💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
بزرگان ارز دیجیتال

معرفی 13 تریدر برتر جهان | همیار کریپتو

آموزش صرافی بینگ ایکس

معامله گری یا ترید در بازارهای مالی یکی از راه های کسب درآمد دلاری بدون وابستگی به زمان یا مکان است. در این راستا ادامه راه افراد موفق این حوزه مانند تریدرهای برتر جهان یکی از منطقی ترین عملکرد هاست

در این مقاله به معرفی بهترین تریدرهای جهان و افراد موفق در حوزه معامله گری ارز دیجیتال و بازارهای جهانی فارکس که به درآمدهای چند میلیون دلاری دست یافته اند می پردازیم.

معامله گر یا تریدر کیست؟

به شخصی که در بازارهای مالی مانند بورس، فارکس و ارز دیجیتال اقدام به خریدوفروش دارایی‌ها، اوراق یا … می‌کند معامله گر یا تریدر می‌گویند.

تریدرها با توجه به استراتژی که برای معاملات خود انتخاب می‌کنند دسته بندی می‌شوند. برای مثال افرادی که در تایم فریم‌های پایین ترید می‌کنند اسکلپر گفته می‌شود.(با معاملات اسکالپینگ همیار کریپتو آشنا شوید) تریدرهایی هم هستند که به‌طور میان مدت یا بلند مدت معاملات خود را انجام می‌دهند. هر کسی می‌تواند با توجه به سرمایه، وقت و علاقه شخصی‌اش یکی از این موارد را انتخاب کند.

ما به آن‌که افراد چه سبکی برای ترید انتخاب می‌کنند در این مطلب کاری نداریم و قصد معرفی تریدرهای برتر جهان با سبک‌های معاملاتی مختلف را داریم.

جورج سورس؛ بزرگترین معامله گر فارکس

یکی از تریدرهای برتر جهان آقای جورج سوروس است که ایشان برترین معامله گر فارکس شناخته می‌شود. ایشان سبک معاملاتی خاصی ندارد و پس از بررسی جو حاکم بر بازار سرمایه تصمیم به معامله می‌گیرند. دلیل شهرت ایشان به معامله 10 میلیارد دلاری با فروش استقراضی در پوند است.

این معامله در چهارشنبه سیاه ۱۶ سپتامبر۱۹۹۲ رخ داد که باعث شد که این معامله نهایتاً باعث افزایش دو درصدی نرخ بهره در انگلستان شد! چرا که دولت انگلستان در چندین مرحله قصد جمع‌آوری پوند از بازار کرد ولی نتوانست. جورج سورس معتقد بود که دولت بریتانیا به طور فیک نرخ برابری ارز خود را بالا نگه‌داشته و نهایتا هم دولت بریتانیا را مجبور کرد تا از اتحادیه اروپا خارج شود.

آموزش خصوصی فارکس

در سال 2023 ثروت خالص آقای جورج سوروس ۶٫۷ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

جورج سورس

وارن بافت؛ بهترین سرمایه گذار تاریخ

کسی نیست که وارد بازارهای مالی شده باشد و نام وارن بافت را نشنیده باشد. آقای وارن بافت از یازده سالگی شروع به ترید در بازارهای مالی کرد و آن‌چنان به این‌کار علاقه‌مند بود که قصد ترک تحصیل داشت اما با مخالفت پدرش مواجه شد. این نابغه سرمایه‌ی گذاری در سیزده سالگی اولین احضارنامه مالیاتی خود را تحویل داد.

ایشان بیشتر به‌عنوان سرمایه گذار شناخته می‌شود تا تریدر و هدف‌های بلند مدت برای سرمایه گذاری خود دارد. وارن بافت در شناسایی و سرمایه گذاری روی شرکت هایی که قیمت معاملاتی کمتر از ارزش ذاتی آن‌ها دارند تبحر دارد و همین امر باعث شده تا در طی 50 سال سابقه حرفه‌ای خود (تا قبل از 2009) بتواند بیش از شاخص S&P 500 بازدهی از معاملات خود کسب کند.

یکی دیگر از شهرت‌های وارن بافت به دلیل اقدامات بشر دوستانه است که بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود را به مؤسسات خیریه بخشیده است.

در سال 2023 ثروت خالص آقای وارن بافت ۱۰۸٫۴ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

 

وارن بافت

استنلی دراکن میلر؛ بهترین معامله گر روزانه

یکی دیگر از تریدرهای برتر جهان، آقای استنلی دراکن میلر است. ایشان برای ده سال در کمپانی Quantum Fund فعالیت داشته و به همین دلیل خود را دانشجوی جورج سوروس معرفی می‌کند. با آنکه یکی از تریدرهای برتر جهان در بازار فارکس است اما بیشتر سرمایه خود را به دلیل مدیریت عالی صندوق مالی Duquesne Capital به دست آورده است.

آقای دراکن میلر بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که استراتژی کسب سودهای ایشان ابتدا بر پایه حفظ سرمایه بوده (حفظ سرمایه اولویت ایشان بوده است) سپس افزایش سود در معاملات سودده بوده یعنی به معاملاتی که در سود بوده اجازه افزایش سود داده تا بتواند حداکثر سود ممکن را از یک معامله سودده کسب نماید.

برای معاملات ضرر ده نیز استراتژی حداقل ضرر ممکن در هر معامله اشاره دارد. برخلاف اکثر تریدارن تازه کار که تا یک معامله سود می‌دهد به حداقل سود (ترس از دست رفتن سود) راضی شده و از معامله خارج می‌شوند، از طرفی حاضر به پذیرش ضرر نیستند و با معاملات زیان ده می‌مانند.

در سال 2023 ثروت خالص آقای دراکن میلر 6.8 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

استنلی دراکن میلر

کارن آیکان؛ تریدر برتر جهان

کارن ایکان یک دیگر از تریدرهای برتر جهان از سال 1968 تا 2011 بازدهی 31 درصدی برای سرمایه خود داشته است. ایشان یکی از برترین سرمایه گذاران در بازار سهام است که رویکرد خرید شرکت هایی که مدیران غیر حرفه‌ای دارند را در پیش گرفته بوده است.

آقای کارن ایکان سهام شرکت‌های ناموفق را خریداری کرده و با مدیریت صحیح آن‌ها را به بازدهی قابل توجهی می‌رساند به همین ترتیب قیمت سهام این شرکت‌ها نیز به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کرد.

اگر بخواهیم عملکرد ایشان را با وارن بافت مقایسه کنیم باید گفت وارن بافت عملکرد سالانه 20 درصد رشد برای سرمایه خود ثبت کرده ولی همان‌طور که بیان شد ایشان عملکردی سالانه 31 درصدی داشته است.

در سال 2023 ثروت خالص آقای کارن ایکان 1.3 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

کارل آیکان

ری دالیو؛ تریدر برتر جهان

آقای ری دالیو در لانگ آیلند در یک خانواده سطح متوسط از لحاظ اقتصادی متولد شد. ایشان در حدود 12 سالگی دستیار در زمین‌های گلف بود و افرادی که به زمین گلف رفت‌وآمد می‌کردند اکثراً در وال‌استریت فعال بودند به همین ترتیب ری دالیو با بازار سهام آشنا و فعالیتش را در آن آغاز کرد.

ایشان در سال 1975 پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه بیزینس هاروارد، شرکت Bridgewater را در یک خانه دو خوابه تأسیس کرد. این شرکت در سال 2011 بزرگ‌ترین سیستم Hedge Fund بود.

آقای ری دالیو در کتاب « مبانی (Principles) » فلسفه نحوه سرمایه‌گذاری و تجربیات خود در رابطه با تحلیل بازار و مدیریت شرکت بیان می‌کند. این کتاب بین تریدران و سرمایه گذاران بسیار مطرح است.

یکی از سخنان تریدر برتر جهان : این بسیار معمول است که افراد اجازه دهند اعتمادبه‌نفسشان جلوی یادگیری‌شان را بگیرد.

در سال 2023 ثروت خالص آقای ری دالیو 19.1 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

ری دالیو

 

کن گریفین؛ تریدر برتر جهان

آقای کن گریفین، یکی دیگر از تریدرهای برتر جهان هست که شرکت سرمایه‌گذاری Citadel را تأسیس نموده است. کن گریفین زمانی که دانشجو بود ترید را شروع و در زمان فارغ‌التحصیلی مدیریت میلیون‌ها دلار را بر عهده داشت. ایشان یکی از بزرگترین افراد در ترید الگوریتمی شناخته می‌شوند.

ثروت خالص آقای کن گریفین ۲۵.۶ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

کن گریفین

استیون کوهن؛ تریدر برتر جهان

تمرکز غالب استیون کوهن (Steven Cohen) در ترید ارزهای خارجی است. در حال حاضر ایشان باشگاه ورزشی New York Mets در لیگ بیس بال آمریکا را مدیریت می‌کند و همچنین مدیر صندوق پوشش ریسک در شرکت Point72 است.

آقای استیون کوهن نیز فعالیت‌های بشردوستانه‌ی در رابطه با سلامت کودکان و جانبازان انجام داده است.

استیون کوهن

ال بروکس؛ معامله گر معامله گران

آقای ال بروکس متولد 23 فوریه 1952 است و از زمانی که شغل خود را 35 سال پیش به عنوان دکتر چشم پزشک رها کرده، و تبدیل به یک معامله گر حرفه ای شد. ال بروکس مدرک پزشکی اش را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرده است.

او سبک خود را با 4 قاره به اشتراک گذاشته، تکنیک های پیشرفته اسکلپینگزرا در بورس کالای شیکاگو تدریس کرده و به صورت منظم در برنامه ی مانی شو و کنفرانس های نمایشگاه معامله گران، سخنرانی می کند و به ده ها هزار معامله گر آموزش داده که چگونه در بازار، معامله موفقی داشته باشند.

او با چاپ چهار کتاب و دوره آموزشی لقب “بهترین مدرس در جهان” را دارد و مجله فیوچرز لقب “معامله گر معامله گران” را به او داده،همچین بهترین تریدر برتر جهان و او برای سالها تحلیلگر تکنیکال و پرایس اکشن  آنها بوده است.

ال بروکس

مزیت استراتژی ال بروکس

  • وین ریت: تریدرهای که در معاملات مختلف از روش پرایس اکشن استفاده می کنند، از درصد موفقیت بیشتری برخوردار هستند به این دلیل که قبل از شکل گیری قیمت، پس از بررسی هیجانات و عملکرد دیگر معامله گران، اقدام می کنند و تصمیم گیری مناسبی را اتخاذ می کنند. توجه داشته باشید که معامله های سنتی با استفاده از روش پرایس اکشن انجام نمی شود و آن زمان که سایر معامله گرها، معاملات خود را متوقف کنند برای آن دسته از افراد که با استراتژی پرایس اکشن آغاز به معامله کردند، توقف معنایی ندارد و همچنان در حال کسب درآمد هستند.
  • همسویی و سازگاری با سطوح حمایت ومقاومت : از دیگر امتیازات روش پرایس اکشن ال بروکس این است که معاملات با توجه به سطح مختلف انجام می شود، در نتیجه طی فرآیند معامله، منجر به دستیابی به ضررهای کوچک و سودهای بسیار بزرگ خواهد شد.
  • دقت بالای سبک پرایس اکشن ال بروکس: جالب است بدانید در میان روش های پرایس اکشن، پرایس اکشن ال بروکس دارای دقت بالاتری است و با کمک آن به تحلیل های  بهتر و دقیق تری دست پیدا می کنید.
  • تأخیر زمانی پایین: از دیگر امتیازات سبک پرایس اکشن ال بروکس  این است که فرآیندی را برای متقاضیان و کاربران ایجاد می کند به گونه ای که بهتر و سریع تر تغییرات روند های قیمتی را درک می کنند و این موضوع در انجام معاملات آنها بسیار نقش دارد.
  • بازدهی بالاتر: کاربر با دید بلند مدت می تواند روی استراتژی پرایس اکشن ال بروکس حساب کند و از این رو می تواند بازدهی بالاتر و سوددهی بالاتری را تجربه کند.
  • امکان استفاده برای افراد مبتدی: شاید تعجب کنید اما افراد مبتدی هم با کمک روش پرایس اکشن ال بروکس می توانند به راحتی معاملات خود را تحلیل کنند.
  • واقعی بودن روش: شاید این موضوع ذهن کاربران را درگیر کند که مانند بسیاری از روش های تحلیلی بازار، پرایس اکشن نیز گاهی غیر واقعی عمل کند، با این حال با اطمینان می توان گفت پرایس اکشن ال بروکس بر اساس علوم اقتصادی و اجتماعی عمل می کند، بنابراین کاملاً واقعی است و بر اساس روند قیمت ها حرکت می کند.

دیوید تپر

دیوید تپر، یکی از موفق‌ترین معامله‌گران جهان، از کودکی علاقه‌مند به بازارهای مالی بود. او با وجود شکست‌های اولیه در سرمایه‌گذاری، به تلاش خود ادامه داد و با استفاده از استراتژی‌های نوآورانه، به یکی از موفق‌ترین معامله‌گران جهان تبدیل شد. ثروت او در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

تولد و تحصیلات

تپر در سال ۱۹۵۷ در خانواده‌ای یهودی در شهر پیتسبرگ ایالات متحده به دنیا آمد. تپر در دانشگاه پیتسبرگ در رشته اقتصاد تحصیل کرد. در دوران دانشگاه، او شروع به سرمایه‌گذاری در سهام کرد؛ اما اولین سرمایه‌گذاری‌هایش با شکست مواجه شد و دو شرکتی که او در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود، ورشکسته شدند.

دیوید تپر

ورود به صنعت مالی

پس از فارغ‌التحصیلی، تپر وارد صنعت مالی شد و به عنوان تحلیلگر در یکی از واحدهای وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مشغول به کار شد. در سال ۱۹۸۰، به دلیل عدم رضایت از وضعیت خود، به تحصیل در دانشکده بازرگانی دانشگاه کارنگی ملون در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی صنعت روی آورد.

کار در شرکت گلدمن ساکس

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کارنگی ملون، تپر به عنوان تحلیلگر در شرکت سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس مشغول به کار شد. او در این شرکت به سرعت پیشرفت کرد و در سال ۱۹۹۲ به سمت مدیر صندوق سرمایه‌گذاری منصوب شد.

تأسیس شرکت Appaloosa Management

در سال ۱۹۹۴، تپر شرکت سرمایه‌گذاری خود را با نام Appaloosa Management LP تأسیس کرد. این شرکت به سرعت به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در جهان در زمینه سرمایه‌گذاری در سهام تبدیل شد. تپر با استفاده از استراتژی‌های نوآورانه خود، توانست سودهای قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران خود کسب کند.

موفقیت‌های تپر

تپر در طول دوران فعالیت خود، به عنوان یکی از موفق‌ترین معامله‌گران بازارهای مالی شناخته شده است. با کسب سودی بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار در سال 2007، کسب سودی بالغ بر 4.9 میلیارد دلار در سال 2010 و کسب سودی بالغ بر 12 میلیارد دلار در سال 2017 به عنوان پردرآمدترین مدیر صندوق سرمایه‌گذاری در جهان شناخته شد.

قابل ذکر است تپر از حامیان مالی چندین سازمان خیریه است.

ابیگل جانسون

ابیگل جانسون، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی Fidelity Investments، یکی از موفق‌ترین زنان در حوزه سرمایه‌گذاری است. او در سال ۱۹۶1 در خانواده‌ای از سرمایه‌گذاران به دنیا آمد و از همان کودکی با بازارهای مالی آشنا شد.

جانسون پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هاروارد، وارد شرکت Fidelity Investments شد. او در ابتدا به عنوان تحلیلگر تحقیقاتی مشغول به کار شد و سپس به سمت‌های مدیریتی بالاتری ارتقا یافت. در سال ۲۰۰۱، به عنوان مدیر عامل شرکت Fidelity Investments International  منصوب شد.

ابیگل جانسون

سبک معاملاتی جانسون

جانسون یک معامله‌گر بنیادی است. “او معتقد است که برای موفقیت در بازارهای مالی، لازم است که یک درک عمیق از اقتصاد و شرکت‌ها، و همچنین توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها داشته باشید. همچنین باور دارد که معامله‌گران باید از احساسات خود در معاملات خود جلوگیری کنند.

جانسون به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که دارای چشم‌اندازهای رشد بلندمدت هستند. او همچنین به دنبال شرکت‌هایی است که دارای مدیریت قوی هستند.

افتخارات جانسون

جانسون به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان در جهان با ثروت حدودی تقریباً 22.6 میلیارد دلار شناخته می‌شود. او در سال 2015 توسط مجله Forbes به عنوان یکی از 19 زن قدرتمند جهان انتخاب شد و در سال 2022 به رتبه پنجم ارتقا یافت.

جیمز سایمونز

جیمز هریس سایمونز، ریاضیدان، معامله‌گر و انسان‌دوست آمریکایی، یکی از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین افراد در بازارهای مالی در قرن بیستم بود. او بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری رنسانس تکنالوجیز (Renaissance Technologies) است که یکی از موفق‌ترین صندوق‌های پوشش ریسک در تاریخ است.

کودکی و تحصیلات

سایمونز در سال ۱۹۳۸ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او از کودکی علاقه‌مند به ریاضی بود و در دبیرستان در مسابقات ریاضی شرکت می‌کرد. سایمونز در دانشگاه پرینستون در رشته ریاضی تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۱ فارغ‌التحصیل شد. او در این دانشگاه با رابرت مرتون که بعدها به همراه مایکل پرتزکر جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد، آشنا شد.

جیمز سایمونز

فعالیت‌های مالی

در سال ۱۹۸۲، سایمونز شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری رنسانس تکنالوجیز را تأسیس کرد. این شرکت از روش‌های ریاضی و آماری پیشرفته برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، به ویژه بازارهای سهام، استفاده می‌کرد. سایمونز از طریق این شرکت، میلیاردها دلار برای سرمایه‌گذاران خود درآمدزایی کرد.

سایمونز معتقد بود که بازارهای مالی قابل پیش‌بینی هستند و می‌توان از روش‌های ریاضی برای کسب سود از آن‌ها استفاده کرد. او با استفاده از این روش‌ها، توانسته بود موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه کسب کند.

افتخارات

سایمونز در طول زندگی خود، افتخارات بسیاری کسب کرده است، از جمله:

  • جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۶
  • دکترای افتخاری از دانشگاه پرینستون در سال ۱۹۹۷
  • عضو فرهنگستان ملی علوم ایالات متحده در سال ۱۹۸۳
  • عضو انجمن پیشبرد علوم آمریکا در سال ۱۹۷۲
  • عضو انجمن ریاضی آمریکا در سال ۱۹۶۱

تأثیر بر بازارهای مالی

جیمز سایمونز یکی از تأثیرگذارترین افراد در بازارهای مالی در قرن بیستم بود. او با استفاده از روش‌های ریاضی و آماری پیشرفته، توانسته بود موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه کسب کند. سایمونز با کسب جایزه نوبل اقتصاد، نشان داد که بازارهای مالی قابل پیش‌بینی هستند، اما این امر به معنای قطعیت نیست و می‌توان با استفاده از روش‌های ریاضی، احتمال موفقیت را افزایش داد.

سایمونز با تأسیس شرکت رنسانس تکنالوجیز، الگویی را برای سایر صندوق‌های پوشش ریسک ایجاد کرد. این شرکت نشان داد که با استفاده از روش‌های ریاضی و آماری پیشرفته، می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری در بازارهای مالی دست یافت.

فعالیت‌های انسان‌دوستانه

سایمونز همچنین یک انسان‌دوست فعال بود. او در سال ۱۹۹۴، بنیاد سایمونز (Simons Foundation) را تأسیس کرد. این بنیاد در زمینه‌های مختلفی از جمله ریاضی، علوم و آموزش فعالیت می‌کند.

در سال ۲۰۱۰، سایمونز از شرکت رنسانس تکنالوجیز بازنشسته شد. او در حال حاضر، رئیس بنیاد سایمونز است.

جمع بندی

زمانی که در حوزه جدیدی گام می‌گذاریم باید بدانیم افراد موفق در این حوزه چه کسانی هستند و چه رویکردی داشتند که موفق شده‌اند. در این خصوص تیم تحلیل گری مجموعه همیار کریپتو به معرفی بیش از 10 نفر از تریدر برتر جهان پرداخته است. اکثر این افراد در قدم اول به حفظ سرمایه اولیه خود تأکید داشتند سپس به فکر افزایش سودهای خود و کاهش ضررهای خود بوده‌اند.

نکته قابل‌توجه در این خصوص آن است که همه افراد موفق در بازارهای مالی به اتفاق موافق‌اند که ضرر کردن جزئی از ترید در بازار مالی مانند ارز دیجیتال یا فارکس است و کسی که حاضر به پذیرش معاملات ضرر ده نیست و می‌خواهد تمامی معاملات خود را سود خارج شود قطعاً شکست خواهد خورد.

در این خصوص مجموعه همیار کریپتو به آموزش مفاهیم مهم به‌صورت رایگان در کانال آپارات همیار کریپتو پرداخته تا علاقه‌مندان علاوه بر مطالعه مقالات جامع بتوانند از ویدیوهای آموزشی نیز استفاده کنند.

سؤالات متداول

بهترین صرافی مناسب ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟

بین تمامی صرافی ارز دیجیتال صرافی BingX و صرافی کوینکس بهترین صرافی برای مبادلات ارز دیجیتال است.

بهترین تریدر برتر جهان در معاملات مشتقه (فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال) کیست ؟

بدون شک یکی از تریدر برتر جهان ال بروکس هست که هزاران تحلیل گر ومعامله گر تربیت کرده است و ما نیز در کانال سیگنال فیوچرز خود از پرایس اکشن ال بروکس استفاده میکنیم.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از اطلاعات کاملتون،
    ببخشید من توی اقتصاد آفرین یه خبری درباره معامله گران فارکس میخوندم، نوشته بود یه سری از شرکت ها کارشون تامین سرمایه برای معاملات فارکس هستش، خواستم بدونم شما تائید میکنید این مسئله رو؟ همچین شرکت هایی کجان؟ چجورین؟

    1. کلا بانکها موسسات مالی و … خوددولتها سرمایه گذارهای فارکس هستند چراکه پول وارزش پول فیات خودشون تواین بازاره وبرای بالابردن وپایین آوردنش هم خودشون تواین بازار فعالیت میکنن که همان اسمارت مانی یا پول هوشمند بهش میگن که توسط بانکها وصندوقها وموسسات مالی به بازارتزریق میشه وارزش مثلا پوند یا لابا میره یا پایین میاد بستگی به مقتضیات وشرایط اقتصادی هرکشور… وچون کالا وسهام این بازار پوله بزرگترین بازارمالی جهان هستش بزرگتراز کل وال استریت چون شما با پول میتونید مثلا کل شرکت اپل یا ده ها شرکت با پول بخرید اما با 10تا شرکت نمیتونید کل پول های موجود بخرید
      باتشکر

  2. چطور به خودتون اجازه دادید همچین متنی بنویسید و اسمی از ال بروکس نیارید!؟؟

  3. سلام وقت بخیر
    ما افرادی که در مسیر بازار های مالی قدم برداشته ایم باید این افراد موفق در ترید کردن را الگو خود قرار دهیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم .

  4. سلام
    درست میگید باید این افراد را الگو اصلی خود قرار داد و مهم ترین ویژگی مشترک این افراد این است که در قدم اول به حفظ سرمایه اولیه خود تاکید داشتند وسپس به فکر افزایش سودهای خود و کاهش ضررهای خود بوده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا