💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بلاک چین

لانچ‌ پد IDO چیست؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

لانچ پدهای رمزنگاری که اغلب به آنها پلتفرم های IDO می گویند، پلتفرمی برای راه اندازی کوین های جدید، پروژه های رمزنگاری و افزایش نقدینگی هستند.یک لانچ‌ پد IDO بستری برای تامین مالی جمعی برای هر پروژه جدیدی است که در یک پلتفرم مبادله غیرمتمرکز با استفاده از کوین یا توکن راه اندازی می شود.

در طول سال گذشته، فضای بلاک چین با نوآوری منفجر شده است و تعداد پروژه های جدید به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در حالی که بسیاری از این موارد جالب به نظر نمی رسند، نسبتا به موفقیت قابل توجهی دست پیدا میکنند و می تواند نشان دهنده فرصت های سرمایه گذاری پرسود باشد.

با این حال، شناسایی این پروژه ها در مراحل اولیه می تواند یک تلاش چالش برانگیز باشد.

نه تنها به دلیل تعداد زیاد پروژه ها، بلکه به دلیل موانع ورود.

راه‌اندازی لانچ‌ پد IDO می‌تواند راه‌حل جذابی باشد، زیرا به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه در بورس‌های عمومی فهرست شوند، به پروژه‌های مورد توجه دسترسی پیدا کنند.

بنابراین، این به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا با کمترین قیمت ممکن وارد شوند و از حداکثر بازده بهره مند شوند.

آموزش خصوصی فارکس

با این حال، فضای لانچ‌ پد IDO شلوغ می شود. همه لانچ‌ پدها همیشه نمی‌توانند پروژه‌های باکیفیت را برای شرکت‌کنندگان خود ایمن کنند.

در نتیجه، انتخاب لانچ‌ پد IDO به خودی خود یک چالش است به خصوص زمانی که امکان شرکت در چندین گزینه وجود ندارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما به بررسی غالب‌ترین لانچ‌ پد IDO برای 10 مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند می‌پردازیم.

همه لانچ‌ پد IDO های لیست شده در اینجا شهرت خوبی دارند و اکثر آنها توانایی ایمن سازی پروژه های با کیفیت بالا را نشان داده اند.

با این وجود، توصیه می‌کنیم هنگام شرکت در هر لانچ‌ پد IDO یا شرکت در یک IDO، دقت لازم را انجام دهید، بازگشت مثبت هرگز تضمین نمی‌شود و بسیاری از لانچ‌پدها سوابق بی‌عیب و نقصی در انتخاب پروژه ندارند.

لانچ پد چیست؟

لانچ پد استارت آپ های رمزنگاری شده ای هستند که برای کمک به پروژه های آینده به منظور دستیابی به پتانسیل کامل و تصویب اصلی طراحی شده اند.

به طور کلی، روش های زیادی برای جمع آوری ایمن سرمایه وجود دارد ، که می توان به ICO ، STO ، IEO ، DYCO ، SHO و غیره اشاره کرد. اما لانچ پد ها به پروژه های جدید کمک می کنند تا عموم مردم را به خود جلب کنند ، بنابراین پا گذاشتن در دنیای رمزنگاری را برای آنها آسان می کند.

پلتفرم ها مانند استخرهای تبلیغاتی هستند که به جمع آوری سرمایه های گسترده نیز کمک می کنند. پروژه های ذکر شده در لانچ پد برای محافظت کامل از ثروت سرمایه گذاران بررسی می شوند.

علاوه بر این ، لانچ پد ها به کاهش موانع ورود مانند هزینه ها و الزامات نظارتی کمک می کنند. اگرچه چندین لانچ پد وجود دارد، تعداد کمی از آنها خدمات عالی و قابل اعتماد را ارائه می دهند. در این مقاله برخی از بهترین پروژه های لانچ پد نیز مورد بحث قرار می گیرد.

لانچ پد یک بستر ایمن برای سرمایه گذاران در مقایسه با برخی از مدل های عرضه اولیه سکه است که در گذشته دیده می شد. علاوه بر این ، پروژه های لانچ پد به ایجاد جامعه پیرامون یک پروژه کمک می کنند. علاوه بر این ، این جوامع اغلب در هم تنیده می شوند و یک شبکه ایجاد می کنند.

لانچ پد کریپتو راهی برای بالا بردن سرمایه برای پروژه های جدید فراهم می کند در حالی که به سرمایه گذاران امکان دسترسی زودهنگام به فروش رمز ارزها را می دهد. این امر معمولاً منجر به خرید توکن با قیمت کاهش یافته قبل از ورود آنها به بازار می شود.

بسیاری از لانچ پد ها به عنوان فرآیند بررسی پروژه های جدید برای محافظت از سرمایه گذاران عمل می کنند و حتی در بیشتر موارد هزینه های زیاد یک پروژه را کاهش می دهند.

اتریوم: DAO Maker

اتریوم doa maker

اگرچه تعداد زیادی لانچ پد اتریوم محور وجود دارد، اما DAO Maker در حال حاضر به عنوان بهترین آنها متمایز است.

تا حدی به دلیل طول عمر آن و همچنین شهرت آن برای کیفیت.

این پلتفرم یکی از اولین پلتفرم هایی بود که دسترسی مردمی به پروژه های جدید را از طریق پیشنهادات مشابه IDO آغاز کرد.

این پلتفرم در چندین فرمت فروش توکن، از جمله عرضه پویا کوین (DYCO) و اخیراً پیشنهاد دارنده قوی (SHO) پیشگام بوده است، که راه دسترسی سرمایه گذاران به پروژه ها و فرصت های جدید را تغییر می دهد.

از سال 2020، میزبان ده‌ها فروش توکن بوده است و در این مدت طیف قابل توجهی از محصولات ایجاد کرده است.

DAO Maker چگونه کار می کند؟

برای دسترسی به SHO در DAO Maker، کاربران باید حداقل 500 توکن DAO را در کیف پول خود نگه دارند و در پلتفرم (معروف به DAO Pad) ثبت شوند.

بسته به تعداد توکن‌های DAO یا DAO LP که در کیف پول ثبت‌شده خود نگهداری می‌شوند، کاربران قدرت DAO را باز می‌کنند و به یک tranche اختصاص می‌یابند.

در کل پنج بخش وجود دارد.

اگر کاربران بین 500 تا 1999 DAO داشته باشند، در پایین ترین تراشه قرار می گیرند، در حالی که تراشه برتر  مستلزم داشتن 50000+ DAO است.

لیست کامل تراشه ها عبارتند از:

  • تراشه 0 : 500–1999 DAO Power
  • تراشه 1 : 2000–3999 DAO Power
  • تراشه 2 : 4000–9999 DAO Power
  • تراشه 3 : 10,000-24,999 DAO Power
  • تراشه 4 : 25,000-49,999 DAO Power
  • تراشه 5 : 50,000+ DAO Power

سطوح بالاتر شانس بیشتری برای برنده شدن در یک اسلات در SHO (Showcase) دارند. کسانی که در سطح 5 هستند می توانند انتظار داشته باشند که تقریباً در هر SHO برنده شوند.

نکته

Tranche تراشه ها بخش هایی هستند که از مجموعه ای از اوراق بهادار ایجاد می شوند، معمولاً ابزارهای بدهی مانند اوراق قرضه یا وام مسکن، که بر اساس ریسک، زمان تا سررسید یا سایر ویژگی ها تقسیم می شوند تا برای سرمایه گذاران مختلف قابل فروش باشند. Tranche یک کلمه فرانسوی به معنای برش یا قسمت است.

راه اندازی اخیر DAO Maker

DAO Maker میزبان SHO ها برای طیف گسترده ای از پروژه های محبوب، از جمله برخی از توکن های با بهترین عملکرد امسال بود.

مانند My Neighbor Alice، Lossless Protocol و Orion Money بوده است.

Binance Smart Chain: BSCPad

Binance Smart Chain یا همان زنجیره هوشمند بایننس به دلیل سرعت، سازگاری با EVM و کارمزدهای پایین، در ماه‌های اخیر به پلتفرم انتخابی بخش بزرگی از پروژه‌های جدید تبدیل شده است.

BSCPad یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که عمدتاً از ساخت پروژه‌ها در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می‌کرد و به دلیل فراوانی و کیفیت IDO‌هایش به خوبی مورد توجه قرار گرفت.

به‌عنوان یکی از پرکارترین لانچ‌ پدها، BSCPad برای بیش از 60 پروژه (به طور میانگین بیش از شش راه‌اندازی در ماه) میزبان IDOها بوده است.

BSCPad چگونه کار می کند؟

BSCPad از یک سیستم مبتنی بر لایه‌ها استفاده می کند تا تعیین کند که کاربران چگونه می توانند در IDO های خود شرکت کنند.

کاربران برای دسترسی به ردیف خود در پلتفرم باید حداقل تعداد ثابتی از توکن های BSCPAD را به اشتراک بگذارند و یا بخشی از دور قرعه کشی یا دور تخصیص تضمین شده خواهند بود.

طبقات فعلی، الزامات سهام و امتیازات آنها به شرح زیر است:

  • برنز (1000 BSCPAD): 1 بلیط بخت آزمایی
  • نقره ای (2500 BSCPAD): 3 بلیط بخت آزمایی
  • طلا (5000 BSCPAD): 7 بلیط بخت آزمایی
  • پلاتین (25000 BSCPAD): تخصیص تضمینی (وزن استخر: 10)
  • الماس (50000 BSCPAD): تخصیص تضمینی (وزن استخر: 30)
  • الماس آبی (75000 BSCPAD): تخصیص تضمینی (وزن استخر: 60) + تخصیص خصوصی

20٪ از تخصیص بین برندگان بلیط قرعه کشی (برنز، نقره و طلا) به اشتراک گذاشته می شود در حالی که 80٪ باقی مانده بین سطوح تخصیص تضمین شده (پلاتین، الماس و الماس آبی) تقسیم می شود.

راه اندازی های اخیر BSPad

از زمانی که این پلتفرم در مارس 2021 افتتاح شد، به طور مداوم میزبان برخی از بهترین IDO های امسال بوده است.

این شامل Revomon، Medabots، GameZone و AstroSwap می‌شود که چندین مورد از آنها بیش از 100 برابر نسبت به قیمت IDO رشد داشته‌اند.

Solana: Solanium

سولانا

Solana که به عنوان “سریعترین بلاک چین در جهان” نامگذاری شده است، یک پلتفرم قرارداد هوشمند نسل سوم است که اغلب به عنوان یکی از بزرگترین رقبای اتریوم در نظر گرفته می شود.

از زمانی که شبکه اصلی آن در مارس 2020 فعال شد، شاهد انفجار اکوسیستم DApp خود بوده است و اکنون بیش از 150 برنامه کاربردی در حال حاضر بر روی این پلتفرم در حال اجرا هستند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اکوسیستم Solana همچنین دارای یک سکوی پرتاب غالب برای خود است، در این مورد، آن Solanium است.

Solanium به عنوان یک لانچ‌ پد IDO محور سولانا، به پروژه‌های اکوسیستم سولانا کمک می‌کند تا به راحتی از طریق استخرهای مبادله غیرمتمرکز سرمایه جمع‌آوری کنند، در حالی که راهی امن برای توزیع توکن‌ها برای شرکت‌کنندگان IDO فراهم می‌کند.

سولانیوم چگونه کار می کند؟

Solanium یا ارز دیجیتال سولانا از یک سیستم استیک استفاده می کند که شامل یک مکانیسم هوشمندانه برای تشویق حامیان طولانی مدت است.

برای شرکت در Solanium IDO، کاربران باید توکن‌های xSLIM را در دست داشته باشند که با قرار دادن توکن‌های Solanium (SLIM) یا توکن‌های SLIM LP به دست می‌آیند.

با متعهد شدن به قفل کردن طولانی مدت توکن های SLIM یا SLIM LP خود، کاربران به تعداد xSLIM هایی که دریافت می کنند، ضریبی دریافت خواهند کرد.

مقدار دقیق xSLIM دریافتی به تعداد توکن های SLIM یا SLIM LP و قفل زمان انتخاب شده بستگی دارد (برای دسترسی به ماشین حساب Solanium xSLIM اینجا را کلیک کنید).

بسته به تعداد xSLIM نگه داشته شده، کاربران به یکی از پنج سطح اختصاص داده می شوند:

  • ردیف 1 (100 xSLIM): 1 بلیط بخت آزمایی
  • ردیف 2 (1000 xSLIM): 12 بلیط بخت آزمایی
  • ردیف 3 (5000 xSLIM): 100 بلیط بخت آزمایی
  • ردیف 4 (10000 xSLIM): تخصیص تضمینی
  • ردیف 5 (50000 xSLIM): تخصیص تضمین شده بزرگتر

همانطور که می بینید، ردیف های 1 تا 3 برای برنده شدن یک اسلات برای شرکت در هر IDO نیاز به شرکت در قرعه کشی دارند، در حالی که ردیف های 4 و 5 هر دو تخصیص تضمینی دریافت می کنند.

راه اندازی اخیر سولانیوم

Solanium پروژه‌هایی را راه‌اندازی کرده است که در زمینه‌های مختلف از جمله بازی‌ها، DeFi و کلکسیون‌های NFT فعالیت می‌کنند.

برخی از بهترین IDO های آن Port Finance، Cyclos و CropperFinance هستند.

PulseChain: PulsePad

pulse

PulseChain یک فورک اتریوم در آینده است که به عنوان یک شبکه خواهر در زنجیره اصلی اتریوم طراحی شده است.

PulseChain با داشتن قابلیت همکاری با اتریوم، یک سیستم اجماع مبتنی بر اثبات سهام، تورم صفر و مکانیک های سوختگی تهاجمی، می خواهد DApp ها را کارآمدتر و مقرون به صرفه تر کند و در عین حال اثرات زیست محیطی آنها را کاهش دهد.

علیرغم اینکه PulseChain بسیار جدید است، در حال حاضر لانچ پد خود را دارد، PulsePad.

این پلتفرم برای راه‌اندازی اکوسیستم PulseChain با اولین موج پروژه‌های با کیفیت بالا با ارائه یک راه‌حل ساده تامین مالی جمعی طراحی شده است.

این پلتفرم همچنین دارای راه حل پل مخصوص به خود خواهد بود که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی دارایی های خود را از اتریوم به PulseChain برای شرکت در IDO ها انتقال دهند.

چگونه پالس پد PulsePad کار می کند؟

PulsePad با تقسیم کردن کاربران به یکی از سه لایه بسته به تعداد توکن‌های PLSPAD، آن را ساده نگه می‌دارد.
این موارد به شرح زیر است:

  • Pulse Explorer (50000 PLSPAD): وزن استخر (10)
  • Pulse Leader (125000 PLSPAD): وزن استخر (28)
  • Pulse Visionary (250000 PLSPAD): وزن استخر (60)

همه شرکت کنندگان در هر IDO یک تخصیص تضمین شده دریافت خواهند کرد.

اندازه تخصیص هم به کل مبلغ جمع آوری شده و هم به ردیفی که کاربر در آن قرار می گیرد مربوط می شود.

هر ردیف کسری تضمین شده از کل استخر موجود را به اشتراک می گذارد.

دارندگان ردیف Pulse Explorer کوچکترین تخصیص را دریافت خواهند کرد، در حالی که دارندگان ردیف Pulse Visionary بیشترین تخصیص را دریافت خواهند کرد.

شرکت کنندگان در سطح برتر (Pulse Visionary) همچنین ممکن است به فروش خصوصی پروژه های منتخب دسترسی انحصاری داشته باشند.

راه اندازی اخیر پالس پد

به عنوان پلتفرمی که اخیراً راه اندازی شده است، PulsePad هیچ راه اندازی را میزبانی نکرده است.

با این حال، با حمایت همان تیم پشت BSCPad و TRONPad، کاربران می توانند انتظار طیف وسیعی از پروژه های دستچین شده را داشته باشند.

Cardano: CARDStarter

Cardano یکی دیگر از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند است که از سیستم اجماع سبک اثبات سهام و دفتر کل بلاکچین با سرعت بالا پشتیبانی می‌کند.

این پلتفرم اخیراً هارد فورک آلونزو خود را تکمیل کرده و قابلیت های قرارداد هوشمند خود را فعال کرده و به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا شروع به ساخت و استقرار DApp های خود کنند.

اگرچه قابلیت‌های قرارداد هوشمند آن چند ماه پیش فعال شد، اما قبلاً شاهد گسترش چشم‌انداز DApp خود بوده است و طیف گسترده‌ای از ابزارها، محصولات و خدمات اکنون در زنجیره در حال اجرا هستند، از جمله بازارهای NFT، برنامه‌های DeFi و انواع بازی‌ها.

به‌عنوان چهارمین پلتفرم محبوب قراردادهای هوشمند (پس از اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و سولانا)، تعدادی لانچ‌ پد وجود دارد که از Cardano پشتیبانی می‌کنند، از جمله ADAPad و CARDStarter.

با این حال، از آنجایی که CARDStarter موفق ترین پرتاب ها را انجام داده است، می توان آن را لانچ‌ پد Cardano غالب در حال حاضر در نظر گرفت.

CARDStarter چگونه کار می کند؟

CARDStarter یکی از لانچ‌ پدهای ساده‌تر از نظر شرایط مشارکت است.

کاربران برای شرکت در قرعه کشی باید حداقل 100 توکن کارت روی پلتفرم شرط بندی کنند یا باید حداقل 1500 کارت برای دریافت تخصیص تضمین شده برای هر IDO شرط بندی کنند.

همه 8 ردیف فعلی CARDStarter، شرایط شرط بندی آنها و امتیازات آنها به شرح زیر است:

طبقات قرعه کشی:

  • انفرادی (100 کارت): 25% شانس برنده شدن یک تخصیص
  • Duces (500 کارت): 25٪ شانس برنده شدن در یک تخصیص
  • سفرها (1000 کارت) 50% شانس برنده شدن یک تخصیص

ردیف های تخصیص تضمینی:

  • جک (1500 کارت): تخصیص 2 برابری IDO تضمین شده
  • کوئینز (4500 کارت): تخصیص 6 برابری IDO تضمین شده
  • پادشاهان (9000 کارت): تخصیص IDO 12 برابری تضمین شده
  • پادشاه باشگاه ها (16000 کارت): تخصیص 22 برابری IDO تضمین شده
  • Aces (20000 کارت): تخصیص 28 برابری IDO تضمین شده

راه اندازی اخیر CARDStarter

CARDStarter بیش از ده ها IDO را میزبانی کرده است و در حال حاضر چندین IDO دیگر در دست تولید دارد.

برخی از موفق‌ترین راه‌اندازی‌های آن در حال حاضر شامل Ridotto و Paribus می‌شوند، که هر دو بسیار بالاتر از قیمت IDO معامله می‌شوند.

TRON: TRONPad

tron

TRON یکی از پنج پلتفرم برتر قرارداد هوشمند است و به دلیل سرعت و کارایی آن، یک انتخاب رایج برای توسعه دهندگان DApp است.

همچنین خانه تعداد زیادی پروژه جدید است که بسیاری از آنها میزبان یک IDO خواهند بود.

TRONPad، اولین لانچ‌ پد TRON، از زمانی که در آوریل راه اندازی شد، میزبان بیش از ده ها IDO بوده و به سرعت خود را به عنوان محبوب ترین سکوی پرتاب محور TRON معرفی کرده است.

چگونه TRONPad کار می کند؟

TRONPad مانند بسیاری از لانچ‌ پدهای BlueZilla از یک سیستم دسترسی مبتنی بر لایه استفاده می‌کند که تعیین می‌کند کاربران چگونه می‌توانند در IDOهای آن شرکت کنند.

دارندگان آن اگر حداقل 50000 توکن TRONPAD در اختیار داشته باشند واجد شرایط تخصیص تضمین شده در هر IDO خواهند بود، در حالی که یک ردیف قرعه کشی در دسترس تر نیز وجود دارد که حداقل شرط شرط بندی 15000 توکن است.

الزامات فعلی شرط بندی برای هر ردیف TRONPad و مزایای آنها به شرح زیر است:

  • زمین (15000 TRONPAD): 1 بلیط بخت آزمایی
  • ماه (50000 TRONPAD): تخصیص تضمینی (وزن استخر: 10)
  • مریخ (200000 TRONPAD): تخصیص تضمینی (وزن استخر: 45)
  • Sun (500000 TRONPAD): تخصیص تضمینی (وزن استخر: 70) + تخصیص خصوصی

در مجموع 10٪ از تخصیص IDO به برندگان قرعه کشی اختصاص داده می شود، 85٪ بین دارندگان ردیف تخصیص تضمین شده به اشتراک گذاشته می شود و 5٪ باقی مانده برای عموم آزاد است، یعنی کسانی که با انجام کارهای ساده به ترویج پروژه کمک می کنند ( توکن های TRONPAD مورد نیاز است).

راه اندازی اخیر TRONPad

برخی از موفق‌ترین IDO‌هایی که در TRONPad میزبانی می‌شوند عبارتند از CrossWallet، ETHPad و ADAPad، که هر کدام در اوج خود بین 50 تا 100 برابر بیش از قیمت IDO دست یافتند.

Avalanche: Avalaunch

لانچ‌ پد IDO

از زمانی که شبکه اصلی آن در سال 2020 راه اندازی شد، Avalaunch روی چیزی بوده است که فقط می توان آن را یک روند صعودی شهاب سنگی توصیف کرد.

این پلتفرم در این مدت شاهد منفجر شدن چشم‌انداز DApp خود بوده است و رتبه‌بندی بازار را ارتقا داده است تا جایگاهی را در بین 15 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار تضمین کند.

همچنین میزبان یک لانچ پد منحصر به فرد است که به نام Avalaunch شناخته می شود. این پلتفرم یک پلتفرم امن برای سرمایه گذاران ارائه می دهد تا در معرض پروژه های اکوسیستم Avalanche در مراحل اولیه بررسی قرار بگیرند.

Avalaunch چگونه کار می کند؟

مانند بسیاری از لانچ‌ پدهای دیگر، Avalaunch از کاربران می‌خواهد که توکن ابزار اصلی خود (معروف به AVAX) را برای باز کردن قفل دسترسی به IDOها به اشتراک بگذارند.

برای اینکه دسترسی به IDO تا حد امکان منصفانه باشد، Avalaunch به همه کاربران تخصیص تضمین شده برای هر IDO که درخواست می کنند ارائه می دهد. اندازه این تخصیص به تعداد سهام AVAX و دوره انتخابی مربوط می شود.

برای جلوگیری از دریافت بیشتر سهم توسط نهنگ ها، حداکثر محدودیت تخصیص به ازای هر نفر وجود دارد.

همچنین یک سیستم پاداش شرط بندی وجود دارد که تضمین می کند سهامداران بلندمدت کوچکتر تعادل AVAX و اندازه تخصیص خود را با گذشت زمان افزایش می دهند.

راه اندازی های اخیر Avalaunch

به دلیل جدید بودن، Avalaunch فقط تعداد معدودی از IDO ها را میزبانی کرده است.

با این حال، همه بازده مثبت خالص داشته اند، میتوان به HurricaneSwap، Finance و RocoFinance اشاره کرد.

Velas: VelasPad

لانچ‌ پد IDO

Velas در ماه‌های اخیر به‌عنوان یک جایگزین بالقوه قوی برای اتریوم، به لطف سرعت بالا، امنیت و هزینه‌های پایین، شتاب بیشتری به دست آورده است.

Velas به‌عنوان انشعابی از پلتفرم بسیار محبوب Solana، البته با چند تغییر مهم، از جمله پشتیبانی از ماشین مجازی اتریوم (EVM) و یک سیستم اجماع بهینه‌شده با هوش مصنوعی، برای ارائه یک پلتفرم جذاب برای توسعه DApp طراحی شده است.

این پلتفرم اکنون سکوی پرتاب رسمی خود را دارد که به سادگی با نام VelasPad شناخته می شود.

VelasPad از آنجایی که اولین (و در حال حاضر تنها) راه‌اندازی IDO است، اکوسیستم Velas را از پایه‌های خود تقویت کرده و به تأمین مالی برخی از اولین DApp‌های راه‌اندازی شده در Velas کمک کرده است.

VelasPad چگونه کار می کند؟

VelasPad تخصیص تضمین شده برای همه IDO ها را به همه دارندگان ردیف ارائه می دهد.

برای شرکت، کاربران باید حداقل 20000 توکن VLXPAD را به اشتراک بگذارند و ردیف خود را دریافت کنند.

لایه ای که کاربر در آن قرار می گیرد، اندازه تخصیص آنها را در هر IDO تعیین می کند و به صورت زیر تقسیم می شود:

  • Taurus (20000 VLXPAD): وزن استخر 10
  • Orion (50000 VLXPAD): وزن استخر 28
  • Vela (100000 VLXPAD): وزن استخر 60

وزن استخر نشان‌دهنده اندازه یک تخصیص است، مانند اینکه دارندگان ردیف Vela 6 بیشتر از دارندگان Taurus تخصیص دریافت می‌کنند.

از آنجایی که VelasPad بر روی بلاک چین Velas کار می کند، کاربران برای مشارکت در این پلتفرم به Binance USD (BUSD) مبتنی بر Velas و Velas (VLX) در کیف پول خود نیاز دارند.

راه اندازی اخیر VelasPad

VelasPad یک لانچ‌ پد IDO نسبتاً جدید است. تاکنون BitOrbit تنها IDO آن است که در اوج خود به 150 برابر بیشتر از قیمت IDO دست یافته است.

Terra: StarTerra

لانچ‌ پد IDO

Terra یک پلتفرم قرارداد هوشمند قدرتمند است که برای میزبانی نسل بعدی زیرساخت های مالی ساخته شده است.

ترا با استفاده از یک سیستم اجماع اثبات سهام و پشتیبانی از معماری بلاک چین باز و بدون مجوز، از طیفی از استیبل کوین های الگوریتمی برای فعال کردن طیف جدیدی از محصولات مالی، از جمله پلتفرم های پس انداز مبتنی بر بلاک چین Anchor و انتشار دارایی های مصنوعی استفاده می کند. پلتفرم معاملاتی Mirror.

این پلتفرم دارای گستره رو به رشدی از لانچ‌ پد است، اما StarTerra مسلما برجسته ترین آنهاست.

StarTerra که به عنوان اولین “پرتاب بازی” برای Terra نامگذاری شده است، به کاربران اجازه می دهد تا از طریق یک سیستم لایه بازی در IDOهای مبتنی بر Terra شرکت کنند.

StarTerra چگونه کار می کند؟

همانطور که یک موضوع رایج در لانچ‌ پدها است، StarTerra ترکیبی از سیستم های تخصیص مبتنی بر قرعه کشی و تضمین شده را ارائه می دهد.

با این حال، برخلاف اکثر پلتفرم‌های دیگر، میزان تخصیص تضمینی دریافت شده توسط کاربران همیشه برای اکثر سطوح ثابت نیست، شرکت‌کنندگان باید تلاش کنند تا به گروه خود کمک کنند تا بخش بزرگ‌تری از تخصیص را ایمن کند.

این پلتفرم کاربران را بر اساس تعداد توکن‌های StarTerra (STT) به یکی از پنج لایه تقسیم می‌کند.

سه مورد از اینها جناح های قابل انتخاب توسط کاربر هستند. این موارد به شرح زیر است:

  • ردیف 1 (استخدام کنندگان): باید حداقل 250 STT سهام داشته باشند.
  • ردیف 2، 3 و 4 (گروه ها: دیوانه ها، دژن ها و بین ستاره ها): باید حداقل 3000 STT سهام داشته باشند.
  • ردیف 5 (Whalecraft): برای تعداد متغیری از سهامداران برتر رزرو شده است.

کاربران ردیف 1 در قرعه کشی شرکت می کنند تا بخشی از 20 درصد از استخر تخصیص را به اشتراک بگذارند.

دارندگان ردیف فراکسیون 15 درصد تضمین شده را به اشتراک می گذارند، اما به طور بالقوه می توانند بر اساس تلاش های اجتماعی جناح خود، این میزان را دو برابر کنند.

در نهایت، دارندگان ردیف 5، 20 درصد از مجموعه تخصیص را به اشتراک می گذارند.

راه اندازی اخیر StarTerra

تا به امروز، StarTerra فقط سه IDO را میزبانی کرده است، اینها برای Orion Money، Terra Land و Loop.

پروژه های بیشتر در حال حاضر به زودی لیست شده اند. همانطور که مطرح است، Orion Money تنها پروژه ای است که TGE خود را انجام داده و به بازگشت سرمایه قابل توجهی رسیده است.

NEAR: NearPad

لانچ‌ پد IDO

یکی از جدیدترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، NEAR یک پلتفرم بسیار مقیاس‌پذیر و امن برای DApps است.

به لطف محیط توسعه ساده و تمرکز زنجیره ای قوی، NEAR به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیروی قابل محاسبه است.

شبکه اصلی NEAR در آوریل 2020 راه اندازی شد و اخیراً یک برنامه کمک مالی 800 میلیون دلاری برای تأمین مالی پروژه های امیدوارکننده در اکوسیستم خود اعلام کرد.

مانند بسیاری از بلاک چین‌های کمتر شناخته شده، رقابت زیادی در NEAR در میان لانچ‌ پدها وجود ندارد.

همانطور که پیش می‌آید، NearPad تنها پلتفرم لانچ‌ پد مخصوص اکوسیستم NEAR است.

این پلتفرم در سپتامبر 2021 راه اندازی شد و قصد دارد به لانچ‌ پد برای همه چیزهای NEAR و همچنین یک هاب DeFi مبتنی بر NEAR تبدیل شود، با محصولات DEX و جمع‌آوری محصول در حال توسعه.

NearPad چگونه کار می کند؟

NearPad از یک سیستم نسبتاً ساده برای تعیین نحوه دسترسی کاربران به تخصیص IDO استفاده می کند.

بسته به اینکه کاربر چه تعداد توکن PAD را در اختیار دارد، خود را به یکی از پنج ردیف استخر زیر اختصاص خواهند داد:

  • استخر ردیف 1 (1000 PAD): ضریب 1
  • استخر ردیف 2 (5000 PAD): ضریب 1.375
  • استخر ردیف 3 (25000 PAD): ضریب 1.75
  • استخر ردیف 4 (75000 PAD): ضریب 2.125
  • استخر ردیف 5 (150000 PAD): ضریب: 2.5

هر استخر دارای تخصیص پایه 1 در هر 1000 توکن است.

کاربران در استخرهای 2 تا 5 نیز یک ضریب اضافی دریافت خواهند کرد که تا 2.5 برابر در تخصیص دریافتی به دست خواهند آورد.

این بدان معناست که اگر یک کاربر 1000 PAD را شرط بندی کند و تخصیص 10 دلاری دریافت کند، کاربری که 5000 PAD را به اشتراک بگذارد، 68.75 دلار تخصیص [(10*5)*1.375] دریافت خواهد کرد.

راه اندازی اخیر NearPad

در زمان نگارش، NearPad فقط دو IDO میزبانی کرده است، توکن سهام خود (PAD) و پلتفرم پیش‌بینی غیرمتمرکز PULSE.

اولی 10 برابر ROI ارائه می‌کند، در حالی که دومی زیر قیمت لانچ‌ پد IDO خود معامله می‌شود.

مهم است که قبل از تصمیم گیری مادی برای هر یک از محصولات یا خدمات شرح داده شده، تحقیق و تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید. همیار کریپتو این مقاله را صرفا برای کسب اطلاعات جمع آوری کرده است.

افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستند.

هر فرد با قبول ریسک سرمایه گذاری، بخشی از دارایی خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال می کند و به معامله مشغول شود.

در واقع، باید برای ورود، ماندگاری و درک سازوکار این بازار کریپتو ، تحقیق و استفاده از منابع موجود در مسیر آموزش ارز دیجیتال قدم برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا