💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
بزرگان ارز دیجیتال

ال بروکس کیست؟ (AL.Brooks)

آموزش صرافی بینگ ایکس

برای تسلط نیازی به استفاده از نرم افزارهای پیچیده و اندیکاتورهای فراوان نیست، با یادگیری روند جزء به جزء کندل ها و تعیین صحیح نقاط ورود و خروج می توانید به راحتی کسب سود داشته باشید. به همین خاطر است که معامله گران بازارهای ارز دیجیتال، انجام معاملات به روش پرایس اکشن ال بروکس را جزو بهترین دوره های پرایس اکشن در جهان می دانند که از طریق آن می توان درآمدهای کلانی بدست آورد.

به بیان ساده پرایس اکشن (Price Action) یک تکنیک معامله گری و تحلیل بازار است که به معامله گر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از حرکات واقعی قیمت، تصمیمات خود را برای انجام معاملات بگیرد؛ برخلاف دیگر تریدرها که با استفاده از اندیکاتورهایی که همیشه عقب تر از قیمت فعلی بازار هستند، اقدام به تحلیل حرکات قیمت می‌کنند.

ال بروکس کیست؟

ال بروکس متولد 23 فوریه 1952 است و از زمانی که شغل خود را 30 سال پیش به عنوان چشم پزشک رها کرده، یک معامله گر حرفه ای به شمار می رود. مدرک پزشکی اش را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرده است.

علاوه بر آن، هزاران مقاله علمی در خصوص بیماری ها و جراحی چشم نوشته است. همچنین، پیش از اینکه در لس آنجلس موسسه آموزشی خود را افتتاح کند در دانشگاه Emory تدریس می کرد.

او تکنیک های خود را با 4 قاره به اشتراک گذاشته، تکنیک های پیشرفته اسکلپینگزرا در بورس کالای شیکاگو تدریس کرده و به صورت منظم در برنامه ی مانی شو و کنفرانس های نمایشگاه معامله گران، سخنرانی می کند و به ده ها هزار معامله گر آموزش داده که چگونه در بازار، معامله موفقی داشته باشند.

او با چاپ چهار کتاب و دوره آموزشی لقب “بهترین مدرس در جهان” را دارد و مجله فیوچرز لقب “معامله گر معامله گران” را به او داده، و او برای سالها تحلیلگر تکنیکال آنها بوده است.

آموزش خصوصی فارکس

وی در طول زندگی به ترید علاقه بسیار شدیدی داشته ولی در خانواده ضعیفی بزرگ‌شده و آن‌ها از او شغلی با درامد بالا توقع داشتن. او بعد از اینکه پزشک موفقی شد و درآمد قابل‌ توجهی کسب کرد؛ شروع به تحقیق، درباره تغییر قیمت در چارت بازار کرد. یک روز با باز کردن یک معامله برای رسیدن به شیفت کار مجبور به بستن آن معامله شد؛ به گفته خودش اگر آن روز مجبور به رفتن به سرکار نمی‌شدم چهارصد هزار دلار سود می‌کردم و فهمیدم با اینکه این اتفاق به‌ ندرت می‌افتد ولی شدنی است که درآمد قابل‌ توجهی از بازار داشت.

هدف ال بروکس چیست؟

هدف بروکس از کمک به معامله‌گران دیگر، آموزش (آموزش پرایس اکشن ال بروکس) نحوه پول درآوردن از طریق معامله کردن است. کسانی که بروکس را می شناسند، می دانند که چقدر برای او مهم است تا هر کاری که انجام می دهد را به نحو احسنت انجام دهد.

او هزاران عمل جراحی چشم انجام داده. طی هر دقیقه در روند هر عمل، او هر بیمار را بعنوان یکی از اعضای خانواده خود می دانسته. شاید افرادی در آموزش بورس و آموزش فارکس بسیاری از سر فصل های پرایس اکشن را از استراتژی فارکس ال بروکس برگرفته باشند و توضیح داده باشند.

او به سختی کار کرده تا بتواند بهترین خود را با تمرکز بالا انجام دهد. کمک به مردم برای او واقعا مهم است. وقتی او به دیگران نحوه معامله کردن را آموزش می دهد نیز همین رفتار را دارد.

او می داند که معامله کردن چقدر سخت است، و هیچ گاه کشمکش هایی را که معامله‌گران با آن روبرو هستند فراموش نمی کند. با توجه به این موضوع، هر چیزی که  گفته و یا نوشته در جهت کمک به معامله گران برای رسیدن به اهدافشان که پول درآوردن از طریق معامله کردن است، بوده. این بازار برای نفع موسسات مالی ایجاد شده، ولی ما نیز می توانیم در این سود مشارکت داشته باشیم.

این یک بازی نیست. این زندگی ماست، و همه ما میخواهیم زندگی بهتری داشته باشیم و به خانواده مان کمک کنیم. این یک تجارت جدی است و بروکس آن را بسیار جدی گرفته است.

هر چند، او باور دارد که اگر معامله گری برای یادگیری نحوه آموزش خود، وقت بگذارد و اگر قادر باشد آنچه را که آموخته است عملی کند، او می تواند در موقعیت مناسبی برای رسیدن به هدف خود قرار بگیرد.

انگیزه ال بروکس

خیلی وقت پیش او به عنوان جراح چشم، عاشق آموزش دادن به دانشجویان چشم پزشکی بود. بعدها او از کمک کردن به هزاران معامله گر در سراسر دنیا از سال 2009 لذت می برد. برای او بسیار مهم است که بهترین ابزار موجود را برای کمک به موفقیت در اختیار دیگران قرار دهد. که دوره های آموزشی معامله گری بروکس این ابزار می باشد.

خود آقای ال بروکس در این خصوص میگویند:
“شما در حال معامله با باهوش‌ترین و بهترین افراد آموزش‌دیده در جهان هستید. بسیاری از آن‌ها دارای مدرک MBA از مدارس برتر کشور هستند؛ می‌دانم زیرا یکی از دخترانم جزو آن‌هاست. او از مدرسه بازرگانی هاروارد فارغ‌التحصیل شد. درس‌های آن‌ها به‌قدری زیاد است که دوره ی من تقریباً به‌اندازه یک واحد در مدرسه بازرگانی است. این دروس به معامله‌گران فرصتی می‌دهد تا مهارت‌های مورد نیاز خود را برای رقابت با بهترین معامله‌گران جهان بیاموزند.”

نظر شخصی ال بروکس درباره دوره و سبک پرایس اکشن

ال بروکس در مصاحبه‌هایش گفت:

“من قویاً معتقدم که این دوره، اطلاعات فوق‌العاده‌ای را در مورد معاملات پرایس اکشن ارائه می‌کند که یافتن آن در هیچ جای دیگری غیر ممکن است. این‌ها همان تکنیک‌های معاملاتی پرایس اکشن هستند که معامله‌گران برتر و مدیران صندوق‌های تأمینی هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. من هیچ منبع دیگری برای معامله‌گران نمی‌شناسم که بتواند همه این اطلاعات بسیار ارزشمند را پیدا کند.”

“من می‌دانم که ترید چقدر دشوار است و هرگز از سختی که همه معامله‌گران تحمل می‌کنند، غافل نمی‌شوم. با در نظر گرفتن این موضوع، هر چیزی که من می‌گویم یا می‌نویسم برای کمک به معامله‌گران برای دستیابی به هدف خود برای کسب درآمد از بازار است.”

“این‌یک بازی نیست. این زندگی ماست و همه ما می‌خواهیم زندگی بهتری داشته باشیم و به خانواده خود کمک کنیم. این‌ یک تجارت بسیار جدی است و من آن را بسیار جدی می‌گیرم. با این‌حال، من کاملاً معتقدم که اگر یک معامله‌گر برای یادگیری نحوه ترید وقت بگذارد و اگر بتواند آموخته‌های خود را به کار گیرد، در موقعیتی قرار می‌گیرد که به هدف خود می‌رسد.”

دوره آموزشی پرایس اکشن

او باور دارد که دوره آموزشی او مجموعه اطلاعاتی بی نظیری در خصوص پرایس اکشن در اختیار معامله گران قرار می دهد که پیدا کردن این اطلاعات در جایی دیگر غیر ممکن است. او بر این باور است که مؤسسات، بازارها را برای نفع خود ایجاد کردند، اما ما هم می‌توانیم در آن مشارکت داشته باشیم.

اینها همان تکنیک های معامله گری پرایس اکشنی است که معامله گران حرفه ای و مدیران سرمایه هر روز از آنها استفاده می کنند. منبعی بهتر از آموزشهای پرایس اکشن بروکس از نظر اطلاعات ارزشمند، وجود ندارد.

ال بروکس کیست

چشم انداز ال بروکس در مورد بازار چیست؟

او به پرایس اکشن دید متفاوتی نسبت به اکثر معامله گران دارد. این امر به این دلیل است که او باور دارد هر کوچک‌ترین تغییر قیمتی که طی روز شکل می گیرد اهمیت دارد. هر چیزی که اتفاق می افتد بی‌دلیل نیست و حجم زیادی از اطلاعات در نمودار تعبیه شده است. او موقعیت معامله در بازار را به پازل تشبیه می کند، “تیکه‌ های پازل به سادگی قابل دیدن نیست و هرکس در بازار تیکه های بیشتری ببیند، سود بیشتری از بازار کسب می‌کند.”

هیچ کس نباید همه قطعه های پازل را ببیند تا بتواند از بازار کسب درآمد کند. او نیز ادعایی برای دیدن کل پازل ندارد. ولی حداقل او فکر می کند که بازار بسیار پیچیده تر و جذاب تر از چیزی است، که همه می گویند. همچنین بیشتر لذت معامله‌گری را در پیدا کردن تیکه ی جدید پازل می‌داند.

همیارکریپتو در این مقاله ال بروکس، معامله گری که در بازارهای مالی حرف زیادی برای گفتن دارد را معرفی کرد. استراتژی پرایس اکشن ال بروکس یکی از شگفتی های او در بازارهای مالی است که با یادگیری این استراتژی می توانید معاملات پرسودی داشته باشید.

سبک های مختلف پرایس اکشن

ما در دنیای بازارهای مالی انواع مختلفی برای سبک تحلیلی تکنیکال داریم. که سبک پرایس اکشن یکی از این تحلیل های تکنیکال بوده و می توان گفت حتی انواع سبک پرایس اکشن هم وجود دارد . مهم‌ترین این سبک ها شامل؛ سبک پرایس اکشن ال بروکس، سبک پرایس اکشن rtm، سبک پرایس اکشن لنس بگز و … که شما می توانید از این سبک ها در معاملات خود استفاده کنید.

پند ها و توصیه های معامله گری ال بروکس

از جملات معروف و نکات طلایی که ال بروکس در دوره های آموزشی خود مطرح کرده می توان به جملات زیر اشاره کرد:

  • قانون بازی بسیار ساده است، پول را از جیب بقیه به جیب خود منتقل کنید! مشابه سازمان ها و بانک ها!
  • در روند صعودی به دنبال بهانه و دلیلی برای خرید (buy) باشید و در روند نزولی به دنبال بهانه و دلیلی برای فروش (sell)!
  • معامله گران آماتور منتظر پولبک نمی شوند، اما حرفه ای ها و سازمان ها ورود می کنند و استاپ را بزرگتر در نظر میگیرند!
  • الگوهای کندل استیک تنها بخشی از ستاپ معامله یا همان موقعیت سود ساز است اما بقیه به نحوی آنها را تبلیغ می کنند(منظور اساتید قدیمی که فقط باکندل استیک معامله می کنن) که شما فکر می کنید تنها با این الگوها می توان  در بازرهای مالی معامله کرد!
  • بازار یا در روند است یا در رنج.  اگر نمی توانید درست تشخیص دهید در روند هستیم یا در تردینگ رنج  بدانید در تردینگ رنج قرار دارید!!
  • در بالای رنج(که همان سقف تردینگ رنج) میفروشیم(buy) و در پایین رنج (که همان کف می باشد)می خریم(sell)!!
  • اگر بهترین معامله گر هم باشید باز بدانید این بازی 60 به 40 است!!! پس فقط  60 درصد ترید ها موفق خواهد بود، 40 درصد به موفقیت نمی رسد.
  • همیشه بدانید بازار می تواند بر خلاف انتظار شما حرکت کند!
  • من هر روز با علاقه لب تاپ خود را روشن می کنم و نمی توانم برای شروع معامله گری صبر کنم، زیرا شغلم را به شدت دوست دارم، ترید شغل لذت بخشی است ما باید از کاری که انجام می دهیم لذت ببریم و لحظات خود را به تفریح بگذرانیم. برای من معامله گری تفریح است.

12 مزیت استفاده از روش پرایس اکشن ال بروکس

ال بروکس کیست

پرایس اکشن مزیت های بی شماری دارد که آن را از سایر  استراتژی های بازارهای مالی متمایز می کند. با این حال روش پرایس اکشن ال بروکس متفاوت تر از بقیه عمل می کند که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. در ادامه به تعدادی از مزیت های این ترفندها و استراتژی های ال بروکس در روش پرایس اکشن اشاره می کنیم.

  1. ابزار تحلیل رایگان: جالب است بدانید پرایس اکشن یکی از ابزارهای تحلیل در بازار مالی است که این امکان را به افراد می دهد تا به صورت رایگان بتوانند از آن استفاده کنند. در صورت استفاده از این روش، به نرم افزار دیگری نیاز پیدا نمی کنید در حالی که برای تحلیل و انجام معامله، به کندل، نقطه و هر نمونه نمودار قیمتی برای تحلیل دسترسی خواهید داشت.
  2. روش پرایس اکشن در گروه روش های کم ریسک قرار می گیرد و برای استفاده در بازارهای مالی مختلفی نظیر فارکس، کالا و آتی کاربرد دارد علاوه بر آن این روش در تمامی بازه های زمانی یک دقیقه تا چند دقیقه ای برای فریم های بزرگتر قابلیت استفاده را دارد.
  3. از دیگر مزایای پرایس اکشن این است که می توان با کمک هر نرم افزاری مانند ترید استیشن و متاتریدر، آن را تحلیل کرد.
  4. فردی که از این روش استفاده می کند، متوجه سادگی و پیچیدگی آن می شود به گونه ای که باعث گمراهی و گیج شدن معامله گر نمی شود و بر خلاف تصور، در طول انجام تحلیل و ترید کردن، باعث آرامش فکری بهتری برای وی می شود.
  5. ثبات در پرایس اکشن: از روش پرایس اکشن به عنوان روش برتر یاد می شود و استراتژی آن تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود بنابراین تریدر می تواند روی ثبات این روش حساب کند.
  6. درصد بالای موفقیت: افرادی که در معاملات مختلف از روش پرایس اکشن استفاده می کنند، از درصد موفقیت بالاتری برخوردار هستند به این دلیل که قبل از شکل گیری قیمت، پس از بررسی هیجانات و عملکرد دیگر معامله گران، اقدام می کنند و تصمیم گیری مناسبی را اتخاذ می کنند. توجه داشته باشید که معامله های سنتی با استفاده از روش پرایس اکشن انجام نمی شود و آن زمان که سایر معامله گرها، معاملات خود را متوقف کنند برای آن دسته از افراد که با استراتژی پرایس اکشن آغاز به معامله کردند، توقف معنایی ندارد و همچنان در حال کسب درآمد هستند.
  7. همسویی و سازگاری با سطوح مختلف: از دیگر امتیازات روش پرایس اکشن ال بروکس این است که معاملات با توجه به سطح مختلف انجام می شود، در نتیجه طی فرآیند معامله، منجر به دستیابی به ضررهای کوچک و سودهای بسیار بزرگ خواهد شد.
  8. دقت بالای پرایس اکشن ال بروکس: جالب است بدانید در میان روش های پرایس اکشن، پرایس اکشن ال بروکس دارای دقت بالاتری است و با کمک آن به تحلیل های دقیق تری دست پیدا می کنید.
  9. تأخیر زمانی پایین: از دیگر امتیازات پرایس اکشن این است که فرآیندی را برای متقاضیان و کاربران ایجاد می کند به گونه ای که بهتر و سریع تر تغییرات روند های قیمتی را درک می کنند و این موضوع در انجام معاملات آنها بسیار نقش دارد.
  10. بازدهی بالاتر: کاربر با دید بلند مدت می تواند روی استراتژی پرایس اکشن ال بروکس حساب کند و از این رو می تواند بازدهی بالاتر و سوددهی بالاتری را تجربه کند.
  11. امکان استفاده برای افراد مبتدی: شاید تعجب کنید اما افراد مبتدی هم با کمک روش پرایس اکشن ال بروکس می توانند به راحتی معاملات خود را تحلیل کنند.
  12. واقعی بودن روش: شاید این موضوع ذهن کاربران را درگیر کند که مانند بسیاری از روش های تحلیلی بازار، پرایس اکشن نیز گاهی غیر واقعی عمل کند، با این حال با اطمینان می توان گفت پرایس اکشن ال بروکس بر اساس علوم اقتصادی و اجتماعی عمل می کند، بنابراین کاملاً واقعی است و بر اساس روند قیمت ها حرکت می کند.

میتوانید برای شروع آموزش ارز دیجیتال رایگان و اصطلاحات ارز دیجیتال همیارکریپتو را بخوانید.

جمع بندی

در این مقاله با یکی از بهترین معامله گران دنیا آقای ال بروکس آشنا شدیم. ال بروکس در یک خانواده پر جمعیت با وضع اقتصادی نابسامانی دنیا آمد به همین دلیل مادرش بسیار اصرار داشت که چشم پزشک شود تا دیگر در تنگنای مالی نباشند. وی پس از 10 سال جراح چشم بودن و تدریس در دانشگاه که بسیار هم در این زمینه موفق بوده و تعداد زیادی مقالات علمی و کتاب داشته، به این نتیجه می‌رسد که از لحاظ مالی تامین شده و تمایل دارد به معامله گر تمام وقت تبدیل شود.

ال بروکس ابتدا به صورت پاره وقت و تنها صبح ها قبل از رفتن به مطب معامله می کرد اما پس از مدتی کاملا جراحی را کنار گذاشته و به یک معامله گر تمام وقت تبدیل شد. او پس از بررسی های بسیار، سبک پرایس اکشن ال بروکس را تدوین کرده و با همین سبک معاملاتش را انجام می داد، این سبک به قدری سودآور بود که در چهار قاره جهان به آموزش این سبک پرداخت. ما در همیار کریپتو سبک پرایس اکشن ال بروکس را به صورت عملی آموزش می‌دهیم.

 

سوالات متداول

یکی از شیوه های برتر معامله گری است که در آن سطوح و داده های قیمت مبنای تحلیل قرار می گیرد و باعث می شود معامله گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

پرایس اکشن ال بروکس یک استراتژی کارآمد است و نیاز به نرم افزار خاصی ندارد، تنها با یک چارت ساده در تمامی نرم افزارهای تحلیلی می‌توانیم از این استراتژی استفاده کنیم.
از آنجایی که پرایس اکشن درصد موفقیت بسیار بالایی دارد چون ما قبل از شکل‌گیری قیمت (برخلاف اندیکاتورها)، با توجه به هیجانات و تصمیمات سایر معامله‌گرها، کار خودمان را شروع می کنیم و معامله را باز می کنیم.
پرایس اکشن نه تنها در تمامی بازارهای مالی جواب می دهد، بلکه در همه‌ی بازه‌های زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کم خطرترین شیوه‌ی معاملاتی است.
از آنجایی که در پرایس اکشن معاملات با توجه به سطوح انجام می‌شود، حد ضررها بسیار کوچک و حدسودها بسیار بزرگ خواهد بود.

افرادی که قصد دارند از یک تحلیل‌گر به یک معامله‌گر حرفه‌ای در همه‌ی بازارهای مالی تبدیل شوند.
تریدرهایی که بارها شکست خورده و ضرر کرده‌اند یا استراتژی‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند و به دنبال بهترین استراتژی برای انجام معاملات خودشان هستند.

ال بروکس چه چیزی در بازارهای مالی معامله می کند؟

معاملات و ترید روزانه در معاملات آتی E-mini، سهام، آپشن یا اختیار معامله، بازارهای فارکس، نفت خام و طلا را برای ترید و امرار معاش انجام می دهد.

آیا ال بروکس در فارکس هم معامله می‌کند؟

بله، او هر روز از تکنیک های پرایس اکشن استفاده می کند تا در بازار فارکس، اوراق قرضه، ارزها، طلا، نفت خام، سهام و اختیار معامله را در 5 دقیقه و 60 دقیقه معامله کند.

کتاب های آل بروکس را به چه ترتیبی بخوانیم؟

ترتیب خواندن کتاب‌ها ی ال بروکس برای این‌که برای معامله گران مفید باشد به این شکل است:   با این کتاب شروع کنید: پرایس اکشن؛ روندهای معاملاتی. سپس، کتاب پرایس اکشن؛ محدوده های معاملاتی و در نهایت، کتاب 3:  پرایس اکشن بازگشت ها.

ال بروکس

شاه همه اندیکاتورها چیست؟

در واقع، پرایس اکشن سلطان همه اندیکاتورها است، و ال بروکس به عنوان یک تریدر قدیمی، هر بار هنگام ارزیابی نمودار از آن استفاده می کند. فقط پیروی از قیمت حیاتی است؛ نه دنبال کردن اندیکاتورهای تاخیردار و ثانویه.  زیرا مواقعی وجود دارد که عملکرد قیمت هماهنگ نیست و ممکن است شما را به مسیر اشتباه هدایت کند.

بهترین صرافی برای ایرانی ها در دنیای ارز دیجیتال کدام صرافی است؟

بهترین صرافی برای هموطنان عزیز داخل کشور بدون نیاز به وی پی ان دو صرافی بینگ ایکس و مکسی  است و برای افراد خارج از ایران یا عزیزانی که اقامت کشور دیگری را دارند بهترین صرافی بایینس است. صرافی بینگ ایکس که یک پلتفرم برای معاملات ارز دیجیتال است در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. این صرافی تمام خدمات معاملاتی در بازار ارز دیجیتال شامل خدمات معاملاتی اسپات، مشتقات، فیوچرز و کپی تریدینگ را به بیش از ۱۰۰ کشور در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد.

برای آموزش صرافی بینگ ایکس و آموزش صرافی مکسی را در همیارکریپتو میتوانید ببینید.

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. اینکه در معاملات بجای پیدا کردن الگوها به قیمت ها توجه کنیم حتما کاربردی تر خواهد بود چون ممکنه روند قیمتی طوری پیش بره که الگو تغییر کنه .معمولا زمانی برای الگوها میتوان نظر قطعی داد که تشکیل بشه و تارگتش هم بخوره.پرایس اکشن البروکس بایدروش جالبی باشه.

  2. ممنون از اقای دکتر ال بروکس بابت خدمتی که به معاملگران بازارهای مالی کردن و چه خوب که این روش برای همه ی بازارها چه فارکس ..بورس ..ارز دیجیتال استفاده میشه وممنون از استاد حسن زاده که تدریس مادانشجوها رو هم با روش ال بروکس تدریس میکنن..سپاس فراوان

  3. واقعا بهترین نوع از پرایس اکشن هست روش ال بروکس ممنون بابت تدریس این روش

  4. در این مقاله با اهداف و انگیزه ال بروکس کامل آشنا شدم و واقعا کاری که ال بروکس کرد و البته که عاشق این کار هم بوده ولی باز هم قایل تقدیره

  5. ال بروکس فردی موفق در این زمینه بوده و خوندن این مقاله خیلی برام جالب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا