💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
بزرگان ارز دیجیتال

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل بایننس

آموزش صرافی بینگ ایکس

چانگ پنگ ژائو معروف به CZ یک فعال اقتصادی چینی کانادایی و مؤسس بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده در جهان، است. با همیارکریپتو همرا باشید تا با موسس صرافی بایننس بیشتر آشنا شویم.

چانگ پنگ ژائو در سال ۱۹۷۷ میلادی (۴۳ سال) در استان جیانگ‌سو چین به دنیا آمد. پدر و مادر CZ هر دو معلم بودند. پدر او عقاید سیاسی مخالف حکومت چین داشت و همین موضوع باعث شد تا در سن ۱۲ سالگی چانگ پنگ ژائو همراه خانواده‌اش از کشور چین اخراج شوند.

خانواده او مجبور به ترک کشورشان شدند و در نهایت به کانادا مهاجرت کردند. موسس صرافی بایننس در مصاحبه‌ای اشاره می‌کند که من تقریباً هر ۵ سال یکبار محل زندگی خود را تغییر داده‌ام و در کشورهای زیادی از جمله چین، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن و سنگاپور زندگی کرده‌ام.

او در سنین نوجوانی به دلیل مشکلات مالی خانواده، وارد بازار کار شد. مهاجرت به کشور جدید شرایط دشواری را برای او و خانواده‌اش بوجود آورده بود که او را مجبور به کار کردن می‌کرد. تهیه همبرگر در مک دونالد و کار در شیفت شبانه پمپ بنزین از جمله کارهایی بود که موسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان به آن مشغول بود.

چانگ پنگ ژائو

دوران تحصیل CZ

پس از گذران از دوران نوجوانی، چانگ پنگ ژائو وارد دانشگاه شد. او در دانشگاه مک‌گیل کانادا و در رشته علوم کامپیوتر مشغول به تحصیل شد.

دانشگاه مک‌گیل کانادا یکی از قدیمی‌ترین مراکز دانشگاهی در کشور کاناداست که در سال ۱۸۲۱ میلادی تاسیس شده است. تحصیل در رشته کامپیوتر کمک بسیار زیادی به فعالیت CZ در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال کرد.

آموزش خصوصی فارکس

او به دو زبان چینی و انگلیسی کاملاً مسلط است و همچنین آشنایی نسبی با زبان فرانسه و ژاپنی دارد.

 ورود CZ به عرصه بلاکچین و ارزهای دیجیتال

چانگ پنگ ژائو پس از اتمام دوران تحصیل خود، فعالیت کاری حرفه‌ای خود را از شهر توکیو آغاز کرد و سپس فعالیت خود را به نیویورک گسترش داد.

او سیستمی برای تطبیق معاملات انجام شده در بازار سهام توکیو ژاپن طراحی کرد و سپس نرم‌افزاری را برای انجام معاملات آتی در نیویورک برنامه‌نویسی کرد.

به این شکل عمده فعالیت او در زمینه انجام معاملات در بازار سهام، نرم‌افزارهای انجام معاملات و ترید در بازار سهام توکیو و نیویورک بود. او در زمینه تخصصی خود عملکرد بسیاری خوبی داشت.

CZ در سن ۲۷ سالگی در عرض ۲ سال، بیشتر از سه مرتبه به دلیل مدیریت تیم‌های طراحی در نیوجرسی، لندن و توکیو ارتقا یافت. پیشرفت‌های شغلی پیاپی، اشتیاقی را در او بوجود آورد تا اینکه در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را راه‌اندازی کند.

چانگ پنگ ژائو

موسس صرافی بایننس در سال ۲۰۰۵ به زادگاه خود بازگشت و در شهر شانگهای شرکت Fusion System را تاسیس کرد. زمینه فعالیت این شرکت نیز ایجاد زیرساخت سیستم معاملاتی سریع برای بروکرها بود.

بدین شکل زمینه فعالیت چانگ پنگ ژائو  به صورت خاص بر روی انجام معاملات و ارائه سیستم‌های معاملاتی در بازارهای مالی متمرکز بود.

چانگ پنگ ژائو بنیانگذار صرافی بایننس در سال ۲۰۱۳ و به صورت جالبی با بیت کوین آشنا شد. CZ با بیت کوین از طریق هم بازی خود در بازی پوکر آشنا شد.

سپس به این حوزه علاقه‌مند شد و به تحقیق بیشتر در مورد پروژه‌های ارزهای دیجیتال پرداخت. او در اولین تجربه کاری خود به تیم Blockchain.info ملحق شد.

او در این تیم به مدت ۸ ماه در جایگاه سرپرست تیم توسعه فعالیت کرد و از این طریق با بزرگان بازار ارزهای دیجیتال همچون راجر ور ( توسعه دهنده شبکه بیت کوین و بیتکوین کش) و بن ریورز موسس Blockchain.com آشنا شد.

چانگ پنگ ژائو

سپس به مدت 1 سال به عنوان مدیر ارشد فناوری در OKcoin فعالیت داشت. Okcoin بستری برای معاملات ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات بود.

CZ به فکر ایده جدیدی در بازار بود. او به دنبال ایجاد بستری برای انجام معاملات میان ارزهای دیجیتال بود. تا آن زمان عمده پلتفرم‌های معاملاتی، محلی برای تبدیل ارزهای دیجیتال به دلار و یورو و… بود؛ اما چانگ پنگ ژائو می‌خواست پلتفرم معاملاتی را ایجاد کند تا بتوان در آن ارزهای دیجیتال را به هم تبدیل کرد و امکان انجام ترید و معاملات بر روی جفت رمزارزها فراهم آید.

او فکر بزرگی را در سر می‌پروراند که آن استقلال ارزهای رمزنگاری شده از ارزهای فیات و رها شدن از پیچ و خم‌های قانون‌گذاری موجود در آن زمان بود. استقلال بازار رمزارزها از سیستم اقتصادی فعلی دنیا و ایجاد بستری مستقل، یکی از اهداف بزرگ موسس صرافی بایننس بود.

چانگ پنگ ژائو

تاسیس صرافی بایننس

در سال ۲۰۱۷، رشد تصاعدی پروژه‌هایی که به روش ICO تامین سرمایه اولیه پروژه خود را انجام می‌دادند، فرصت بسیار خوبی برای ورود ایده‌های جدید به بازار بود. همواره سرمایه اولیه برای ایجاد یک کسب و کار جدید یکی از دغدغه‌های مهم در شروع کار است.

اما در سال ۲۰۱۷ و با رونق گرفتن ICO ها و استقبال بی‌سابقه از این پروژه‌ها، چانگ پنگ ژائو نیز از این فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را کرد. صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷  و با سرمایه اولیه ۱۵ میلیون دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. در اولین گام برای رشد، تعداد ۲۰۰ میلیون توکن این صرافی منتشر شد.

این صرافی کار خود را از شانگهای چین آغاز کرد اما اکنون ۳۸ درصد از کاربران این صرافی امریکایی ها هستند و دومین صرافی بزرگ کشور ژاپن است. همچنین این صرافی ارز دیجیتال به سرعت محصولات جدیدی را عرضه کرد و با ارائه محصولات جذاب معاملاتی، سهم عمده‌ای از معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

CZ پس از هشت ماه صرافی بایننس را به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات روزانه تبدیل کرد.

چانگ پنگ ژائو به پیشرفتی کم نظیر دست یافته بود و به سرعت نام او از بازار ارزهای دیجیتال نیز فراتر رفت تا جایی که مجله فوربس که به شرح‌حال و زندگی‌نامه ثروتمندان جهان می‌پردازد مقاله‌ای را تحت عنوان “از برگر پیچیدن تا رهبری یک شرکت چند صد میلیونی” به پیشرفت سریع شغلی و ثروت CZ اختصاص داد.

بر اساس آخرین گزارش مجله اقتصادی یاهوو، ثروت CZ در سال ۲۰۲۰ معادل ۲.۶ میلیارد دلار است. این در حالی است که به گزارش مجله فوربس، ثروت چانگ پنگ ژائو در سال ۲۰۱۹ معادل ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

چانگ پنگ ژائو

ویژگی های صرافی بایننس

کارمزد کم

یکی از ویژگی های برتر صرافی بایننس، کارمزد بسیار پایین آن، نسبت به رقبای خود است. همین ویژگی بود که باعث شد بسیاری از کابران شبکه، از دیگر صرافی ها، به بایننس، مهاجرت کنند. کارمزد در صرافی بایننس حدود 0.1 درصد است.

به روزرسانی

نقطه اوج صرافی بایننس در آپدیت های سال 2019 بود که ویژگی های فوق العاده ای از جمله : قراداد آتی (futures)، معاملات مارجین، وام دهی (lending)، استیکینگ (staking) و حتی استیبل کوین خودش (BUSD)، به این صرافی اضافه شد.

پشتیبانی قوی

این صرافی از حدود 200 توکن پشتیبانی می کند که این یک آمار فوق العاده است. کاربران شبکه می توانند، بدون محدودیت، تمامی این توکن ها را معامله و یا به یکدیگر تبدیل کنند.

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس

بایننس لانچ پد

صرافی بایننس یکی از صرافی هایی می باشد که به سرعت کوین ها و توکن های جدید را، در خود لیست می کند. همین موضوع باعث شده است تا اولین انتخاب ارز های دیجیتال جدید، برای عرضه، صرافی بایننس باشد. این صرافی علاوه بر اینکه رمزارز ها را به سرعت لیست می کند، تنها ملاک لیست کردن یک رمز ارز جدید در خود را، کیفیت بالای زیر ساخت آن، اعلام کرده است.

صرافی غیرمتمرکز

بسیاری از کاربران شبکه با توجه به محدویت هایی که برای صرافی های متمرکز وجود دارد، به سمت صرافی های غیرمتمرکز(DEX) رفته اند. همین موضوع باعث شد تا در سال 2019، تیم توسعه دهنده بایننس، صرافی غیرمتمرکز بایننس(Binance DEX) را نیز تاسیس کند.

ثروت خالص چانگ پنگ ژائو

چانگ پنگ ژائو بیشتر ثروت خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و ادعا میکند که میزان سرمایه وی در پول فیات بسیار اندک است. وی در اواسط سال 2018 فاش کرد که ثروتی بالغ بر 2 میلیارد دلار دارد.

در لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو که در مجله فوربز در فوریه 2018 منتشر شد، ژائو بعد از کریس لارسن از شرکت ریپل و جوزف لوبین از اتریوم و کوین سیس (ConsenSys)، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

آنها ثروت خالص وی را بین 1.2 تا 2 میلیارد دلار تخمین زدند. البته در لیست ثروتمندترین افراد سال 2020 در مجله فوربز، وی با ثروت خالص 1.2 میلیارد دلاری، در جایگاه بسیار پایین‌تری قرار گرفت.

همچنین وی در لیست ثروتمندترین افراد چین در سال 2019، نفر هزار و هشتصد و هجدهم شد و درسال 2018 نیز در جایگاه نفر دویست و شانزدهم قرار گرفت. سقوط جایگاه او در این لیست می‌تواند ناشی از افت چشمگیر قیمت ارز دیجیتال در آن سال باشد.

در فهرست اخیر ثروتمندترین افراد جهان (Hurun)، چانگ پنگ ژائو به عنوانی یکی از ثروتمندترین چهره‌ها در صنعت کریپتو معرفی شد؛ صنعتی که تاکنون شش نفر را در جهان به لیست میلیاردرها اضافه کرده است.

آنها جایگاه هزار و نود هفتم از فهرست خود را به ژائو اختصاص دادند. البته براساس آمار و ارقام به دست آمده از درآمدهای شرکت بایننس، تخمین زده میشود که ثروت شخصی آقای ژائو دو برابر آن چیزی باشد که در مجله فوربز 2018 اعلام شده بود. در حال حاضر ثروت خالص چانگ پنگ ژائو حدود 2.6 میلیارد دلار است.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل بایننس

 

چانگ پنگ ژائو نیکوکار فعال

چانگ پنگ ژائو نیز مانند بسیاری از میلیاردرها، یک نیکوکار فعال است.

وی عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه بایننس است که طیف گسترده ای از فعالیت خیریه را انجام میدهد. بایننس، در پایان سال 2018 سیاست کارمزد پذیره نویسی (listing fee policy) خود را تغییر داد و از تیم‌هایی که می‌خواستند در این صرافی ثبت نام کنند خواست جای آن، به یکی از خیریه‌ها کمک مالی کنند.

این صرافی همچنین اخیرا یک طرح خیریه 5 میلیون دلاری داشته که آن را به کمپین‌های مبارزه با ویروس کرونا اهدا کرده است.

اما به نظر میرسد که مانند بسیاری از کارآفرینان، بخش اعظم ثروت چانگ پنگ ژائو در صرافی وی سرمایه گذاری مجدد میشود. این امر می تواند به رشد چشمگیر بایننس در حوزه‌ایی که در آن پیشگام است، کمک کند.

بایننس مرتبا ابزارهای مالی جدیدی را به حوزه فعالیت‌های خود اضافه میکند. به عنوان مثال در سال 2019، این صرافی قراداد آتی (futures)، معاملات مارجین، وام دهی (lending)، استیکینگ (staking) و حتی استیبل کوین خودش (BUSD) را به حوزه فعالیت‌هایش اضافه کرد.

این اقدامات جسورانه به بایننس چانگ پنگ ژائو اجازه میدهد تا با رقبای ویژه‌ایی همچون صرافی اوراق مشتقه مانند صرافی بیتمکس و یا پلتفرم لندینگ BlockFi، وارد رقابت شود. این صرافی همچنین با ایجاد صرافی های فیات به کریپتو با برند بایننس، از جمله Binance.US و چهار صرافی با نام‌های دیگر، اقدام به ایجاد زیرساخت‌هایی جدی کرده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا