💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش فارکسدانش نامه و اصطلاحات

آموزش اندیکاتور MACD

آموزش صرافی بینگ ایکس

آموزش اندیکاتور MACD + فوت کوزه گری

اندیکاتور MACD یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورهای تکنیکال در میان معامله‌گران فارکس و ارز دیجیتال است. این اندیکاتور بر اساس میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) قیمت تشکیل می‌شود و دارای سه خط اصلی است. از اندیکاتور مکدی می‌توان برای شناسایی روندهای قیمت، نقاط ورود و خروج و همچنین واگرایی‌ها استفاده شود.

در این محتوا از تیم همیار کریپتو آموزش اندیکاتور MACD به زبان ساده و تصویری جز به جز این اندیکاتور را توضیح داده و نحوه کار با اندیکاتور مکدی در متاتریدر و تریدینگ ویو را آموزش خواهیم داد.

میتوانید آموزش تریدینگ ویو برای آشنایی بیشتر ببینید.

اندیکاتور macd چیست؟

اندیکاتور MACD مخفف عبارت Moving Average Convergence Divergence است که به معنی همگرایی و واگرایی میانگین متحرک است. اندیکاتور مکدی از سه خط تشکیل شده است:

خط MACD: این خط (MACD Line)، اختلاف بین دو میانگین متحرک نمایی 12 کندل و 26 کندل گذشته است. اصولاً خط مکدی به رنگ آبی به طور پیش فرض نمایش داده می‌شود.

خط سیگنال: این خط (Signal Line) در اندیکاتور مکدی نشانگر، یک میانگین متحرک نمایی 9 کندل از خط MACD است. خط سیگنال به طور پیش فرض اکثراً به رنگ قرمز دیده می‌شود.

هیستوگرام MACD: این خط، اختلاف بین خط MACD و خط سیگنال است. میله‌های ستونی که به سمت پایین یا بالا در وسط اندیکاتور مکدی قرار دارد، همان هیستوگرام است.

آموزش خصوصی فارکس

آموزش اندیکاتور MACD

آموزش اندیکاتور MACD + کاربرد اندیکاتور مکدی برای شناسایی روند

یکی از کاربردهای اندیکاتور مکدی و دلیل آموزش اندیکاتور MACD شناسایی روند قیمتی است. برای شناسایی روند صعودی، نزولی یا خنثی استفاده شود.

در یک روند صعودی، خط MACD باید بالاتر از خط سیگنال قرار داشته باشد و هیستوگرام MACD باید مثبت باشد.

در یک روند نزولی، خط MACD باید پایین‌تر از خط سیگنال قرار داشته باشد و هیستوگرام MACD باید منفی باشد.

در یک روند خنثی، خط MACD باید در بالای خط سیگنال یا پایین آن قرار داشته باشد و هیستوگرام MACD باید نزدیک به صفر باشد.

آموزش اندیکاتور MACD +استفاده از اندیکاتور MACD برای شناسایی سیگنال‌ خرید و فروش

دلیل دیگر استفاده از اسیلاتور مکدی و آموزش اندیکاتور MACD شناسایی سیگنال برای معامله خرید و معامله فروش است. برخی از سیگنال‌های خرید و سیگنال‌های فروش اندیکاتور MACD عبارت‌اند از:

سیگنال خرید با استفاده از اندیکاتور MACD

عبور خط MACD از خط سیگنال به سمت بالا: این سیگنال نشان می‌دهد که روند صعودی در حال شکل‌گیری است.

عبور هیستوگرام MACD از خط صفر به سمت بالا: این سیگنال نیز نشان می‌دهد که روند صعودی در حال شکل‌گیری است.

تقاطع خط MACD از خط صفر به سمت بالا: این سیگنال نشان می‌دهد که روند نزولی به پایان رسیده است.

سیگنال فروش با استفاده از اندیکاتور MACD

عبور خط MACD از خط سیگنال به سمت پایین: این سیگنال نشان می‌دهد که روند نزولی در حال شکل‌گیری است.

عبور هیستوگرام MACD از خط صفر به سمت پایین: این سیگنال نیز نشان می‌دهد که روند نزولی در حال شکل‌گیری است.

تقاطع خط MACD از خط صفر به سمت پایین: این سیگنال نشان می‌دهد که روند صعودی به پایان رسیده است.

اندیکاتور macd در متاتریدر 4

در ادامه مقاله آموزش اندیکاتور macd، برای نصب و کار بار اندیکاتور مکدی در متاتریدر 4 – MT4 کافی است:

1- از بخشnavigator وارد پوشه اندیکاتور مکدی شده،

2- دو بار روی اندیکاتور MACD آن کلیک کنید.

اندیکاتور macd در متاتریدر 4

3- در پنجره جدید نمایش داده شده روی ok کلیک تا زیر چارت شما اندیکاتور مکدی نمایش داده شود.

آموزش اندیکاتور MACD

تنظیمات مکدی در متاتریدر

در این پاراگراف می‌خواهیم یک نکته مهم یا همان فوت کوزه‌گری که از چشم دیگران مخفی مانده است را برای استفاده از اندیکاتور مکدی در متاتریدر به شما آموزش دهیم. در تیتر قبلی آموزش اندیکاتور macd نحوه اضافه کردن این اندیکاتور به متاتریدر را یاد گرفتیم؛ اما باید بدانید که اندیکاتور مکدی پیش فرض در متاتریدر با اندیکاتور مکدی کلاسیک متفاوت است بنابراین سیگنال‌های متفاوتی را برای ترید می‌دهند.

برای کار با اندیکاتور مکدی کلاسیک در فارکس باید ابتدا فایل آن را دانلود و نصب کنید. برای آموزش نصب اندیکاتور در متاتریدر ۴ کلیک کنید ….

سپس مطابق با آموزش‌های فوق اندیکاتور مکدی کلاسیک را به چارت متاتریدر فارکس اضافه کنید.

اندیکاتور macd در تریدینگ ویو

برای استفاده از اندیکاتور MACD در تریدینگ ویو، ابتدا باید آن را به نمودار اضافه کنید. برای اینکار، مراحل آموزش اندیکاتور MACD زیر را دنبال کنید:

  1. از منوی بالا وسط صفحه، گزینه “Indicators” را انتخاب کنید.
  2. در قسمت سرچ عبارت MACD را سرچ کنید.
  3. از لیست اندیکاتورها، “Moving Average Convergence/Divergence” را انتخاب کنید. کافی است یک‌بار روی آن کلیک کنید تا به چارت قیمتی شما اضافه شود.

مطابق با تصویر زیر اولین گزینه را انتخاب کنید.

 

اندیکاتور macd در تریدینگ ویو

نکته: برای سهولت کار می‌توانید روی علامت ستاره کنار نام اندیکاتور مکدی کلیک کنید تا به بخش اندیکاتورهای مورد علاقه (Favorite) اضافه شود تا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

اندیکاتور مکدی

تنظیمات اندیکاتور macd در تریدینگ ویو

در ادامه آموزش اندیکاتور macd، میخواهیم به بررسی تنظیمات این اندیکاتور در تریدینگ ویو بپردازیم. همان‌طور که بیان شد معمولاً مقادیر پیش فرض اندیکاتور MACD به ترتیب 12 و 26 و 9 است. با این حال، می‌توانید این مقادیر را با توجه به شرایط بازار و استراتژی معاملاتی خود در تریدینگ ویو تغییر دهید.

برای تغییر تنظیمات اندیکاتور مکدی MACD در تریدینگ ویو کافی است از گوشه سمت چپ اندیکاتور، روی علامت چرخ دنده یا همان Setting کلیک کرده تا صفحه زیر برایتان باز شود.

از بخش Inputs می‌توانید مقادیر عددی را تغییر دهید. هر چه اعداد کمتری انتخاب کنید، اندیکاتور مکدی سیگنال سریع‌تری می‌دهد با این حال تعداد سیگنال‌های اشتباه آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل طبق تجربه میگوییم که بهتر است اعداد را خیلی کاهش ندهید.

در ادامه آموزش اندیکاتور macd در تریدینگ ویو به بخش دوم یعنی Style میرسیم. می‌توانید رنگ و ضخامت خطوط در اندیکاتور مکدی را تغییر دهید.

نهایتاً سومین بخش یعنی Visibility مربوط به آن است که این اندیکاتور در چه تایم فریم‌هایی نمایش داده شود، برای مثال ممکن است شما تنها بخواهید از اندیکاتور مکدی در تایم فریم یک ساعته استفاده کنید. برای اینکار کافی است تیک آبی رنگ کنار Hour را زده و عدد نمودار را روی 1 تنظیم کنید.

 

تنظیمات اندیکاتور macd در تریدینگ ویو

فوت و فن های مهم استفاده از اندیکاتور MACD

اندیکاتور MACD یک ابزار قدرتمند است، اما مانند هر ابزار دیگری، باید با دقت و احتیاط استفاده شود. در ادامه آموزش اندیکاتور MACD چند فن مهم در استفاده از اندیکاتور MACD آورده شده است:

  1. از اندیکاتور MACD به تنهایی استفاده نکنید. همیشه از سایر اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز استفاده کنید تا سیگنال‌های مطمئن‌تری دریافت کنید.
  2. می‌توانید تنظیمات اندیکاتور MACD را با توجه به شرایط بازار و استراتژی معاملاتی خود تغییر داده و آن را بهینه کنید.
  3. سیگنال‌های اندیکاتور MACD را تأیید کنید. قبل از ورود به یک معامله، همیشه از سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز استفاده کنید تا از صحت سیگنال اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

اندیکاتور MACD یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا جهت، قدرت و شتاب روند را شناسایی کنند. این اندیکاتور از ترکیب دو میانگین متحرک نمایی (EMA) تشکیل شده است که با اندازه‌گیری اختلاف بین این دو میانگین متحرک، خط مکدی (MACD Line) و خط سیگنال (Signal Line) به وجود می‌آیند.

در هنگام آموزش اندیکاتور MACD با سه استراتژی‌ معاملاتی مختلف آشنا شدیم. یکی از ساده‌ترین استراتژی‌ها، استفاده از تقاطع خطوط مکدی و سیگنال است.

هنگامی که خط مکدی از خط سیگنال عبور کند، سیگنال خرید یا فروش صادر می‌شود. استراتژی دیگری که می‌توان از آن استفاده کرد، استفاده از تقاطع خط مکدی با خط صفر است. هنگامی که خط مکدی از خط صفر عبور کند، سیگنال خرید یا فروش صادر می‌شود.

و در نهایت استراتژی سوم؛ استفاده از واگرایی‌های MACD است. هنگامی که خط مکدی و قیمت از یکدیگر منحرف شوند، واگرایی رخ داده است. واگرایی‌ها می‌توانند سیگنال‌های خرید یا فروش قدرتمندی باشند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    مقاله خوبی بود .باید قبل از کار کردن با اندیکاتور برای آگاهی بیشتر و عملکرد بهتر این مقاله را مطالعه کرد .من متوجه مطلب مهمی شدم که هنگام که خط مکدی از سیگنال عبور کند سیگنال خرید و فروش صادر میشود .
    با تشکر از همیار کریپتو بابت تمام مقاله های خوبشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا