💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

کوین مارکت کپ چیست؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

امروزه بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت در این زمینه، بسیار داغ بوده، به گونه‌ای که درصد زیادی از افراد توانسته‌اند سودهای کلانی در این زمینه به دست آورند. بدیهی است که برای فعالیت ثمر بخش در این زمینه و به دست آوردن نتایج مناسب، شما باید به تحلیل داده‌های موجود در بازار و نمودارها بپردازید. وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های متنوع و گوناگونی در این زمینه به وجود آمده‌اند که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان مرجعی برای رصد کردن ارزهای دیجیتال یاد کنیم. یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها در این زمینه، کوین مارکت کپ است. در راستای آموزش ارز دیجیتال، لازم است تا اطلاعات کاملی درباره این مرجع به دست آورید.

کوین مارکت کپ چیست؟

در اولین قدم برای آشنایی با این پلتفرم، باید یک تعریف ساده و قابل‌فهم برای آن ارائه کنیم. در ساده‌ترین حالت می‌توانیم بگوییم که coinmarketcap سایتی برای مشاهده قیمت انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و … است. اگر بخواهیم توضیح بیشتری درباره این پلتفرم ارائه دهیم، باید بگوییم که این سایت تنها یک منبع ردیابی قیمت نبوده، بلکه امروزه به عنوان مرجع آموزشی، خبری و تحلیلی برای بازار شناخته می‌شود که کاربرد بسیار زیادی در معاملات انجام شده در این زمینه دارد.

کوین مارکت کپ چیست؟

به صورت کلی شما با کمک این سایت می‌توانید اطلاعات بسیار گسترده و مفیدی درباره رمز ارزها به دست آورده و به مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازید. یکی از نکته‌های مهم درباره این سایت که موردتوجه کاربران ایرانی قرار می‌گیرد، فیلتر نبودن آن است. از این رو شما می‌توانید از این سایت به راحتی استفاده کرده و اطلاعات مفیدی را به دست آورید. از دیگر اطلاعات به دست‌آمده در این پلتفرم می‌توانیم به بررسی حجم معاملات انجام شده، درصد تغییرات قیمت، میزان توکن ها و کوین‌های در حال گردش در بازار و … اشاره کنیم. بدیهی است که با در اختیار داشتن چنین اطلاعاتی، شما می‌توانید فعالیت بهتری در بازار رمز ارز داشته باشید.

آموزش کوین مارکت کپ به صورت کامل در همیارکریپتو مطالعه کنید.

ویژگی‌های مهم کوین مارکت کپ

در راستای آشنایی با این پلتفرم cryptocurrency، لازم است تا درباره مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های آن نیز اطلاعات کافی به دست آورید. با شناخت ویژگی‌های و قابلیت‌های این ابزار، می‌توانید تجربه کاربری بهتر و مناسب‌تری با آن داشته باشید. به نتیجه دلخواه خود در این زمینه، نزدیک‌تر شوید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار به شرح زیر هستند.

کوین مارکت کپ

آموزش خصوصی فارکس

جامع و گسترده

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این سایت که باعث می‌شود کاربران نتوانند به سادگی از آن چشم‌پوشی کنند، جامع و گسترده بودن آن است. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، اطلاعات ارائه شده توسط این پلتفرم، بسیار متنوع و گسترده هستند، به گونه‌ای که شما می‌توانید از آن‌ها در انواع معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید. این موضوع باعث شده تا افراد آماتور که در حال آموزش ارز دیجیتال هستند هم به سادگی بتوانند از اطلاعات ارائه شده، استفاده کنند. نمونه‌های مشابه متنوعی در بازار وجود دارند که شما به عنوان یک تریدر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما کمتر گزینه‌ای وجود دارد که به اندازه کوین مارکت کپ، کامل و جامع باشد.

اعتبار بالا

اگر سابقه ترید و فعالیت در بازار رمز ارزها را داشته باشید، قطعا با صرافی بایننس آشنایی دارید و می‌توانید که یکی از معتبرترین صرافی‌ها در این زمینه است. صرافی بایننس در سال 2020، سایت کوین مارکت کپ را به صورت کامل خریداری کرده و امتیاز آن را به نام خود درآورد. این موضوع باعث شده تا این پلتفرم با شهرت و اعتبار به مراتب بیشتری از قبل، به فعالیت خود ادامه دهد. اعتبار این پلتفرم تا حدی بالاست که قرار گرفتن رمز ارزها در فهرست آن، به نوعی یک امتیاز مثبت برای آن‌ها تلقی می‌شود.

اپلیکیشن کوین مارکت کپ

اپلیکیشن موبایل این ابزار هم ارائه شده است و شما به سادگی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این موضوع هم به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این ابزار تلقی می‌شود که باعث شده تا افراد استفاده بهتر و بهینه‌تری از این پلتفرم داشته باشند.

برخی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید را در این قسمت نام می‌بریم.

  • قیمت و رتبه بندی ارزها
  • ساخت واچ لیست
  • داده‌های تاریخی
  • الکساندریا
  • ترکر پورتفو
  • رتبه بندی صرافی‌ها
  • پاداش‌های الماس
  • تبدیلگر قیمت
  • رتبه بندی زنجیره‌های بلاک چینی
  • بررسی بازار NFT ها
  • ارزهای دارای بیشترین رشد و ریزش
  • تقویم رویدادها
  • ایردراپ
  • لغت‌نامه
  • کسب درآمد با یادگیری درباره پروژه‌ها
  • خبرنامه

استفاده از کوین مارکت کپ

یکی دیگر از موضوعاتی که در این بخش باید به آن پرداخته شود، نحوه استفاده از کوین مارکت کپ است. به صورت کلی این پلتفرم به صورتی طراحی شده است که کار کردن با آن برای کاربران ساده باشد و تمام افراد از آماتور گرفته تا حرفه‌ای، بتوانند از آن بهره ببرند. از این رو می‌توانیم ادعا کنیم که این پلتفرم دارای فضایی فوق‌العاده کاربرپسند و جذاب است.

درصورتی‌که شما به دنبال کسب اطلاعات کامل درباره موارد مختلف مانند قیمت رمز ارزها، حجم اطلاعات، تعداد کوین در گردش و … و حتی جست‌وجوی ارزهای دیجیتال هستید، به هیچ عنوان نیاز به ثبت‌نام در این وب‌سایت ندارید. در این حالت شما تنها با وارد شدن به این پلتفرم، می‌توانید به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید.

چنانچه به دنبال به دست آوردن اطلاعات بیشتر، کامل‌تر و تخصصی‌تر هستید، باید در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و بعد از واردکردن پرتفوی خود، از ابزارهای متنوعی که در آن وجود دارد بهره ببرید. توجه داشته باشید که برای ثبت‌نام در این پلتفرم شما نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارید. تمام کاربران می‌توانند به صورت کاملا رایگان از اطلاعات و ابزارهای موجود در این وب‌سایت، بهره ببرند. تنها اطلاعات موردنیاز برای روند ثبت‌نام، یک ایمیل معتبر و یک رمز عبور برای حساب شخصی است.

علت اهمیت کوین مارکت کپ در آموزش ارز دیجیتال

یکی دیگر از موضوعاتی که در این بخش باید به آن پرداخته شود، علت اهمیت استفاده از این ابزار در روند آموزش و همچنین معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال است. میدانیم که این پلتفرم، اطلاعات بسیار گسترده‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران بازار قرار می‌دهد. از این رو می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها و همچنین روند بازار داشته باشد. به صورت کلی می‌توانیم ادعا کنیم که کوین مارکت کپ، نقش بسیار مهمی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال دارد.

 

اطلاعاتی که این ابزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، از آن یک منبع ارزشمند برای کاربران ساخته است. علاوه بر اطلاعات فوق‌العاده گسترده، این پلتفرم به نوعی یک منبع آموزشی برای کاربران تلقی می‌شود که می‌توانند از آن در راستای بهتر شدن عملکرد خود در بازار استفاده کنند.

اطلاعات موجود در صفحه اصلی وب‌سایت

به محض وارد شدن به وب‌سایت کوین مارکت کپ، با حجمی از داده‌ها و اطلاعات روبه رو می‌شوید که می‌توانید از آن‌ها در معاملات خود بهره ببرید. اطلاعات موجود در این صفحه، دسته‌بندی شده و در ستون‌های مختلفی قرارگرفته‌اند. در این ستون‌ها ما شاهد داده‌های زیر هستیم که می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در روند معاملات داشته باشند.

ارز پایه

این وب‌سایت به صورت کاملا پیش‌فرض از USD یا همان دلار آمریکا برای نمایش دادن ارزش هر رمز ارز استفاده می‌کند. البته شما می‌توانید این تنظیمات پیش‌فرض را تغییر داده و بر اساس دلخواه خود، تنظیم کنید، اما به دلیل اصول معاملات بازار ارز دیجیتال، توصیه می‌کنیم که تغییری در این قسمت به وجود نیاورید.

کوین و توکن ها

اولین ستون در جدول پیش روی شما، نام رمز ارزها را نمایش می‌دهد. به صورت پیش‌فرض در این جدول شاهد کوین‌ها و توکن های متنوع خواهیم بود. در این وب‌سایت شما این امکان را دارید که توکن ها و یا کوین‌ها را از فهرست پنهان کنید، یا اینکه نمایش را بر روی کوین‌هایی که امکان استخراج دارند بگذارید. به صورت کلی تغییرات متنوعی در این قسمت قابل‌اعمال هستند. کافی است از طریق سربرگ cryptocurrencies اقدامات لازم را برای تغییرات در این زمینه، انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر مقاله اصطلاحات ارز دیجیتال همیارکریپتو را بخوانید.

حجم بازار

ستون بعدی در این جدول، مربوط به حجم بازار است. شما این امکان را دارید که اطلاعات درج شده در جدول را بر اساس معیارهای مختلفی مانند رتبه، حجم بازار، قیمت و یا حجم مبادله، تغییرات موجود در قیمت و … به نمایش آورید. در حالت پیش‌فرض، معیار این اطلاعات حجم بازار بوده، اما به راحتی قابلت تغییر است.

حجم معاملات 24 ساعته، عرضه و قیمت

در ادامه اطلاعات دقیقی درباره قیمت، حجم معاملات 24 ساعته و همچنین میزان عرضه، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با تحلیل این داده‌ها و اطلاعات، می‌توانید تصمیم نهایی خود را درباره رمز ارز مربوطه، بگیرید.

تغییرات قیمت و نمودار قیمت

در قسمت بعدی تغییرات قیمت در 24 ساعت گذشته برای کوین‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. در این قسمت شما می‌توانید میزان افزایش، کاهش و روند قیمتی ارزهای دیجیتال را به دست آورید. نمودار قیمت کوین و توکن هم در 7 روز گذشته در این بخش به شما نمایش داده می‌شود که در تحلیل‌های خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

اطلاعات تخصصی متنوعی در این پلتفرم وجود دارد که شما با آموزش ارز دیجیتال و فعالیت در این زمینه، می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته و از آن‌ها در راستای فعالیت‌های اقتصادی خود در این بازار، استفاده کنید.

سخن پایانی

معاملات در بازار ارز دیجیتال، برحسب داده‌ها و اطلاعات مختلفی انجام می‌شود. از این رو اکثر معامله گران به دنبال منابعی هستند که بتوانند به اطلاعات دقیقی در این زمینه دسترسی داشته باشند. یکی از بهترین منابع جامع در این زمینه، کوین مارکت کپ است. در بخش‌های قبلی به صورت کامل درباره این پلتفرم، ویژگی‌های آن و همچنین اطلاعاتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، توضیحات کافی دادیم. شما با این اطلاعات می‌توانید معاملات خود را در مسیر بهتری، هدایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا