💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

آموزش صرافی بینگ ایکس

آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال مرحله به مرحله

در دهه‌ی اخیر، با گسترش بازار ارز دیجیتال، نهنگ‌های ارز دیجیتال به عنوان عواملی حیاتی در اکوسیستم این بازارهای مالی ظاهر شده‌اند. این نهنگ‌ها، به عنوان صاحبان سرمایه‌ی بزرگ و حرکت‌های قابل توجه در بازار، تأثیرات چشمگیری بر قیمت‌ها و نوسانات بازار ارز دیجیتال دارند؛ بنابراین، شناخت عمیق‌تری از رفتارها، الگوها و جنبه‌های مختلف رفتاری این نهنگ‌ها، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این مقاله، ما به آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال و بررسی عمیق‌تری از رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال می‌پردازیم همچنین ابزارهایی را معرفی می‌کنیم که برای رصد و آنالیز رفتارهای این نهنگ‌ها به کار می‌روند. هدف اصلی ما، درک بهتری از نقش و تأثیر نهنگ‌ها در بازار ارز دیجیتال است و امیدواریم که این مقاله از تیم تولید محتوای همیار کریپتو، گامی مؤثر در جهت افزایش دانش و شناخت جامعه مالی نسبت به این موضوع فراهم نماید.

در بازار ارز دیجیتال به چه کسی نهنگ گفته میشود؟

نهنگ های ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟ به یک شخص یا سازمانی در بازار ارز دیجیتال نهنگ گفته میشود که به اندازه لازم و کافی ارز دیجیتال برای تأثیرگذاری بر بازار و تغییر روند بازار داشته باشند. برای مثال افرادی که بیش از 1000 عدد بیت کوین دارند را نهنگ های بیت کوین می‌گویند.

این افراد قبل از آنکه بازار ارز دیجیتال همه گیر شود، شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کرده‌اند و اکنون به دلیل دارایی بسیار زیادی که دارند می‌توانند به عنوان بازارگردان ارز دیجیتال تأثیر بگذارند برای مثال وقتی یک نهنگ مقدار زیادی بین کوین را برای فروش بگذارد، ترس شدیدی از ریزش قیمت بر دل معامله گران خرد افتاده و به صورت کل بازار شروع به ریزش می‌کند.

نهنگ های ارز دیجیتال و اهمیت رفتار نهنگ ها در بازار

خب بریم به این سؤال پاسخ بدیم که؛ چرا باید نهنگ های ارز دیجیتال ردیابی کنیم، چه سودی برای دارد؟ همه ما به دنبال کسب سود از بازار ارز دیجیتال هستیم حال اگر هر چه زودتر شروع یک روند را تشخیص دهیم می‌توانیم زودتر وارد معامله شده و بیشتر سود کنیم.

یکی از راه‌هایی که می‌توانیم شروع روند صعودی یا روند نزولی را در بازار پیدا کنیم، آن است که رفتار نهنگ های بازار ارز دیجیتال را زیر نظر بگیریم. ما بررسی تراکنش های کیف پول های نهنگ های بیت کوین و به طور کلی نهنگ های بازار ارز دیجیتال می‌توانیم، رفتار آن‌ها را بررسی کرده و سریع‌تر از دیگران معاملات خود را انجام دهیم.

حال چرا ما باید آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال را ببینیم؟ زیرا بررسی رفتار تمامی نهنگ های بازار برای همه ارزهای دیجیتال کار سختی است. درست است که رفتار کلیه نهنگ های بازار اهمیت دارد ولی از آنجایی که هنوز رفتار کل بازار ارز دیجیتال برگرفته از رشد یا ریزش بیت کوین است و خب ما زمان کافی برای بررسی همه نهنگ ها را نداریم، برای راحتی بیشتر می‌توانیم تنها رفتار نهنگ های بیت کوین را ردیابی کنیم.

آموزش خصوصی فارکس

خرید و فروش نهنگ های ارز دیجیتال چه تاثیری بر بازار دارد؟

تا اینجا متوجه شدیم که نهنگ های ارز دیجیتال بر رشد و ریزش بازار تأثیر می‌گذارند. زمانی که ما نهنگ های بازار ارز دیجیتال را دنبال می‌کنیم می‌توانیم حرکت بعدی مارکت را پیش بینی کنیم. فرض کنید یک نهنگ بیت کوین تمام بیت کوین های خود را از صرافی به کیف پول خود منتقل می‌کند. این کار نشانه چیست؟

در واقع این انتقال بیت کوین از صرافی به کیف پول به معنای آن است که نهنگ قصد فروش دارایی خود را ندارد، عملاً عرضه هم کمتر خواهد شد. همین یک کار می‌تواند یک سیگنال برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشد اما خب فقط یکی از سیگنال‌ کانال فیوچرز و اسپات برای خرید است.

در کل اگر یک نهنگ ارز دیجیتال شروع به خرید ارز دیجیتال کند، می‌تواند یک سیگنال خرید باشد؛ زیرا تقاضای زیادی برای آن رمز ارز ایجاد میشود و به طور کل احساسات بازار در این زمینه مثبت میشود که بازهم می‌تواند باعث رشد قیمت شود.

و برعکس آن زمانی که دارایی یک نهنگ رمز ارزهای خود را برای فروش می‌گذارد به عنوان سیگنال فروش در نظر گرفته میشود؛ زیرا خودش یک عرضه کننده قوی است و اعتماد سایر معامله گران خرد نیز نسبت به آن ارز دیجیتال کم میشود.

بهترین ابزار ردیابی نهنگ های ارزهای دیجیتال

در ادامه به آموزش بهترین ابزارها برای نهنگ های ارزهای دیجیتال مخصوصاً بیت کوین می‌پردازیم.

1- سایت bitinfocharts

در ادامه به آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال با کمک سایت bitinfocharts می‌پردازیم. پس از آنکه وارد سایت بیت اینفو چارتس شدیم روی Bitcoin در نوار مشکی رنگ کلیک می‌کنیم تا صفحه جدید برای ما باز شود.

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

سپس از روی Rich List کلیک می‌کنیم. تا صفحه مربوط به لیست دارندگان ارز دیجیتال بیت کوین را نشان دهد.

 

ابزار ردیابی نهنگ های ارزهای دیجیتال

در لیست زیر می‌توانید نهنگ های بیت کوین را مشاهده کنید …

نهنگ های بیت کوین

 

همان‌طور گفتیم افرادی که بیش از 1000 عدد بیت کوین دارند به عنوان نهنگ بازار شناخته می‌شوند؛ بنابراین سه خط آخر لیست نشان دهنده تعداد نهنگ های بیت کوین است که حدود 2000 نفر یا در واقع 2000 کیف پول هستند. به این مهنی که یک نفر شاید دارای 5 کیف پول مختلف باشد که در هر کدام بیش از 1000 عدد بیت کوین نگهداری می‌کند.

بررسی ستون های مختلف Bitcoin Rich List

در ستون Balance, BTC نشان می‌دهد که تعداد بیت کوین در هر ردیف چقدر است. (سه سطر آخر نشاند دهنده نهنگ های بیت کوین است.)

Addresses نشان دهنده تعداد افرادی است که Balance بیت کوین آن‌ها در ستون قبل مشخص شده است.

در ستون Coins نشان می‌دهد که این نهنگ ها در مجموع چه اندازه بیت کوین را هولد کرده‌اند.

در بخش USD ارزش دلاری آن نوشته شده است.

در قسمت % Coins (Total) نشان می‌دهد که چند درصد از کوین های بازار متعلق به این کیف پول است.

اگر به قسمت پایینی همین صفحه بروید لیست آدرس 100 کیف پول برتر نهنگ ها را مشاهده می‌کنید؛ که صرافی بایننس در رتبه 1، 4 و 9 این لیست قرار دارد.

نهنگ های ارز دیجیتال

با کلیک کردن روی هر آدرس ولت می‌توانید با جزئیات بیشتری تراکنش های آن را بررسی کنید.

سایت app.whalemap

پلتفرم app.whalemap.io یکی دیگر از سایت‌هایی است که با کمک آن می‌توانیم ردپای نهنگ های بازار کریپتوکارنسی را پیدا کنیم. این سایت یکسری پارت ها و اطلاعات ارزشمند را در رابطه با خرید و فروش نهنگ های بازار در اختیار ما قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این اطلاعات Large Wallet inflows هست. برای استفاده از این چارت روی بخش Large Wallet inflows از سمت چپ صفحه کلیک کنید تا چارت زیر برایتان نمایش داده شود.

 

آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

هر کدام از دایره‌های آبی رنگ نشان داده شده روی چارت نمایانگر تراکنش نهنگ های بازار ارز دیجیتال است. در واقع با کمک این دایره‌های آبی می‌توانیم بررسی کنیم که نهنگ های کریپتوکارنسی در کدام نواحی بازار (چه قیمت‌هایی) تراکنش انجام داده‌اند. حال هر چه دایره‌های بزرگ‌تر باشد نشانگر خرید با حجم بزرگ‌تر در بازار است

توصیه همیار کریپتو در ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

درست است که زمانی که یک نهنگ دارایی ارز دیجیتال خود را به کیف پول انتقال می‌دهد یک سیگنال خرید است؛ اما خرید و فروش و به طور کلی معامله گری در بازار ارز دیجیتال تنها با رصد کردن رفتار نهنگ های بازار کار اشتباهی است زیرا ریسک بسیار بالایی دارد. شما باید به طور کلی توانایی تحلیل تکنیکال بازار را داشته باشید و بر اساس مدیریت سرمایه معامله کنید.

جمع بندی

در این مقاله از همیار کریپتو ، به آموزش ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال و تأثیر آن‌ها در بازار ارز دیجیتال پرداختیم. نهنگ‌ها، به عنوان صاحبان سرمایه‌ی بزرگ و حرکت‌های قابل توجه در بازار، توانسته‌اند تأثیرات قابل توجهی بر قیمت‌ها و نوسانات بازار ارز دیجیتال داشته باشند. ابزارهایی معرفی شد که برای رصد و آنالیز رفتارهای نهنگ‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شوند. این ابزارها، امکان شناسایی الگوها و جنبه‌های رفتاری مختلف نهنگ‌ها را فراهم می‌کنند. از جمله این ابزارها می‌توان به سایت bitinfocharts و app.whalemap اشاره کرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    بیشترین قدرت را در بازار نهنگ ها دارند که هنگام ورود و خروج به بازار تاثیرات مهمی بر روی قیمت ها و نوسانات بازار دارند و همچنین ابزار هایی هستند که میتونیم نهنگ ها را رصد کنیم من از این ابزار ها استفاده میکنم و خیلی خوبه توی بازار بهت کمک میکنه و توی این مقاله این ابزار ها رو معرفی کرده ممنونم از استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا