💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
تحلیل تکنیکال

آموزش تریدینگ ویو ( Tradingview) + آموزش جامع ویدیویی

آموزش صرافی بینگ ایکس

آموزش جامع تریدینگ ویو صفر تا صد 

آموزش تریدینگ ویو ( Tradingview) یکی از مهم ترین ابزارها برای تحلیل است و در دنیای اقتصادی امروز، سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به عنوان یکی از راه‌های پرسود برای افزایش دارایی‌ها و بهبود وضعیت مالی شناخته شده است. با این حال، تصمیم‌گیری در این بازار پیچیده و پر ریسک بوده و نیازمند دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد است.

اما آیا شما می‌دانید که با استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید به طور دقیق و کاربردی، نمودارهای تکنیکال نمادها را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیمات بهتری در خصوص سرمایه‌گذاری خود بگیرید؟

در این راستا، وب‌سایت TradingView به عنوان یکی از برترین ابزارهای تحلیل بازار سرمایه، وارد صحنه شده است. این وب‌سایت با ارائه ابزارهای پیشرفته و قابلیت‌های منحصر به فرد، به شما امکان می‌دهد تا به طور دقیق و علمی، نمودارهای نمادهای فارکس، ارزهای دیجیتال و … را بررسی کنید.

در این مقاله، به بررسی کامل وب‌سایت تریدینگ ویو خواهیم پرداخت. از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد این وب‌سایت گرفته تا توضیح جامع تمامی ابزارهای تحلیل تکنیکال در این وب‌سایت، همه به صورت آموزش ویدیویی جذاب قابل مشاهده خواهند بود.

با خواندن این محتوا، شما قادر خواهید بود تا به عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای، با استفاده از وب‌سایت تریدینگ ویو، این ابزار قدرتمند، تصمیمات بهتری در خصوص سرمایه‌گذاری خود بگیرید و سود بیشتری به دست آورید. پس همراهِ همیار کریپتو باشید تا به دنیایی از اطلاعات مفید به صورت رایگان دست یابید.

آموزش تریدینگ ویو به زبان ساده

سایت تریدینگ ویو TradingView یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای تحلیل بازارهای مالی است. این سایت چارت‌های قیمتی و ابزارهای مرتبط با بازارهای مالی را به کاربردی‌ترین شکل ممکن در اختیار معامله گران قرار می‌دهد. تریدینگ ویو جدیدترین نسل پلتفرم معاملاتی بر بستر وب بوده که کار با آن بسیار آسان است. افرادی که در بازارهای مالی مثل بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال فعالیت دارند، نیاز دارند آموزش تریدینگ ویو برای تحلیل پیشرفته ببینند .

جدا از ارائه برخی از بهترین ویژگی های نمودار برای سهام، TradingView قطعا در نمودارهای فارکس و کریپتو بی بدیل است. معامله گران کریپتو از نمودارهایی برای ارزهای دیجیتال گمنام استفاده می کنند که یافتن آنها در جاهای دیگر دشوار است. علاوه بر این، می‌توانید انتخاب کنید که از کدام صرافی رمزارز، داده‌های قیمت و حجم را برای ارزهای دیجیتال جداگانه دریافت کند. همچنین، بسیاری از صرافی‌های ارزهای غیرمتمرکز (DeFi) نمودارهای TradingView را در برنامه‌های خود ادغام کرده‌اند. و برای آسان‌تر کردن کارها، می‌توانید کارگزار ارز دیجیتال یا فارکس خود را متصل کنید و می توانید و با آموزش تریدینگ ویو مستقیماً از نمودارهای TradingView معامله کنید.

آموزش خصوصی فارکس

اگرچه این پلتفرم به‌صورت تقریباً رایگان ارائه‌شده است و کاربر تنها با ورود به سایت می‌تواند از اکثر امکانات آن بهره‌مند شود و تحلیل سایر تحلیل گران را در آن مشاهده کند اما برای انتشار تحلیل‌های شخصی با سایر کاربران و تحلیلگران و برقراری ارتباط با آن‌ها نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در خود سایت وجود دارد. برای آموزش تریدینگ ویو به‌صورت گام‌به‌گام به همراه تصویر و ویدیو همراه تیم همیارکریپتو باشید.

ما به صورت تخصصی در آموزش ارز دیجیتال رایگان و آموزش فارکس رایگان تریدینگ ویو را بررسی کردیم و تحلیل چارت را داشته ایم.

آموزش تریدینگ ویو ( Tradingview) +بررسی تاریخچه

سایت تریدینگ ویو TradingView در وسترویل، اوهایو، در سال 2011 راه اندازی شد. TradingView یک پلتفرم نمودار و شبکه اجتماعی است که توسط بیش از 50 میلیون معامله‌گر و سرمایه‌گذار در سراسر جهان برای شناسایی فرصت‌ها در بازارهای جهانی استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند سهام، کالاها و ارزهای رمزنگاری‌شده مختلف مانند بیت کوین را با اکانت تریدینگ ویو پرمیوم یا حساب رایگان تجزیه و تحلیل کنند.

اکنون با بیش از 30 میلیون کاربر، TradingView تنها در 10 سال به محبوب ترین وب سایت سرمایه گذاری در تاریخ اینترنت تبدیل شده است که برای همه قابل دسترسی است و در 180 کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه ویدئو آموزش کار با سایت تریدینگ ویو در اختیار شما همراهان گرامی قرار می‌گیرد.

مزایای سایت تریدینگ ویو ( Tradingview)

1- عضویت رایگان تریدینگ ویو

شما می‌تواند به‌راحتی در سایت تریدینگ ویو و به صورت رایگان اکانت بسازید و به بسیاری از ویژگی‌های موجود در سایت دسترسی پیدا کنید. البته در اکانت تریدینگ ویو رایگان نمی‌توان به‌تمامی بخش‌های سایت دسترسی داشت مثلاً نمی‌توانید در تحلیل تکنیکال چارت‌های زیر یک دقیقه را ببینید اما بخش قابل‌توجهی از امکانات تریدینگ ویو رایگان است.  

2- نمودار سازی HTML5

هر دستگاهی با مرورگر اینترنت می‌تواند به تریدینگ ویو دسترسی پیدا کند. شما نیازی به نصب هیچ نرم افزاری ندارید و می‌توانید نمودارهای خود را در هرکجا مشاهده کنید هرچند که تریدینگ ویو اپ (tradingview app) برای سیستم‌های مختلف وجود دارد. برای مثال برای کار با تریدینگ ویو در موبایل کافی است مرورگر خود را باز کنید و TradingView را در مرورگر سرچ کرده و به سایت متصل شوید.

3- سیستم هشدار سمت سرور

اگر در سایت تریدینگ ویو هشدار تنظیم کنید، تریدینگ ویو این موضوع را در سرورهای خود پیگیری کرده و به شما اطلاع‌رسانی می‌کند. قابل‌ذکر است برای دریافت اعلان‌های هشدار نیازی به باز کردن تریدینگ ویو در گوشی یا لپ تاپ ندارید.

4- سازگاری با Binance

اگرچه نمی‌توانید اتصال تریدینگ ویو به صرافی بایننس را داشته باشید اما ازآنجایی‌که صرافی بایننس در UI خود از ویژگی‌های پلتفرم تریدینگ ویو را گنجانده است، به‌راحتی می‌توانید رمز ارزها را در بخش تکنیکال بایننس تحلیل کرده و معامله کنید.

تردیدینگ ویو tradingview

5- برنامه نویسی

کاربرانی که حرفه‌ای‌تر هستند و به برنامه نویسی مسلط‌اند، می‌توانند اندیکاتورهای سفارشی خود را ساخته و ذخیره کنند. این امکان با استفاده از زبان پاین (Pine) که یک زیان برنامه نویسی است، در دسترس مخاطبان حرفه‌ای قرارگرفته است.

6- انتخاب دارایی

شما می‌توانید اطلاعات چارت تعداد زیادی از نمادهای مورد معامله در بازارهای بین المللی اعم از کریپتوکارنسی ها، نمادهای بازار فارکس، سهام و کالاها را سایت تریدینگ ویو مشاهده کنید.

7- بک تست گرفتن با تریدینگ ویو (Back testing )

هنگامی‌که یک استراتژی را با توجه به شخصیت و روحیات خود، شخصی‌سازی کردید. می‌توانید با استفاده از سایت tradingview تکنیکال را استراتژی خود را چک کرده و ببینید چقدر بازدهی داشته است.

آموزش تریدینگ ویو

معایب سایت تریدینگ ویو

1- مشکلات عام جامعه

یکی از برگه های سایت تریدینگ ویو تب “Streams & Ideas” است که مفهومی جذابی دارد اما متأسفانه کامنت‌هایی بی‌ربط هم زیاد در این بخش دیده می‌شود. برخی از این کامنت‌ها حتی می‌توانند برای تازه‌کاران زیاد مناسب نباشد و حتی امکان کلاه‌برداری از افرادی که اطلاعات زیادی ندارد و آموزش صحیحی ندیده‌اند، وجود داشته باشد.

2- پشتیبانی مشتری

یکی از معایب جدی تحلیل و ترید با تریدینگ ویو مشکلات مربوط به پشتیبانی سایت است. اصولاً افرادی که آموزش تریدینگ ویو را ندیده‌اند  زمان کار با این سایت دچار مشکل می‌شوند. این امر در انجمن‌های مختلفی گزارش‌شده است. این در حالی است که پشتیبانی برای کاربران پرمیوم ارائه می‌شود اما افراد دارای اکانت رایگان پشتیبانی دریافت نمی‌کنند.

3- یکپارچگی و اتصال صرافی ها

معمولا افرادی که به دنبال آموزش تریدینگ ویو هستند یا با آن کار می‌کنند یکی از عبارت‌هایی که زیاد سرچ می‌کنند شامل: «اتصال تریدینگ ویو به صرافی کوکوین» یا «اتصال تریدینگ ویو به صرافی کوینکس» است یعنی کاربران تمایل زیادی به یکپارچگی صرافی هایی که با آن‌ها ترید می‌کنند به تریدینگ ویو را دارند، هرچند که این وب سایت با صرافی ها و پلتفرم‌های زیادی در تعامل هست اما هنوز کافی نیست.

برای آموزش خصوصی ارز دیجیتال  به‌صورت حضوری و غیرحضوری لطفا یکی از گزینه ای زیر را انتخاب کنید تا با شما تماس بگیریم.

چگونه در تریدینگ ویو حساب بسازیم؟

ایجاد حساب تریدینگ ویو بسیار ساده است و با انجام چند مرحله‌ی ساده می‌ توانید حساب خود را فعال کنید. در ادامه مقاله آموزش تریدینگ ویو به نحوه‌ی افتتاح حساب در این سایت می‌پردازیم.

1- ابتدا وارد سایت به آدرس Tradingview.com شوید سپس در گوشه‌ی بالا سمت راست روی گزینه‌ی Sign in کلیک کنید.

2- سپس به صفحه‌ای دیگر هدایت می‌شوید که می‌توانید با استفاده از ایمیل خود یا حساب گوگل، توییتر یا فیسبوک اقدام به ایجاد حساب کنید.

3- پس از مراحل بالا نام کاربری، ایمیل، پسورد و تایید قوانین و مقررات را انجام دهید. ثابت کنید که ربات نیستید و ثبت نام را نهایی کنید.

4- پس از آن که حساب تریدینگ ویو خود را ساختید برای رفتن به حساب باید از قسمت tradingview sign up استفاده کنید.

آموزش تریدینگ ویونمای کلی از پلتفرم نموداری سایت تریدینگ ویو

در آموزش تریدینگ ویو اولین قسمت توضیح نمای کلی چارت است. توضیحات بخش‌های مختلف تریدینگ ویو به اختصار در زیر آورده شده است:

زمانی که چارت قیمت نماد مد نظر را باز می‌کنید. وسط صفحه چارت تکنیکالی را مشاهده می کنید در این چارت محور عمودی قیمت و محور افقی زمان را نشان می‌دهد.

در کادر بالای صفحه می‌توانید نمودار نمادها و بازارهای مختلف و روش‌های گوناگون نمایش نمودار قیمت (به صورت خطی، میله‌ایريال شمعی و …) را انتخاب کنید، تایم فریم های گوناگون را مشاهده کنید، نمودارها را با یکدیگر مقایسه کنید، اندیکاتور به نمودار اضافه کنید و هشدارهای قیمتی ایجاد کنید.

آموزش تریدینگ ویوابزارهای ترسیم بر روی نمودار

در این قسمت می‌توانید نمایه‌ها و قالب‌های جدید ایجاد کنید یا بین آن‌ها قالب موردنظر خود را انتخاب کنید (برای استفاده از این بخش باید نوع حساب شما Pro یا Premium باشد). ابزارهایی که برای ایجاد دیده بان (Wacth List)، ایجاد تقویم جدید، انتشار ایده‌های معامله‌گری و غیره ایجاد شده‌اند. با استفاده از این قسمت می‌توانید ایده‌های خود را منتشر، اسکرین‌شات‌های خود را ذخیره و به صورت مستقیم نمودار خود را بر روی توییتر منتشر کنید.

منوی اصلی تریدینگ ویو

در ادامه آموزش تریدینگ ویو همراه شما هستیم با آموزش بخش منوی اصلی بالای تریدینگ ویو که شامل انواعی از عملکردهای اصلی، مختلف و کاربردی بر روی نمودارها است. هرکدام از این گزینه ها را به ترتیب از چپ به راست بررسی می‌کنیم.

1- نمادها در بازارهای مالی

اولین گزینه می‌توانید در بازارهای مالی مختلف به جست و جو بپردازید. این بازارها همانطور که در ابتدای بحث گفته شد شامل بازارهای سهام، معاملات آتی، تمامی شاخص‌های اصلی، فارکس، قراردادهای مابه‌ التفاوت و ارزهای دیجیتال است.

در پنجره کشویی بازشده، بازارهای مالی مختلف مشاهده مشخص شده‌اند با انتخاب گزینه‌ی All Exchanges در سمت راست می‌توانند انواع صرافی‌ها و بازارها را در تریدینگ ویو رصد کنید.

برای مثال با وارد کردن عبارت BTCUSD در این قسمت، لیستی از نمودارهای قیمت بیت‌ کوین در برابر دلار آمریکا در صرافی‌های مختلف باز می‌شود که کاربر می‌تواند از گزینه‌های موجود، نمودار موردنظر خود را انتخاب کند.

آموزش تریدینگ ویوبرای کسب اطلاعات دقیق راجع به دنیای ارز دیجیتال و آموزش کریپتو فرم پیش ثبت نام را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

2- آموزش تریدینگ ویو و انواع تایم فریم ها

با انتخاب این گزینه می‌توانید از تایم فریم های مختلفی از یک دقیقه تا یک ماهه برای مشاهده‌ی نمودار موردنظر خود بهره ببرید. تایم فریم هایی که خارج از بازه‌ی ذکر شده هستند نیاز به استفاده از نسخه‌ی Premium تریدینگ ویو دارند.

آموزش تریدینگ ویو

3- آموزش تریدینگ ویو و انواع مختلف نمایش نمودار

با استفاده از این گزینه در تریدینگ ویو می‌توانید نحوه‌ی نمایش نمودار را به حالت دلخواه خود از بین گزینه‌های مختلف نمایش نموداری تغییر دهید. در حالت پیش‌فرض، تنظیمات نمایش نمودار به صورت شمع‌های ژاپنی (Candlesticks) است که بیشترین محبوبیت را بین تحلیلگران به دلیل ساده، کاربردی بودن و نمایش نوسانات دارد.

آموزش تریدینگ ویوگاهی اوقات نیاز به مشاهده‌ی دو یا چند نمودار بر روی هم به منظور تحلیل‌های بین بازاری یا بررسی همبستگی قیمت چند ارز به یکدیگر احساس می‌شود. با استفاده از گزینه‌ی Compare (مقایسه) در سایت تریدینگ ویو می‌توانید چند نمودار را بر روی هم انداخته و حرکات قیمتی آنها را تحلیل کنید.

برای مثال می توانید بر روی نمودار قیمت بیت‌ کوین، دو نمودار قیمت اتریوم و ریپل اضافه کنید. پس از کلیک کردن بر روی گزینه‌ی Compare در پنجره‌ی باز شده در قسمت Company Comparison نام ارز موردنظر خود را وارد کنید.

جهت استفاده از اندیکاتور/اسیلاتورها بر روی نمودار روی گزینه‌ی Indicators کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده نام اندیکاتور موردنظر خود را وارد و به نمودار اضافه کنید یا به جست و جوی آن در کتابخانه‌ی بزرگ اندیکاتورها در سایت تریدینگ ویو بپردازید.

با استفاده از نسخه‌ی رایگان سایت تنها می‌توان سه اندیکاتور به نمودار اضافه کرد که در صورت ارتقای حساب کاربری این محدودیت برداشته می‌شود.

آموزش تریدینگ ویو

اگر به دنبال آموزش فارکس در مشهد به‌صورت حضوری و غیرحضوری با خدمات VIP هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به صفحه اصلی همیار کریپتو سری بزنید و از متخصصان این حوزه مشاوره رایگان دریافت کنید. به جرأت می‌توان گفت ‌که با تلاش خودتان و کمک سایت همیار کریپتو می‌توانید در فارکس یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید.

آموزش تریدینگ ویو و نحوه ی کار با آن

  • Symbol: با استفاده از این قسمت می توانید شکل ظاهری نمودارهای کندل شمعی خود را تغییر دهید. هر قسمت از کندل شمعی می تواند دقیقاً به رنگ دلخواه شما کدگذاری شود.
  • Status line: شامل گزینه هایی برای تغییر اطلاعاتی است که آن را می توانید در بالا سمت چپ نمودار پیدا کنید، مانند داده های OHLC و دکمه های خرید و فروش. در جعبه قرمز کمترین قیمت درخواست (38.345.96) و در جعبه آبی بیشترین پیشنهاد (38.345.97) نشان داده شده است.
  • Scales: این قسمت گزینه ها را برای تغییر ردیاب هایی که می توانید در محور سمت راست مشاهده کنید، ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توانید قیمت های بالا و پایین روز یا شمارش معکوس را برای بسته شدن نوار اضافه کنید.
  • Appearance: با استفاده از این قسمت می توانید خطوط شبکه، رنگ پس زمینه، محورها و سایر ویژگی های ابزار های خود را تغییر دهید.
  • Trading: به شما امکان می‌دهد در صورت ورود به حساب بروکر، عناصر بصری را شخصی سازی کنید.
  • Events: گزینه هایی را برای نمایش سود سهام، تقسیم و سایر رویدادها در قسمت نمودار به شما می‌دهد.

منوی ابزارهای نمودار تریدینگ ویو

بزرگترین تفاوت سایت تریدینگ ویو و دلیل عمده‌ی محبوبیت این سایت بین تحلیلگران این است که این سایت علاوه بر تمام ابزارهای استاندارد ترسیم بر روی نمودار، ابزارها و ویژگی‌های بسیار پیشرفته و منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این ابزارهای متعدد در دسته بندی های مختلف در منوی ابزارهای ترسیمی قرار دارند. با کلیک کردن بر روی هرکدام از این دسته‌ها مجموعه‌ی مربوط به این دسته برای انتخاب کاربر پدیدار می‌شود. همیارکریپتو در دوره آموزش فارکس  اقدام به  آموزش جامع بازار فارکس و کلیه سایت های مربوطه به بازار های مالی از جمله tradingview  نموده و علاوه بر این استراتژی معاملاتی اختصاصی خود را به دانشجویان ارائه و با استراتژی معاملات لایو در حضور دانشجویان انجام می گیرد

آموزش تریدینگ ویو ( Tradingview)آموزش تریدینگ ویو +ساختار چارت در سایت tradingview

چارت ها در سایت tradingview دارای ساختار های متفاوتی از جمله حسابی لوگاریتمی و درصدی می باشد که برای استفاده تحلیل گران قرار داده شده است و لازم به ذکر است که تریدر باید حتما این ساختار را خود تغییر دهد و در چارت هایی که حرکات و سود و زیان بر اساس درصد می باشد مثل ارز های دیجیتال و بورس های داخلی و خارجی بهتر است چارت به صورت لوگاریتمی باشد تا ساختار کندل ها بر اساس حرکات درصدی تنظیم گردد

اما در چارت هایی که حرکات و میزان سود و زیان بر اساس درصد نبوده همچون چارت های فارکس که حرکات بر اساس پیپ بوده و بهتر است چارت به صورت حسابی بوده و هرگز حالت لوگاریتمی را استفاده نکنید برای فعال کردن و غیر فعال کردن حالت لوگاریتمی از دکمه LOG در پایین سمت راسیت چارت می توان استفاده کرد و در مجموع چارت با حالت درصدی برای هیچ گونه نموداری پیشنهاد نمی گردد.

ربات تحلیل در سایت تریدینگ ویو

در سایت تریدینگ ویو در بخش جذاب stock screener  ما امکان ساخت ربات تحلیل و ترید برای خود را داریم و می توانیم نمودار ها را با توجه به قابلیت جذابی که دارند دسته بندی و تحلیل نماییم بدین صورت که در این سایت گزینه ها و قابلیت های مختلفی مبنی بر تحلیل چارت ها ارائه داده شده است

برای نمونه ما میتوانیم تعیین کنیم که هر چارتی که نمودار آن از مویینگ اوریج 100 گذشت را برای ما به نمایش در آورد و تنها به این یک قابلیت خلاصه نگردد و شرایط متعدد دیگری نیز به این موضوع اضافه کنیم تا در صورت تحقق همگی سایت تریدینگ ویو اقدام به ارائه چارت به ما نماید که کار تحلیل در این سایت را بسیار اسان تر و ود ساز تر می نماید

علاوه بر این موضوع نکته جذاب دیگری که در این ربات تحلیل وجود دارد این است که ما می توانیم انواع اندیکاتور ها و ابزار را بر روی دسته خاصی از چارت ها قراردهیم مثلا فقط در چارت های دنیای ارز های دیجیتال اقدام به تحلیل مورد نظر ما نماید و در تایم فریم مخصوصی و کلیه این قابلیت ها به رایگان برای ما قرارداده شده است پس حتما از این قابلیت برای تحلیلی بهره مند شویم تا بتوانیم به سادگی و تنها با چند کلیل صد ها و هزاران چارت را تحلیل کنیم.

علاوه بر این موضوع پس از پیدا شدن چارت ها با قابلیت های مد نظر ما می توانیم اقدام به معامله این ارز ها با اتصال حساب صرافی خود به تریدینگ ویو در همان لحظه نماییم که برای درک بهتر این موضوع یشنهاد ما دیدن ویدیو آموزش جامع صرافی بینگ ایکس و نحوه اتصال به چارت تریدینگ ویو در سایت همیار کریپتو می باشد.

استفاده از اپلیکیشن تریدینگ ویو TradingView

اپلیکیشن TradingView بسیاری از ابزارهای پیچیده تحقیقاتی و تحلیلی مشابه پلتفرم آنلاین را ارائه می دهد. معامله گران به ابزارها و نمایشگرهای نموداری پیشرفته، لیست های نظارتی فردی، هشدارهای شخصی دسترسی دارند و می توانند داده های زمان واقعی را در بازارهای سهام، مبادلات جهانی، کالاها، ارزهای دیجیتال و شاخص های جهانی ردیابی کنند.

در ویدیوی که در این مقاله بارگذاری شده است آموزش تریدینگ ویو در اپلیکیشن Tradingview به صورت کامل و مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

ساخت واچ لیست در سایت تریدینگ ویو

در سایت جداب تریدینگ ویو قابلیت های فراوانی برای راحتی یک تریدر در زمان تحلیل و بررسی بازار وجود دارد که یکی از این قابلیت ها امکان ایجاد واچ لیست می باشد.

برای ساخت واچ لیست در سایت تریدینگ ویو باید در ابتدا ما به سراغ اولین گزینه از ردیف سمت راست برویم و این گزینه امکان ایجاد واچ لیست را به ما می دهد که در ابتدای ورود چندین مورد پیشنهادی در داخل واچ لیست قرار دارد که پیشنهاد می شود این موارد را پاک کرده و سپس با استفاده از گزینه ( + ) قرارداده شده در این بخش واچ لیست خود را از ارز ها و جفت ارز های مختلف ایجاد نماییم و دیگر نیاز به جستجو و تایپ اسم هر ارز و جفت ارز در بخش جستجو برای رسیدن به نمودار آن نیست و تنها با یک کلیک بر روی واچپ لیست می توانیم نمودار این ارز را بیاوریم.

نکته دیگر جذاب این واچ لیست این است که ما حتی بدون باز کردن  ردیف واچ لیست امکان استفاده از آن را داریم بدین صورت که ما با استفاده از دکمه های جهت در صفحه کلید با فشردن دکمه جهت بالا یا پایین می توانیم به ارز یا جفت ارز بالایی یا پایینی برویم

قابلیت جذاب دیگر این بخش امکان قرار دادن سر فصل می باشد بدین صورت که می توانیم سر فصل های مختلف مثل سر فصل جفت ارز های فارکس یا سر فصل ارز های دیجیتال را ایجاد نماییم یا حتی چندین واچ لیست متفاوت داشته باشیم.

در مجموع با توجه به قابلیت های بسیار واچ لیست در سایت تریدینگ ویو پیشنهاد می شود حتما از آن استفاده کنین تا تحلیل و بررسی چندین ارز و بازار های مختلف برای شما به اسانی ممکن گردد.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش تریدینگ ویو پرداختیم و آموزش تریدینگ ویو به صورت صفر تا صد را در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار دادیم. امکان ایجاد حساب دمو برای کسب تجربه عملی در بازارهای مالی آن هم بدون ریسک برای کاربران وجود دارد و همچنین امکان کدنویسی و پشتیبانی کامل از معاملات الگوریتمی نیز در پلتفرم تریدینگ ویو فراهم است. این‌که تمامی مجموعه فوق را در قالب یک سایت و به‌صورت یکجا داشته باشیم، شاید آرزوی هر فعالی در بازارهای مالی باشد که سایت تریدینگ ویو آن آرزو را برآورده ساخته است.

سوالات متداول از سایت تریدینگ ویو

آیا آموزش تریدینگ ویو ضروری است؟ و باید به این سایت تسلط داشت؟

بله کمترین امکانات سایت تریدینگ ویو، چارت‌های تکنیکالی تمامی نمادهای مورد معامله در همه بازارهای بین المللی است. برای دسترسی به قیمت دقیق و چارت تکنیکالی با تایم فریم‌های مختلف باید نحوه‌ی کار با این سایت را آموزش دید.

آیا می‌توان آموزش تریدینگ ویو را در همیار کریپتو، به صورت ویدیو مشاهد کرد؟

بله، آموزش تریدینگ ویو به صورت ویدیو در مقاله موجود است.

آیا از استفاده تریدینگ ویو رایگان است؟

اکثر قسمت های سایت تریدینگ ویو رایگان است اما برای استفاده و تحلیل با تریدینگ ویو در بخش هایی خاص باید اکانت پریمیوم تریدینگ ویو را خریداری کنید.

آیا تریدینگ ویو فیلتر است؟

خیر. شما به راحتی می‌توانید از سایت تریدینگ ویو در موبایل خود و یا بهتر از آن در سیستم کامپیوتر خود استفاده کنید.

آیا امکان خرید ارز دیجیتال با تریدینگ ویو وجود دارد؟

به طور کلی تریدینگ ویو صرافی نیست و برای بررسی و تحلیل روند قیمت انواع نمادها به کار می‌رود. اما شما می‌توانید از طریق برخی از صرافی‌هایی که با این پلتفرم قرارداد دارند، به خرید و فروش ارز دیجیتال هم بپردازید. صرافی بینگ ایکس یکی از آن صرافی هاست که می توانید در مقاله آموزش صرافی BingX + همراه با ویدئو  نحوه ی کار با این صرافی را به طور کامل آموزش ببینید.

برای دریافت 100$ دلار (5 میلیون تومان) از صرافی بینگ ایکس کلیک کنید

دلیل محبوبیت ابزار تریدینگ ویو چیست؟

ابزارهای زیادی برای تحلیل قیمت نمادهای بازارهای مالی وجود دارد، اما تریدینگ ویو به دلیل دقت بالایی که در تحلیل تکنیکال دارد، از دیگر ابزارهای موجود در بازار متمایز شده است.

آخرین نسخه تریدینگ ویو TradingView چیست؟

برای دریافت آخرین نسخه ی دسکتاپی تریدینگ ویو از سایت Tradingview بر روی لینک زیر بزنید.

  1. نسخه دسکتاپی تریدینگ ویو برای ویندوز
  2. نسخه دسکتاپی تریدینگ ویو برای مک

کدام نسخه TradingView بهترین است؟

TradingView Pro+ بهترین طرح برای اکثر معامله گران است. با +Pro، می‌توانید از TradingView در چندین دستگاه استفاده کنید، طرح‌بندی نمودارهای بیشتری را ذخیره کنید، از شاخص‌های بیشتری در هر نمودار استفاده کنید، تعداد آلارم هایی را که می‌توانید تنظیم کنید و موارد دیگر افزایش دهید.
در ویدیوی آموزش تریدینگ ویو در این مورد توضیح جامع داده شده است.

TradingView چقدر امن است؟

TradingView یک پلتفرم کارگزاری نیست، به این معنی که پول شما در TradingView ذخیره نمی شود. شما می توانید از نمودارها برای دریافت ایده های معاملاتی استفاده کنید یا می‌توانید پلتفرم کارگزاری خود را به هم متصل کنید. در این صورت، وجوه شما همچنان در پلتفرم کارگزاری شما نگهداری می‌شود، شما فقط از روش‌های متفاوتی برای اجرای معاملات استفاده می‌کنید.

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. سلام و خدا قوت ..بسیار جامع و کامل و روان بود ..ممنون از زحمات همکاران همیار کریپتو

  2. سلام .تریدینگ ویو ابزار و نمودارهای لازم رو برای معامله کران بازارهای مالی فراهم میکنه ممنون که ما رو با این سایت کاربردی آشنا کردید.

      1. سلام و درود ممنون بابت آموزش های بسیار حرفه ای تون. فقط اینکه در ویدئو ترفند رایگان کردن ریپلای در تریدینگ ویو فرمودید که یه فایل میذاریم اونو کپی کنید و برای ابزار ریپلای کردن استفاده کنید. اما من هر چی گشتم فایلی نبود. ممنون میشم راهنمایی فرمایید. سپاسگزارم

  3. سلام دوستان من اکانت تریدینگ ویو نسخه پرمیوم رو از سایت زیر خریداری کردم و تمام قابلیت های لازم فعال میشه ates.academy/ product / tradingview

  4. سلام خسته نباشید

    من یک حساب واقعی در تریدینگ ویو درست کردم و 103 تتر هم داخل کیف پول بینگ ایکسم دارم

    نکته اینجاس که وقتی ترید میکنم سود و ضرر که بالا پایین میشه یک سنت یک سنت هس

    مثلا 8 سنت که معامله سود شد وقتی معامله رو میبندم 8 سنت از حسابم کم میشه
    مشکل چیه چرا مثل حساب دمو نیست!

    1. علت کارمزد معاملات است و اسپرد که باید این 2 مورد نیز از سود های خود کم کنید و در اصل حدود 20 الی30 سنت اول معامله صراف همین موضوع می شود.

  5. تشکر از تیم همیار کریپتو برای اموزش جامع سایت تریدینگ ویو

  6. سلام
    وقت بخیر
    من یه حساب تو بایننس دارم
    می‌خوام به تریدینگ ویو وصلش کنم
    امکان لو رفتن آی‌پی هست؟
    یا اگه از طریق تریدینگ ویو ترید کنم دیگه مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام قطعا امکان لو رفتن ایپی شما و بلوکه شدن حسابتون هست از این کار پرهیز کنین

  7. سلام ممنون از مطالب خوبتون فقط من چطور میتونم اندیکاتور ریپلای رو دانلود کنم؟

  8. درود
    یک سوال
    در ساید tradingview بیشتر از یک نمودار نمیتوان باز کرد درسته ؟

  9. مرسی از ویدیو کامل و جامع تون.خیلی با اشتیاق تا آخر نگاه کردم.مطمئنا کلی مطلب مفید دیگه هم دارید که میتونم استفاده کنم.
    موفق باشید 👍😉

  10. با سلام و احترام به نظرم این پلتفرم با توجه به دقت بالایی که در تحلیل قیمت نمادهای بازارهای مالی دارد،ایده های معاملاتی ارزنده ای به ما می‌دهد که امکان خطا و اشتباه کمتری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا