💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش متاورس

پروژه متاورسی شیبا چالشی جدید

آموزش صرافی بینگ ایکس

در این مقاله به معرفی جامع و کامل تمامی بخش‌ها و معاملات پروژه متاورسی شیبا پرداخته‌ایم اما مهم‌ترین نکته این است با نبوغ بکار برده شده در این پروژه نه‌تنها ارزش شیبا مثل بقیه توکن های گیم و متاورس کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش چشمگیری خواهد داشت قطعاً که علت آن به‌طور کامل در این مقاله بررسی گشته است.

شما باید با انواع بازار های مالی برای ترید آشنا شوید چرا که باعث میشود شما در دراز مدت بهترین نتیجه را بگیرید و بهترین مسیر را برای خودتان انتخاب کنید.

پیش درآمدی بر پروژه متاورسی شیبا 

پس از عملی شدن پروژه متاورسی شیبا، حال زمان استارت پیش‌فروش لند های این اکوسیستم شیبا فرارسیده.

شیبا از اکوسیستم ای برای شوخی و فان و سپس تبدیل‌شدن به یک میم کوین در حال ساخت دنیای خود و یک اکوسیستم متاورسی بسیار خاص است. اگر که متاورس شیبا از حرف‌وحدیث تبدیل به واقعیت محض شود همان‌طور که الآن دارد اتفاق می‌افتد، شیبا خودش را به‌طور کامل از دوج کوین یک سرو گردن بالاتر خواهد رساند.

باوجوداین انبوه خریداران، معامله گران و فن‌های دو آتیشه این ارز، ارزش شیبا با استارت اکوسیستم متاورسی و همچنین سریع‌تر شدن سیستم خودسوزی آن رشد شدیدی خواهد کرد. این زنجیره در انتها باعث رشد سنگین ارزش شیبا و حجم معاملات آن می‌شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده یکی از فاندر ها و اعضا گروه اصلی شیبا به نام کوساما همان‌طور که بیان کردیم گروه شیبا در حال گسترش اکوسیستم متاورسی شیبا هستند که با توجه به همین اخبار آینده دنیای گیم خواهد بود.

این فاندر و عضو اصلی گروه که بیان کردیم در اکانت اجتماعی خود در مقابل به‌کل فالور های خود بیان کرد اکوسیستم متاورسی شیبا در صنعت گیم‌های 3D مبتنی بر کریپتو یک انقلاب بزرگ درست خواهد کرد.

آموزش خصوصی فارکس

شخص کوساما بیان داشته است تفکر گسترش یک گیم واقعیت مجازی در دل اکوسیستم شیبا چیز جدیدی نیست و فاندر ها بسیار پیش‌ازاین‌ها برای این موضوع (از زمان تغییر نام کمپانی مارک زاکبرگ به متا) پلن و نقشه‌هایی تشکیل داده بودند.

او بیان داشت فاندر اصل پروژه شیبا یعنی شخصی با اسم غیرواقعی ریوشی از اول شروع ساخت ارز شیبا چنین تفکری داشته است، هرچند در رود مپ ابتدایی شیبا هرگز چنین چیزی دیده نشده! درهرصورت، بر اساس هر نوع تفکر قدیمی یا جدید، اگر شیبا داخل دنیای متاورسی شود حتماً ارزش آن چند برابر می‌شود. همچنین مخالفان ارز شیبا که آن را تنها یک شوخی بدون کاربرد اعلام می‌کنند، دیگر حق طرح چنین صحبتی به خود نخواهند داد!

از طرفی دیگر گروه پشت گسترش شیبا اعلام کرده است برای ساخت گیم‌های بسیار بزرگ با گروه‌ها و کمپانی‌های معروف در حال کار با سازنده‌های معروف گیم و مدیر سابق بخش فنّاوری کمپانی Activision یعنی مستر دیوید ولک (William David Volk) هستند. این شخص مدتی پیش اعلام کرد:

من افتخار می‌کنم که با یک گروه فوق‌العاده برای ساخت یک گیم که تبدیل به یکی از مهم‌ترین گیم‌های تمام زمان خواهد شد، در حال کار هستم.

مستر دیوید ولک و گریوه گسترش‌دهنده شیبا چند ماه قبل یک همکاری امضا کردند و مدیر سابق بخش فنّاوری کمپانی گیم سازی Activision ملزم شد تا رازهای این گروه که افرادش بانام غیرواقعی کار می‌کنند را حفظ کند.

کوساما در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد آن‌ها به دنبال ارائه یک گیم در خورد و لایق FriendShibs هستند و می‌خواهند دنیایی کاملاً جدا از سایر گیم‌های بلاک چینی، دنیاهای متاورسی و حتی اکوسیستم‌های ساخت و معاملات توکن‌های غیر مثلی (NFT) در اختیار کاربران قرار بدهند.

در صورت ورود قدرتمند شیبا به فضای متاورس و گیم های بلاک چین، به لطف سرعت گرفتن برنامه توکن سوزی آن قیمت این توکن رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

تولید گیم های بلاک چینی و دنیاهای متاورسی برای شیبا

طبق بیانیه کوساما اولین دوره گیم Shiboshi توسط گروهی از فاندر ها و برنامه نویسان به رهبری مستر دیوید ولک ساخته می‌شود. این گیم به‌طور حتم فقط مختص گوشی‌های موبایل خواهد بود.

او همچنین بیان کرد که پس از تکمیل اکوسیستم، گیم کریپتویی اولیه به نام گروه اصلی تیم شیبا ثبت رسمی خواهد شد تا بعداً در اکوسیستم شیباریوم، یک اکوسیستم لایه دومی در حال گسترش، مورداستفاده قرار بگیرد. با این اکوسیستم شیباریوم هزینه‌های کلی ساخت، گیم‌ها یا دنیاهای متاورسی ساخته‌شده روی آن بسیار شدید کاهش پیدا می‌کنند.

اما بحث بسیار مهم دیگر بر اساس حرف‌های وی اینجاست؛ به نظر می‌رسد درامد به‌دست‌آمده از معاملات درون اپلیکشن برای خرید ارز شیبا و به‌علاوه ارز LEASH و از بین بردن حجم بیشتری از آن‌ها شود، کاری که افزایش ارزش ارز دیجیتال شیبا را در پی دارد. به‌این‌ترتیب ساخت گیم متاورس به توکن سوزی سرعت خواهد بخشید.

کوساما به خاطر بدنامی‌های مارک زاکبرگ در معامله اطلاعات کاربران و عدم احترام به حریم خصوصی آن‌ها، از حرکت بزرگ آن برای ورود به دنیای متاورس چندان خوشحال نیست. بااین‌حال تجسم یک دنیای متاورسی او را شگفت‌زده می‌کند. او در بیانیه خود در شبکه اجتماعی گفت:

من باور دارم برای این‌که یک جهان متاورس چیزی بیش از یک مکان و راهی برای فروش اطلاعات کاربران باشد، باید ارزش واقعی را برای اعضا فراهم کند. به این منظور نیازمند جهان خاصی هست غیرمتمرکز و فاقد این موارد

بازی‌ساز و فاندر معروف شیبا دارای اسم مستعار Shytoshi Kusama و از اعضای مهم گروه شیبا اعلام کرد آن‌ها در سعی برای ساخت یک متاورس دیگر در آینده‌های دور هستند به نام اوشیورس» هستند که به توکن سوزی ارز دیجیتال شیبا قدرت می‌بخشد. کوساما عضو گروه گسترش ارز دیجیتال شیبا در پارت دیگری از صحبت‌های خود گفت:

ما در حال تلاش روی جنبه‌های مختلفی از شیبا همچون شیبا ریوم (Shibarium)، شیبانت، گیم کریپتویی شیبوشی (Shiboshi Game)، اینکیوبیتور (Incubator) و چند اکوسیستم دیگر هستیم که آپدیت‌های بیشتر درباره آن‌ها تا آینده نزدیک بیان نخواهد شد.

هنگام ترکیب پروژه با اتریوم به‌عنوان مرکز (بستر) اصلی، ترکیب این بخش‌ها است که توان واقعی Shiba Universe (دنیای شیبا) را نشان می‌دهد که مطلقاً با هیچ ارزی قابل‌مقایسه نیست.

بررسی اخبار رسمی صادره در مورد متاورس شیبا

سازندگان  پروژه متاورسی شیبا مجدداً خبر از یک اکوسیستم متاورس دادند. در صفحه اصلی شیبا در توییتر به 707 هزار دنبال کننده آن اعلام شد یک اکوسیستم متاورس در اکوسیستم ارز دیجیتال شیبا در حال ساخت است. بعد از بیان این خبر، شیبا رشد مناسبی را نیز تجربه کرد.

این اکوسیستم در بخش اول بسیار عظیم است و به شکلی جالب، شیبرس (Shiberse) اسم‌گذاری شده است. منطبق با تعریف متاورسی، اکوسیستم نام‌برده یک تجربه کامل برای اعضا به وجود خواهد آورد.

به‌طورکلی درباره متاورس شیبا اخبار و حواشی معتبر زیادی در دسترس نیست و سازندگان آن به اعلام در دست‌ساخت بودن یک دنیای 3D با امکان تعامل اعضا برای طرفداران شیبا بسنده کرده‌اند. البته آن‌ها گفته‌اند در آینده نزدیک بخش‌های بیشتری درباره متاورس شیبا منتشر خواهند کرد.

یکی از سازندگان شیبا سواپ، صرافی غیرمتمرکز مخصوص ارز SHIB، با انتشار یک خبر در شبکه‌های اجتماعی گفت اکوسیستم متاورس Shiberse شیبا مکانی است که بخش‌های مختلف اکوسیستم شیبا (ارزها، مبادلات غیرمتمرکز، گیم‌ها) را پیش هم نگه می‌دارد.

البته این شخص بیان کرد نام اکوسیستم هنوز قطعی نشده است و احتمال تغییر آن قبل از عرضه دنیای نهایی شده وجود دارد، پس اعضا باید مراقب تله شیادان و… باشند.

پس‌ازاین اخبار سری جدیدی از اتفاقات رخ داد که به بررسی خواهیم پرداخت

فاندر های آلت کوین جذاب شیبا از موارد جدیدی درباره پروژه متاورسی شیبا افشاسازی کردند. بر اساس بیانیه این گروه، تعداد 100,595 لند در دنیای متاورسی شیبا وجود دارد که همچنین بخش‌هایی از آن‌ها خصوصی باقی می‌مانند.

لند های شیبا به‌صورت چندین بخش و در دورهای مختلف عرضه می‌شوند. در دور اول تعداد 36,431 لند در چهار لول ارزشی ارائه خواهند شد و ارزششان حدود 0.2 الی 1 اتریوم یعنی حدود 500 تا 4 هزار دلار حدوداً خواهد بود. به‌علاوه لند های دنیای متاورسی شیبا در چهار بخش به اسم بخش رشد، بخش دفاع، بخش فنّاوری و بخش ارزها قرار دارند.

به گفته گروه گسترش‌دهنده این دنیای متاورسی، تکه‌هایی از لندها قابل‌ترید نیستند و به‌عنوان لندهای عمومی محسوب می‌شوند. این تکه‌ها در حقیقت همان بخش‌های عمومی شهر همچون بزرگراه، جاده‌ها، بلوارها، خدمات عمومی و محل‌های این‌چنینی هستند. تنها لند‌های خصوصی قابل معامله در این متاورس هستند.

ارزش‌گذاری لند‌ها بر چه سیستمی است؟

لند‌های پروژه متاورسی شیبا بر اساس جایگاه و دسترسی‌شان به قابلیت‌های مختلف، به چهار بخش تقسیم‌شده‌اند. نام بخش‌های طبقه‌بندی لند‌ها به این صورت زیر است:

  • نقره‌ای با تعداد (Silver Fur): 17,030 تکه لند – 0.2 اتر
  • طلایی با تعداد (Gold Tail): 7,356 تکه لند – 0.3 اتر
  • پلاتینیومی با تعداد (Platinum Paw): 5,714 تکه لند – 0.5 اتر
  • الماسی با تعداد (Diamond Teeth): 2,024 تکه لند – 1 اتر

گروه گسترش‌دهنده شیبا تصمیم گرفته‌اند برای خرید لند‌های متاورس خود از ارز اتریوم استفاده کنند. علت این کار، بی‌طرف بودن ارز اتریوم نسبت به دنیای متاورس شیبا و به‌علاوه بی‌تأثیر بودن فروش آن روی قیمت SHIB است.

به‌نوعی دیگر، اگر گسترش‌دهنده لند‌های خود را درازای آلت کوین شیبا می‌فروختند، در هنگام فروش آن‌ها به‌منظور تأمین نقدینگی برای پیشبرد اکوسیستم‌های مرتبط با متاورس، رمز ارز SHIB دامپ می‌شد. این اقدام گروه گسترش‌دهنده در حقیقت برای حمایت از قیمت شیبا است.

مالکان لند‌های متاورس شیبا می‌توانند از آن‌ها درآمد منفعل داشته باشند، دارایی درون گیم را جمع‌آوری کنند و پاداش دلاری را به دست آورند که به گفته گروه گسترش‌دهنده به‌زودی معرفی خواهد شد. به‌علاوه لند ‌داران می‌توانند با سوزاندن رمز ارز شیبا، اسم لند‌های خود را عوض کنند. این اولین استفاده آلت کوین SHIB در دنیای متاورس شیبا خواهد بود.

بقیه ارزهای پروژه متاورسی شیبا همچون LEASH و BONE هم در مراحل مختلف فروش لند‌ها نقش خواهند داشت؛ به‌عنوان‌مثال، دارندگان ارز LEASH می‌توانند مقداری از رمز ارز خود را در وب‌سایت shib.io قفل کنند و در تعیین قیمت و خرید لند های متاورس شیبا دارای اولیت داشته باشند.

دوره جدید اتفاقات و اخبار شیبرس

شیبا در اکانت توییتر خود نوشته سرانجام انتظارها به سررسید و هم‌اکنون اولین رویداد فروش لند‌های متاورس شیبا آغازشده است. برای این منظور افراد برای خرید لند باید ارز لیش (LEASH) یا شیبوشی (Shiboshi) را جهت داشتن اولویت در شبکه قفل کنند.

حراج لند شیبا تا اتمام کل زمین‌های برای فروش ادامه خواهد داشت و مالکان ارز شیبوشی و لیش این فرصت رادارند تا در مناقصه قطعات لند‌های موجود در متاورس شرکت کنند. از مجموع 100,595 قطعه لند در متاورس شیبا، 36,431 لند در جشنواره اولیه امکان معامله خواهند داشت.

این قطعات لند به چهار سطح به نام‌های الماس، پلاتینی، دم طلا و نقره‌ای بخش می‌شوند. قیمت اولیه نقره‌ای 0.2 اتریوم است، همچنین پلاتینی، طلا و نقره‌ای به ترتیب 0.3، 0.5 و 1 اتریوم ارزش‌دارند.

روش خرید لند شیبا

نحوه ارزش‌گذاری لند‌های شیبا به این صورت است که اعضا قیمت پیشنهادی خود را ارائه می‌کنند و اگر تا 3 روز بعد که مناقصه ارزش‌گذاری اتمام می‌یابد، فرد دیگری قیمت بالاتری پیشنهاد ندهد، لند متعلق به کاربری خواهد شد که قیمت بالاتری پیشنهاد داده باشد. بعد از 3 روز هر لندی که به فروش نرفت در جشنواره دوم به نام جشنواره مالکان مجدداً داخل پروسه ارزش‌گذاری و فروش می‌شود.

کاربردهای توکن شیبا در متاورس

بااینکه انتظار نمی‌رود این دنیای متاورسی به نفع دارندگان SHIB باشد، گسترش‌دهنده اکوسیستم چندین کاربرد مهم برای ارز دیجیتال شیبا به کاربردهای قبلی افزون کرده‌اند تا قیمت آن را در دنیای متاورسی افزایش دهند SHIB همچنین برای اجاره گران‌قیمت‌ترین لند‌ها در کل متاورس استفاده‌شده است.

علاوه بر این برای اختصاصی کردن بخش‌های لند خریداری‌شده بر اساس هویت خریدار، ازجمله تغییر نام لند و به‌علاوه افزودن تصاویر و آرم‌ها از ارز شیبا استفاده خواهد شد.

قرار است شخصی‌سازی لند‌ها با استفاده از شیبا از جشنواره سوم به بعد انجام شود. لازم به ذکر است که استفاده از شیبا در دنیای متاورسی پارتی از تلاش‌ برای کم کردن عرضه کل آن و افزایش قیمت شیبا است.

جمع‌بندی

درمجموع می‌توان پروژه متاورسی شیبا را راه بزرگی برای تبدیل این میم کوین به یک آلت کوین جذاب دانست و همچنین با توجه به تیم قوی و طرفداران متعصب امکان آینده سازی فوق‌العاده‌ای برای این پروژه موجود است و پیشنهاد می‌شود درهرحال برای سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه رعایت و ترجیحاً از دسته‌های طلایی و پلاتینیومی جهت خرید انتخاب گردد.

سؤالات متداول

1_ دنیای متاورسی شیبا در حال حاضر در چه مرحله‌ای است؟

در مرحله فروش و معاملات زمین و به‌زودی پروژه اولیه لانچ می‌شود.

2_ قیمت هر زمین در  پروژه متاورسی شیبا چقدر است؟

مطابق مطالب مقاله بسته به ارزش و جایگاه بین 0.2 تا 1 اتریوم

3_  در پروژه متاورسی شیبا خود چند قطعه زمین دارد؟

حدود 100 هزار قطعه زمین و فروش این زمین‌ها در 3 مرحله به‌صورت مناقصه باقیمت پایه

4_ پروژه متاورسی شیبا مخصوص چه پلتفرم‌هایی است؟

پلتفرم و متاورس اولیه و گیم های مربوطه تنها برای گوشی‌های همراه عرضه خواهد گشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا