عرضه ربع سکه در دوره اول یعنی تاریخ 21 الی 27 دی به روش حراج تک قیمتی بوده یعنی بانک رفاه تصمیم می‌گرفت که ربع سکه‌ها را در قیمتی عرضه کند که در حدود قیمت 7 میلیون تومان ربع سکه فروخته شد. در روش «حراج تک قیمت» اگر شما حتی قیمت 10 میلیون تومان برای خرید ثبت سفارش می‌کردید تا قیمت 7 میلیون تومان به شما ربع سکه تعلق می‌گرفت آن‌هم در قیمت حدود 7 میلیون تومان!

عرضه ربع سکه در دوره دوم یعنی تاریخ 4 بهمن به روش بوک بیلدینگ بوده است. حال فرض کنید بانک رفاه قصد فروش ربع سکه در قیمت هفت میلیون و هفتصد را دارد. از بالاترین سفارش خرید شروع به عرضه می‌کند تا به قیمت مد نظرش برسد! به همین دلیل تعداد بسیار زیادی ربع سکه با قیمت 16 میلیون تومان فروخته شده است.

بنابراین در هر عرضه به نوع ثبت سفارش دقت کنید و اطلاعات مربوطه آن عرضه را بخوانید. در مجموعه همیار کریپتو طبق هر عرضه این مقاله آپدیت خواهد شد و می‌توانید به اطلاعات آپدیت شده دسترسی داشته باشید.

نحوه ثبت سفارش خرید ربع سکه در بورس آگاه به صورت تصویری

پس‌ازآنکه وارد پورتفوی خود در کارگزاری آگاه شدید، طبق تصویر از قسمت جست‌وجو، نام نماد ربع سکه یعنی «سکه0312ن06» را وارد و انتخاب کنید.

خرید ربع سکه

خرید ربع سکه در بورس کالا

پس از انتخاب نماد، صفحه سفارش برایتان نمایش داده می‌شود. برای مثال قصد خرید یک عدد ربع سکه در قیمت 7.500.000 تومان را دارید. در کادر قیمت عدد 750.000 را وارد کرده و در کادر حجم سفارش 100 را وارد کنید. ارزش ناخالص خرید برایتان در پایان صفحه نمایش داده خواهد شد.

نحوه خرید ربع سکه در بورس کالا

قیمت پایه خرید ربع سکه در بورس کالا چقدر است؟

قیمت پایه خرید ربع سکه از بورس در هر عرضه تغییر می‌کند. در حال حاضر قیمت پایه برای خرید ربع سکه یک میلیون تومان است که برای ثبت سفارش در این قیمت باید معادل 100,000 در کادر قیمت وارد نمایید.

به بیان ساده تر اگر قصد خرید ربع سکه از بورس با قیمت یک میلیون تومان را دارید در کادر قیمت باید عدد 100,000 را وارد نمایید.

چرا زمانی که قیمت را به ریال وارد میکنم، خطا می دهد؟

برای ثبت قیمت باید دو مورد را رعایت کنید؛ 1- در بازه مجاز قیمتی، ثبت سفارش کنید. 2- قیمت را بر اساس نرخ هر گواهی سپرده وارد کنید. برای مثال اگر بخواهید قیمت 6,000,000 تومان ثبت سفارش کنید باید عدد 600,000 را در کادر قیمت وارد کنید. چرا که شما در حال خرید گواهی سپرده کالای ربع سکه هستید و در سامانه معاملات هر ربع سکه معادل 100 واحد معاملاتی محسوب می شود. بنابراین قیمت مشاهده شده یک صدم قیمت ربع سکه محاسبه می‌شود.

دقت کنید بازه ثبت سفارش در هر عرضه متفاوت است و باید از طریق سایت Tsetmc بازه مجاز را بررسی کنید.

من سهامم را فروختم تا بتوانم ربع سکه بخرم اما خطا داد، چرا؟

وقتی سهام را می‌فروشیم برای برداشت وجه (مبلغی که فروخته‌ایم) دو روز کاری باید صبر کنیم. به عبارت دیگر زمان تسویه اوراق بهادار دو روز کاری است.

تسویه ربع سکه یک روز کاری است؛ بنابراین با مبلغ حاصل از فروش سهم، در همان روز نمی‌توان سریع سکه خرید.

نکته: از آنجایی که تسویه صندوق های سرمایه گذاری یک روز کاری است، میتوان در همان روزی که صندوق سرمایه گذاری را می‌فروشید و پول نقد به‌دست می‌آورید، کالای ربع سکه را ثبت سفارش و خرید کنید.

به طور خلاصه اگر دارایی پورتفوی بورسی شما، تسویه یک روز کاری باشد می‌توانید آن را بفروشید و در همان روز ربع سکه را سفارش دهید. اگر تسویه دو روز کاری باشد، روز کاری بعد از فروش می‌توانید سفارش خردی ربع سکه را ثبت کنید.

حداقل و حداکثر حجم هر سفارش چقدر است؟

هر شخص حقیقی می‌تواند بین 1 الی 5 عدد ربع سکه بهار آزادی خریداری کند اما اگر در قسمت حجم معامله عدد 1 را بنویسید، سیستم خطا خواهد داد.

سفارش خود را باید مضربی از 100 ثبت کنید چرا که هر گواهی معادل 0.01 قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی هست. به بیان ساده‌تر اگر می‌خواهید یک ربع سکه بخرید باید عدد 100 (یعنی 100 گواهی سپرده کالا) را وارد کنید و اگر بخواهید 2 عدد ربع سکه بخرید باید عدد 200 در کادر مربوط به حجم سفارش وارد کنید.

از آنجایی که ربع سکه عرضه بورس کالا بدوم وکیوم هستند، آیا قیمت کمتری نسبت به ربع سکه وکیوم شده دارند؟

خیر. درست است که ربع سکه عرضه شده در بورس کالا بدون وکیوم است اما این امر از ارزش فروش آن کم نمی‌کند و شما پس از دریافت ربع سکه از خزانه بانک می‌توانید به قیمت روز بازار کالای خود را بفروشید.

آیا باید ربع سکه را حتما تحویل گرفت؟

بله. سپرده کالایی ربع سکه دارای معاملات ثانویه نیست. شما می‌توانید پنج روز بعد از معامله، کالای خود را دریافت کنید.

چگونه ربع سکه را تحویل بگیرم؟

همان‌طور که بیان‌شده می‌توانید پس از 5 روز از خرید ربع سکه از بورس جهت تحویل کالا اقدام نمایید. شما یا نماینده قانونی‌تان بعد از هماهنگی با خزانه و دریافت نوبت، با مدارک هویتی به محلی که بانک اعلام می‌کند، مراجعه و کالای خود را دریافت کنید.

دقت کنید که ربع سکه خریداری شده از بورس کالا بدون وکیوم هستند.

برای دریافت ربع سکه بهار آزادی باید به سامانه نوبت دهی اینترنتی بانک رفاه کارگران به آدرس https://coin.refah-bank.ir/Membership/login کرده و درخواست تحویل ربع سکه را ثبت کنید.

آیا باید حتما ربع سکه را حضوری دریافت کنم؟

در حال حاضر بله.

پس از دریافت نوبت به صورت الکترونیکی، برای تحویل ربع سکه خودتان یا نماینده حقوقی شما باید به آدرس «تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران، پلاک 2548» مراجعه کنید.

چگونه برای دریافت ربع سکه به شخص دیگری وکالت بدهم؟

باید به طور رسمی با مهر دفترخانه، وکالت خود را به شخص مد نظر بدهید. برای دریافت فرم وکالت نامه اینجا را کلیک کنید.

هزینه انبار داری چقدر است؟

مدت زمان بین درخواست نوبت‌دهی تا نوبت تخصیص‌ یافته، شامل هزینه انبارداری نخواهد شد. اما اگر در مدت زمان معین برای تحویل اقدام نکنید، روزانه 1000 ریال به‌عنوان هزینه انبار داری تعیین‌شده است. اگر در مهلت مقرر کالای خود را دریافت نکنید علاوه بر هزینه انبار داری باید 9 درصد هزینه انبارداری را هم به‌عنوان مالیات بر ارزش افزوده به انباردار پرداخت کنید.

حداکثر زمان نگهداری سکه در خزانه تا تاریخ 1403/12/20 خواهد بود. اگر پس از خرید ربع سکه از بورس تا این تاریخ برای تحویل کالا اقدام نکنید. ملاک عمل دستورالعمل پذیرش انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی خواهد بود.

زمان تحویل این اختیار را دارید که مشخصات کالای دریافتی را بررسی کنید. در صورت مغایرت سکه را تحویل نگرفته و حتما از طریق کارگزاری مشکل را به سازمان بورس اطلاع رسانی کرده و منتظر نتیجه بمانید.

سؤالات متداول

آیا امکان خرید ربع سکه از بورس کالا وجود دارد؟

خیر. ربع سکه را مانند سهام باید از طریق بورس اوراق بهادار خریداری کرد.

نماد ربع سکه بهار آزادی چیست؟

ربع سکه بهاری آزادی با نماد «سکه0312ن06» معامله می‌شود.

چه تعداد ربع سکه میتوان خرید؟

میتوانید بین 1 تا حداکثر 5 عدد ربع سکه بهار آزادی بخرید؛ هر ربع سکه معادل 100 گواهی سپرده کالایی ربع سکه طلا است؛ بنابراین اگر قصد خرید یک ربع سکه دارید در کادر حجم عدد 100، دو ربع سکه در کادر حجم عدد 200، سه ربع سکه در کادر حجم عدد 300 و به همین ترتیب برای خرید 5 عدد ربع سکه طلا باید در کادر حجم عدد 500 را وارد کنید.

زمان خرید ربع سکه از بورس کی است؟

در روزهایی که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود از ساعت 9 صبح الی 13 می‌توانید برای خرید ربع سکه اقدام نمایید. معاملات ربع سکه در بورس رأس ساعت 17 همان روز انجام خواهد شد.

چگونه ربع سکه را دریافت کنم؟

با توجه به شرایط خاصی که نگهداری سکه طلا دارد. در حال حاضر برای دریافت ربع سکه، پس از دریافت وقت از طریق سامانه نوبت دهی سکه بورسی بانک رفاه کارگران باید به آدرس «تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران» مراجعه کنید.

برای دریافت ربع سکه حتماً خودم باید تهران برم؟

شخص شما یا نماینده حقوقی شما که از طرف شما وکالت نامه رسمی دارد برای دریافت ربع سکه می‌تواند به صورت حضوری به خزانه بانک رفاه مراجعه کند.

[quform id=”4″ name=”ثبت نام دوره های آموزشی”]

 

نوشته های مشابه

‫86 دیدگاه ها

    1. سلام شبتون بخیر
      من برای پسرم که زیر ۱۸ سال هست ربع سکه خریدم چطور میتونم سکه ها رو دریافت کنم؟

      1. سلام فرزند و ولی باهم مراجعه نمایند برای دریافت ربع سکه با مدارک

  1. من نفهمیدم. یعنی چی قیمت ربع سه رو به صلاحدید خودمون بذاریم؟ یعنی به هر قیمتی که دلمون می خواد بخریم؟ مگه قیمت مشخص نداره؟

    1. شما مجاز به سفارش دهی ربع سکه در بازه مجاز اعلام شده از طرف بورس هستید. از طرفی قیمت روز ربع سکه در اینترنت و بازار آزاد مشخص هست. به این دلیل بیان شده که قیمت صلاح دید خود را انتخاب کنید چرا که شخصی شاید عجله ای برای خرید نداشته باشد بنابراین در قیمت پایین تری سفارش دهی می کند یا هر مورد دیگر….
      توصیه ما آن است که با بررسی قیمت روز ربع سکه و تحلیل بازار آینده بازار طلا سعی کنید در قیمت های پایین تری نسبت به قیمت روز خریداری نمایید. چرا که هدف از خرید ربع سکه از بورس کالا حذف واسطه و خرید در قیمت کمتر است. برای مثال اگر قیمت روز ربع سکه 9 میلیون است، میتوانید در حدود قیمت 8 میلیون برای خرید سفارش دهی انجام دهید (حتی 7.5 میلیون یا …) تا به اندازه مبلغ یک میلیون تومان کمتر از بازار خرید کرده باشید. با این قیمت نهایی برای سفارش دهی هر شخصی به صلاح دید خودش است.

  2. خرید سکه از همه جای کشور در بورس انجام میشه پس چرا تحویل حتما باید در تهران باشه به خاطر پنج تا ربع سکه باید یک روز مرخصی بگیریم و مسافت زیادی تا تهران بیاییم چرا به فکر مردم نیستند . هرکس از استان خودش دریافت کنه که بهتره

    1. بله فرمایش شما متین هست اما متاسفانه فعلا تحویل فقط در تهران هست. میتونید به شخص مورد اعتماد خود وکالت داده و ایشان را بجای خود پس از دریافت نوبت برای تحویل ربع سکه بفرستید.

  3. سلام من متاسفانه امروز ربع سکه رو به قیمت۱۶ میلیون خریدم، فک میکردم دو تا باشه، آیا امکان داره انصراف بدم یا تغییری اتفاق بیفته خیلی ناراحتم

    1. سلام وقت بخیر
      این مورد را پیگیری کرده و خدمتتان عرض خواهیم کرد.

    2. واقعا دنبال یکی ازین افراد بودم دلیلش بفهمم چرا دوبرابر بازار خریده .. دوست عزیز وقتی اینقدر اطلاعاتتون در مورد بازار کمه چرا سرمایه خودتون رو هیجانی از بین می برید. خیر راهی برای انصراف نیست . هزینه سنگینی برای این تجربه دادید . متاسفم

  4. سلام ببخشید برای دریافت سکه میتونیم از مراکز استان تحویل بگیریم یا حتما باید بیایم تهران

    1. سلام
      در حال حاضر فقط از خزانه تهران امکان دریافت ربع سکه آن هم با وقت قبلی امکان پذیر است. اگر رفت و آمد به تهران برایتان دشوار است میتوانید شخصی را همراه با وکالت نامه مهر شده به خزانه فرستاده تا ایشان ربع سکه را دریافت نمایند. قبل از انجام اینکار حتما نوبت اینترنتی بگیرید و در روزی که نویت شماست برای دریافت ربع سکه اقدام نمایید.

  5. سلام ببخشید برای دریافت سکه میتونیم از مراکز استان تحویل بگیریم یا حتما باید بیایم تهران

    1. سلام
      وقتتون بخیر
      در حال حاضر تنها خزانه تهران به آدرس داده شده ربع سکه را تحویل میدهند.

    1. سلام وقت بخیر
      اگر نگران هزینه انبارداری هستید؛ هزینه انبارداری همراه با مالیات برای تحویل ربع سکه به ازای هر سکه روزانه 109 تومن هست. اگر حتی 90 روز پس از خرید هنوز نتوانید نوبت دریافت کنید کل هزینه انبارداری کمتر از 10 هزارتومان خواهد شد.
      اگر عجله برای دریافت نوبت به هر دلیل دیگر دارید، در ساعات اعلام شده چندین بار تلاش کنید نهایتا میتونید نوبت دریافت کنید.(قابل درکه که پروسه ای سخت هست که دائم بخواییم در خواست بدیم اما خب …)

  6. سلام،روز چهارشنبه از ساعت ۳:۳۰ هر چی تلاش کردم نتونستم نوبت بگیرم از ساعت ۴ که سامانه فعال شد پیام دادکه نوبت‌ها پر شده ،لطف کنید اگر امکانش هست تدبیری اتخاذ گردد که سکه ها در بانکداری رفاه همان شهرستان محل سکونت واگذار گردد.ممنون

    1. سلام جناب رستمی وقت بخیر
      متاسفانه در حال حاضر تنها از تهران میتوان ربع سکه را تحویل گرفت که نحوه اقدامات برای تحویل به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است و اگر خودتون نمیتونید تهران بروید باید شخصی را با وکالت نامه پس از دریافت نوبت اینترنتی به خزانه بفرستید.

  7. سلام خرید ربع سکه محدودیت سنی داره؟ اگه برا زیر ۱۸ سال خرید بشه چطور باید تحویل بگیریم

  8. سلام وخسته نباشید در زمان خرید گفته نشده بود فقط در تهران تحویل داده میشود متاسفانه سهخط تلفن داده شده که اصلا جواب نمیدهد وهمجنینسایت نوبت دهی که فقط روز چهارشنبه از ساعت سه ونیم شروع میَ شود که ما نتوانستیم وارد بشیم وباید صبر کنیم تا هفته آینده چرا فقط در تهران من از مشهد بیام تهران آیا بتوانم تحویل بگیرم یا نه خواهشمند است روش تحویل را راحت کنید ممنونم

    1. سلام جناب سعادتمند وقت بخیر
      در حال حاضر تنها امکان تحویل ربع سکه فقط از تهران مقدور است.
      اگر امکان سفر به تهران را ندارید میتونید یک شخص مورد اعتماد را به عنوان نماینده قانونی که حتما به طور رسمی با مهر دفترخانه، وکالت خود را به ایشان داده اید، به جای خود بفرستید. از طریق توضیحات مقاله برای دریافت فرم وکالت نامه اقدام نمایید (لینک وکالتنامه آورده شده است).
      دقت کنید قبل از مراجعه حضوری باید سایت نوبت دهی سکه بورسی بانک رفاه کارگران نوبت دریافت کنید و زمانی که نوبت شماست برای مراجعه اقدام نمایید.

    2. سلام من دوتا ربع سکه در دوروز مختلف خریدم ، نوبت تحویل اولی 13اسفنده ،سکه دوم که خریدم ،همون روز تحویل میدن ،وکالت نامه فرستادم تهران که برام بگیره یکی از اشنایان

      1. سلام دوست عزیز مبارک باشه موفق باشید کاره درستی انجام دادین

  9. باعرض سلام وخسته نباشید.
    سوال بنده درمورد افرادی هست که کمتراز ۱۸ سال دارندو سکه ثبت نام کرده اند. تکلیف این افراد چی میشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  10. چرا قبل از فروش سکه در بورس اطلاع رسانی نکردید که شهرستانی هم باید از تهران سکه ها را تحویل بگیرن.

    1. وقت بخیر
      در واقع سازمان بورس کالا موظف به اطلاع رسانی این سوال شما هست و بورس کالا در اطلاعیه های اولیه نحوه دریافت و محل دریافت ربع سکه را منتشر کرده است. اگر امکان رفتن به تهران را ندارید پس از اخذ نوبت به صورت اینترنتی شخص مورد اعتماد خود را که ایشان وکالت داده اید به جای خود بفرستید.

  11. با سلام
    از بورس سکه خریداری کردم
    ولی نمیدونم از کجا باید بدونم که سکه برایم خریداری شده یا نه
    اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید

    1. سلام
      اگر اطمینان دارید که ربع سکه به شما تعلق گرفته است باید بخش دارایی پورتفوی خود را بررسی کنید. دارایی ربع سکه در قسمت دارایی پورتفوی شما نمایش داده میشود.

  12. سلام من در خرید ربع سکه رفاه بدلیل ندانستن وشفاف نبودن قیمت برای صد سکه مبلغ شانزده میلیون و…. زدم والان داراییم نصف شد چکار کنم.

    1. سلام وقت بخیر
      برای اتفاق افتاده واقعا متاسفیم.
      اینکه آیا امکان لغو درخواست هست یا خیر را پیگیری کرده و خدمتتان عرض خواهیم کرد.

    2. خرید هیجانی کردید و متاسفانه هیچ راهی برای بازگشت نیست چون فروش تمام شده و سرمایه شما عملا بخشیش سوخته

  13. آیا حداکثر تعداد خرید ربع سکه از بورس کلا 5 عدد می باشد یا در هر بار خریدمی توان تا 5 عدد سکه خریداری کرد؟

  14. سلام من چند بار ثبت ربع سکه کردم ولی منقضی شد بعد چند ساعت علتش چیه؟

    1. سلام جناب سعید
      وقت بخیر
      احتمالا در قیمت های پایین سفارش خرید ثبت کرده اید و ربع سکه به شما نرسیده به همین دلیل سفارش شما حذف شده است. نحوه پیدا کردن قیمت مناسیب برای خرید در دوره آموزشی «خرید ربع سکه از بورس کالا» آورده شده است که کاملا نیاز شما پاسخگو خواهد بود.

  15. سلام من چند بار ثبت ربع سکه کردم ولی منقضی شد بعد چند ساعت علتش چیه؟

    1. سلام جناب سعید
      وقت بخیر
      احتمالا در قیمت های پایین سفارش خرید ثبت کرده اید و ربع سکه به شما نرسیده به همین دلیل سفارش شما حذف شده است. نحوه پیدا کردن قیمت مناسیب برای خرید در دوره آموزشی «خرید ربع سکه از بورس کالا» آورده شده است که کاملا نیاز شما پاسخگو خواهد بود.

  16. برای یک سکه ازمشهد بریم تهران چکار نمیرزه هیچ کس نگفت فقط تهرانه

    1. سلام خانم/آقای حسینی
      وقتتون بخیر
      در اطلاعیه های منتشر شده از طرف سازمان بورس کالا محل دریافت ربع سکه ذکرشده که تهران هست و متاسفانه افراد زیادی از این موصوع اطلاع نداشتند. شما میتونید با استفاده از لینکی که در مقاله قرار داده شده به شخص معتمد خود وکالت بدید تا ایشان بجای شما ربع سکه را دریافت کنن.
      تمامی مباحث مهم در خصوص خرید تا تحویل ربع سکه در دوره آموزشی «خرید ربع سکه از بورس کالا» توضیح داده شده است.

      1. شاید همه چیزا گفته باشد که نگفتن اما نوبت تحویل سکه ها فروردین ماه 1402 حدود پنجاه روز پول تو حساب دولت

  17. سلام
    ببخشيد
    1- ايا كسي كه مثلا روز اول 5 سكه سفارش داده و پذيرفته شده ايا روزهاي بعدي هم مي تونه بازهم سفارش گذاري كنه ؟؟ اخه تو قسمت حداكثر سفارش نوشتيد معادل 5 سكه براي هر كد معاملاتي در روز؟
    2- هزينه انبار داري روزانه 1000 ريال براي يك سكه است ؟ يا براي چند سكه هم همين مبلغه

  18. سلام
    من و همسرم کد معاملاتی داریم و برای جفتمون امروز خرید کردم. جمعا 10 عدد ربع سکه و حالا میخوام بدونم میتونم با‌عقدنامه مال همسرم بگیرم؟ اخه همسرم ساکن قم هستش.

  19. سلام بنده در تاریخ1401/11/17جهت تعداد5 عدد ربع سکه به قیمت 8200000تومان در خواست خریدزدم که مورد موافقت قرار گرفته و41میلیون تومان از حسابم کم شد.روز بعدیعنی در تاریخ1401/11/18 گردش حسابم را چک نکردم و نمی دانست که خرید دیروزی ام مورد موافقت قرار گرفته است ودوباره 5 عدد سکه ربع را با قیمت 8700000تومان خریداری کردم و مورد موافقت قرار گرفته و مبلغ43میلیون و پانصد هزار تومان از حسابم کسر شده است. تکلیف بنده چیست و چند سکه به من تحویل میشود و پول درخواست خرید را چگونه میتوانم عودت نمایم در ضمن از کارگزاری بورس خودم هم پرسیدم گفتند فعلا چیزی در این خصوص نمیدانیم

  20. سلام بنده در تاریخ1401/11/17جهت تعداد5 عدد ربع سکه به قیمت 8200000تومان در خواست خریدزدم که مورد موافقت قرار گرفته و41میلیون تومان از حسابم کم شد.روز بعدیعنی در تاریخ1401/11/18 گردش حسابم را چک نکردم و نمی دانستم که خرید دیروزی ام مورد موافقت قرار گرفته است ودوباره 5 عدد سکه ربع را با قیمت 8700000تومان خریداری کردم و مورد موافقت قرار گرفته و مبلغ43میلیون و پانصد هزار تومان از حسابم کسر شده است. تکلیف بنده چیست و چند سکه به من تحویل میشود و پول درخواست خرید را چگونه میتوانم عودت نمایم در ضمن از کارگزاری بورس خودم هم پرسیدم گفتند فعلا چیزی در این خصوص نمیدانیم

    1. سلام وقت بخیر اگر خرید شما کامل شده باید هر ده عدد تحویل گرفته و امکان بازگشت ندارید.

  21. سلام من فرم وکالتنامه رو از سایت گرفتم. الان باید ازش پرینت بگیرم و به دفترخانه مراجعه کنم؟
    لطفاً راهنمایی بفرمایید.

  22. سلام خسته نباشید
    من برای 23 بهمن نوبت اينترنتي گرفتم و همون روز بدلیل برف شدید انصراف زدم، تاریخ مجدد را چگونه باید بزنم…. ممنون از شما

  23. سلام، آیا بعد از ثبت سفارش در بازه زمانی مشخص شده ، مثلا از ساعت ۹ تا ۱۳، دوباره باید راس ساعت ۱۳ هم اقدام به خرید کنین یا همون ثبت سفارش کافی است

  24. سپاس از توضیحات جامع شما، راهنمایی و ارجاعات شما به سابقه و ریز معاملات و… راهگشا است.

  25. قیمت مجاز 1,066,169 574,091
    یعنی اگه با قیمت 574091 اردر بذاریم بهمون میرسه؟
    چون حجم عرضه بالاتر از تقاضاست قاعدتا باید برسه و معامله انجام بشه

  26. سلام من و همسرم با هر كد بورسي ٥ عدد و در بالاترين قيمت ٢٦ بهمن در ساعت ١٢ خريد زديم ولي متاسفانه بعد دوروز مبلغ برگشت خورد اين يعني دزدي كامل كجا بايدشكايت كنيم

  27. تاریخ خرید بنده هفدهم بهمن بوده اما متاسفانه نوبت تحویل سکه را ششم فروردین سال 1402 اعلام کردن نهایت پدر سوخته بازیه حدودا پنجاه روز پول تو حساب دولته

    1. سلام مقاله اپدیت شده مجدد بررسی کنین پاسخ سوالتون رو دریافت می کنین.

  28. کلاهبرداری تو روز روشن پول سکه را میگیرن اما پنجاه روز بعد تحویل میدن

    1. سلام اینکار اسمش کلاهبرداری نیست دوست عزیز و این یک اتفاق کاملا طبیعی است در ایران

  29. سلام..
    چهارشنبه ثبت سفارش کردم و مبلغ کسر شده و در سفارشات نوشته 300 سهم سکه در وضعیت انجام شده…
    ولی هنوز طو پرتفوی نیست…
    از کجا بدونم نهایی شده…

  30. سلام
    من برای 9 اسفند نوبت دارم که برم ربع سکه هامو بگیرم.
    لطفا بگید چه مدارکی نیاز هست همراهم باشه؟
    و اگه مورد خاصی هست لطفا بگید که اونجا کارم گیر نکنه و زیاد الاف نشم.
    مرسی

    1. سلام لطفا با کرگذاریتون تماس بگیرید فقط اطلاعات حساب و مدارک هویتی شما مورد نیاز می باشد.

  31. سلام من دوتا ربع سکه در دوروز مختلف خریدم ، نوبت تحویل اولی 13اسفنده ،سکه دوم که خریدم ،همون روز تحویل میدن ،وکالت نامه فرستادم تهران که برام بگیره یکی از اشنایان

    1. سلام دوست عزیز مبارک باشه موفق باشید کاره درستی انجام دادین

  32. سلام دروقت نوبت دریافت سکه برای همسرم نتوانست مراجعه کند بعلت
    مریضی لطفاراهنمایی کنیدچکارکنم

  33. با سلام من از کارگزاری نوبت گرفتم متاسفانه فک کردم روز ۲۴ اسفند است در حالی که نوبت من ۲۳ اسفند بوده حال که من در روز نوبت خودم به تهران نیامده ام برای دریافت سکه چه زمانی به تهران بیایم

  34. سلام متاسفانه بعد از خرید سکه و تحویل ان حدود یک ماه پیش امروز به قصد فروش به بازار زرگرهای یزد رفتم و با اینکه قیمت خرید ربع سکه 10 تومن بود هیچکس سکه های بورسی را بیشتر از ارزش طلای ان یعنی حدود 5 وخورده ای برنمیداشت.وقتی علت را جویا شدم پیشکسوتان طلا مدعی شدند که این سکه ها توسط خود بانک ضرب نشده و توسط پیمانکار از طرف بانک ضرب شده و اعتبار ندارد .ایا این روش جدید دزدی دولت از مردم هست؟

    1. سلام خیر اینطور نیست به راحتی قابل فروشه و این یک مورد استثنا می باشد.

  35. ما با هزار مکافات ربع سکه رو خریدیم با هزار بدبختی از شهرستان وکالت. دادیم یه آشنا از تهران رفت سکه هارو تحویل گرفت حالا این دو ماههه نتونستیم سکه ها رو بفروشیم حتی به قیمت نصف مبلغ رو تابلو هم نمیخرن میگن وکیوم ندارن و سکه ها خط وخش دارن حتی فرستادیم تهران هم هیچکی نمیخره واقعا کلاهبرداری حرفه ای انجام دادین دمتون گرم….خیلی حقه بازین …

  36. سلام وقت بخیر برای دریافت سکه مرکزی به بانک ملی رفتم به هیچ وجه تحویل نمیده میگه دستور بانک مرکزی چیکار کنم

  37. سلام و خسته نباشید
    مقاله خیلی کاملی بود ولی یک سوالی برای من پیش اومد از کجا بفهمم سکه بانکی است یا نه ؟میشه یک راهنمایی بکنید

  38. سلام
    من مقداری پولی داشتم که نمیدونستم کجا و چطور سرمایه گذاری کنم با خوندن این مقاله خیلی خوب راهنمایی شدم ولی یک سوالی دارم از نظر شما خرید کدوم سکه بهتر است که ریسک خیلی کمی داشته باشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا