💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش کیف پول

کدام کیف پول تحریم نیست؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

کدام کیف پول تحریم نیست؟ نرم افزای + سخت افزاری

آیا میدانید کدام کیف پول ایران را تحریم نکرده ؟! هر روزه کیف پول های جدیدی برای نگهداری ارزهای دیجیتال ظهور می‌کنند؛ اما چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم کدام یک از این کیف پول ها تحریم نیست و کدام یک ما را تحریم کرده است؟ برای افراد فعال در بازار ارز دیجیتال استفاده از کیف پول های امن بسیار ضروری است، حال اگر بدون آگاهی از کیف پولی تحریم شده استفاده کنیم، آیا دارایی ما به خطر می‌افتد یا خیر؟

در این مقاله، به بررسی انواع کیف پول های تحریم شده و نشده، روش‌های شناسایی آن‌ها خواهیم پرداخت. هدف ما در همیار کریپتو این است که با ارائه اطلاعات کافی و قابل اعتماد، به شما در انتخاب بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال کمک کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ (cryptocurrency wallet)

کیف پول ارز دیجیتال یک ابزار آنلاین یا سخت افزار است که با هدف ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی ها استفاده می‌شود. هر کیف پول ارز دیجیتال دارای دو کلید است: کلید عمومی و کلید خصوصی. کلید عمومی مانند شماره‌حساب بانکی شما است و می‌توان از آن برای دریافت ارزهای دیجیتال استفاده کرد. کلید خصوصی مانند رمز عبور حساب بانکی شما است و تنها راه دسترسی به ارزهای دیجیتال شما است.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال شامل: کیف پول های گرم (Warm Wallet) و کیف پول های سرد (Cold Wallet) می‌شوند. کیف پول های گرم به اینترنت متصل بوده و برای معاملات روزانه مناسب هستند. کیف پول های سرد یا سخت افزاری به اینترنت متصل نیستند و برای نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال مناسب هستند.

برای آشنایی کامل با ماهیت کیف پول های کریپتوکارنسی مقاله « کیف پول ارز دیجیتال (Wallet) چیست؟ » را مطالعه کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها کدام است؟

در ادامه، به برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بین‌المللی قابل اعتماد برای کاربران ایرانی اشاره می‌کنیم:

 

آموزش خصوصی فارکس

کدام کیف پول تحریم نیست

کیف پول های نرم‌افزاری

  1. تراست ولت ( Trust Wallet )
  2. کوینومی (Coinomi)
  3. اکسودوس (Exodus)
  4. متامسک (MetaMask)
  5. اتمیک والت (Atomic Wallet)
  6. الکتروم (Electrum)
  7. سیف‌پال (Safepal)
  8. بلو والت (BlueWallet)
  9. بلاکچین (com)
  10. مایسلیوم (Mycelium)

کیف پول های نرم‌افزاری معمولاً رایگان هستند و استفاده از آن‌ها آسان است. با این حال، امنیت این کیف پول ها به عوامل مختلفی از جمله نحوه استفاده کاربر، امنیت دستگاهی که کیف پول بر روی آن نصب شده است و همچنین امنیت شبکه‌ای که کیف پول به آن متصل است، بستگی دارد.

کیف پول های سخت‌افزاری

کیف پول های سخت‌افزاری

  1. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  2. ترزور تی (Trezor T)
  3. لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  4. ترزور وان (Trezor One)
  5. کول‌ولت پرو (Coolwallet Pro)

کیف پول های سخت افزاری رایگان نبوده ولی امنیت بالایی دارند.

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

با آن که در این چند سال گذشته، محبوبیت ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران ایرانی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. متأسفانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی، کاربران ایرانی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با چالش‌هایی مواجه هستند. همین امر دسترسی کاربران ایرانی به بسیاری از خدمات و محصولات مالی بین‌المللی را محدود می‌کند.

یکی از این خدمات، کیف پول های ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet) است. در حال حاضر، هیچ کیف پول ارز دیجیتال ایرانی وجود ندارد و کاربران ایرانی که قصد کار با کیف پول ایرانی دارند، تنها می‌توانند از کیف پول های صرافی‌های ایرانی استفاده کنند. این امر نگرانی‌هایی را در مورد امنیت و حریم خصوصی تریدرهای ایرانی ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

به همین دلیل صرافی های ارز دیجیتال ایرانی سعی کرده‌اند تا امنیت حساب‌ها و کیف پول های رمز ارزی خود را به حداکثر برسانند. برای مثال، صرافی آبان تتر از چندین روش امنیتی برای به حداکثر رساندن امنیت کیف پول کاربران خود بهره می‌برد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

1- احراز هویت دوعاملی (2FA) و 2- ارسال پیامک به شماره موبایل که همین عوامل باعث امن شدن ولت ارز دیجیتال در صرافی ایرانی می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی + بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

بین کیف پول های نرم افزاری، تراست ولت جز بهترین کیف پول نرم افزاری هست اما یک مشکل بزرگ دارد و آن کارمزد 1.5 تتری برای انتقال تتر هست.

از طرفی می‌توان گفت که بهترین کیف پول تتری، کیف پول safepal هست. کیف پول safepal از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و هم حالت سخت افزاری و هم نرم افزاری دارد.

چگونه بفهمیم کدام کیف پول کاربران ایرانی را تحریم کرده است؟

کدام کیف پول تحریم نیست؟ برای اینکه بفهمیم یک کیف پول ارز دیجیتال، کاربران ایرانی را تحریم کرده است یا خیر، می‌توانیم از دو راه زیر استفاده کنیم:

1- مراجعه به سایت اصلی کیف پول

در سایت اصلی اکثر کیف پول های ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet)، لیست کشورهای تحریم شده وجود دارد. اگر ایران در این لیست باشد، می‌توان نتیجه گرفت که این کیف پول، کاربران ایرانی را تحریم کرده است. دوستان دفت داشته باشید که کیف پول های ارز دیجیتالی که امن هم هستند زیاد است؛ بنابراین بهتر است اصرار خاصی بر استفاده از کیف پول هایی که ایران را تحریم کرده‌اند، نداشته باشید.

2- مراجعه به سایت Coinmarketcap

در سایت Coinmarketcap، می‌توان اطلاعات مربوط به کشورهای تحریم شده توسط هر کیف پول را مشاهده کرد. برای این کار، کافی است نام کیف پول مورد نظر را در بخش کیف پول ها جستجو کنیم.

راهکار برای کاربرانی که اصرار به استفاده از کیف پول تحریم شده دارند

اگر به دلایلی اصرار دارید از یک ولت ارز دیجیتال تحریم‌شده استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی، موقعیت مکانی خود را تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که کیف پول، شما را به عنوان کاربری از یک کشور غیر تحریم شده شناسایی کند.

برای استفاده از ابزارهای تغییر آی پی، باید دقت داشته باشید که این کار را حتماً قبل از باز کردن کیف پول انجام شود. همچنین، در انتخاب VPS یا VPN باید دقت زیادی کنید. حتماً از یک ابزار تغییر آی پی مطمئن برای تغییر موقعیت مکانی خود استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از بستن کیف پول، VPN کامپیوتر یا موبایل خود را خاموش نکنید؛ زیرا با خاموش کردن آن مجددا IP شما ایران را نشان می‌دهد.

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی +نکات طلایی برای امنیت کیف پول های ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و غیرقابل ردیابی خود، همواره مورد توجه مجرمان سایبری قرار داشته‌اند. یکی از راه‌های اصلی سرقت ارزهای دیجیتال، دسترسی به کیف پول های کاربران است؛ بنابراین، حفظ امنیت کیف پول های ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران این حوزه محسوب می‌شود.

در ادامه مقاله کدام کیف پول تحریم نیست؟ به بررسی نکات طلایی برای امنیت کیف پول های ارز دیجیتال می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا از دارایی‌های خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید.

 

کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

  1. استفاده از کیف پول معتبر

کیف پول های معتبر از استانداردهای امنیتی بالایی برخوردار هستند و احتمال هک شدن آن‌ها کمتر است.

  1. فعال سازی احراز هویت دو عاملی
  2. نگهداری کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین

کلید خصوصی (private key) یک رشته حروف و اعداد است که به شما امکان می‌دهد به ارزهای دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید. این کلید را باید به صورت آفلاین نگهداری کنید و آن را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

  1. مراقب حملات فیشینگ باشید

در حملات فیشینگ، مجرمان سایبری با ارسال ایمیل یا پیامک جعلی، سعی می‌کنند تا اطلاعات شخصی شما را مانند رمز عبور یا کلید خصوصی سرقت کنند.

برای جلوگیری از حملات فیشینگ، باید مراقب موارد زیر باشید:

  • ایمیل‌ها و پیامک‌های مشکوک را باز نکنید.
  • قبل از کلیک بر روی هر لینک، آدرس آن را بررسی کنید.
  • هرگز اطلاعات شخصی خود را در سایت‌های ناشناس وارد نکنید.
  1. از وای فای عمومی استفاده نکنید؛ زیرا امکان هک کردن کیف پول ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد.
  2. رمز عبور قوی انتخاب کنید. همچنین، از رمز عبور یکسان برای همه حساب‌های خود استفاده نکنید.

سؤالات متداول

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی کدام است؟

ولت های ارز دیجیتال شامل: تراست ولت (Trust Wallet) سیف‌پال (Safepal) کوینومی (Coinomi) اکسودوس (Exodus) متامسک (MetaMask) اتمیک والت (Atomic Wallet) جز امن‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی هستند.

امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال در سال 2024 کدام است؟

امن‌ترین ولت های ارز دیجیتال، کیف پول های سرد هستند زیرا پس از انتقال رمز ارز به آن‌ها اتصال این کیف پول ها از اینترنت قطع می‌شود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    من قبلا هم برای کیف پول تحقیقات زیادی انجام داده بودم و همچنین با مطالعه این مقاله اطلاعاتم بیشتر شد که کیف پول تراست ولت جز امن ترین و بهترین کیف پول ها برای ما ایرانی ها هست

  2. نکات طلایی که برای کیف پول گفته بودید خیلی خوب بود باعث میشه هر معامله گری حواسشو بیشتر نسبت به قبل جمع کنه الان خودم به عنوان یک معامله گر حواسمو جمع کردم که از وای فای های هر مکانی استفاده نکنم و رمز کیف پول در مکانی خیلی امن نگهش دارم ممنم از استاد

    1. بله دقیقا خیلی مهم که بدونید کدام کیف پول تحریم نیست و اینکه حواسمون باشه از وایفایی که اطمینان نداریم استفاده نکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا