💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بلاک چین

در هاوینگ بیت کوین چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

یکی از بازارهای پرنوسان، بازار کریپتو است که این بازار با سود و ضررهای زیادی همراه است. یکی از مفاهیمی که در سود و زیان و نوسان بازار تاثیر دارد هاوینگ است که هر چهارسال یکبار اتفاق می‌افتد. هاوینگ (Halving) به معنای نصف شدن است و بلاکچین های مختلف برای کنترل عرضه توکن هایشان از آن استفاده می‌کنند، هاوینگ بیت کوین مهم ترین رویدادی است که رخ می دهد و در نوسان بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بسزایی دارد. اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید بهتر است با اطلاح هاوینگ آشنا شوید تا در نوسانات بازار بتوانید به موقع اقدام کنید.

بیت کوین چگونه به وجود می آید؟

بیت کوین بر روی شبکه ای از کامپیوتر که به آنها نود می‌گویند تشکیل شده است. نودها کدها را اجرا می کنند و آنها را روی بلاکچین ذخیره می کنند. نودها برای شبکه مهم هستند و هر شبکه ای که نود بیشتری داشته باشد،شبکه با ثبات تر است. بیش از 10,000 ماینر در حال اجرای کدهای بیت کوین هستند.

افرادی که با تجهیزات کامپیوتری سعی میکنند این کدها را حل کنند و پاداش دریافت کنند را ماینر میگویند و عملیاتی که توسط ماینر انجام می شود را اسخراج یا ماینینگ می گویند.

ماینر برای استخراج بیت کوین باید دو شرط را عملی کند: اول باید هش یک بلاک حاوی تراکنش‌ها را پیدا کند و دوم باید اولین ماینری باشد که به این هش می‌رسد. وقتی هر دو شرط اجرا شدند، رمز ارزهای BTC جدیدی تولید شده و به عنوان پاداش بلاک (Block Reward) به ماینر داده می‌شوند.

سقف عرضه مشخصی برای برخی از ارزهای دیجیتال وجود دارد تا عرضه مدیریت شود. بنابراین عرضه هیچگاه از تقاضا پیشی نمی‌گیرد و ارزش رمز ارز حفظ می‌شود. برای کنترل عرضه رمز ارزها روش‌هایی مانند هاوینگ و توکن سوزی به کار می‌رود.

 

بیت کوین چگونه به وجود می آید؟

آموزش خصوصی فارکس

تاریخچه هاوینگ

اوایل در ازای ایجاد هر بلوک در شبکه 50 بیت کوین به عنوان پاداش به ماینر داده می شود. اولین هاوینگ بیت کوین در نوامبر 2012 در بلوک 210,000 رخ داد و در این رویداد پاداش ماینرها از 50 به 25 کاهش یافت.

هاوینگ بعدی در جولای 2016 در بلوک 420,000 رخ داد و پاداش از 25 به 12/5 کاهش یافت.

آخرین هاوینگ در می 2020 در بلوک 630,000 رخ داد که پاداش از 12/5 به 6/25 کاهش داده شد.

میتوانید برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات ارزدیجیتال مقالات همیارکریپتو را بخوانید.

هاوینگ چیست و چه زمانی اتفاق میافتد؟

هاوینگ از کلمه Half در زبان انگلیسی گرفته شده وبه معنی نصف شدن است. هاوینگ فرایند نصف شدن پاداش استخراج هر بلوک را می‌گویند. هاوینگ معمولا هرچهارسال یک بار رخ می‌دهد.

هاوینگ چیست و چه زمانی اتفاق میافتد؟

چرا هاوینگ اتفاق می افتد؟

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا پاداش استخراج در طول سالیان یکسان نمی‌ماند؟ پاسخ در قانون عرضه و تقاضا است.

اگر کوین‌ها سریع ماین شوند و محدودیتی برای تعداد آنها وجود نداشته باشد، ما تعداد بیشماری بیت‌کوین در گردش خواهیم داشت که عملا قیمت بسیار پایینی دارند.

ویتالیک بوترین، خالق و توسعه دهنده ارشد اتریوم، در مجله بیت کوین نوشته :

علت اصلی هاوینگ، کنترل تورم است.

یکی از اشتباهات اساسی در ارزهای فیات این است که آنها توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند. این بانک‌ها مجازند که هر تعداد ارز و اسکناسی که صلاح می‌بینند را چاپ کنند. مشکل در اینجاست که اگر ارز بیش از حد چاپ شود، بر اساس قانون عرضه و تقاضا، ارزش آن به سرعت کم می‌شود.

بیت کوین از طرف دیگر، مانند طلا است. از این نگاه که فقط مقدار محدودی طلا در دنیا وجود دارد و با هر گرم طلایی که استخراج می‌شود، استخراج این کالا سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

همین محدود بودن، به ما ارزش طلا را نشان می‌دهد. طلا توانسته خودش را به عنوان یک وسیله مبادلات بین‌المللی ثابت کند و ارزش خود را به مدت ۶۰۰۰ سال حفظ کند.

هدف هاوینگ

هاوینگ یکی از مفاهیم مهم در حوزه ارزهای دیجیتال است که به تقسیم نصف کردن پاداش بلاک‌های جدید در شبکه بلاکچین اشاره دارد. این فرایند به صورت خودکار در برخی ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین، لایتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

هدف اصلی هاوینگ، کاهش سرعت تولید ارزهای دیجیتالی و افزایش ارزش آن‌ها است. یکی از اهداف اصلی هاوینگ، کنترل تورم در بازار ارزهای دیجیتال است. با تقسیم نصف کردن پاداش بلاک‌های جدید، سرعت تولید ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد و بنابراین تورم در بازار کاهش می‌یابد. این موضوع باعث افزایش ارزش ارزهای دیجیتال می‌شود که به نوبه خود تاثیر مستقیم در رشد و توسعه این بازار دارد.

همچنین، هاوینگ به عنوان یکی از رویدادهای مهم در شبکه بلاک‌چین برای جذب سرمایه‌گذاران جدید استفاده می‌شود. با توجه به اینکه هاوینگ باعث کاهش پاداش برای استخراج بلاک‌های جدید می‌شود، سرمایه‌گذاران جدید برای کسب سود بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال، به دنبال خرید ارزهای دیجیتالی هستند. در نهایت، هدف اصلی هاوینگ، ایجاد یک بازار پایدار و قابل اعتماد برای ارزهای دیجیتال است. با تقسیم نصف کردن پاداش برای استخراج بلاک‌های جدید، سرعت تولید ارزهای دیجیتال کنترل می‌شود و به این ترتیب ارزهای دیجیتال به صورت پایدار تر در بازار عرضه می‌شوند.

 

هدف هاوینگ

نگاهی به هاوینگ در چندسال اخیر:

تاکنون سه رویداد هاوینگ اجرا شده و رویداد چهارم احتمالا در ماه می سال 2024 (اردیبهشت 1403) انجام خواهد شد. وقتی جنسیس بلاک بیت کوین (اولین بلاک ثبت شده در بلاک چین) در سال 2009 استخراج شد، پاداش یافتن و افزودن بلاک‌های جدید 50 واحد ارز دیجیتال BTC بود. آن روزها بیت کوین ناشناخته بود و یک واحد BTC ارزش بسیار کمی داشت.

ماینینگ هم رقابتی نبود و مثل امروز به سخت‌افزارهای مخصوص استخراج نیاز نداشت. در واقع افراد می‌توانستند فقط با یک رایانه شخصی، بیت کوین استخراج کنند. اما به تدریج ماینینگ سرعت گرفت و تا به امروز سه رویداد هاوینگ برای کنترل موجودی در گردش رمز ارز BTC اجرا شده است.

اولین رویداد هاوینگ در تاریخ 11/28/2012 (8 آذر 1391)، میزان پاداش بلاک را به 25 واحد BTC کاهش داد.

با دومین رویداد هاوینگ در تاریخ 07/09/2016 (19 تیر 1395)، پاداش بلاک باز هم نصف شد و به 12.5 ارز BTC رسید.

در نهایت سومین رویداد در تاریخ 05/11/2020 (22 اردیبهشت 1399) پاداش بلاک برای ماینرها را به 6.25 بیت کوین رساند.

هاوینگ ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۲ با به وقوع پیوستن اولین رویداد هاوینگ بیت کوین، در ابتدا قیمت بیت کوین برای مدت ۶ هفته نزولی بود، اما پس از گذشت مدتی قیمت بیت کوین تا ۲۳۰ دلار افزایش یافت در حالی که در زمان هاوینگ قیمت بیت کوین ۱۳ دلار و ۴۲ سنت بود.
ناگفته نماند که عده‌ای این افزایش قیمت را ناشی از فضای سیاسی حاکم در آن دوره می‌دانند.

هاوینگ ۲۰۱۶

در دومین هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ نیز پس از این رویداد قیمت بیت کوین رشد چندانی نداشت اما در طی یک سال، قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید و بیت کوین توانست رشد ۳۱ درصدی را برای خود ثبت کند. (قیمت بیت کوین در زمان رخ دادن دومین هاوینگ ۶۵۰ دلار بود)

هاوینگ ۲۰۲۰

سومین و آخرین هاوینگ بیت کوین تا به امروز در تاریخ ۱۱ می سال ۲۰۲۰ رخ داد. در این هاوینگ بیت کوین دیگر یک رمزارز ناشناس نبود و عده‌ بسیاری این رمزارز را می‌شناختند، همه‌گیری ویروس کرونا در آستانه‌ هاوینگ بیت کوین باعث شد بسیاری از افراد، با توجه به ماهیت بیت کوین، و ویژگی کاهشی تورم آن به این رمزارز روی بیاورند، به این صورت آنها می‌توانستند علاوه بر حفظ ارزش دارایی خود سود زیادی نیز تجربه کنند. در نتیجه فارغ از نوسانات کوتاه در چند روز، قیمت بیت کوین رشد چشمگیری را تجربه کرد.

تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024

هاوینگ بعدی بیت کوین در تاریخ 26 آوریل 2024 در ساعت جهانی  16:55:29 UTC  رخ می دهد.

به تاریخ شمسی مصادف با جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۵ به وقت تهران رخ می دهد.

برای مشاهده شمارش‌گر معکوس هاوینگ بیت کوین می‌توانید به سایت bitcoinblockhalf مراجعه کنید.

حقیقت این است که زمان بلاک‌های بیت کوین دقیقاً ۱۰ دقیقه نیست و به طور میانگین به ده دقیقه می‌رسد. از زمان خلق بیت کوین تاکنون میانگین زمان موردنیاز برای خلق یک بلاک ۹ دقیقه و ۲۰ ثانیه بوده است و نه ۱۰ دقیقه کامل که حدود ۷ درصد سریع‌تر از زمان تخمینی ما است.

هاوینگ بعدی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ میلادی اتفاق خواهد افتاد. توجه به وقایع گذشته، هر چه بیت کوین به سوی حالت پایداری نزدیک‌تر شود، فاصله زمانی بین دو هاوینگ کوتاه‌تر خواهد شد. در واقع، بلاک های جدید بیت کوین هر 10 دقیقه یک بار ایجاد می‌شوند و هر 210,000 بلاک یک هاوینگ رخ می‌دهد که در آن پاداشی که برای استخراج هر بلاک به ماینرها پرداخت می‌شود، به نصف کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، پاداشی که در حال حاضر به ماینرها در هر بلاک با پیدا کردن راه حل مناسب داده می‌شود 6.25 بیت کوین است و در هاوینگ بعدی به 3.125 بیت کوین کاهش خواهد یافت.

 

سرنوشت ماینرهای ارز دیجیتال چه می‌شود؟

با بررسی داده های Google Trends به این مشخص شد که کاربران در آستانه‌ هاوینگ بیت کوین، علاوه بر عبارت “هاوینگ بیت کوین”، “خرید بیت کوین” و “بیت کوین” را نیز در روزهای اخیر بسیار جست و جو کرده اند.

این موضوع نشان از انتظار صعود برای بیت کوین توسط معامله گران را بالا می‌برد. این نتایج را می‌توان مهر تاییدی بر پذیرش بیت کوین از طرف درصد بیشتری از مردم به حساب آورد.

سرنوشت ماینرهای ارز دیجیتال

البته هیچ دلیل قطعی برای صعود قیمت بیت کوین بلافاصله پس از هاوینگ وجود ندارد.

در مصاحبه ای که Joseph Young خبرنگار با Mao Shixing از بنیان گذاران استخر ماینینگ F2POOL داشت ، او گفت علی رغم کم بودن قیمت فعلی بیت کوین نسبت به بیشترین قیمت این رمز ارز (قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید) باید به این نکته نیز توجه کرد که پس از اجرای هاوینگ بیت کوین با نصف شدن پاداش ماینرها، شاید آنها به این فکر بیفتند که کاهش پاداش، سرنوشت نامطلوبی را برای آنها رقم خواهد زد.

علاوه بر آن ماینرها همزمان با کاهش پاداش، هزینه برق بیشتری را باید بپردازند، که رسیدن به این تعادل زمان بر است.
همچنین هاوینگ، ماینرهای کوچک را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد.

این ماینرها معمولا برای به روز رسانی تجهیزات خود و یا خروج از بازار، ممکن است بیت کوین های خود را یکباره به فروش برسانند.

به طور کلی ماینینگ فرآیند تأیید تراکنش‌های رمزارزها و ثبت آن‌ها در دفتر کل توزیع استخراج است. این فرآیند به غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند و در نهایت رمزارز جدید ایجاد می‌کند. به شکل کاملاً ساده تراکنش‌ های تأیید شده در بلوک‌ها جمع می‌شوند و برای اضافه شدن این بلوک‌های تازه به زنجیره بلوک‌های موجود، یک پازل کدگذاری وجود دارد که از پیچیدگی‌های بالایی برخوردار است و باید حل شود. هر سیستمی که این پازل را حل کند پاداش می‌گیرد.

تاثیر هاوینگ برقیمت بیت کوین

کاهش پاداش بلاک روی قیمت بیت کوین تأثیر بلندمدت دارد. بعد از رویداد هاوینگ، به خاطر کاهش بیت کوین های عرضه شده در هر روز یک شوک عرضه رخ می‌دهد؛ اما این ضامن رشد انفجاری قیمت ارز BTC نیست. تجربه هاوینگ های قبلی نشان داده افزایش قیمت بسته به عرضه و تقاضای بیت کوین های در چرخش، تدریجی خواهد بود.

رویدادهای هاوینگ معمولاً از چند ماه قبل به تیتر اخبار تبدیل می‌شوند. به همین خاطر افراد با فرض رشد قیمت در ماه‌های آتی، شروع به خرید بیت کوین می‌کنند. این رفتار تریدرها که در بازارهای سنتی “پیش‌خور شدن” نام دارد، یکی از دلایل رشد انفجاری قیمت بعد از رویدادهایی مثل هاوینگ است. بعد از این رشد قیمت امکان دارد بازار بدون روند یا حتی نزولی شود چون افراد شروع به فروش دارایی‌هایشان خواهند کرد.

تاثیر هاوینگ برقیمت بیت کوین

تاثیر روی تورم بیت کوین

در حال حاضر روزانه ۹۰۰ بیت کوین جدید استخراج می‌شود و تورم سالانه BTC را به 1.77 درصد است. انتظار می‌رود تورم بیت کوین بعد از هربار هاوینگ کاهش یابد، چون تعداد رمز ارزهای استخراج شده کاهش خواهند یافت. بسیاری از ماینرها، BTCهای استخراج شده را بلافاصله می‌فروشند تا هزینه‌هایشان را به صورت روزانه جبران کنند. بنابراین وقتی بیت کوین های کمتری ماین شود، فشار فروش از سوی ماینرها هم به نصف می‌رسد. البته نرخ تورم ارز دیجیتال BTC همین حالا هم از بسیاری از ارزهای فیات کمتر است.

تاثیر هاوینگ بیت کوین بر روی بازار کریپتوکارنسی

بیت کوین قصد دارد تا در سال ۲۰۲۴ تعداد بلاک‌های تولید شده در زنجیره بلوک‌های بیت کوین را به نصف کاهش دهد. تأثیر هاوینگ بر روی بازار کریپتوکارنسی و به خصوص بیت کوین، با توجه به تحلیل‌های انجام شده در دوره‌های قبلی، بسیار قابل توجه است. بر اساس آمارهای گذشته، هر بار که هاوینگ رخ داده است، بازار بیت کوین و کریپتوکارنسی به صورت چشمگیری تحت تأثیر قرار گرفته است. در واقع، قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ افزایش یافته است.

با این حال، نباید فراموش کرد که دلایل متعددی برای افزایش قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش تورم، مصرف انرژی کمتر توسط شبکه بیت کوین و همچنین افزایش رویدادهای بحرانی در جهان اشاره کرد. بنابراین، تأثیر هاوینگ در بازار کریپتوکارنسی ممکن است به دلیل عوامل دیگری نیز باشد. در کل هاوینگ می‌تواند تأثیر زیادی بر روی بازار کریپتوکارنسی و بیت کوین داشته باشد، اما نمی‌توان از آن به عنوان تضمینی برای افزایش قیمت استفاده کرد.

سرمایه گذاری بر اساس هاوینگ بیت کوین

شما می‌توانید سرمایه گذاری خود را بر اساس هاوینگ بیت کوین انجام دهید، اما باید توجه داشت که این رویداد فقط یکی از عواملی است که می‌تواند تأثیری بر قیمت بیت کوین داشته باشد و به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده سودآوری باشد. به طور کلی، برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده، باید با ریسک‌های مربوط به این بازار آشنا شد و تحلیل دقیقی از بازار انجام داد.

همچنین باید توجه داشت که بازار بیت کوین بسیار پویاست و تحولاتی همچون حوادث جهانی و تغییرات قوانین و مقررات می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. بنابراین برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین، بهتر است از روش‌های تحلیلی مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی استفاده کنید و برای کاهش ریسک، سرمایه خود را در چندین دارایی رمزنگاری شده تنوع بخشید به جای اینکه سرمایه‌گذاری خود را تنها در یک دارایی انجام دهید.

 

جمع‌بندی

یکی از قوانین وضع شده برای بیت کوین نصف شدن پاداش ماینرها است، تقریبا هر چهار سال یک بار این رویداد رخ می‌دهد.

با رخ دادن این رویداد که هاوینگ نامیده می‌شود، شبکه از تورم بیت کوین جلوگیری می‌کند و به عبارتی با کم شدن عرضه و افزایش تقاضا به دلیل شناختن این رمزارز و ارزش واقعی آن، فارغ از نوسانات قیمتی که در بازارهای مالی بسیار طبیعی هستند، شاهد افزایش قیمت این رمزارز در بلند مدت هستیم.

بیت کوین با این هدف ساخته شده که بتواند ارزشمند باقی بماند و هاوینگ درست به همین دلیل در آن تعبیه‌ شده است. تنها تعداد مشخصی بیت کوین (۲۱ میلیون) وجود خواهد داشت و با هاوینگ، تورم حاصل از عرضه بیت کوین ها با کند کردن نرخ توزیع کنترل می‌شود.

بیت کوین با ویژگی‌های منحصر به فردی طراحی شده که همگی به حفظ ارزش و کمیابی آن کمک می‌کنند. هاوینگ هم برای این طراحی شد که با افزایش تقاضا و اقبال عمومی به این رمز ارز، نرخ تورم بیت کوین متناسب با قیمت آن کنترل شود. سیستم‌های خودگردان بیت کوین که هاوینگ یکی از آنهاست، ماینرها را تشویق می‌کنند صرف نظر از قیمت BTC و سایر عوامل همچنان از این شبکه حمایت کنند. دلایل زیادی برای قرار گرفتن بیت کوین در جایگاه اول ارزهای دیجیتال وجود دارد که قطعاً هاوینگ یکی از آنهاست.

سوالات متداول

هاوینگ چیست و چه زمانی رخ می دهد؟

هاوینگ فرایند نصف شدن پاداش استخراج هر بلوک را می‌گویند. هاوینگ معمولا هرچهارسال یک بار رخ می‌دهد.

تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024؟

هاوینگ بعدی بیت کوین در تاریخ 26 آوریل 2024 در ساعت جهانی  16:55:29 UTC  رخ می دهد.

به تاریخ شمسی مصادف با جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۵ به وقت تهران رخ می دهد.

چند روز تا هاوینگ بیت کوین مانده است؟

با توجه به اینکه هاوینگ بیت کوین بعدی در 7 اردیبهشت 1403 اتفاق می افتد. می توانید تعداد روز باقیمانده تا آن را محاسبه کنید.

آخرین بیت کوین در چه سالی استخراج می‌شود؟

طبق برآوردهای مربوط به رویداد هاوینگ، تعداد نهایی بیت کوین‌ها در سال ۲۱۴۰ به حدود ۲۱ میلیون (۲۰۹۹۹۹۹۹٫۹۷۶۹) واحد خواهد رسید.

آیا استخراج بیت کوین پایانی خواهد داشت؟

خیر، تا وقتی که بیت کوین وجود داشته باشد، استخراج آن‌ هم لزوماً ادامه خواهد داشت. هنگامی‌ که پاداش بلاک به قدری کاهش یابد که کفاف هزینه‌های استخراج‌ را ندهد، پاداش ماینرها از طریق کارمزد تراکنش‌ها تأمین خواهد شد.

در هرروز چه تعداد بیت کوین استخراج می‌شود؟

در هرروز به‌طور میانگین ۱۴۴ بلاک استخراج می‌شود که با این حساب (۲۴ ساعت شبانه‌روز * ۶۰ دقیقه در هر ساعت / ۱۰ دقیقه برای هر بلاک) میانگین تعداد بیت کوین‌های استخراج‌شده تا قبل از می ۲۰۲۰ (هاوینگ)، هر روز ۱۸۰۰ واحد است.

به چه دلیل هاوینگ بیت کوین رخ می دهد؟

هاوینگ بیت کوین یک روش برای کاهش تدریجی پاداش استخراج بلاک های جدید است. این کاهش در اثر طراحی خود بیت کوین به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد تامین موجودی بیت کوین است.

هاوینگ چه تأثیری بر روی قیمت بیت کوین دارد؟

هاوینگ بیت کوین ممکن است تأثیرات زیادی بر روی قیمت بیت کوین داشته باشد. به عنوان مثال، حذف نصف پاداش استخراج بلاک های جدید موجب کاهش درآمدهای استخراجی برای ماینرها می شود که احتمالاً باعث کاهش فروش بیت کوین در بازار خواهد شد. این چرخه به مرور زمان می تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین شود.

هاوینگ چه تأثیری بر روی تغییرات سرعت استخراج بیت کوین دارد؟

هاوینگ بیت کوین ممکن است تأثیراتی بر روی سرعت استخراج بیت کوین داشته باشد. با کاهش پاداش استخراج بلاک های جدید، ماینرها ممکن است کمتر به دنبال استخراج بیت کوین باشند و این باعث افزایش زمان لازم برای استخراج بلاک ها می شود.

آیا هاوینگ بر روی امنیت شبکه بیت کوین تاثیر دارد؟

هاوینگ بیت کوین ممکن است تأثیراتی بر روی امنیت شبکه بیت کوین داشته باشد. با کاهش پاداش استخراج بلاک های جدید، احتمالاً کمترین تحریک برای ماینرها به منظور حفاظت از شبکه و تأیید تراکنش های جدید ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا