💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بلاک چین

الگوریتم اثبات حضور (POAP)

آموزش صرافی بینگ ایکس

تکنولوژی بلاک‌ چین، قابلیت‌هایی را در اختیار بشر قرار داده است که تا سال‌ها قبل، شاید تصور آن‌ها هم کمی مشکل به نظر می‌رسید. الگوریتم اثبات حضور (POAP) یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی است که در دنیای بلاک‌چین مدنظر قرار گرفته است. با استفاده از این پروتکل، توسعه‌دهندگان می‌توانند به ایجاد اپلیکیشن‌هایی بپردازند که تا قبل از این امکان آن وجود نداشته است. با همیارکریپتو همراه باشید تا در ادامه الگوریتم اثبات حضور (POAP) را به شما معرفی کنیم.

الگوریتم اثبات حضور (POAP) چیست؟

الگوریتم اثبات حضور (Proof of Attendance Protocol) درواقع توکن‌های ERC-721 یا NFT هستند که هرکدام از آن‌ها اطلاعات کاملاً متفاوتی را در خود جای می‌دهند. برای اینکه توکن‌های POAP کاملاً متمایز تولید شوند، هرکدام از آن‌ها، شماره سریال منحصر‌به‌فرد دارند. داشتن شماره سریال اختصاصی سبب می‌شود در رویدادهایی که توکن‌های مشابه تولید می‌شود، افراد دارای توکن‌های کاملاً متمایز باشند.

POAPها در حال حاضر معمولاً در رویدادهای آنلاین استفاده می‌شوند، اما می‌توان از آن‌ها در دنیای واقعی نیز استفاده کرد و با قابلیتی که دارند، به ثبت تجربیات مختلف پرداخت.

توکن‌های POAP توسط قراردادهای هوشمند تولید می‌شوند. اولین بار این توکن‌ها در شبکه اتریوم اجرا شدند، اما بعدها بسیاری از توسعه‌دهندگان در سایر شبکه‌های بلاک‌چین که قابلیت تولید قراردادهای هوشمند دارند، به اجرای این توکن‌ها پرداختند.

طبقه بندی NFT به POAP

همه POAP ها با استاندارد ERC-721 که برای NFT ها استفاده می شود ایجاد می شوند. با این حال ، برای اینکه NFT به عنوان POAP طبقه بندی شود، باید مجموعه ای از معیارها را برآورده کند.

  1. از طریق قرارداد رسمی POAP هوشمند ضبط شود.
  2. شامل ابرداده های مربوط به زمان یا تاریخ خاص باشد.
  3. همه POAP ها باید یک تصویر مرتبط با آنها داشته باشند.

مزیت الگوریتم اثبات حضور(POAP)

  1. یکی از کاربردهای نگه داری این توکن ارزش آن به عنوان دارایی است و برخی از این توکن ها قابل فروش هستند و برخی دیگر ارزش مالی ندارند.
  2. مزیت دیگر این است که پلتفرم‌ها امکانی را به وجود می‌آورند تا تنها افرادی که در رویدادها شرکت کرده‌اند، در مسائل مختلف حق رأی داشته باشند؛ بنابراین افرادی که توکن‌های POAP را نگه ‌داشته‌اند، می‌توانند در مدیریت پلتفرم‌ها سهیم شوند.

آموزش خصوصی فارکس

POAP ها و شبکه اتریوم

در حالی که POAP ها در ابتدا در شبکه اصلی اتریوم ضرب شده بودند ، از اکتبر 2020 ، POAP ها ایجاد و بر روی xDai جانبی اتریوم توزیع شده اند.

از آنجا که xDai برای معاملات سریع و ارزان طراحی شده است ، POAP ها می توانند توسط ناشران با هزینه بسیار کمی ضبط شوند. به این ترتیب ، POAP ها معمولاً به صورت رایگان به هر کسی که واجد شرایط مطالبه آنها باشد، توزیع می شود.

اگر کاربر هزینه گس را برای این کار پرداخت کند ، POAP ها می توانند از xDai به Ethereum منتقل شوند.با این حال ، به دلیل هزینه های زیاد در Ethereum ، اکثر کاربران ترجیح می دهند POAP های خود را در xDai بگذارند تا بتوانند آنها را در برنامه POAP مشاهده کنند.

به نظر می رسد POAP ها در آینده قابل پیش بینی بر روی xDai باقی بمانند ، اما ویتالیک بوترین ، بنیانگذار اتریوم ، اشاره کرده است که در آینده می توان آنها را در برنامه های خوش بینانه میزبانی کرد.


جمع بندی

POAP به معنای پروتکل اثبات حضور، در واقع نشانهای منحصر به فرد NFT که به شرکت کنندگان در رویدادهای داده می شود. هر پوآپ یک NFT منحصر به فرد است، که برای اثبات حضور شما در یک رویداد داده می شود. تنها راه دریافت پوآپ حضور پیدا کردن در رویداد مخصوص به آن است. با جمع آوری POAP شما رزومه معتبری از تجربیات خود در فضای بلاکچین و رمز ارزها تهیه می کنید. تاکنون POAP در بیش از 100 رویداد جامعه اتریوم مانند EthGlobal ، Dappcon و کنفرانس اخیر جامعه اتریوم در پاریس ارائه شده است. پوآپ های (پواپ | POAP هفته هفتم سندباکس (Sandbox Weekly Canvas – Week 7 2022)، پوآپ | POAP رویداد متامسک (MetaMask Community Call – Jan2022 – Part 1) توسط ایردراپ هیستوری معرفی شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا