💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
بزرگان ارز دیجیتال

وارن بافت میلیاردر بورسی و 24 اصل ثروتمند شدن آن

آموزش صرافی بینگ ایکس

وارن بافت Warren Buffett

ممکن است وارن بافت از ابتدا پولدار بوده باشد، اما نه خودش و نه پدرش سومین فرد ثروتمند بزرگ دنیا نبوده اند. شما می توانید با مطالعه زندگینامه وارن بافت به درک درستی از جایگاه و توصیه های وی برسید.

سعی کنید در آن دسته از افرادی قرار بگیرید که از دید وارن بافت به عنوان افراد باهوش تلقی می شوند و بر این اساس وارد کسب و کار و یا تجارت خود شوید.

همیارکریپتو حرفه ای ترین سایت آموزش ارز دیجیتال و فارکس، این مطلب را به گونه ای طراحی کرده است که مطالعه آن برای همگان مناسب باشد.

وارن بافت

وارن بافت کیست؟

وارن بافِت (Warren Buffett) متولد 30 اوت 1930 میلادی است که غالباً با لقب باهوش اوماها یا دانشمند اوماها شناخته می شود.
پدرش هاوارد بافت تاجر و سیاستمدار بود. وارن بافت دومین فرزند از سه فرزند و تنها فرزند پسر خانواده است. وارن بافت در كودكی در زمینه ی پول و تجارت استعداد شگفت انگیزی از خود نشان داد.
سوابق و توانایی هایش در محاسبه ی دقیق اعداد در ذهن خود، هنوز هم همكاران تجاری اش را متحیر می كند. در ۶ سالگی، شش جعبه ی كوكا كولا به قیمت ۲۵ سنت از مغازه ی پدربزرگش خرید و هر بطری را به ازای یك سكه ی پنج سنتی فروخت، در حالی كه كودكان هم سن و سال او بر روی چمن لی لی و بولینگ بازی می كردند. وارن بافت تحصیلات خود را در دبستان رز هیل در اوماها آغاز کرد.

ثروتمندترین مرد جهان

آموزش خصوصی فارکس

زندگینامه وارن بافت

وارن بافت سال 1942 پدرش در انتخابات کنگره آمریکا انتخاب شد و به همین منظور وارن بافت به همراه خانواده به واشنگتن دی سی نقل مکان کردند. وی دوران راهنمایی خود را در مدرسه آلیس دیل گذراند.

در سال 1947 در 17 سالگی از دبیرستان وودرو ویلسون در واشنگتن D.C فارغ التحصیل شد. در دوران دانش آموزی اش 500 دلار روزنامه توزیع كرد. ( این مقدار در حال حاضر معادل ده ها هزار دلار است)

با نگاهی به زندگی نامه وارن بافت متوجه می شویم که او با رفتن به درب خانه ها و فروش آدامس، نوشابه کوکا کولا و مجلات هفتگی شروع به کار کرد و برای مدتی نیز در مغازه پدربزرگش مشغول بود. در 11 سالگی سه سهم شركت citesservice را به قیمت هر سهم 38 دلار، برای خود و خواهر بزرگش به نام دوریز خرید. در مدت كوتاهی بعد از خرید سهام، قیمت هر سهم به 27 دلار كاهش یافت.

وارن بافت ترسیده بود اما هیچ اقدامی نكرد تا اینكه هر سهم به 40 دلار رسید ، وارن بافت خیلی سریع آنها را فروخت و بعد خیلی زود از این كار پشیمان شد، چون سهام citesservice پس از مدت كوتاهی به 200 دلار رسید.

این تجربه درس بزرگی به او داد، اینكه یكی از اصول مهم سرمایه گذاری، صبر و شكیبایی است.

وارن بافت در سال ۱۹۴۳، به اداره مالیات به دلیل گرفتن مالیات ۳۵ دلاری برای دوچرخه‌ اش، اعتراض كرد و سرانجام موفق شد مالیات ۳۵ دلاری دوچرخه اش را حذف كند.

پدرش تمایل زیادی داشت تا وارن بافت برای ادامه تحصیل به دانشكده علوم اداری و بازرگانی دانشگاه پنسیلوانیا برود. اما وارن بافت دو سال به دانشگاه نرفت و عقیده داشت بیشتر از استادها می داند!

وقتی پدرش در مبارزات مجلس شكست خورد، وارن بافت به خانه شان در اوماها برگشت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه نبراسكا رفت. با وجود كار تمام وقت، تنها در مدت سه سال موفق شد دوره لیسانس را در این دانشگاه بگذراند و فارغ التحصیل شود.

وارن بافت در سال ۱۹۵۱ می خواست وارد دانشكده علوم اداری و بازرگانی شود، ولی دانشگاه به دلیل سن كم وارن بافت او را نپذیرفت و او مجبور شد برای دوره فوق لیسانس رشته اقتصاد، به دانشگاه كلمبیا برود.
وارن بافت از دو استاد شناخته شده در تحلیل اوراق بهادار، بنجامین(بن) گراهام و دیوید داد استفاده برد.

بن گراهام در طول دهه ی 1920 به دلیل داشتن تفكرات نو در زمینه بازار سهام، خیلی زود به عنوان یك سرمایه گذار و تحلیل گر بزرگ معروف شد.
او به دلیل بی خطر بودن سهام های ارزان، به دنبال آن ها بود. وارن بافت در طول تحصیلاتش در كلمبیا، تنها دانشجویی بود كه در كلاس درس بن گراهام نمره A + گرفت.
بعد از دوره ی فارغ التحصیلی هم تصمیم گرفت تا برای گراهام به طور رایگان كار كند، ولی بن نپذیرفت.

او بعد از رد شدن پیشنهاد كار توسط گراهام، در وال استریت به عنوان دلال سهام، مشغول به كار شد. او با استفاده از در آمد كم این دوران، پمپ بنزین سینكلایر را خرید، اما چنان كه انتظار می رفت، پمپ بنزین بازدهی نداشت. بافت به خانه اش در اوماها برگشت و در بنگاه پدرش مشغول به كار شد.

از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۴ در شرکت بافت فالک به عنوان فروشنده سرمایه گذار شروع به کار کرد. در سال ۱۹۵۴ تا 1956 به عنوان تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن به کار پرداخت و از سال ۱۹۵۶ تا 1969به عنوان شریک عمومی با شرکت بافت همکاری داشت.

همسر وارن بافت:

وارن بافت در زادگاهش با دختری به نام سوزان تامپسون آشنا شد. این دو در آوریل ۱۹۵۲ با هم ازدواج كردند.
آن ها یك آپارتمان سه خوابه ی مخروبه و پر از موش را به مبلغ ماهیانه ۶۵ دلار اجاره كردند.

همسر وارن بافت

در سال ۱۹۵۳ فرزند اولشان، به نام سوزی متولد شد. برای صرفه جویی از یك كشوی خراب لباس برای او تخت درست كردند.

در آن سال ها سرمایه گذاری وارن بافت به ایستگاه Texaco و چند مشاور املاك محدود بود كه البته هیچكدام برایش موفقیتی كسب نكرد. در این دوران برای كسب درآمد، در دانشگاه اوماها شروع به تدریس كرد.

او قبل از شروع تدریس، برای غلبه بر ترس حرف زدن در جمع و مكان های عمومی، یك دوره آموزش با دیل كارنگی گذراند.
وارن بافت در دانشگاه برای دانشجویانی كه میانگین سنی آنها دو برابر سن خودش بود، اصول سرمایه گذاری را تدریس می كرد.

در سال ۱۹۵۴ بن گراهام، استاد دانشگاه وارن بافت و سرمایه گذار مشهور، از او دعوت كرد تا با حقوق سالانه ۱۲۰۰۰ دلار برایش كار كند.
سرانجام وارن بافت بعد از مدت ها انتظار به آنچه می خواست رسید.
وارن بافت و همسرش در حومه ی شهر نیویورك خانه ای اجاره كردند. بافت روزها به تجزیه و تحلیل گزارشات و تحقیق در زمینه های موفقیت در سرمایه گذاری می پرداخت.

در طول این دوران تفاوت هایی بین روند كار گراهام و بافت آشكار شد. وارن بافت می خواست بداند كه چگونه یك شركت در بین رقبا به برتری دست می یابد و بن به دنبال اعداد و ارقام بود. خانواده وارن بافت

بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ وارن بافت سرمایه ی شخصی خود را از ۹/۸۰۰ دلار به ۱۴۰/۰۰۰ دلار رساند.

در سال ۱۹۵۴ دومین فرزند وارن بافت به نام هاوارد گراهام به دنیا آمد.

وارن بافت نام فرزندش را از نام پدر خود، هاوارد بافت، همچنین بنجامین گراهام استاد مورد علاقه‌اش، انتخاب کرد. هاوارد گراهام بافت به ‌عنوان مدیر ارشد اجرایی در شرکت های برکشایر هاتاوی، شرکت کوکاکولا و آرچر دانیلز میدلند فعالیت می نماید. ولی فعالیت اصلی اش در زمینه کشاورزی است، که مالک مزرعه‌ای ۱٫۶ کیلومتر مربعی در تکاماه، نبراسکا می باشد.

وارن بافت در سال ۱۹۵۶ با داشتن تجربه ای مناسب و همچنین تجارب ارزنده ی گراهام و با تمام سرمایه ی خود به اوماها برگشت و مؤسسه ی سرمایه گذاری بافت را تأسیس كرد.

در اوایل می 1956 با خواهرش دوریز و عمه آلیس به سرمایه ای به ارزش 105000 دلار شریك شد. او 100 هزار دلار در Buffet Association Ltd سرمایه گذاری كرد. قبل از پایان سال سرمایه وی به 300/000 دلار رسید و یك خانه ی گچكاری شده با 5 اتاق خواب به قیمت 31500 دلار در خیابان فارنام خریداری كرد كه آن را حماقت بافت نامید. در همان سال سومین فرزند او به نام پیتر به دنیا آمد.

وارن بافت جلساتش را با شركای خود در آن خانه برگزار می كرد. در آن هنگام زندگی او شكل دیگری گرفت. بافت سه فرزند، یك زن زیبا و تجارت بسیار موفقی داشت. در سال 1957 مالك سه شركت شد و سال 1958 موسسه ی سرمایه گذاری بافت صاحب 7 شركت شد، در سال ۱۹۶۲ به یک میلیونر تبدیل شد، زیرا سرمایه شرکتش به ۷ میلیون رسیده بود که از این مقدار یک میلیون آن به بافت می‌رسید.

وارن بافت

تأسیس شرکت برکشایر هاتاوی

وارن بافت تمامی شركت ها را در یك شركت منسوجات به نام برکشایر هاتاوی تلفیق كرد. در ژانویه ۱۹۶۶ سرمایه شركت بافت به ارزش ۷/۱۷۸/۵۰۰ دلار بود كه بیش از ۱/۲۵۰/۰۰۰ دلار متعلق به آقای وارن بافت بود.
در سال ۱۹۶۶ شركای بافت، سهام برکشایر هاتاوی را به ارزش هر سهم ۱۴/۸۶ دلار خریدند. وارن بافت در اواخر سال ۱۹۶۶، پذیرش سهامدار جدید را در شركت ممنوع كرد.

وارن بافت در سال ۱۹۶۷ برای برکشایر هاتاوی یك فروشگاه خرده فروشی خصوصی در بالتیمور خرید كه مسئولیت ریاست هیات مدیره آنرا بر عهده گرفت. بركشایر در سال ۱۹۶۷ به ازای هر سهم، ۱۰ سنت سود داد. وارن بافت در سال ۱۹۷۰ برای اولین بار رئیس برکشایر هاتاوی شد و نامه ای به سهامداران نوشت.

شرکت وارن بافت

بعد از چندین سرمایه گذاری، دارایی خالص او افزایش پیدا كرد. در فاصله ی سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ ارزش هر سهم بركشایر، از ۲۰ دلار به ۹۵ دلار رسید. در طول این دوره وارن بافت كه صاحب ۲۹ درصد از سهام بركشایر بود، توانست ۱۴ درصد دیگر از سهام شركت را بخرد و سهام او و همسرش كه ۳ درصد از سهام را داشت به ۴۶ درصد رسید.

وارن بافت شركت برکشایر هاتاوی را توسعه داد و همچنین در صنایع مختلف سرمایه گذاری كرد. در سال 1979 با دارایی 140 میلیون دلار بركشایر در ABC سهام خرید. هر سهم به قیمت 290 دلار بود.

بركشایر پس از مدت كوتاهی، فروش سهام در ABC را با قیمت هر سهم 775 دلار شروع كرد و با 1.310 دلار پایان داد. ثروت خالص بافت، به 620 میلیون دلار رسید و برای اولین بار، نام وارن بافت در مجله فوربس به عنوان یكی از 400 ثروتمند دنیا معرفی شد.

خرید شرکت See’s candies

وارن بافت در دهه 1970 فرصت پیدا كرد تا شركتی به نام see’s candies را به مبلغ 25 میلیون دلار بخرد. این خرید بزرگترین سرمایه گذاری برکشایر هاتاوی بود.

خرید سهام شركت واشنگتن پست

وارن در سال ۱۹۷۳ سهام شركت واشنگتن پست را خرید. این كار او سبب شد تا كاترین گراهام سرپرست روزنامه و نشریات شركت و همچنین عضو هیئت مدیره شود.

وارن بافت به زمان خرید هم توجه دارد. او نمی خواهد در كارهایی كه ارزش مشخصی ندارند، سرمایه گذاری كند. وارن بافت منتظر كسادی و اصلاح بازار می ماند تا كالاهای مطمئن و همچنین سهام شركت های مطمئن را با قیمت منطقی(پایین) خریداری كند، زیرا كسادی و ركود بازار سهام، فرصت خرید ایجاد می كند.

هر گاه در بازار، احتكار رایج باشد، بافت محافظه‌ كار می شود و هرگاه سایرین نگران سرمایه ی خود باشند، وارن بافت پر تكاپو می شود. این استراتژی دوگانه و متضاد، سبب شده تا شركت بافت به پیشرفت جهانی برسد و خسارت مهم قابل توجهی به این شركت وارد نشود. البته انتقادهایی نیز وجود دارد كه شرکت در طول این دوران فرصت های خوبی را از دست داده است.

وارن بافت معتقد است كه سرمایه گذار در خرید سهام باید به گونه ای آن شركت را مورد بررسی قرار دهد كه گویی می خواهد تمامی شركت را بخرد.

وارن بافت خود می گوید كه در سال ۲۰۰۶، تنها ۱۸ درصد از درآمدش را صرف پرداخت مالیات كرده است در حالی كه كارمندان او با وجود درآمد كمتر ۳۲ درصد، مالیات پرداخت كردند. بافت همیشه سیستم و روند خود را تحسین می كند كه سبب شده تا او به نسبت كمتر از یك منشی، مالیات پرداخت كند. وارن بافت بر این باور است كه دلار آمریكا، در یك دوره ی طولانی مدت بی ارزش می شود.

او عقیده دارد كه روند رو به افزایش ركود و كمبود معامله در آمریكا ، هشداری است به این معنا كه دارایی ها و دلار آمریكا بی ارزش می شود، در نتیجه ی این عمل بخش بزرگی از دارایی های ایالات متحده در دستان خارجی ها قرار می گیرد. این موضوع او را وادار كرد تا برای نخستین بار در سال ۲۰۰۲ وارد بازار پول خارجی شود. بافت نسبت به دلار بدبین است.

او می گوید كه در جستجوی شركت هایی است كه درآمد خویش را از خارج از ایالات متحده بدست می آورند. بافت در شركت پتروچین سرمایه گذاری كرد و در وب سایت بركشایر هاتاوی موضوع را مورد بحث قرار داد كه چرا بر خلاف بحث های موجود درباره ی این شركت، از آن چشم پوشی نمی كند و سرمایه های كلانی در زمینه های مختلف از جمله بیمه، تولید انرژی، بازار قالی، جواهرات و مبلمان دارد.

از جمله شركت های معروفی كه بافت از سهامداران آن محسوب می شود، علاوه بر كوكا كولا، آمریكن اسپرس و ژیلت می باشد. به دلیل تركیب نظرات شوخی و جدی بافت در زمینه تجارت سخنان او معروف هستند.

امور نیکوکارانه وارن بافت

درآمد سالیانهٔ او در سال ۲۰۰۶ میلادی حدود ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بوده ‌است که در مقایسه با استاندارد درآمد یک شخص با شغل مشابه (مدیر عامل) ناچیز است. در سال ۲۰۰۷ نامش به عنوان ۱۰۰ فرد پر نفوذ جهان در مجله تایمز به چاپ رسید.

وارن بافت مخالف انتقال ثروت از یک نسل به نسل بعدی است، از همین رو در ژوئن ۲۰۰۶ اعلام كرد كه بیش از ۷۰ درصد ثروت خود، یعنی ۳۷ میلیارد دلار از ۵۲ میلیارد دارایی خویش را به صورت كمك های سالانه به بزرگترین مؤسسه ی خیریه ی جهان، مؤسسه ی بیل و ملیندا گیتس (اهداف اصلی تأسیس این بنیاد از سوی بیل گیتس و همسرش، افزایش سلامت و کاهش فقر شدید در سطح دنیا و در آمریکا گسترش دادن فرصت های آموزشی و دسترسی به تکنولوژی اطلاعات است) می بخشد تا در امور خیریه صرف شود.

حجم دلاری اهدایی او تقریبأ ۳۰ میلیارد دلار است. اهدای دارایی در این سطح در تاریخ آمریکا بی نظیر بوده ‌است. در آن زمان اعلام ‌شد که این سطح کمک کافی است تا اندازهٔ این بنیاد را به بیش از دو برابر افزایش دهد.

وارن بافت علیرغم داشتن ثروت زیاد، به داشتن زندگی ساده و رفتار فروتنانه مشهور است. وارن بافت کماکان در خانهٔ خود در مرکز داندی در همسایگی اوماها، نبراسکا که در سال ۱۹۸۵ میلادی به ارزش ۳۱٬۵۰۰ دلار خریداری کرده‌ است زندگی می کند. البته او خانه ای گرانتر در لاگونا بیچ، در ایالت کالیفرنیا دارد که در سال ۲۰۰۴ خریداری کرده ‌بود. ارزش خانهٔ وارن بافت در اوماها در سال ۲۰۰۸ میلادی ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برآورد شده‌ است.

ارزش هر سهم شرکت سرمایه گذاری وارن بافت با عنوان “برکشایر هاتاوی” که شرکت های بیمه، نوشابه سازی، شیرینی پزی، مبل سازی، رستوران و فرش بافی را در بر می گیرد، ۸۳۰۰۰ دلار است.

وارن بافت مانند گراهام به عدم امكان پیش بینی آینده معتقد است و حتی قیمت سهام را نیز بررسی نمی كند، زیرا به اعتقاد وی قیمت سهم شاخص گول زننده ای است و معیار خوبی برای انتخاب سهم مناسب نیست.

درآمد وارن بافت

وارن بافت مدیر عامل و بیشترین سهام دار شرکت برکشایر هاتاوی می باشد. دارایی خالص او در حال حاضر ۶۴.۶ میلیارد دلار برآورد شده است و در رتبه بندی فوربس در سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی به حاکمیت مطلق بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پس از ۱۳ سال، پایان داد.

او یک آمریکایی سرمایه گذار، تاجر و یک انسان خیرخواه و بشر دوست است. وارن بافت خود را پیرو ندانم گرایی (نداشتن دانش و دلیل کافی در اثبات وجود خدا) معرفی می کند!

وارن بافت جزو ثروتمندترین افراد جهان می باشد که در سال ۲۰۰۹ فرد دوم و در سال ۲۰۱۰ فرد سوم جهان معرفی شد. به وی لقب باهوش اوماها و دانشمند اوماها را داده‌اند.

وارن بافت چگونه ثروتمند شد (نکات طلایی)

  • قیمت سهام را در بازار دنبال نكنیم و به جای پیش بینی تغییرات بازار بر روی تك تك شركت ها و ارزش آن ها كار كنیم.
  • در مورد خرید سهام همان قدر وسواس داشته باشیم كه در مورد كسب و كار خود داریم.
  • پس از انتخاب سهم مناسب باید آن را در شرایط خوب و بد حفظ كنیم. در بلند مدت شركت های خوب برنده اند و شركت های بد از بازار خارج می شوند.

کتاب های وارن بافت که پیشنهاد می شود مطالعه کنید

24 استراتژی وارن بافت

این کتاب در زمینه سرمایه گذاری های وارن بافت در بازار سرمایه می باشد. این کتاب در سال 2001 و زمانی منتشر شد که وارن بافت از سوی فوربس به عنوان ثروتمند ترین فرد دنیا شناخته شد.

قوانین طلایی وارن بافت در سرمایه گذاری

وارن بافت در این کتاب سعی دارد تا به مخاطبین خود این پیام را برساند که چطور می توانند در بازار بورس و سرمایه، موفقیت کسب کنند.

گلوله برفی وارن بافت

یک کتاب به شدت پر مفهوم که برای آشنایی بیشتر با زندگی وارن بافت می تواند برای شما مناسب باشد.

وارن بافت چگونه در سن یازده سالگی وارد بازار سهام شد و اولین خرید و فروش سهام خود را انجام داد؟ او چگونه در رشته مورد علاقه خود یعنی کسب و کار تحصیل کرد و همچنین چطور توانست با راهنمایی اساتید خود به این ثروت افسانه ای از طریق معامله گری در بورس دست پیدا کند؟ این سوالاتی است که می تواند ذهن شما را درگیر خود کند و شما با مطالعه این کتاب می توانید به سوالات خود پاسخ دهید.

در این کتاب همچنین خواهید فهمید که چطور وارن بافت رییس خودش شده است و چطور و طبق کدام قوانین، سرمایه گذاری می کند؟ مطالعه این کتاب به خصوص برای جوانانی که می خواهند وارد بازار سرمایه و بورس شوند می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود و در دسترس شما می باشد.

تفسیر صورت های مالی با وارن بافت

اگر می خواهید یکه تاز یک بازار سرمایه باشید و با دید باز وارد بازارهای سرمایه شوید، کتاب تفسیر صورت های مالی با وارن بافت می تواند بهترین گزینه پیش رو برای شما به شمار رود که در دسترس شماست و می توانید با استفاده از آن با دید بازتری وارد بازار سرمایه شوید.

شما می توانید با کتاب تفسیر صورت های مالی آموزش ببینید که چطور در بورس باید سرمایه گذاری کنید و به طور کلی چطور می توانید درآمد خود را افزایش دهید.

همانطور که به یاد دارید، وارن بافت همواره اعتقاد داشته است که زمانی که شما سهام یک شرکت را خریداری می کنید، در واقع در حال سرمایه گذاری بر روی خرید قسمتی از آن شرکت هستید و با این روش می توانید به سادگی متوجه شوید که آیا سرمایه گذاری درستی داشته اید یا خیر.

در بخش های این کتاب می توانید شیوه های مربوط به محاسبه صورت حساب های مالی و یا تحلیل های بازار سرمایه را مشخص کنید و همچنین می توانید با مطالعه این کتاب متوجه شوید که چطور باید یک فرمول ریاضی را برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار ارز داشته باشید.

به طور کلی خرید کتاب تفسیر صورت های مالی با وارن بافت می تواند به شما کمک کند تا دید روشن تری را نسبت به بازارهای سرمایه در کشور داشته باشید و بر این اساس می توانید متوجه شوید که چطور  کسب درآمد را تجربه نمایید. در صورتی که قصد خرید یک کتاب با مفهوم بالا در زمینه سرمایه گذاری را دارید، این کتاب به شما توصیه می شود.

وارن بافت در این کتاب گنجینه تجربیات خود از بازارهای مالی را در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار می دهد.

درسهایی از وارن بافت

اول: پول سهامدارانتان را نسوزانید.

دوم: قانون اول را فراموش نکنید!

خلاصه ١٠ قانون موفقيت وارن بافت:

1_ اشتياق خود را پيدا كنيد و در آن فوق العاده شوید.

2_ بهترين افراد را استخدام كنيد، كارمندان شما سربازان شما هستند، كسى با سربازهاى بد به جنگ نمى رود.

3_ طرز فکر دیگران در مورد شما برایتان مهم نباشد، روزی می رسد که آن ها می خواهند جای شما باشند.

4_ بخوانيد، بخوانيد، بخوانيد.

5_ هميشه براى خود حاشیه ی امنی داشته باشید. اين كار را در زندگى، كسب و كار و روابط دوستى خود انجام دهيد.

6_ براى خودتان برنامه داشته باشيد، اگر خودتان رشد نكنيد كسب و كار و زندگى شما هم رشد نمى كند.

7_ در كسب و كار و حرفه خودتان رقابت داشته باشيد.

8_ هميشه درحال مسابقه دادن باشيد، با ديگران يا خودتان، هر روز پيشرفت كنيد.

9_ موفقيت را در ديگران ببينيد و از آن ها بياموزيد و الگوی خودتان قرار دهيد.

10_ بى قيد و شرط به ديگران عشق بورزيد ….

تحصیلات وارن بافت و مدارك علمی:

تحصیل در دانشگاه نبراسكا

5 تکنیک سرمایه گذاری وارن بافت

وارن بافت به عنوان یکی از ثروتمندترین مرد جهان معتقد است بین افراد با تجربه و افراد سرمایه گذار ارتباط دو سویه ای وجود دارد و در واقع اگر این دو گروه همدیگر را ملاقات کنند، افراد سرمایه گذار تجربه کسب می کنند و افراد با تجربه ثروتمند می شوند. اگر بخواهیم واضح تر بیان کنیم منظور وارن بافت این است که سرمایه داران باید با هوش و دانش و شم اقتصادی وارد بازار بورس شوند و تجربه، آخرین مهارتی است که باید توسط آنها کسب شود. این فرد موفق 5 تکنیک مهم و کاربردی را برای ورود به بازار سرمایه گذاری به افراد کم تجربه و تازه وارد ارائه داده است که در ادامه با آن آشنا می شویم:

1- تمرکز بر روی یک شرکت به جای سرمایه گذاری در چند شرکت

به اعتقاد وارن بافت افراد کم تجربه و تازه کار با تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری، سعی در جلوگیری و یا کاهش ضرر دارند در حالیکه این نگرش اشتباه است. بر خلاف تصور عموم تمرکز او بر روی یک سبد گسترده و نظارت دقیق بر آن است. این شخصیت برجسته باور دارد شاید در ابتدای راهِ ورود به بازار سرمایه به منظور جلوگیری و کاهش ریسک ضرر، تنوع بخشیدن و سرمایه گذاری در چندین سبد را در برنامه خود مناسب به نظر برسد، اما به مرور و با توجه به افزایش سطح دانش مالی و تجربه فردی، تداوم استفاده از این روش نیز بایستی کاهش پیدا کند. در واقع افراد با تجربه و مسلط به بازار سرمایه، خرید سهام شرکت های مختلف را در برنامه کاری خود ندارند بلکه به دنبال گسترش و توسعه سرمایه گذاری خود در یک شرکت آینده دار و همسو با اهداف خود هستند.

2- سرمایه گذاری بر روی توانایی های خود

گرچه بازار سرمایه نیازمند سرمایه گذاری های متعدد و پر از ریسک است، با این حال به اعتقاد وارن بافت، این سرمایه گذاری نباید مستمر باشد بر عکس ارتقاء توانایی های فردی باید در اولویت قرار گیرد، چرا که نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال اگر یک برنامه نویس هستید با سرمایه گذاری روی سطح دانش خود، می توانید تحولی عظیم در رویکرد مالی و اجتماعی خود ایجاد کنید. البته این موضوع از اهمیت و ارزش بازارهای مالی و سرمایه گذاری در آن کم نمی کند. وارن بافت معتقد است ورود در بازارهای مالی و سرمایه گذاری در آن باید به عنوان هدف دوم و دومین بازار برای کسب درآمد در نظر گرفته شود و تمام زمان و سرمایه نباید به این بازارها وارد شود.

3- بررسی وضعیت و حوزه کاری شرکت

وارن به عنوان فردی موفق در عرصه مالی، می گوید: مردم در زمان سرمایه گذاری به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول بدون تفکر سرمایه گذاری می کنند و دسته دوم بیش از حد فکر می کنند.
وارن بافت تأکید می کند در صورت عدم آگاهی از حوزه و وضعیت کاری شرکت، بلافاصله سرمایه گذاری خود را در آن شرکت آغاز نکنید، بلکه به دنبال یک چارچوب و استانداردی برای شناخت جنبه های مختلف و کارایی شرکت باشید. در این میان در صورتی که ظرف مدت ده دقیقه پی به حوزه فعالیت آن شرکت بردید، با در نظر گرفتن وضعیت شرکت، می توانید سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

4- گول نخورید!

از آنجا که برای حضور در بازار و بررسی دقیق، نیازمند دنبال کردن اخبار هستید اما نباید گول بخورید. وارن بافت سرمایه گذاران تازه کار را به دنبال کردن اخبار موثق دعوت می کند و تاکید می کند پس از هر روند نزولی که صورت می گیرد، بلافاصله واکنش نشان ندهید بلکه با بررسی اخبار موثق، ارزیابی صحیح و اصولی را برای خود در نظر بگیرید و در نهایت تصمیم گیری کنید. به اعتقاد او اگر یک شرکت با سابقه ای صد ساله، در بازه زمانی دچار افت قیمت شد، می تواند به دوره سود دهی بر گردد.

5- خرید سهام را به عنوان خرید بخشی از کسب و کار در نظر بگیرید.

ورود به بازار سهام و حفظ آن نیازمند توجه و رعایت تکنیک هایی است. به عنوان مثال اگر در محله ای قرار داشته و دارای سوپر مارکت باشید باید به نوع محصولاتی که عرضه می کنید و درصد جذب مشتریان توجه داشته باشید. در واقع ببینید کدام محصول با چه قیمتی بر روی مشتری تأثیرگذار است. همین موضوع را به بازار سهام نیز تعمیم دهید. با خرید سهام قرار است بخشی از کسب و کار را خرید کنید بنابراین باید تمامی اطلاعات و جوانب کار را مد نظر قرار دهید.

مسئولیت و مقام‌های وارن بافت

تدریس در دانشگاه

تأسیس موسسه ی سرمایه گذاری بافت

رئیس برکشایر هاتاوی

تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن

فروشنده سرمایه گذار در شرکت بافت – فالک

شریک عمومی شرکت بافت

افتخارات وارن بافت

در رتبه بندی فوربس در سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی، به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد.

سال ۱۹۶۹ گروه كارسون، وارن بافت را به عنوان پولدارترین مدیر قرن بیستم معرفی كردند.

وارن بافت در سال ۲۰۰۷ نامش به عنوان ۱۰۰ فرد پر نفوذ جهان در مجله تایمز به چاپ رسید.

وارن بافت

جملات معروف وارن بافت:

1. The most important of the Warren Buffett quotes: “Rule No. 1 is never lose money. Rule No. 2 is never forget Rule No. 1.”
مهمترین نقل قول وارن بافت: «قانون شماره 1 این است که هرگز پول را از دست ندهید. قانون شماره 2 هرگز قانون شماره 1 را فراموش نکنید.

2. “Someone’s sitting in the shade today because someone planted a tree a long time ago.”
“یکی امروز در سایه نشسته است، زیرا کسی مدت ها پیش درختی کاشته است.”

3. “If you aren’t willing to own a stock for 10 years, don’t even think about owning it for 10 minutes.”
«اگر به مدت 10 سال حاضر نیستید سهامی داشته باشید، به مدت 10 دقیقه حتی به مالکیت آن فکر نکنید.»

4. “Our favorite holding period is forever.”
“دوره برگزاری مورد علاقه ما برای همیشه است.”

5. “Price is what you pay, value is what you get.”
“قیمت چیزی است که می پردازید، ارزش چیزی است که دریافت می کنید.”

6. “It’s far better to buy a wonderful company at a fair price, than a fair company at a wonderful price.”
«خرید یک شرکت فوق‌العاده با قیمتی منصفانه، به مراتب بهتر از یک شرکت منصفانه با قیمتی فوق‌العاده است».

7. “The most important quality for an investor is temperament, not intellect.”
“مهمترین ویژگی برای یک سرمایه گذار خلق و خو است، نه عقل.”

8. “Risk comes from not knowing what you are doing.”
“خطر ناشی از ندانستن کاری است که انجام می دهید.”

9. “Never invest in a business you cannot understand.”
“هرگز در کسب و کاری که نمی توانید آن را درک کنید سرمایه گذاری نکنید.”

10. “The most important investment you can make is in yourself.”
“مهم ترین سرمایه گذاری که می توانید انجام دهید روی خودتان است.”

11. “Never depend on a single income. Make an investment to create a second source.”
«هرگز به یک درآمد وابسته نباشید. برای ایجاد منبع دوم سرمایه گذاری کنید.»

12. “I will tell you how to become rich. Close the doors. Be fearful when others are greedy. Be greedy when others are fearful.”
«من به شما خواهم گفت چگونه ثروتمند شوید. درها را ببندید. وقتی دیگران حریص هستند بترسید. وقتی دیگران می ترسند حریص باشید.»

13. “No matter how great the talent or efforts, some things just take time. You can’t produce a baby in one month by getting nine women pregnant.”
“مهم نیست چقدر استعداد یا تلاش زیاد باشد، برخی چیزها فقط زمان می برد. با باردار شدن 9 زن نمی توان در یک ماه بچه دار شد.

14. “Today people who hold cash equivalents feel comfortable. They shouldn’t. They have opted for a terrible long-term asset, one that pays virtually nothing and is certain to depreciate in value.”
«امروزه افرادی که معادل پول نقد دارند احساس راحتی می کنند. آنها نباید. آن‌ها یک دارایی بلندمدت وحشتناک را انتخاب کرده‌اند، دارایی‌ای که تقریباً هیچ پرداختی ندارد و مطمئناً ارزش آن کاهش می‌یابد.»

15.“We never want to count on the kindness of strangers in order to meet tomorrow’s obligations. When forced to choose, I will not trade even a night’s sleep for the chance of extra profits.”
«ما هرگز نمی خواهیم برای انجام تعهدات فردا روی مهربانی غریبه ها حساب کنیم. وقتی مجبور به انتخاب شوم، حتی یک شب خواب را با شانس سود اضافی معاوضه نمی کنم.»

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا