💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

معاملات اسکالپینگ (Scalping) چگونه انجام می‌شود؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی است که معامله گر سعی دارد از تغییرات جزئی که در قیمت اتفاق می‌افتد سود کسب کند. معامله گرانی که در این حوزه ترید می‌کنند را اسکالپر می‌گویند. اسکالپرها روزانه بین 10 تا صد معامله انجام می‌دهند و اعتقاد دارند که کسب سود از معاملات کوچک راحت تر از کسب سود از معاملات بزرگ است. هدف این استراتژی کسب سودهای کم در معاملات زیاد است.

برای اجرا اسکالپینگ به تجزیه و تحلیل تکنیکال، از نمودارهای کندل استیک و MACD نیاز دارید. اگر معامله گر از یک استراتژی خروج استفاده کند می‌تواند به راحتی سود و زیان را مدیریت کند. هرچند در این استراتژی سود کم است اما در صورتی که استراتژی را رعایت کرده و به طور مداوم از آن استفاده کنید، به سودهای کلانی دست خواهید یافت.

ویژگی های اسکالپینگ

این استراتژی نیاز به سرعت عمل دارد و معامله گرانی زیرک می‌طلبد. دقیق بودن و زمان بندی بخش مهمی است که باید رعایت شود تا در کنار پارامترهای دیگر دستیابی به سود را آسان تر کند.

معاملات در این استراتژی کوتاه مدت است و تحلیل و بررسی بازار معمولاً در کوتاه مدت انجام می‌شود معامله گران اغلب تمرکز خود را بر روی نمودارهای کوتاه مدت مثلاً کندل های یک دقیقه‌ای و پنج دقیقه‌ای‌ می‌گذارند.

در این استراتژی از شاخص های حرکت مانند تصادفی، واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) استفاده می‌شود. از شاخص های نمودار قیمت مانند میانگین متحرک، باندهای بولینگر و نقاط محوری به عنوان نقاط مرجع برای حمایت از قیمت و سطح مقاومت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش اندیکاتورMACD

اسکالپینگ مبتنی بر تجزیه و تحلیل تکنیکال و نوسانات کوتاه مدت قیمت است. به دلیل استفاده گسترده از اهرم، اسکالپینگ یک سبک تجارت پرخطر محسوب می‌شود.

آموزش خصوصی فارکس

برخی از اشتباهاتی که اسکالپرها مرتکب می‌شوند عبارت است از: اجرای و استراتژی ضعیف، عدم ضرر و زیان، اهرم دادن بیش از حد، ورودهای اشتباه، خروج های دیرهنگام و اضافه فروشی است و اگر میخواهید اسکالپ کنید باید آموزش ارز دیجیتال رایگان بخوانید.

معامله گران این حوزه روزانه حدود ده تا صد هزار معامله انجام می‌دهند به دلیل تعداد بالای معاملات باید پورسانت های زیادی پرداخت کنند.

 

مزایای اسکالپینگ

  • 1. اسکالپینگ یک فرصت معاملاتی مناسب برای افرادی است که تمایلی به نگهداری بلندمدت ومیان مدت دارایی های دیجیتال خود ندارند.
  • 2. معامله گران مبتدی می‌توانند بعد از کسب دانش لازم در مورد استراتژی اسکالپینگ و نوسان گیری، برای افزایش مهارت و به دست آوردن سودهای کوچک، اسکالپینگ را انتخاب کنند.
  • 3. با توجه به زمان معاملاتی بسیار کوتاه، ریسک آن بیشتر و کسب سود هم در اسکالپینگ نسبت به زمانی که گذاشته می شود زیاد است.

معایب اسکالپینگ

1. این روش برای افرادی که مهارت مدیریت سرمایه و  کنترل هیجانات  و سرعت عمل بالایی ندارند، اصلاً مناسب نیست و به احتمال زیاد در صورتی که این افراد با اسکالپینگ اقدام به معامله کنند، شکست می‌خورند.

2. استفاده از استراتژی اسکالپینگ برای انجام معاملات، استرس زیادی داشته و باید به صورت لحظه به لحظه، قیمت ها را دنبال کند و دچار طمع نشوند.

اگر می‌خواهید یک اسکالپر باشید

  1. باید دانش و مهارت کافی برای ورود به این حوزه را داشته باشید.
  2. مدیریت سرمایه بخش اصلی است که یک اسکالپر باید بداند تا دچار ضررهای هنگفت نشود.
  3. بهتر است زمان کافی برای بررسی و تحلیل بازار داشته باشید در غیر این صورت موفق نخواهید شد.
  4. اگر مدل شخصیتی شما با هیجان سازش ندارد بهتر است برای کسب سود روش دیگری را انتخاب کنید. (توجه داشته باشید روانشناسی بازار یکی از مباحث مهم در حوزه معامله گری است.)
  5. قدرت تصمیم گیری در لحظه می‌تواند به شما کمک کند تا به موقع از معامله خارج شوید و زیان شمارا کاهش می‌دهد.

انواع اسکالپینگ تریدرها

تریدر سیستماتیک

این دسته از تریدرها در شرایط خاص وارد بازار می‌شوند خیلی کم بر اساس حدس و گمان پیش می‌روند و به اصول خود پایبند هستند. یک سیستم بسیار منظم برای نقاط ورود و خروج خود تعریف کرده‌اند و معاملات خود را طبق آن پیش می‌برند.

تریدر اختیاری

دسته دوم تریدرهایی هستند که اصولی برای ورود و خروج خوددارند اما در مورد رعایت آن‌ها سخت گیر نیستند و بر اساس شرایط بازار و حس درونی خود در لحظه تصمیم می‌گیرند.

روانشناسی پشت اسکالپینگ

در این روش معمولاً افراد منظم موفق ترند چون با برنامه ریزی پیش می‌روند. معامله گران این حوزه باید افرادی متعهد باشند و به استراتژی خود پایبند باشند و هر تصمیم را با اطمینان بگیرند.

از طرفی اسکالپرها باید انعطاف‌پذیر باشند چون شرایط بازار روان است و ممکن است در کمتر از چند دقیقه معامله خلاف تصور پیش رود آن‌ها باید بتوانند به سرعت شرایط را تغییر دهند تا ضرر زیادی را متحمل نشوند.

اسکالپینگ برمبنای پرایس اکشن

در این نوع از اسکالپینگ اصول و اساس تحلیل بر مبنای حمایت ها و مقاومت ها است. این استراتژی برای بازه های زمانی یک ساعته و پانزده دقیقه به خوبی قابل اجرا است. قبل از اینکه تایم فریم چارت خود را به یک ساعته و پانزده دقیقه تغییر دهید، بسیار مهم است که روند کلی و اصلی نمودار را در بازه های زمانی بلندمدت‌تر مثلا در تایم فریم چهار ساعته بررسی کنید، تا برخلاف روند اصلی معامله نکنید.

 

6 نکته طلایی در اسکالپینگ که باید بدانید

  1. هرگز با تمام سرمایه خود ترید نکنید در بهترین حالت فقط باید با ده درصد وارد معامله شوید .
  2. وقت کافی برای یادگیری اندیکاتورهای معاملاتی اسکالپینگ اختصاص دهید.
  3. اگر مبتدی هستید، تنها روی یک ارز دیجیتال تمرکز کنید. ترید چندین ارز دیجیتال به صورت هم‌زمان احتمال شکست شمارا افزایش خواهد داد.
  4. ارزهای دیجیتال با نوسان زیاد را شناسایی کنید، برای مدت زمان طولانی زیر نظر بگیرید و سپس ترید کنید.
  5. برای خود یک استراتژی خروج از معامله تعریف کنید.
  6. از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی و مشاوره بخواهید.

جمع‌بندی

اسکالپینگ یکی از استراتژی های سودساز در دنیای معامله گریست  که به وسیله ی آن تریدرها از انجام معاملات هنگام تغییرات کوچک در قیمت ارز و جفت ارزها در بازار، سود می‌برند. تریدرهایی که این استراتژی را به کار می‌گیرند، در یک روز، بین ده تا چند صد معامله در روز انجام می‌دهند و تمامی این معاملات طبق تغییرات اندک در قیمت است. آن ها باور دارند که مدیریت کردن سود و زیان در معاملات این چنینی ساده تر و قابل کنترل تر از معاملات با تغییرات بزرگ و قابل توجه است. معامله گرانی که از اسکالپینگ استفاده می‌کنند، اسکالپر نامیده می‌شوند. در صورتی که یک استراتژی خروج مطمئن به کار گرفته شود، این سودهای کوچک می‌توانند تبدیل به سودهای بزرگ تری شوند.

میزان موفقیت در این استراتژی به مهارت معامله‌گر بستگی دارد.

معامله گری که می‌خواهد با استفاده از استراتژی اسکالپینگ، معامله انجام دهد، بایستی در مورد فاکتورهای بازار ارز دیجیتال آگاهی کامل داشته باشد و از تجربه کافی در این زمینه و تحلیل اخبار بازارهای مالی برخوردار باشد. اسکالپر باید توانایی پذیرش ضرر و زیان در معاملات را داشته باشد و برای خروج از بازار، باید برنامه مشخصی داشته باشد. افراد بسیاری هستند که در زمان های ضرر در بازارهای مالی، تحت تأثیر احساسات خود قرار می‌گیرند و نمی‌توانند خود را برای خروج از بازار متقاعد کنند و همین مورد موجب می‌شود که ضررهای سنگینی در بازارهای مالی داشته باشند.

سؤالات متداول

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپ تریدینگ یا اسکالپینگ را می‌توان سریع‌ترین سبک معاملاتی دستی دانست که هدف آن، کسب سود در بازه زمانی چنددقیقه‌ای است. تریدرها در این روش روزانه ده تا چند صد معامله در روز انجام می‌دهد. در این نوع معاملات، تریدرها در تایم فریم های کوتاه چند ثانیه تا چند دقیقه معامله انجام می‌دهند.

اسکالپر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تریدرهایی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند را اسکالپر می‌نامند. یک اسکالپر باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • ۱. سرعت عمل بالا و توانایی تصمیم‌گیری سریع
  • ۲. تحلیل سریع روند بازار
  • ۳. تسلط کامل بر اصول تحلیل تکنیکال و داشتن تجربه کافی
  • ۴. انعطاف پذیر بودن در شرایط متغیر بازار
  • ۵. صرف انرژی و زمان کافی برای یافتن یک معامله مناسب
  • ۶. توانایی تحمل استرس و هیجانات بالا

معاملات اسکالپینگ برای چه کسانی مناسب است؟

برای افرادی که کارهای روزانه و فعالیت‌های دیگر دارند، اسکالپینگ ایده آل نیست. چراکه مدام باید چارت و سبد سرمایه‌گذاری را چک کنید.

آیا امکان سودآوری در اسکالپینگ وجود دارد؟

اسکالپینگ اگر درست انجام شود می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما نیاز به زمان‌بندی دقیق دارد.

افرادی که تازه وارد دنیای بازار مالی شدن می توانن شروع به نوسان گیری کنند؟

افرادی که تازه وارد هستن بهترست از بعد کامل کردن دوره و معامله کردن در تایم فریم های بالا تجربه کسب کنن وبعد حداقل صد معامله و برایند مثبت می توانند شروع به نوسان گیری کنند

آیا یک اسکالپر می تواند ژورنال معامله گری داشته باشد ؟

یک اسکالپر باید ژورنال معامله گری داشته باشد چون وقتی معامله خود را ثبت کند کمتر دچار هیجانات مبشود و میدانید تو تایم کم کجا وارد شود وکجا خارج شود

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

    1. نکته های طلایی درمورد اسکالپ و ویژگی اسکالپر ها واقعا درست و مفید بود ممنون

  1. سلام ..ممنون بابت اطلاعات کامل ..من با مطالعه ی این مقاله متوجه شدم با توجه به اینکه سرعت عمل بالایی در تصمیم گیری ندارم واسترسی میشم و خیلی هم فرصت پای چارت نشستن ندارم اسکالپ مناسب من حداقل در ابتدای کار نیست ولی اگر اسکالپر بشم حتما سعی میکنم اسکالپر سیستماتیک باشم چون متوجه شدم افراد منظم و متعهد موفق ترند در اسکالپ

  2. سلام ..روز بخیر ..من فکر نمیکنم اسکالپ گزینه ی مناسبی برای من باشه حداقل تا وقتی که مهارت کافی پیدا نکنم چون نمی تونم سریع تصمیم بگیرم استرسی و هیجانی میشم ونمی تونم تایم زیادی پای چارت باشم ولی زمانی هم که اسکالپ رو انتخاب کنم قطعا سعی میکنم اسکالپر سیستماتیک باشم و به استراتزی خودم پایبند باشم

  3. در این مقاله با یکی از استرتژی های تریدینگ اشنا شدم که با هنگام تغییرات کوچک قیمت یک ارز و یا جفت در بازار سود ببرم

  4. مقاله جامع و کاملی بود در مورد اسکالپ. اینکه چکار کنیم که یک اسکالپر موفق بشیم و بتونیم با این روش به سود برسیم رو کامل توضیح داده بودید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا