💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش صرافی ارز دیجیتال

بازگشت پر قدرت کوینکس پس از هک ۷۰ میلیون دلاری

آموزش صرافی بینگ ایکس

بازگشت پر قدرت کوینکس ، رسانه diutocoinnews از تدابيری که کوینکس بعد از هک اتفاق افتاده بود گزارش داد و وضعیت این صرافی را بررسی کرد.

سیستم کیف پول جدید:

کوینکس، برای جلوگیری از رخداد مجدد این اتفاق در آینده، سیستم کیف پول جدیدی را ساخته و پیاده ‌سازی کرده است. این سیستم از 211 بلاک ‌چین و 737 توکنی که قبلاً در این پلتفرم معامله می‌شدند پشتیبانی می‌کند.

این صرافی بر ثبات سیستم کیف پول جدید خود تأکید دارد، اما از کاربران می‌خواهد که طی عبور از این مرحله گذار صبور باشند.

”حفاظت از دارایی‌های کاربران همیشه اولویت اصلی ما در کوینکس بوده است و از زمان شروع به کار خود در سال 2017 به آن متعهد بوده‌ایم و ذخایر 100 درصدی را برای محافظت از امنیت دارایی‌های کاربران خود پیاده کرده‌ایم. پس از این ارتقاء‌دهی، ساختار امنیتی‌ و سیستم‌های ریسک خود را بیشتر بهبود می‌دهیم و در زمینة امنیت بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنیم.“

کوینکس برداشت‌ها را در 21 سپتامبر و با جبران کامل 100 درصدی وجوه کاربران از سر گرفت تا اطمینان، اعتماد، و تعهد کاربران را دوباره جلب کند.

چه اتفاقی در کوینکس افتاد؟

در ساعت 17:50 در تاریخ 12 سپتامبر، سیستم کنترل ریسک کوینکس حملات غیرعادی را در چندین کیف پول گرم ذخیره‌کنندة دارایی‌های صرافی شناسایی کرد.

بر اساس گزارش‌های صرافی، علت اصلی هک صرافی مربوط به کلیدهای خصوصی به‌خطر افتادة کیف پول‌های گرمی بود که به‌طور موقت دارایی‌های صرافی را برای تسهیل تراکنش‌ها ذخیره می‌کنند.

آموزش خصوصی فارکس

همانطور که قبلاً گزارش شد، کوینکس سه مجموعه از آدرس‌های هکرها را افشاء کرد و از تیم‌های پروژه‌ها و صرافی‌های مربوطه خواست تا این آدرس‌های مشکوک را پایش و مسدود کنند.

صرافی‌ها اغلب اوقات با نقص‌های امنیتی مواجه می‌شوند، اما آنچه که مهم است چگونگی بازیابی صرافی پس از رخداد این حادثه است (مثل هر صرافی دیگری از جمله بایننس ). کوینکس با جبران کامل وجوه مشتری‌های خود به حالت اولیه بازگشت. این یعنی وجوه کاربران 100 درصد در امنیت کامل قرار دارد.

علاوه بر این، هک‌ها معمولاً به دلیل نقص امنیتی مرتبط با کیف پول گرم یا حملات فیشینگ و ویروسی رخ می‌دهند و هدف آن‌ها دستیابی به تعداد زیادی از کدهای احراز هویت دو عاملی و کلیدهای API است.

بازیابی اعتماد و اطمینان کاربران

با توجه به پاسخ کوینکس به این هک، این صرافی تعهدش را برای راه‌اندازی صندوق‌های پیشگیری از ریسک کوینکس، به منظور افزایش آمادگی و قابلیت‌های پاسخگویی خود برای موارد احتمالی، نشان داد.

همچنین، مدیر عامل کوینکس با عذرخواهی خود از کاربران آسیب‌دیده، رویکردی پیشگیرانه نسبت به این موضوع اتخاذ کرد. این اقدام خالصانه نشانگر تمایل این شرکت در پذیرش مسئولیت نقص موجود و اولویت دادن به اعتماد و رضایت مشتری است.

پذیرش این رخداد به‌صورت عمومی و تعهد مدیر عامل به حل و فصل سریع این موضوع، نشان از شفافیت و پاسخگویی دارد. کوینکس تنها به کلمات بسنده نکرد و با جبران 100 درصدی زیان کسانی که از این نفوذ متضرر شده بودند، تلاش ویژه‌ای در این زمینه انجام داد.

این رویکرد اطمینان ‌بخش نه تنها تعهد صرافی در قبال محافظت از دارایی‌های کاربران را نشان داد، بلکه به جامعة گسترده‌تری از افراد اطمینان داد و تعهد کوینکس را به امنیت دارایی‌های کاربران تصدیق کرد.

کاربران به روش مدیریت این صرافی برای این وضعیت و بازیابی اعتماد و اطمینان آن‌ها واکنش مثبتی نشان دادند.

بازگشت پر قدرت کوینکس

وجوه تمایز مهم

یکی از وجوه تمایز پاسخ کوینکس ارائه به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای از این اتفاق بود.

تیم این صرافی ارتباط منظم با کاربران، به‌اشتراک ‌گذاری اطلاعات پیرامون پیشرفت‌های تحقیقاتی، کوشش در راستای بازیابی وضعیت، و پیشرفت‌های امنیتی اجرایی برای جلوگیری از نقض‌های بعدی را از وظایف خود می‌داند.

این سطح شفافیت حس اطمینان را در بین کاربران القاء و سایر صرافی‌ها را هم برای اتخاذ شیوه‌های مشابه ترغیب می‌کند.

کوینکس برای رسیدگی سریع به این مشکل و کاهش نگرانی‌های کاربران، به صورت فعال به دنبال کمک بود و نیروهای این صنعت را بسیج کرد تا با همکاری هم این مشکل را حل کنند.

۶ عامل کلیدی توصیه ‌شده زیر برای انتخاب صرافی مناسب در دنیای گستردة رمزارزها که پر از صرافی‌های رمزارزی است، به کاربران کمک می‌کند.

این 6 عامل کلیدی عبارتند از:

  • صندوق بیمه
  • امنیت
  • مبادله با ارزهای رایج (فیات)
  • احراز هویت مشتری / سیاست‌های ضدپولشویی
  • حجم
  • شهرت و اعتبار

کوینکس سنجه‌ های قدرتمندی را برای احراز هویت مشتری و ضدپولشویی دارد که مطابق با مقررات است و وضعیت قانونی مناسب آن را تضمین می‌کند. این صرافی امتیاز ۴ را در سایت investing.com دارد، امتیازی عالی که اعتبار قوی این صرافی را در بین همتایان خود تأیید می‌کند.

کوینکس از طریق صندوق‌های پیشگیری از ریسک خود وجوه کاربران را بیمه و امنیت دارایی‌ها را به ازای هر گونه رخداد احتمالی تضمین کرده است. همچنین، سیستم امنیتی از رویکرد استانداردی در سطح جهانی همراه با نکات امنیتی برای حفاظت از حساب کاربر پیروی می‌کند.

علاوه بر این، استخر نقدینگی کافی برای کوینکس و جفت‌های معاملاتی وجود دارد. کوینکس بیش از 730 توکن را در صرافی خود لیست کرده است و حجم کافی برای معامله‌گران در تمام جفت‌های معاملاتی وجود دارد.

بازگشت پر قدرت کوینکس

رویکرد امنیتی پیش رو

این موارد ما را به این فکر فرو می‌برد که چگونه این صنعت در آینده یک چهارچوب امنیتی قوی ایجاد خواهد کرد؛ و آیا پیگیری از راه دور است یا مشارکت فعال در ارائۀ راه‌حل‌ها که ارزیابی کاربران از صرافی‌های رمزارز و نگرش آن‌ها به توسعۀ صنعت رمزارزها را تعیین می‌کند؟

کوینکس در نظر دارد فعالانه چنین چهارچوبی را با پروتکل امنیتی جدید بازبینی‌شده خود ایجاد کند که اولویت آن حفاظت از وجوه کاربران و ارائه تجربة معامله‌گری بی‌نقص است.

نتیجه‌گیری‌

صرافی‌های رمزارز همیشه در برابر نقص‌های امنیتی آسیب ‌پذیر بوده‌اند و رخداد حوادثی که در آن وجوه کاربران به خطر افتاده باشد غیرعادی نیست.

با این حال، نحوه مدیریت صرافی در چنین وضعیتی گویای صداقت و تعهد آن در قبال امنیت مشتری است. کوینکس در مواجهه با یک نفوذ امنیتی، به دلیل نگرش مسئولانه و رویکرد حل مسئله پیشگیرانة خود، با اقبال کاربران و صنعت مواجه شده است.

اقداماتی چون عذرخواهی خالصانه مدیرعامل و تعهد به جبران کامل وجوه و ارتباطات فعال تیم با کاربران صورت گرفت. اقدامات کوینکس الهام‌ بخش صرافی‌های دیگر برای اتخاذ رویکردهای مشابه است.

 

با همیار کریپتو نبض بازار تو دستته !!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا