💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

آموزش کسب درآمد دلاری از رمزارز تتر

آموزش صرافی بینگ ایکس

درآمد دلاری از رمزارز تتر

«استیبل کوین» نوعی ارز دیجیتال است که نوسان قیمت ندارد و ارزش آن به یک دارایی فیزیکی مثل طلا یا ارز فیات وابسته است. استیبل کوین با وجود قیمت ثابت، مزایای متعددی دارد و با روش‌های مختلفی می‌توان از آن درآمد دلاری کسب کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین (Stablecoin) نوع ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاکچین است که ارزش آن به دارایی‌های دیگر از جمله ارز سنتی، طلا یا دیگر رمزارزها وابسته است. استیبل کوین به لطف این سازوکار خاص، ثبات قیمت بسیار بالایی دارد و برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال دستخوش نوسان‌های شدید قیمتی نمی‌شود.

استیبل کوین به عنوان یک دارایی قابل اعتماد، دنیای رمزارز را برای خرید و فروش کالا و خدمات به بازارهای سنتی متصل می‌کند. برای مثال اگر بخواهید با بیت کوین یک برگر بخرید، احتمالا کارمزد انتقال از قیمت برگر بالاتر می‌رود و زمان زیادی هم طول می‌کشد تا به کیف پول فروشنده منتقل شود. و اما استیبل کوین با کارمزد بسیار پایین و انتقال آنی دقیقا برای حل این مشکل طراحی شده است.

به فرایند ارتباط دادن قیمت استیبل کوین به یک دارایی دیگر، «پِگینگ» (Pegging) گفته می‌شود و بر اساس نوع پشتوانه ۳ دسته اصلی دارد:

  • استیبل کوین با پشتوانه‌ فیات: ساده‌ترین نوع استیبل کوین است و توسط ارزهای ملی از جمله دلار آمریکا یا یورو پشتیبانی می‌شود. برای مثال می‌توان به «تتر» (Tether) اشاره کرد که در برابر ارز پشتوانه یعنی دلار نسبت یک به یک دارد.
  • استیبل کوین با پشتوانه کریپتو: استیبل کوین با پشتوانه فیات مشکل متمرکز بودن دارد و برای حل آن مدل دیگری با پشتوانه رمزارز ساخته شد. این مدل غیرمتمرکز روی شبکه بلاکچین پیاده شده و ارزش آن به دیگر ارزهای دیجیتال وابسته است اما برای ثبات قیمت معمولا با نسبت ۲:۱ یا ۳:۱ به هم مرتبط می‌شوند. از رایج‌ترین استیبل کوین‌های با پشتوانه کریپتو باید به «DAI»، «sUSD» و «RSV» اشاره کرد.
  • استیبل کوین الگوریتمی: این دسته به دارایی دیگری وابسته نیستند و ارزش آنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. در صورت کاهش ارزش، عرضه هم کاهش پیدا کرده و در صورت افزایش تقاضا، عرضه بیشتر می‌شود تا قیمت ثابت بماند. Terra و Ampleforth نمونه‌ای از استیبل کوین الگوریتمی هستند.

مزایای استیبل کوین

  • ثبات قیمت و در امان بودن از نوسان قیمتی شدید
  • پشتوانه فیزیکی
  • استفاده از مزایای فناوری بلاک چین
  • نقل و انتقال سریع
  • کارمزد پایین شبکه
  • ثبت قراردادهای هوشمند

معایب استیبل کوین

  • نیاز به پشتیبانی شخص ثالث
  • متمرکز بودن در برخی رمزارزها از جمله تتر
  • نرخ پایین بازگشت سرمایه

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر (Tether) با نماد USDT پرکاربردترین استیبل کوین است که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت تتر لیمیتد (Tether Limited) صادر شد. ارزش تتر به دلار آمریکا وابسته است و نسبت ۱:۱ دارند؛ یعنی در حالت ایده‌آل هر تتر معادل یک دلار است. Tether Ltd برای اطمینان از حفظ ارزش این استیبل کوین، به ازای صدور هر واحد از آن یک دلار را در ذخایر بانکی نگه‌داری می‌کند.

تتر یک دارایی دیجیتال پایدار و قابل اعتماد است که برای اهداف مختلفی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال استفاده شود. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اغلب از USDT به عنوان راهی برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر نوسانات سایر ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

علاوه بر این، تتر به طور گسترده‌ای به عنوان جفت تجاری در مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده شده و پلی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات است. بسیاری از کاربران با خرید تتر در صرافی‌هایی نظیر رمزینکس از آن برای حواله پول بین‌المللی، انتقال دارایی یا خرید کالا و خدمات استفاده می‌کنند. این موضوع برای کاربران ایرانی که به واسطه تحریم به کارت‌‌های بانکی جهانی دسترسی ندارد، مزیت بسیار مهمی است.

آموزش خصوصی فارکس

دیگر مزیت تیتر پشتیبانی آن از شبکه‌های بلاکچین متعدد مثل سولانا، اتریوم، ترون و بایننس BSC است و به همین خاطر امکان مبادله آسان و نگهداری آن در انبوهی از کیف‌پول‌های دیجیتال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دارید.

نحوه کسب درآمد از استیبل کوین‌ها

استیبل کوین علاوه بر مزایای مذکور، قابلیت درآمدزایی و بهره‌مند شدن از سودهای دلاری را هم دارد. برای کسب درآمد از استیبل کوین، سه روش اصلی  وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

  • دریافت وام
  • استیکینگ
  • آربیتراژ

استقراض یا دریافت وام

استیبل کوین‌ها را می‌توان از طریق پلتفرم‌های وام‌دهی، به دیگران قرض داد در مقابل درصد مشخصی را به عنوان سود وام از آنها دریافت کرد. از سوی دیگر اگر برای راه‌اندازی کسب و کار یا ترید نیاز به سرمایه ارز دیجیتال داشته باشید، از طریق همین پلفترم‌ها می‌توانید تتر یا استیبل‌کوین دیگری را به عنوان وام دریافت کنید.

استیکینگ

استیکینگ (Staking) تا حد زیادی شبیه سپرده‌گذاری در بانک برای کسب سود است. در این روش شما دارایی ارز استیبل کوین خود را در یک صرافی یا کیف پول قفل می‌کنید و در ازای آن درصد مشخصی به عنوان سود دریافت خواهید کرد. همه ارزها از استیکینگ پشتیبانی نمی‌کنند و نرخ بهره سالانه معمولا بین ۵ درصد برای رمزارزهای معتبر تا ۲۵ درصد برای توکن‌های کمتر شناخته شده است.

آربیتراژ گیری

یکی از کم‌ریسک‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از استیبل کوین «آربیتراژ» (Arbitrage) است. در این روش شما استیبل کوین را در یک صرافی با قیمت پایین‌تر می‌خرید و همان لحظه با قیمت کمی بالاتر در یک صرافی دیگر می‌فروشید. هرچند سود آربیتراژ ناچیز است اما با انجام مکرر آن در حجم بالا درآمد مناسبی کسب می‌کنید. برای مثال با خرید ۱۰۰۰ تتر به قیمت ۴۹ هزار تومان و فروش آن در صرافی دیگر با قیمت ۵۰ هزار تومان، یک میلیون تومان سود می‌کنید.

آسان‌ترین راه خرید استیبل کوین در ایران

مزایای استیبل کوین‌ها و به ویژه تتر برای ایرانی‌ها فراتر از کاربران خارجی است. با خرید تتر می‌توانید به آسانی حواله و پرداخت بین‌المللی انجام دهید یا سود دلاری کسب کنید. آسان‌ترین راه خرید استیبل کوین از صرافی رمزینکس است که پلتفرمی امن، سریع و مطمئن را برای مبادله ارز دیجیتال فراهم کرده است. رمزینکس هزاران کاربر فعال دارد و به شما امکان می‌دهد در هر ساعت شبانه‌روز با کارت‌‌های بانکی ایران انواع استیبل کوین را به قیمت روز خرید و فروش کنید.

همراه شما در بازارهای مالی همیار کریپتو 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا