💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش آلت کوین ها

صرافی یونی سواپ چیست؟ آموزش کامل کار با صرافی UniSwap

آموزش صرافی بینگ ایکس

صرافی‌های متمرکز سال‌ها است ستون فقرات بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شوند. یونی سواپ (UniSwap)، نوع متفاوتی از صرافی است که متعلق به یک نهاد واحد (دولت یا نهادی مرکزی) نمی باشد و توسط آن ها اداره نمی شود.

یونی سواپ (UniSwap) پروتکل مالی غیرمتمرکز که برای مبادله ارزهای دیجیتال استفاده می شود و نماد آن UNI است. از نوع جدیدی مدل معاملاتی به نام پروتکل نقدینگی خودکار (automated liquidity protocol) استفاده می کند.

یک پلتفرم سوار بر بلاک چین اتریوم است. مبادله‌های غیر متمرکز بالای 5 هزار توکن ERC20 را امکان‌پذیر می‌کند. این کار به کمک یونیکورن‌ها (تک شاخ‌ها) صورت می‌گیرد. با همیار کریپتو همراه باشید تا صرافی یونی سواپ را به شما معرفی کنیم.

 

تاریخچه یونی سواپ

تاریخچه یونی سواپ

Uniswap در 2 نوامبر 2018 توسط هیدن آدامز، مهندس مکانیک سابق زیمنس ایجاد شد. برخی معتقدند کسی که اقدامات اولیه برای ایجاد زیرساخت های ارز دیجیتال یونی سواپ را انجام داد، ویتالیک بوترین خالق اتریوم است.

Uniswap نام شرکتی است که این پروتکل را ساخت. شرکت Uniswap سرمایه‌گذاری‌هایی را از Andreessen Horowitz ، Paradigm Venture Capital، Union Square Ventures LLC و ParaFi دریافت کرد.

نوشته های مشابه
آموزش خصوصی فارکس
  1. نسخه 1 در نوامبر 2018 به عنوان اثبات مفهومی برای AMM (بازارساز خودکار) منتشر شد.
  2. نسخه 2 در می 2020 راه اندازی شد.
  3. و نسخه 3 در می 2021 راه اندازی شد.

و گزینه های جدیدی را برای تخصیص نقدینگی در محدوده قیمتی معین معرفی کرد. در آوریل 2020، وب سایت Uniswap پس از تلاش ناموفق هکرها به طور موقت حذف شد. از اکتبر 2020 ، Uniswap بزرگترین صرافی غیرمتمرکز و چهارمین صرافی بزرگ از نظر حجم معاملات روزانه برآورد شد.

در مارس 2021، Uniswap روزانه حدود 2 تا 3 میلیون دلار برای ارائه دهندگان نقدینگی که بازارهای نقدینگی را برای ارزهای رمزنگاری شده در حال مبادله تسهیل می کنند، ایجاد می کرد.

رمز ارز UNI

رمز ارز یونی

UNI رمز ارز شبکه UniSwap است و هولدرهای آن در تصمیم‌گیری برای آینده صرافی نقش دارند. در زمان تولد، 1 میلیارد توکن یونی سواپ ایجاد و حدود 60 درصد عرضه کل بین اعضای جامعه توزیع شد. بقیه به مرور زمان در اختیار اعضای تیم (هر آدرس اتریوم که با قراردادهای UniSwap تعامل داشته باشد، جزو اعضا به شمار خواهد رفت)، سرمایه گذاران و مشاوران قرار خواهند گرفت.

بخشی از این توزیع بر اساس استخراج نقدینگی رخ می‌دهد. مقداری توکن UNI در اختیار کاربرانی که برای چهار استخر (ETH / USDT)، (ETH / USDC)، (ETH / DAI) و (ETH / WBTC) نقدینگی تامین می‌کنند، قرار خواهد گرفت.

در دوره کریپتو استارتر اساتید همیارکریپتو صرافی ها را به طور کامل به دانش پژوهان آموزش خواهند داد.

کارکرد یونی سواپ (Uniswap)

این پروتکل تراکنش های خودکار بین توکن های ارزهای دیجیتال در بلاک چین اتریوم را از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند تسهیل می کند.

یونی سواپ (Uniswap) پروتکل مالی غیرمتمرکزی که برای مبادله ارزهای دیجیتال و توکن ها استفاده می شود . شبکه های UNI در ابتدا بین کاربران اولیه پروتکل توزیع شد. هر آدرس اتریوم که قبل از 1 سپتامبر 2020 با Uniswap تعامل داشت، توانایی ادعای 400 توکن UNI را دریافت کرد.

در شبکه یونی سواپ توکن ERC-20 را می‌توان بدون نیاز به تأیید ایجاد کرد. به عبارت دیگر هر توکن قرارداد هوشمند یا استخر نقدینگی را در صورت عدم وجود به راحتی ایجاد کرد. Uniswap در دو قرارداد هوشمند «مبادله» و  «کارخانه» اجرا می شود.

برنامه های کامپیوتری خودکاری هستند که برای انجام عملکردهای خاص در صورت رعایت شرایط خاص طراحی شده اند. قرارداد کارخانه، برای افزودن توکن‌ های جدید به پلتفرم استفاده می‌ شود. قرارداد مبادله، مبادلات توکن‌ ها یا «معاملات» را تسهیل می‌ کند. هر توکن مبتنی بر ERC20 را می توان با توکن دیگری در پلتفرم به روز شده Uniswap v.2 تعویض کرد.

 

هدف یونی سواپ

هدف یونی سواپ

هدف اصلی یونی سواپ ایجاد بستری برای کاربران شبکه بلاکچین اتریوم است تا بتوانند به صورت مستقیم معاملات خود را انجام دهند بدون اینکه نیازی به واسطه داشته باشند.

برای تبادل انواع توکن‌های ERC-20 مورد استفاده قرار می‌گیرد. Uniswap به دنبال کسب درآمد نیست. یونی سواپ و اتریوم سیستم‌های غیر متمرکز هستند و درآمد حاصل را به اعضای فعال در شبکه اهدا می‌کنند. در یونی سواپ همه کارمزدها به تامین‌ کنندگان نقدینگی برای استخرها اعطا می‌شوند.

مزایای یونی سواپ (Uniswap)

  • 1. پشتیبانی شبکه اتریوم و صرافی یونی سواپ از این رمز ارز و رشد فوق العاده آن.
  • 2. سرعت و امنیت بالای شبکه اتریوم، انجام معاملات یونی سواپ را بسیار راحت‌ ترکرده است.
  • 3. افزایش کاربران به استفاده از صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ،می تواند باعث رشدرمز ارز یونی سواپ شود.

معایب یونی سواپ (Uniswap)

  • 1. توکن های جعلی
  • 2.هزینه بالای گس
  • 3. امکانات کم در مقایسه با بایینس و کوکوین

مزایا و معایب یونی سواپ

 

Swap در یونی سواپ

  • به سایت https://uniswap.org بروید.
  • روی “Use Uniswap” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  • به «اتصال کیف پول» در گوشه بالا سمت راست بروید و کیف پولی را که دارید انتخاب کنید.
  • وارد کیف پول خود شوید و به آن اجازه دهید به Uniswap متصل شود.
  • روی صفحه به شما گزینه ای می دهد که با استفاده از گزینه های کشویی کنار بخش های «از» و «به»، توکن ها را مستقیماً تعویض کنید.
  • رمزی را که می‌خواهید مبادله کنید انتخاب کنید، مقدار آن را وارد کنید و روی «swap» کلیک کنید.
  • یک پنجره پیش نمایش از تراکنش ظاهر می شود و شما باید تراکنش را در کیف پول ERC-20 خود تأیید کنید.
  • منتظر بمانید تا تراکنش به بلاک چین اتریوم اضافه شود.
  • شناسه تراکنش در سابقه های تراکنش های ارسالی توسط شما در کیف پولتان در دسترس خواهد بود.

نتیجه گیری

در سال 2018 توسط هیدن آدامز بر بستر اتریوم تشکیل شد. یونی سواپ (UniSwap) پروتکل مالی غیرمتمرکز که برای مبادله ارزهای دیجیتال استفاده می شود و نماد آن UNI است. از نوع جدیدی مدل معاملاتی به نام پروتکل نقدینگی خودکار (automated liquidity protocol) استفاده می کند. در سه نسخه ارائه شد. رمز ارز UNI مختص صرافی یونی سواپ می باشد.

Uniswap در دو قرارداد هوشمند «مبادله» و  «کارخانه» اجرا می شود. هدف اصلی یونی سواپ ایجاد بستری برای کاربران شبکه بلاکچین اتریوم تا بتوانند به صورت مستقیم معاملات خود را انجام دهند بدون اینکه نیازی به واسطه داشته باشند. یونی سواپ و اتریوم سیستم‌های غیر متمرکز هستند و درآمد حاصل را به اعضای فعال در شبکه اهدا می‌کنند و هدفشان کسب درآمد نیست. از مزایای رمزارز یونی سواپ میتوان به حمایت شبکه اتریوم و صرافی یونی سواپ اشاره کرد.

از طرفی امنیت و سرعت شبکه اتریوم انجام معاملات در یونی سواپ را راحت تر کرده است. یونی سواپ معایبی هم دارد از مهم ترین آنها: توکن های جعلی، هزینه بالای گس و امکانات کم در مقایسه با بایینس و کوکوین است.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا