💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش آلت کوین ها

شت کوین چیست؟نحوه ی تشخیص شت کوینShitcoin ها سیر تا پیاز

آموزش صرافی بینگ ایکس

اصطلاح شت کوین Shitcoin یکی از بحث برانگیزترین اصطلاحات در بازار کریپتو است. این واژه برای توصیف تحقیرآمیز پروژه های نامعتبر و پرریسک استفاده می شود. شت کوین Shitcoin یک رمز ارز است که گزینه‌ای بد برای سرمایه‌گذاری است. این اصطلاح همچنین برای توصیف توکن‌‌هایی استفاده می‌شود که هدف خاصی ندارند.

معمولا کسی نمیداند که اصطلاح شت کوین Shitcoinاز کجا آمده است و چه زمانی محبوب شده است. این احتمال وجود دارد که پس از تولد بیت کوین در سال 2009 آغاز شده باشد.

اولین بار اصطلاح شت کوین Shitcoinدر فروم BitcoinTalk در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۰ اتفاق افتاده است. اولین باری که این اصلاح در reddit استفاده شد نیز به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد.

طبق Google Analytics استفاده از این اصطلاح قبل از سال ۲۰۱۷ و شروع موج ورود رمزارزها به بازار کریپتو تقریبا بسیار ناچیز بوده است. اما در حال حاضر استفاده از آن بسیار زیاد شده است و تقریبا جزو اجزای جدایی‌ناپذیر دنیای رمزارزها است.

با مراجعه به وبسایت همیار کریپتو و استفاده از آموزش‌ ارز دیجیتال رایگان، می‌توانید در حوزه ی معاملات ارز دیجیتال و ترید فعالیت کنید و درآمد داشته باشید. این آموزش‌ها اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا در این حوزه مهارت‌های لازم را بدست آورید.

شت کوین چیست؟

شت کوین Shitcoin یک اصطلاح تحقیرآمیز است که معمولاً برای توصیف ارزهای دیجیتالی استفاده می شود که هدف مشخصی ندارند.

اگرچه این اصطلاح به بهترین وجه برای کوین هایی استفاده می شود که ارزشی ندارند، اما می توان آن را بر اساس نظر شخصی به هر ارز دیجیتال نیز نسبت داد.

نوشته های مشابه
آموزش خصوصی فارکس

آنها می توانند یک کپی از یک کوین شناخته شده دیگر باشند یا می توانند یک پروژه کاملاً جدید باشند که تعریف خاصی برای آن وجود ندارد.

شت کوین Shitcoinها معمولا بسیار پر ریسک اند و آینده آن ها مشخص نیست.

ویدئو آموزشی شت کوین را در زیر مشاهده کنید و برای دیدن سایر ویدئو های آموزشی صفحه آپارات همیارکریپتو را دنبال کنید.

 

ویژگی های شت کوین Shitcoin را بشناسید:

  • شت کوین Shitcoin یک ارز دیجیتال با ارزش کم و بدون هدف است.
  • بسیار پر ریسک اند
  • تیم پشتیبان آن مشخص نیست
  • اغلب کپی شده هستند
  • نقدینگی بسیار پایینی دارند
  • هولدرها و سرمایه گذاران آن بسیار کم هستند

لازم به ذکر است پروژه هایی وجود دارد که قیمت پایینی دارند اما شت کوین Shitcoin نیستند!

با مراجعه به وبسایت همیار کریپتو و استفاده از آموزش‌ ارز دیجیتال رایگان، می‌توانید در حوزه ی معاملات ارز دیجیتال و ترید فعالیت کنید و درآمد داشته باشید. این آموزش‌ها اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا در این حوزه مهارت‌های لازم را بدست آورید.

شت کوین Shitcoin ها چگونه کار می کنند؟

از زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را در سال 2009 معرفی کرد، علاقه به ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است.

موفقیت بیت کوین بسیاری از مشاغل را به بررسی مزایای فناوری بلاکچین  سوق داده است.

شت کوین چیست؟

بسیاری از پروژه ها ارزهای دیجیتال مرتبط ایجاد کرده اند. این ارزهای دیجیتال که معمولاً به عنوان آلت کوین شناخته می شوند، اغلب انگیزه بسیاری از اصول اساسی تعیین شده توسط بیت کوین هستند.

معمولا، تیم توسعه پشت یک کوین اعلام می کند که چه تعداد توکن در دسترس خواهد بود.

به عنوان مثال، وایت پیپر بیت کوین بیان می کند که حداکثر 21 میلیون بیت کوین (BTC) وجود خواهد داشت.

به همین ترتیب، وایت پیپر اتریوم بیان می کند که عرضه اتر (ETH) نمی تواند از 18 میلیون سکه در سال تجاوز کند.

چنین محدودیت‌هایی باعث کمبود می‌شود. سرمایه گذاران می دانند که عرضه یک کوین ( تفاوت کوین و توکن را در این مقاله بخوانید) پس از یک مقطع زمانی خاص محدود می شود.

صدور توکن های بیشتر از آنچه در ابتدا وعده داده شده بود، ارزش سرمایه گذاران را کاهش می دهد.

وقتی عرضه یک ارز دیجیتال ثابت است، ارزش آن باید به تقاضا بستگی داشته باشد. از آنجایی که شت کوین Shitcoin ها هیچ هدف معنی داری ندارند، اغلب تقاضای واقعی برای توکن وجود ندارد. ارزش توکن به حدس و گمان محض بستگی دارد. شت کوین Shitcoin ها ارزهای دیجیتالی هستند که مردم معتقدند صرفاً به خاطر وجودشان ارزشمند هستند.

شناسایی شت کوین Shitcoin های آینده دار

شناسایی یک شت کوین Shitcoin اغلب آسان است زیرا بسیاری از آنها از یک الگوی خاص پیروی می کنند. هنگامی که یک شت کوین Shitcoin برای اولین بار راه اندازی می شود، ممکن است توجه خاصی را به خود جلب کند، اما قیمت آن نسبتا پایین باقی می ماند.

با افزایش بهره و افزایش سرمایه‌گذاران، قیمت‌ها به سرعت بالا و بالا می‌روند. این فرآیند pump و dump اغلب با شت‌کوین‌ها همراه است و می‌تواند بسیاری از سرمایه‌گذاران را درگیر توکن‌های بی‌ارزش کند. شت‌کوین‌ها معمولاً دارای سرمایه‌گذاری پایینی در بازار هستند.

بارزترین نشانه شت کوین Shitcoin فقدان یک عملکرد کاملاً مشخص است.

با توجه به شرایط و میزان تسلط خودتان از بازار ارز دیجیتال آموزش ببینید، توصیه ما آموزش خصوصی ارز دیجیتال است. در همیار کریپتو محتوای آموزشی کاملاً مناسب با سطح علم شما و زمان خالی شما به صورت حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است.

بیت کوین برای یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز ساخته شده است که در آن تراکنش های مالی ایمن، قابل اعتماد و مقاوم در برابر سانسور هستند. اتر، کوین بومی بلاک چین اتریوم، برای اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه استفاده می شود. بایننس کوین، توکن بومی صرافی بایننس، برای کاهش هزینه‌ها در پلتفرم بایننس و تقویت بلاکچین مرتبط بایننس استفاده می‌شود. شت کوین Shitcoin ها چنین اهداف واضح و مشخصی ندارند.

برای آموزش پراپ تریدینگ حتما مقاله ی “ پراپ تریدینگ چیست؟ ” همیار کریپتو را مطالعه کنید.

تشخیص یک شت کوین Shitcoin با بررسی پیشینه توسعه و پروژه مرتبط (در صورت وجود) آسان تر است.  پاسخ به این پرسش ها می‌تواند به شما در تشخیص شت کوین ها کمک کند.

  • این پروژه کپی یک پلتفرم ارزهای دیجیتال شناخته شده از قبل است؟
  • پروژه دارای whitepaper مرتبط است؟
  • آیا whitepaper از پروژه دیگری کپی شده است؟

اگر پاسخ های بحث برانگیز و چالشی برای هر یک از این سوالات وجود داشته باشد، آن ارز دیجیتال می تواند یک شت کوین Shitcoin باشد.

شت کوین چیست؟

قبل از خرید یک ارز دیجیتال چه تحقیقاتی باید انجام دهید؟

اگرچه دانستن نشانه‌های گویای یک شت‌کوین مهم است، دانستن اینکه قبل از خرید یک ارز دیجیتال در مورد چه چیزی باید تحقیق کنید به همان اندازه مهم است.

نکات زیر به بررسی هر پروژه ارز دیجیتال کمک می کند تا مشخص شود که آیا در دسته “شت کوین” قرار می گیرد یا خیر.

1. وایت پیپر (Whitepaper) پروژه را به طور کامل بررسی کنید.

وقتی نوبت به شناسایی شت کوین Shitcoinها می رسد،, وایت پیپر (White paper)  پروژه مهم ترین منبع است.

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید، در دسترس بودن وایت پیپر است. اگر ارز دیجیتال آن را نداشته باشد، احتمالاً یک شت کوین Shitcoin است.

2. مراقب کوین های اولیه با پرچم های قرمز باشید

عرضه اولیه کوین (ICO) راهی برای سرمایه گذاران برای دسترسی زودهنگام به رمز ارزهای دیجیتال است.

با این حال، اگر یک ICO تخفیف قابل توجهی برای سرمایه گذاران اولیه ارائه دهد، این خطر وجود دارد که ارز دیجیتال یک شت کوین Shitcoin باشد.

اجازه دادن به سرمایه گذاران اولیه برای خرید کوین با قیمت های پایین به آنها این فرصت را می دهد تا کوین ها را کمی بالاتر از قیمت ICO تخلیه کنند و همچنان سود کنند.

اگر یک تیم توسعه به ارز دیجیتال خود ایمان داشته باشد، نیازی به انگیزه قوی برای فروش توکن نیست.

سرمایه گذاری در شت کوین Shitcoin

شت کوین Shitcoin ها به طور کلی سرمایه گذاری های وحشتناکی هستند.

آنها به ریسک زیادی نیاز دارند و به ندرت پاداش ارائه می دهند.

اکثریت از طرح‌های pump و dump پیروی می‌کنند که در آن تنها تعداد کمی از “شرکت کننده ها” واقعاً پویایی قیمت را درک می‌کنند.

احتمال زیادی وجود دارد که سرمایه گذار بتواند تمام سرمایه اولیه خود را از دست بدهد و احتمال این هم وجود دارد که سود کلانی کسب کند اما بسیار احتمالش کم است.

شت کوین Shitcoin ها بسیار ذهنی هستند. هر آلتکوین را می توان “شت کوین” اعلام کرد. بنابراین، ارائه رهنمودهای خاص برای جایی که می توان آنها را خریداری کرد، دشوار است.

اکثر آنها دارای سرمایه کمی در بازار هستند و بنابراین در صرافی های ارزهای دیجیتال بزرگتر مانند Binance یا Coinbase رایج نیستند.

صرافی هایی مانند این نیاز به کوین ها دارند که به طور رسمی در لیست قرار گیرند، به این معنی که پروژه تحت یک فرآیند بررسی کامل قرار می گیرد. تعداد بسیار کمی از شت کوین Shitcoin ها به این حد رسیده اند.

لیست شت کوین های انفجاری در 2023

در اینجا برخی از شت کوین Shitcoin های شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال آورده شده است. بهتر است بدانید که این رمز ارزها دیگر شت نیستند و تبدیل به میم کوین شده اند.

اگر نمی دانید میم کوین چیست مقاله آن را مطالعه کنید.

شیبا اینو (SHIB)

به دنبال موفقیت Dogecoin، شیبا به عنوان یک نشانه به سادگی از نژاد سگ Shiba Inu نامگذاری شد. هیچ هدفی ندارد و با هیچ بلاکچین یا برنامه غیرمتمرکز مرتبط نیست.

شت کوین چیست؟

دوج کوین (DOGE)

این یک ارز دیجیتال مبتنی بر میم است که حول یک تصویر خنده دار از سگ Shiba Inu به نام دوج طراحی شده است. بیشترین موفقیت این کوین نتیجه تشویق و هیاهوی اینفلوئنسرها (ایلان ماسک) بوده است.

یکی از صرافی های معتبری که برای اسپات و فیوچرز میتوانید با خیال راحت در آن حساب باز کنید صرافی بینگ ایکس Bingx هست. می‌توانید برای آشنایی با این صرافی آموزش صفر تا صد صرافی بینگ ایکس را حتما ببینید.

نتیجه گیری

شت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری‌های پرخطری هستند که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال باید از آن دوری کنند.

برای سرمایه گذارانی که ریسک پذیری بالایی دارند، شت کوین Shitcoin ها ممکن است فرصتی برای کسب سودهای بزرگ باشد.

روزانه چندین Shitcoin جدید وارد بازار می‌شوند و افراد زیادی را قربانی خود می‌کنند. این توکن‌ها دچار پامپ و دامپ ساختگی می‌شوند و پس از مدتی نیز از صحنه‌ها محو می‌شوند. بنابراین خرید شت کوین Shitcoinها توصیه نمی‌شود. آیا تابحال شت کوین Shitcoin خریده‌اید؟ سود کردید یا ضرر؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها بنویسید.

هنگام سرمایه‌گذاری در شت‌کوین‌ها، از نکاتی که در این مقاله بحث کردیم استفاده کنید و پس از اینکه با ریسک‌ها آشناشدید، مبالغ کوچک سرمایه‌گذاری کنید تا از ضرر کردن جلوگیری کنید.

یا میتوانید به جای سرمایه گذاری روی شت کوین Shitcoin، روی کوینهایی سرمایه گذاری کنید که دارای ماهیت و پشتوانه قوی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا