💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بیت کوین

تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس

آموزش صرافی بینگ ایکس

تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس و قیمت بیت کوین در ایام کریسمس سال های گذشته

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال جهان، از زمان تولد خود در سال 2008، نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. این نوسانات که به عوامل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی، اخبار و رویدادهای سیاسی و اجتماعی و حتی عوامل روانی بستگی دارد، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیت کوین چالش برانگیز باشد.

یکی از بازه‌های زمانی در سال که قیمت بیت کوین در آن نوسانات قابل توجهی را تجربه می‌کند، ایام کریسمس است. در این روزها، به دلیل تعطیلی رسمی بازارهای مالی جهانی، فعالیت معاملاتی کاهش می‌یابد. این امر روی نوسان های قیمتی بیت کوین نیز تأثیر می‌گذارد.

در این مقاله از تیم تحلیلی همیار کریپتو، به بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس می‌پردازیم تا شما همراهان بتوانید با دیدگاهی بهتر تصمیمات آگاهانه بگیرید.

تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس و بررسی قیمت بیت کوین در ایام کریسمس 2022

در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در کریسمس سال 2022 آورده شده است. همان‌طور که کاملاً مشخص است. قبل از کریسمس قیمت بیت کوین در اولین روزهای ماه دسامبر ریزشی بود سپس در محدود قیمتی 52300 الی 45750 بیت کوین در حال رنج زدن بوده است.

با این حال پس از شروع سال 2023 مجدداً بیت کوین تا دو هفته ابتدایی به ریزش خود ادامه داده سپس از اواسط ماه ژانویه تا ماه آوریل قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس

تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس و بررسی قیمت بیت کوین در ایام کریسمس 2023

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قیمت بیت کوین در دو ماه‌های آخر سال 2022 در محدوده‌ای 15700 الی 18500 تتر در حال نوسان و رنج زدن بود؛ اما دقیقاً از اولین روز سال 2023 بیت رشد قیمتی خود را آغاز کرد و در یک هفته اول به صورت تدریجی شاهد رشد قیمت بیت کوین بودیم.

آموزش خصوصی فارکس

در واقع از اولین روز سال 2023 تا اولین سقف قیمتی ایجاد شده بیت کوین پس از کریسمس حدود 46 درصد رشد کرد است. در کنار تحلیل تکنیکال همیشه بررسی شرایط کلی بازار بسیار مهم است برای مثال از آنجایی که از ابتدای سال 2022 قیمت بیت کوین بسیار کاهش یافته است. طبیعتاً انتظار رشد قیمت پس از کریسمس بالا بوده است و خب دقیقاً شاهد همین اتفاق نیز بوده‌ایم. به عبارتی شرایط تکنیکال گذشته قیمتی و سنتیمنتال بازار برای پیش بینی قیمت بسیار مهم است.

بررسی قیمت بیت کوین در ایام کریسمس

پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس 2024

چارت قیمتی بیت کوین زیر جدیدترین تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس سال 2024 را نشان می‌دهد و تایم فریم تحلیل چهار ساعته است، همان‌طور که مشاهده می‌کنید. بیت کوین در حدود قیمت 44700 تتر یک مقاومت تشکیل داده است و نتوانسته بیشتر از آن افزایش پیدا کند.

پس از ریزش قیمت از حدود 44700 تتر در حال حاضر قیمت بیت در حال درجا زدن است. پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس سال 2024 آن است که نوسان ریزشی تا محدوده حمایتی 40600 الی 41000 داشته باشد سپس افزایش پیدا کند.

اگر این پیش بینی به صورت کامل انجام شود، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین در آینده نزدیک تا حدود 47000 الی 50000 تتر بسیار زیاد است؛ زیرا بازهم به دلیل شرایط سنتیمنتالی و جو مثبت امسال در کلیت بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین پس از کریسمس صعودی پیش بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین کریسمس 2024

یک تریدر ماهر؛ یعنی کسی که به صورت بلند مدت در حال کسب سود از بازار ارز دیجیتال است از عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت آگاه است. همان‌طور که تاکنون متوجه شدیم یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین، تعطیلات کریسمس است.

عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین در ایام کریسمس

عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت بیت کوین در ایام کریسمس تأثیر بگذارند. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

شرایط اقتصادی: شرایط اقتصادی جهانی، مانند نرخ بهره، تورم و رشد اقتصادی، می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در سال‌هایی که شرایط اقتصادی جهانی مطلوب است، قیمت بیت کوین نیز معمولاً افزایش می‌یابد.

اخبار و رویدادهای سیاسی و اجتماعی: اخبار و رویدادهای سیاسی و اجتماعی، مانند جنگ، تروریسم و تغییرات سیاسی، می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در سال‌هایی که اخبار و رویدادهای سیاسی و اجتماعی منفی هستند، قیمت بیت کوین معمولاً کاهش می‌یابد.

عوامل روانی: عوامل روانی، مانند ترس و طمع، می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در سال‌هایی که ترس در بازار وجود دارد، قیمت بیت کوین معمولاً کاهش می‌یابد.

تذکر بسیار مهم:

موارد بیان شده در مقاله «تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس» صرفاً تحلیل تکنیکال بوده و اصلاً سیگنال خرید یا فروش بیت کوین نیست و در کانال سیگنال ارز دیجیتال هم گفته شده است پس دقت کنید همیار کریپتو در این راستا هیچ مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرد.

جمع بندی

تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در این ایام معمولاً نوسانات زیادی دارد. در سال گذشته، قیمت بیت کوین قبل ایام کریسمس رنج بوده و پس از کریسمس افزایش یافته است. در سال 2023، قیمت بیت کوین قبل از کریسمس مدت زمان زیادی رنج بوده اما در یک ماه بعد از کریسمس در حدود 45 درصد افزایش یافته است.

حال با توجه به رشد قیمت در دو ماه گذشته امسال و ایجاد مقاومت در حدود قیمت 44700 پیش بینی می‌شود قیمت بیت کوین ابتدا ریزشی باشد و اصلاح قیمتی داشته باشیم و پس از رسیدن قیمت به محدوده حمایتی خود، پس از کریسمس شاهد رشد مجدد قیمت باشیم.

با این حال، عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت بیت کوین در ایام کریسمس تأثیر بگذارند. از جمله این عوامل می‌توان به وضعیت بازارهای مالی جهانی، اخبار مربوط به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و سیاست‌های دولت‌ها در مورد ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام
    با خوندن این مطالب متوجه یک موضوع مهمی در تایم کریسمس شدم که در تایم کریسمس فقط باید تحلیل انجام بدم و تایمی مناسبی برای انجام خرید و فروش ارز نیست و هر سال به این موضوع توجه خواهم کرد .

  2. تایم کریسمس فقط به خاطر خلوتی بازار نیست و عوامل دیگری از جمله اخبار های مربوط به بیت کوین و سایر ارز ها و همچنین سیاست های دولت ها در مورد ارز های دیجیتال تاثیر مهمی دارند .

  3. خیلی از افراد در تایم کریسمس ترس و طمع دارند که معمولا وقتی ترس در بازار وجود داشته باشد قیمت بیت کوین کم میشود و باید در تایم کریسمس کمتر خرید و فروش انجام بدید و در کل باید هیجانات خود را در تایم کریسمس کنترل کرد

    1. سلام خانوم خانی بله کاملا درسته ولی با توجه به هاوینگ بیتکوین و صندوق ETF بیتکوین روند رو صعودی میبینیم و لی در کل تاریخچه قیمت بیت کوین در ایام کریسمس بسیار مهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا