💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بورس

آموزش کارگزاری آگاه (آساتریدر) + خرید و فروش سهام

آموزش صرافی بینگ ایکس

یکی از بازارهایی که شما میتوانید با حداقل دارایی، سرمایه گذاری در آن را شروع کنید بازار بورس تهران است. برای خرید و فروش سهام در بازار بورس، پس از گرفتن کد بورسی از سامانه سجام نیاز به داشتن یک کد معاملاتی در یکی از کارگزاری‌های فعال در بازار بورس هستید.

یکی از بهترین کارگزاری‌های فعال در ایران، کارگزاری آگاه است. در صورتی که مشتری این کارگزاری باشید، می‌توانید از تخفیف در کارمزد معاملات استفاده کرده و حتی وام دریافت کنید. در این مقاله به آموزش نحوه خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه می‌پردازیم. همیار کریپتو همراه شما در بازارهای مالی

معرفی کارگزاری آگاه

گروه مالی آگاه، با تأسیس یک کارگزاری برای انجام معاملات در دارایی‌های مختلف مانند سهام، صندوق‌ها و اوراق دیگر در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر کارگزاری آگاه با توجه به سرعت پنل کاربری، امکانات متنوع، پشتیبانی خیلی خوب به یکی از کارگزاری‌های محبوب در بازار سرمایه ایران تبدیل شده است. برای آگاهی از سازوکار افزایش سرمایه در بازار بورس ایران مقاله ی لینک شده را حتما مطالعه کنید.

ثبت نام در کارگزاری آگاه

برای شروع فعالیت و خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه باید از این کارگزاری کد معاملاتی بگیرید و عملاً در آن ثبت نام کنید. برای ثبت نام در کارگزاری آگاه به صورت آنلاین کافی است از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

لینک ثبت نام کارگزاری آگاه

سامانه معاملات آنلاین کارگزاری آگاه – آساتریدر

پس از ثبت نام، برای خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه کافی است با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه معاملات آنلاین کارگزاری آگاه یا همان آساتریدر شوید.

برای رفاه حال شما عزیزان، لینک ورود به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری آگاه در زیر آورده شده است.

https://online.agah.com/Auth/login

آموزش خصوصی فارکس

نحوه واریز پول در سامانه آساتریدر

پس از ورود به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری آگاه (آساتریدر) با پنل معاملاتی خود مواجه خواهید شد. اولین قدم واریز پول به پرتفوی‌ بورسی‌تان است. برای این کار از نوار کناری سمت چپ روی آیکون کیسه پول یا «وضعیت مال مشتری» کلیک کرده و سپس «پرداخت شتابی» را انتخاب کنید و مبلغ مورد نظر خود را وارد کرده و نهایتاً مانند خرید اینترنتی اطلاعات کارت و رمز پویا وارد نماید و خرید خود را قطعی کنید.

دقت کنید در طبق آخرین قانون سازمان بورس اوراق بهادار، حداقل مبلغ خرید سهام مبلغ 500.000 تومان به‌علاوه کارمزد معاملات است؛ بنابراین حداقل باید مبلغ 510.000 تومان را جهت اطمینان برای خرید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: حساب وکالتی در بورس چیست

نحوه خرید سهام در کارگزاری آگاه

اکنون دیگر آماده خرید سهام در کارگزاری آگاه هستید. شما در روزهای کاری بین ساعت 9 الی 12.30  فرصت خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه را دارید.

لینک ثبت نام کارگزاری آگاه

برای خرید سهام در کارگزاری آگاه با استفاده از قسمت سرچ «نماد» مورد نظر خود را تایپ و انتخاب کنید. مثلاً در اینجا ما نماد «شرکت فولاد مبارکه اصفهان -‌ فولاد» را سرچ و انتخاب کرده‌ایم.

آموزش کارگزاری آگاه

طبق تصویر زیر با انتخاب نماد فولاد، این نماد به دیده‌بان ما اضافه می‌شود. برای خرید سهام فولاد این شرکت روی آیکون سمت راست که سبد خرید سبز رنگ کلیک می‌کنیم تا پنجره مربوط به جزئیات خرید باز شود.

آموزش کارگزاری آگاه

طبق تصویر زیر، برای خرید سهام از کارگزاری آگاه، قیمت مد نظر را انتخاب می‌کنیم. قیمت خرید باید در بازه مجاز آن روز معاملاتی باشید. در این مثال بازه مجاز خرید سهام فولاد بین قیمت 5180 تا 5940 ریال است.

مکانیزم خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه و عملاً کل بازار بورس به صورت حراج است یعنی در قسمت خریدارها، سفارش خریداری بالاتر از همه قرار می‌گیرد که بیشترین قیمت را وارد کرده باشد و اگر چند نفر با هم یک قیمت را وارد کنند، سفارش شخصی قبل از همه انجام می‌شود که زودتر از لحاظ زمانی سفارش خود را ثبت کرده باشد.

در بخش فروشنده‌ها نیز به همین صورت است. سفارش فروشنده‌ای بالاتر از همه قرار می‌گیرد که کمترین قیمت فروش را وارد می‌کند.

بدین ترتیب اگر بخواهید خرید شما بلافاصله انجام شود باید قیمتی را وارد کنید که همین الان فروشنده دارد. در تصویر زیر به اولین سطر در بخش قرمز رنگ که مربوط به فروشنده‌ها هست توجه کنید. در اینجا قیمت 5570 ریال با حجم (تعداد سهام) 4.594.799 عدد سهم به تعداد 30 سفارش فروشنده دارد. در این مثال اگر ما قیمت 5570 را انتخاب می‌کردیم در کسری از ثانیه سفارش خریدمان انجام می‌شد.

اما از آنجایی که این مقاله آموزشی است ما این قیمت را انتخاب نمی‌کنیم تا شما بتوانید ثبت سفارش را مشاهده کنید.

1- قیمت 5550 ریال را در کادر قیمت وارد می‌کنیم.

2- حجم خرید یا همان تعداد سهام مد نظر را در کادر دوم وارد می‌کنیم.

نکته میتوانید با انتخاب آیکون ماشین حساب در کنار همین کادر، میزان دارایی برای خرید را وارد کنید؛ یعنی بجای وارد کردن تعداد سهام مثلاً مبلغ 5.500.000 ریال را وارد می‌کنیم و سیستم به طور خودکار طبق قیمتی که قبلاً وارد کرده‌ایم تعداد سهام را محاسبه می‌کند. قیمت نهایی در پایین کادر سمت راست قابل مشاهده است.

3- پس از بررسی تمامی موارد روی گزینه سبز خرید کلیک می‌کنیم تا سفارش خریدمان ثبت شود.

آموزش خرید و فروش کارگزاری آگاه

پس از انجام سه مرحله بالا سفارش خرید شما ثبت می‌شود و شما می‌توانیم جزئیات سفارش خود را در بخش «سفارش‌های فعال» مشاهده کنید.

به ترتیب زمان ثبت سفارش، نام نماد، نوع سفارش خرید/فروش، حجم (تعداد سهام فعال در سفارش)، حجم خریداری شده، حجم مانده، قیمت ثبت سفارش، قیمت سربه‌سری و نهایتاً وضعیت سفارش که ثبت شده است یا خیر را میتوانید مشاهده و بررسی کنید.

آموزش خرید و فروش کارگزاری آگاه

دو گزینه‌ای زیاد با آن‌ها سروکار خواهید داشت، «جایگاه در صف» و «ویرایش سفارش» است. با انتخاب گزینه «جایگاه در صف» می‌توانید میزان سهام باقی مانده با رسیدن به سفارش خود را مشاهده کنید.

با استفاده از گزینه «ویرایش سفارش» میتوانید قیمت و حجم سفارش خود را تغییر دهید و ما سفارش خرید را ویرایش می‌کنیم و قیمت را به 5570 ریال تغییر می‌دهیم تا بلافاصله خریدمان انجام شود.

آموزش کارگزاری آگاه

حال که خرید ما انجام شد میتوانید میزان سهام خریداری شده از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد را از نوار بالا سمت راست «منو – دیده‌بان کلاسیک» و سپس قسمت «مدیریت سبد دارایی – سبد سهام» مشاهده کنید. طبق تصویر دارایی فولاد خریداری شده اکنون حدوداً 1.5درصد در ضرر است که همان کارمزد معاملات بورسی است.

خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه

نحوه فروش سهام در کارگزاری آگاه

در ادامه مقاله خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه، راجع به نحوه فروش سهام در این کارگزاری صحبت می‌کنیم. بالاخره هر خریدی، یک فروش دارد که این فروش می‌تواند در ضرر با سود باشد.

در این مثال ما اکنون تعداد 1049 عدد سهام شرکت فولاد را داریم. برای فروش سهام خود میتوانید از بخش «سبد سهام» یا مجدداً همان «دیده بان» اقدام نمایید.

خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه

طبق شرایط خرید سهام، برای فروش نیز تنها مجاز به ثبت سفارش در بازه قیمت مجاز همان روز را دارید. ما قیمت 5580 ریال را برای فروش انتخاب کرده‌ایم. تعداد سهامی که خرید کرده‌ایم هم 1049 عدد است. این عدد را در کارد دوم وارد می‌کنیم. نهایتاً رو گزینه قرمز رنگ «فروش» کلیک کنید.

«دارایی سپرده گذاری» که در وسط صفحه دیده می‌شود، همان میزان سهام شماست که قابل معامله است. میزان مبلغ حاصل از فروش در بخش «ارزش ناخالص سفارش» قابل مشاهده است.

اگر تعداد دارایی شما زیاد بود مثلاً 5000 سهم فولاد (یا هر سهم دیگری) داشتید، میتوانید در چند نوبت سفارش خود را با حجم‌های متفاوت و در قیمت‌های مختلف ثبت کنید.

خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه

سفارش فروش سهام فولاد، ثبت شد و در بخش سفارشات فعال دیده می‌شود. از بخش سمت راست نیز جایگاه سفارش خود را میتوانید مشاهده کنید.

دقت کنید در کنار نماد فولاد نیز آیکون «عدد 1 قرمز رنگ» مشاهده می‌شود که به معنای یک سفارش فعال فروش برای نماد فولاد است.

خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه

نحوه خرید سهام در کارگزاری آگاه با گوشی

با نصب نرم‌افزار آساتریدر میتوانید با استفاده از گوشی نیز به خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه بپردازید. این نرم‌افزار را میتوانید از خود سایت کارگزاری آگاه یا نرم‌افزارهایی مانند بازار دانلود و نصب کنید.

لینک ثبت نام کارگزاری آگاه

پس از نصب این نرم‌افزار دقیقاً مانند اقداماتی که برای خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه در دکستاپ داشتیم. در نرم‌افزار نیز داریم.

آموزش فارکس رایگان و آموزش ارز دیجیتال رایگان که میتوانید داشته باشید تا برای شروع بازارهای مالی آماده شوید و مرحله اول ورود به بازار را داشته باشید.

جمع بندی

در این محتوا به طور اختصاصی و تصویری با «نحوه خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه» آشنا شدیم. کارگزاری آگاه یکی از بهترین کارگزاری‌های فعال در حوزه بازار بورس تهران است. چرا که پلتفرم کاربر پسندی دارد و سرعت معاملات نیز بالاست. از طرفی در بخش خدمات و پشتیبانی نیز به خوبی عمل می‌کند

سؤالات متداول

چگونه در کارگزاری آگاه ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در کارگزاری آگاه بسیار ساده است و کافی است به یکسری اطلاعات اولیه شخصی و اطلاعات بانکی دسترسی داشته باشید. برای ثبت نام در کارگزاری آگاه از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

چگونه در کارگزاری آگاه سهام بخریم؟

پس از وارد شدن به پنل کاربری خود در کارگزاری آگاه در قسمت جستجو نماد سهام مد نظر را وارد کرده و آن نماد را انتخاب کنید. سپس باید روی آیکون سبز رنگ کنار نماد کلیک کنید تا صفحه خرید برایتان باز شود. نهایتاً قیمت و تعداد سهام (یا میزان سرمایه) را وارد کنید و گزینه خرید را انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا