💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش فارکس

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس + نکات بهترین زمان معامله در فارکس

آموزش صرافی بینگ ایکس

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی دنیاست که امکان کسب درآمد دلاری را برای ما فراهم می‌کند. این بازار 5 روز کاری و 24 ساخته باز بوده و امکان ترید در آن وجود دارد. حال که ما قصد ترید در این بازار را داریم باید ببینیم چه زمانی ترید کنیم بهتر است؟ یا به عبارتی بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس چه روزهایی هستند؟

در ادامه محتوا می‌خواهیم فاکتورهای کلیدی برای یافتن بهترین زمان معامله و بهترین ساعت معامله در بازار فارکس را بررسی کنیم. همیار کریپتو همراه شما در تمامی بازارهای مالی.

یکی از بهترین بسترهایی که می‌توان از آن برای معامله در بازار ارز دیجیتال و حتی معاملات فارکس استفاده کرد،  صرافی بینگ ایکس BingX است که امکان خرید آسان و سریع ارز های دیجیتال را برای شما مهیا میکند. با مشاهده  آموزش صرافی بینگ ایکس از نحوه ی ورود و ثبت نام در این صرافی و چگونگی دریافت پاداش های ثبت نام و واریز به صورت جامع و کامل برخوردار شوید.

در چه زمان‌هایی میتوانیم در بازار فارکس معامله کنیم؟

جالب است بدانید بازار فارکس یک بازار بین‌المللی است بنابراین با گردش زمین به دور خورشید به طور مداوم یک جایی از دنیا عملاً ساعت کاری است و بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ باز و فعال هستند؛ بنابراین امکان ترید در بازار فارکس در روزهای کاری جهانی یعنی دوشنبه تا جمعه به صورت 24 ساعته وجود دارد.

در واقع یک روز کاری در بازار فارکس به افق سیدنی باز شده، سپس در تایم توکیو و لندن ادامه میابد و نهایتاً بازار نیویورک باز می‌شود و پس از اتمام زمان کاری در نیویورک مجدداً زمان کاری به افق سیدنی شروع‌شده و این چرخه ادامه دارد. به هر کدام از این موارد ذکر شده یک سشن معاملاتی گفته می‌شوند.

به عبارتی  سشن های معاملاتی فارکس به ترتیب 1- اقیانوسیه (سیدنی) سپس 2- آسیا (توکیو) بعدی 3- اروپا (لندن) و نهایتاً 4- آمریکا (نیویورک) در بازار فارکس وجود دارد.

شما می‌توانید به عنوان یک تریدر بازار فارکس، در هر ساعتی از این سشن‌های معاملاتی ترید کنید و هیچ قانونی خاصی وجود ندارد که به شما اجازه ترید کردن در بعضی زمان را بدهد و از بعضی دیگر منع کند. با این حال نکته مهمی وجود دارد و این است که ترید در ساعات خاص و روزهای خاصی بهتر است؛ یعنی در این تایم‌ها بازار راحت‌تر پیش‌بینی می‌شود و عملاً تحلیل‌پذیر است. بدین ترتیب ریسک معاملات در این زمان‌ها کمتر شده و احتمال کسب سود بیشتر خواهد شد.

آموزش خصوصی فارکس

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

پس تا الآن متوجه شدیم در 5 روز کاری بین‌المللی در هر ساعتی میتوانیم در بازار فارکس ترید کنیم اما بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس، روزهای زیر هستند:

1- روزهای سه شنبه تا پنج شنبه

به دلایل مختلف می‌توان گفت بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس، روزهای سه شنبه تا پنج شنبه هستند؛ زیرا:

حجم معاملات در این روزها به طور کلی بیشتر از روزهای دیگر است، نوسان‌های قیمتی منطقی‌تر و بازار قابل پیش‌بینی تر است.

دقت کنید شنبه و یکشنبه بازار تعطیل است اما اتفاق‌های دنیا که تعطیل نیست! بذارید از قول مارک داگلاس واستون توضیح بدم. مارگ داگلاس میگه: “قیمت‌ها همیشه در حال نوسان و تغییرات هستند حتی زمانی که بازارها بسته هستند.”

درسته که شنبه و یک‌شنبه بازار فارکس بسته است اما اخبار سیاسی، اتفاق‌های جغرافیایی و غیره .

به طور کلی ریسک‌های سیستماتیک، همچنان در جریان هستند به همین دلیل در روز دوشنبه که اولین روز کاری است معامله گران محتاطانه‌تر عمل می‌کنند تا مظنه بازار دستشان بیاید یا به عبارتی صبر می‌کنند تا جهت و جریان بازار رو بشناسند. به همین خاطر اصولاً روزهای دوشنبه حجم معاملات در بازار پایین است یعنی نوسان‌های قیمتی خیلی کم بوده و پیدا کردن جهت روند یا همان جهت بازار سخت‌تر خواهد بود.

از طرفی روز جمعه مخصوصاً عصر جمعه هم دیگر آخرهای بازار هست و بازهم معاملات احساسی بین تریدرها بیشتر می‌شود؛ زیرا تایم معامله در حال پایان یافتن است. به همین خاطر بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس را بین سه شنبه تا پنج شنبه معرفی کردیم.

در جمع بندی باید گفت این صحبت‌ها تنها یک نگاه کلی به بازار هست؛ مثلاً روزهای دوشنبه‌ای هم هست که بازار حجم معاملات خوبی دارد.

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

2- روز بعد از انتشار یک خبر اقتصادی مهم

دقت کنید اصولاً در زمان انتشار اخبار اقتصادی مهم بازار دچار نوسان‌های قیمتی بسیار شدید و غیرمنطقی می‌شود. این تأثیر اخبار ممکن است از چند ساعت به خبر (حدود دو ساعت قبل‌تر) شروع‌شده و تا چند ساعت بعد هم ادامه داشته باشد. تا زمانی که بالاخره عرضه و تقاضا به تعادل رسیده و روند قیمتی مجدداً قابل تحلیل باشد.

حال اگر شما استراتژی مناسب و تست شده برای زمان اعلام اخبار سیاسی یا اقتصادی مهم را ندارید بهتر است در این زمان‌ها ترید نکرده و برای اطمینان بیشتر تا روز بعد صبر کنید.

بهترین زمان معامله در بازار فارکس برای ایرانیان

به افق تهران بازار فارکس هرروزه ساعت یک و نیم بامداد شروع می‌شود؛ یعنی دوشنبه ساعت‌ساعت یک و نیم بامداد بازار فارکس شروع‌شده و تا سه شنبه ساعت یک و نیم بامداد یک روز کاری کامل را طی می‌کند. البته دقت کنید ساعات کاری در شش ماه اول و دوم در کشورهای مختلف تغییر می‌کند و بهتر است از یک ساعت معتبر مانند سایت فارکس فکتوری این تغییرات را چک کنید. (  برای یادگیری تفسیر اطلاعات سایت فارکس فکتوری نیاز به آموزش فارکس فکتوری مرااجعه کنید.)

در این ساعات بهترین زمان ترید در بازار فارکس برای ایرانیان به دلیل حجم معاملات بالا در سشن‌های لندن و نیویورک خواهد بود؛ یعنی حدود ساعت 11 الی 20 و بهترین زمان در این بین ساعات هم پوشانی این دو سشن معاملاتی یعنی حدود 16 الی 21 است.

بهترین زمان معامله در بازار فارکس برای شخص شما

تا اینجا ما راجع به بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس و بهترین ساعت معامله صحبت کردیم اما آیا این موارد وحی منزل است؟ خیر.

شاید شما کارمند باشید و ساعت 16 عصر تازه به خانه برسید. در این زمان شما خسته بوده و ذهنتان از درگیری‌های کاری‌تان پر است؛ بنابراین نباید بلافاصله بعد رسیدن به خانه ترید کنید.

بازارهای مالی مانند یک میدان جنگ است و هر کدام از ما تریدرها یک جنگجو هستیم. فرض کنید یک جنگ‌جویی که خسته یا گرسنه است به میدان بروند، قطعاً زخمی شده و خون از دست می‌دهد در بازار هم همین‌طور است شما اگر ذهن آرامی نداشته باشید ضرر خواهید کرد و پو و سرمایه‌تان را از دست خواهید داد.

یا زمانی را در نظر بگیرید که خوب نخوابیده اید، خیلی ناراحت یا حتی خیلی خوشحال هستید. هر گونه غلبه احساسات منجر به تصمیم‌گیری اشتباه در روند معاملات شما خواهد شد.

بدین ترتیب شما باید برای خودتان با توجه به سبک زندگی‌تان بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس و به طور کلی بهترین زمان ترید را پیدا کنید. در اینجا ما فقط راهنمایی‌های لازم و پیشنهادهای مهم را ارائه کردیم.

بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس

بدترین روزها برای معامله در بازار فارکس

خب الآن سؤال اینجاست که بدترین روزها برای معامله در بازار فارکس چه روزهایی است؟

روز انتشار یک خبر اقتصادی بزرگ

یکسری اخبار اقتصادی مهم مانند نرخ بهره، تورم و نرخ شاخص‌های اقتصادی مانند GDP یا CPI تأثیر مستقیمی بر قیمت نمادها می‌گذارد. مخصوصاً که اکثر ما تریدر جفت ارزهای اصلی (جفت ارزهای USD دار) هستیم بنابراین باید اخبار مربوط به بازار و اقتصاد آمریکا را دقیق‌تر پیگیری کنیم.

روزی که این قبیل اخبار اعلام می‌شود، به دلیل هیجانات تریدرها بازار از حالت منطقی خارج شده و تحلیل آن دشوار خواهد شد. عملاً اگر روش مناسب ترید برای این مواقع را ندارید، ترید کردن در زمان اعلام اخبار مهم دقیقه همان قمار کردن است.

روزهای تعطیل بازارهای مختلف

بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس مربوط به سشن نیویورک است. حال زمانی که تعطیلی رسمی در ایالت متحده آمریکا داریم، حجم معاملات بسیار کم می‌شود؛ و حتی تحرکات مالی در بازارهای لندن نیز کم خواهد بود.

در این حالت گاهی حتی حوصله تریدر به خاطر رِنج زدن‌های بسیار زیاد بازار سَر خواهد رفت! و ناگهان معامله‌ای با لات بالا (حجم بالا) برای جبران نوسان کم قیمت باز می‌کند و اصولاً این دسته معاملات احساسی منجر به ضرر خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله راجع به بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس و بهترین زمان ترید صحبت کردیم. توجه شدیم ازلحاظ آماری و به‌طوری کلی بین روزهای سه شنبه تا پنج شنبه احتمالاً زمان بهتری ترید خواهد بود زیرا بازار حجم معاملات بهتری دارد، روند قیمت قابل پیش‌بینی تر است و در کل ریسک معاملات کمتر خواهد بود.

از طرف دیگر اگر استراتژی مشخصی برای ترید در زمان اخبار نداریم، بهتر است در زمان اعلام اخبار اقتصادی مهم نیز ترید نکنیم. نهایتاً صحبت کردیم که مهم‌ترین فاکتور برای بهترین زمان ترید در بازار فارکس، خود شخص تریدر است که باید ذهنی آرام و بدون هیجانات داشته باشد تا بتواند تصمیمات منطقی بگیرد.

به هر حال موفقیت در ترید در بازار فارکس بیشتر به مهارت‌ها، تجربه و روش‌های تحلیلی شخص بستگی دارد. همچنین، توصیه می‌شود که قبل از شروع ترید در بازار فارکس، آموزش لازم را دریافت کنید و با ریسک‌های مرتبط با این بازار آشنا شوید.

سؤالات متداول

بهترین زمان برای معامله در فارکس چه زمانی است؟

بهترین زمان ترید در هر بازار مالی، زمانی است که شما ازلحاظ ذهنی و جسمی آمادگی ترید داشته باشید؛ یعنی خسته یا گرسنه نبوده و هیچ غلبه احساس مثبت یا منفی نداشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم معاملاتی را در زمان ترید بگیرید.

بهترین زمان برای معامله در فارکس به طور کلی چه زمانی است؟

بهترین زمان ترید در بازار فارکس به طور کلی زمان‌هایی است که بازار حجم معاملات مناسبی داشته باشد و نوسان قیمتی نیز منطقی باشد در این حالت بازار تحلیل‌پذیرتر است و ریسک معاملات کمتر خواهد بود. اصولاً بین روزهای سه شنبه تا پنج شنبه به‌جز روزهای اعلام اخبار اقتصادی مهم و روزهای تعطیلی رسمی آمریکا چنین حالتی وجود دارد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا