💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بورس

حساب وکالتی در بورس چیست؟ + مدارک لازم و نحوه افتتاح حساب

آموزش صرافی بینگ ایکس

پس از عرضه خودرو در بورس کالا، دو شرکت خودرو سازی سایپا و ایران خودرو نیز لازمه شرکت در قرعه‌کشی‌های خودروهای خود را منوط برداشتن حساب وکالتی اعلام کردند.بدین ترتیب اگر شما حساب بانکی‌تان، وکالتی نباشد نمی‌توانید در قرعه کشی های ایران خودرو و سایپا شرکت کنید.

حساب وکالتی چیست؟ در پاسخ باید گفت: “حساب وکالتی، نوعی حساب بانکی است که به منظور افزایش امنیت و سرعت معاملات در سامانه‌های مختلفی مانند بورس کالا و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو (ایران خودرو و سایپا) طراحی شده است. در این نوع حساب، شما به شخص ثالث (بورس یا سامانه) وکالت می‌دهید تا هنگام انجام معاملات، از حساب شما پول برداشت کند.”

دقت داشته باشید که نحوه ایجاد حساب وکالتی برای هر سازمانی متفاوت است؛ به عبارتی سازمان بورس کالا و هر کدام از شرکت های خودروسازی بانک‌های مختلفی را برای وکالتی کردن حساب ارائه می‌دهند. همچنین شما از هر سازمانی که بخواهید خودرو بخرید باید حساب بانکی خود را برای همان شرکت یا سازمان وکالتی کنید.

استفاده از حساب وکالتی مزایای متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت بیشتر: با استفاده از حساب وکالتی، دیگر نیازی به واریز وجه به حساب‌های شخص ثالث نیست و از این طریق، احتمال کلاهبرداری و سوءاستفاده به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سرعت بیشتر در معاملات: با استفاده از حساب وکالتی، فرآیند واریز وجه برای معاملات به طور چشمگیری سریع‌تر انجام می‌شود و دیگر نیازی به پرداخت شتابی یا بارگذاری فیش واریز نقدی نیست.

در ادامه این مقاله از تیم همیار کریپتو، به نحوه وکالتی کردن حساب برای سامانه‌های بورس کالا، شرکت ایران خودرو و سایپا می‌پردازیم و مدارک لازم برای افتتاح حساب وکالتی و نکات مهم در خصوص استفاده از این نوع حساب را به صورت تصویری و ویدیویی آموزش خواهیم داد.

آموزش خصوصی فارکس

حساب وکالتی در بورس چیست؟

حساب وکالتی، حسابی است که علاوه بر شما سازمانی که برای آن حسابتان را وکالتی می‌کنید، اجازه برداشت وجه (در یکسری شرایط خاص) از حساب شما دارد.

برای مثال زمانی که حساب خود را برای بورس کالا وکالتی می‌کنید، صرفاً سازمان بورس کالا مجاز به برداشت وجه از حساب شما است.

زمانی که حساب خود را برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو وکالتی می‌کنید، صرفاً شرکت ایران خودرو اجازه برداشت وجه از حساب شما را دارد. به همین ترتیب اگر بخواهید در قرعه کشی سایپا شرکت کنید باید حسابتان را برای شرکت سایپا وکالتی کنید.

تفاوت حساب وکالتی و غیر وکالتی

یکی از سؤالات پرکاربرد آن است که «تفاوت حساب وکالتی و غیر وکالتی چیست؟» ما در تیتر قبل توضیح دادیم که «حساب وکالتی چیست؟» در حساب وکالتی شما به فرد یا سازمانی که حساب خود را برای آن وکالتی کرده‌اید در واقع اجازه می‌دهید که در شرایط خاص، وجه داخل حساب را مسدود (بلوکه) کند یا اگر معامله بین شما و آن سازمان انجام شد، سازمان بتواند برداشت وجه انجام دهد. اگر هم هیچ معامله‌ای بین شما و سازمان مدنظر انجام نشود، وجه موجود در حساب آزاد شود.

با اینکار از هزینه‌ای اضافی نقل و انتقالات بین بانکی همچنین دردسرهای آن راحت خواهید شد و علاوه بر آن امنیت حساب شما به خطر نخواهد افتاد و هیچ‌گونه تهدیدی برای وجه موجود در حساب ایجاد نمی‌شود.

حال به سؤال «حساب غیر وکالتی چیست؟» پاسخ می‌دهیم:

تمامی حساب‌های بانکی شما که آن را برای سازمان خاصی وکالتی نکرده‌اید، عملاً حساب غیر وکالتی هستند و تنها شخص شما اجازه برداشت وجه از حساب خود را دارید.

مزایای حساب وکالتی چیست؟

سه تا از بزرگ‌ترین مزایای حساب وکالتی آن است که باعث صرفه‌جویی در 1- زمان شما، 2- عدم وجود کارمزد نقل و انتقالات از یک حساب به حساب دیگر و 3- احتمال کلاهبرداری و خطا حین نقل و انتقالات صفر می‌شود.

برای مثال زمانی که شما حساب خود را برای بورس کالا وکالتی می‌کنید. در واقع هنگام ثبت سفارش خرید از بورس کالا نیاز به پرداخت و شارژ مبالغ هنگفت در حساب بورس کالا نیستید و خود سازمان بورس کالا مستقیماً به حساب شما دسترسی خواهند داشت و در صورت انجام معامله، وجه مشخص شده را از حساب شما برداشت خواهد کرد.

چه تعداد حساب وکالتی قابل افتتاح است؟

محدودیتی در افتتاح حساب وکالتی وجود ندارد. شما می‌توانید حساب بانکی کوتاه مدت خود را به حساب وکالتی سازمان‌های مختلف مانند بورس کالا، ایران خودرو و سایپا تبدیل کنید.

چه کسانی نمیتوانند حساب وکالتی داشته باشند؟

اشخاصی که دارای چک برگشتی هستند نمیتوانند حساب وکالتی باز کنند، در واقع این اشخاص ابتدا باید بدهی‌های خود را تسویه کنند.

می‌توانیم حساب وکالتی بورس کالا را برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا معرفی کنیم؟

بله. پس از پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شدیم، امکان وکالتی کردن حسابی که قبلاً برای بورس کالا وکالتی شده است، برای شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز وجود دارد.

آیا حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا متفاوت است؟

بله. زمانی که قصد افتتاح حساب وکالتی دارید باید سازمانی که اجازه دسترسی به حساب شما را پیدا می‌کند مشخص کنید؛ بنابراین اگر یک حساب را برای شرکت ایران خودرو وکالتی کردید. صرفاً این شرکت اجازه دسترسی به حساب شما دارد و اگر قصد دارید شرکت سایپا نیز به موجودی همان حساب دسترسی داشته باشید باید مجدداً برای شرکت سایپا نیز حسابتان را وکالتی کنید.

شرایط ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو

در آخرین دوره ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا باید حساب وکالتی داشته باشید و حداقل به مبلغ 1.000.000.000 میلیون ریال در حساب وکالتی خود وجه موجود باشد تا شرایط لازم و کافی شرکت در قرعه کشی دارا باشید. دقت این وجه با توجه به نوع خودرو مورد نظر برای ثبت نام متفاوت است.

راهنمای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو

در حال حاضر ایران خودرو با بانک‌های ملي، صادرات، تجارت، ملت، سپه، پاسارگاد و رفاه طرف قرارداد است و اگر حساب کوتاه مدت در این بانک ها دارید می‌توانید آن را به حساب وکالتی با ایران خودرو تبدیل کنید.

برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو؛ وارد سایت ایران خودرو شده و از طریق لینک‌های داده شده این سایت برای هر بانک، اقدام به وکالتی کردن حساب خود نمایید.

  1. سامانه وکالتي بانک ملي: https://firoozeh.bmi.ir/signin
  2. سامانه وکالتي بانک صادرات: Https://sep.bsi.ir/sign
  3. سامانه وکالتي بانک تجارت:https://car.tejaratbank.ir
  4. سامانه وکالتي بانک ملت:https://pishkhan.bankmellat.ir/bastam/start
  5. سامانه وکالتي بانک سپه: https://ebanksepah.ir
  6. سامانه وکالتي بانک پاسارگاد: https://bpi.ir
  7. سامانه وکالتي بانک رفاه: https://mehvar.rb24.ir

افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو صرفاً برای متقاضیان ثبت نام در طرح‌ فروش عادی خودرو این شرکت ضروری است. اگر متقاضی ثبت نام در طرح فروش جوانی جمعیت ایران خودرو (ویژه مادران) یا متقاضیان طرح نوسازی ایران خودرو (ویژه خودروهای فرسوده) هستید، لزومی برای افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو وجود ندارد.

اگر در هر یک از بانک های نام برده شده حساب کوتاه مدت دارید کافی است از طریق لینک‌های مربوط به هر بانک برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین اقدام نمایید. در ادامه به صورت تصویری برای دو بانک ملت و ملی توضیح داده شده است.

اگر هیچ کدام یک از بانک های نام برده حساب کوتاه مدت ندارید، ابتدا باید جهت افتتاح حساب کوتاه مدت در یکی از آن‌ها با مراجعه به شعب بانک اقدام نمایید سپس حساب کوتاه مدت خود را به حساب وکالتی ایران خودرو تبدیل کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو

برای خرید خودرو از شرکت ایران خودرو باید حساب بانکی شما دارای دو شرط زیر باشد.

  • 1- حساب وکالتی با این شرکت داشته باشید. (فرقی نمی‌کند چه بانکی باشد)
  • 2- حساب شما به اندازه کافی موجودی داشته باشد.

برای مثال در تصویر مشاهده می‌کنید که در صورت نداشتن حساب وکالتی یا موجودی کافی اجازه ثبت نام خودرو در سایت شرکت ایران خودرو را ندارید.

طرح پیش فروش یکپارچه خودرو داخلی

بیشتر بدانید: هر آنچه باید درباره خرید خودرو از بورس کالا بدانید

راهنمای افتتاح حساب وکالتی سایپا

برای افتتاح حساب وکالتی سایپا دو را پیش رو دارید؛ 1- به بانک های معرفی شده از طرف شرکت سایپا مراجعه کرده و حساب کوتاه مدت خود را در این بانک ها به حساب وکالتی سایپا تبدیل کنید. 2-  از طریق سایت سایپا به سامانه هر یک از بانک ها مراجعه کرده و به صورت آنلاین و غیر حضوری حساب خود را وکالتی کنید.

بانک های طرف قرارداد با شرکت سایپا عبارت‌اند از: بانک تجارت، بانک ملت، بانک ملی، بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین و بانک رفاه

  1. سایت بانک تجارت https://car.tejaratbank.ir/Login
  2. سایت بانک ملت  https://bastam.bankmellat.ir/bastam/proxyAccount_service
  3. سایت بانک ملی https://firoozeh.bmi.ir/signin
  4. سایت بانک صادرات https://sep.bsi.ir/Sign
  5. سایت بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.ir/netway/index
  6. سایت بانک رفاه https://mehvar.rb24.ir/saipa

نحوه افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت آنلاین

با توجه به استقبال زیاد هم‌وطنان از خرید خودرو از بورس کالا یا ثبت نام در طرح‌های مختلف شرکت‌های خودروسازی و مراجعه تعداد زیادی افراد به بانک‌ها، بانک تجارت اولین بانکی بود که امکان وکالتی کردن حساب‌های اشخاص حقیقی را به‌صورت آنلاین و حضوری فراهم ساخته است.

بدین ترتیب اگر شما در بانک تجارت حساب دارید و قصد دارید حساب بانک تجارت خود را برای خرید خودرو (از شرکت‌های مختلف) وکالتی کنید، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک تجارت نداشته و می‌توانید آنلاین حساب خود را وکالتی کنید. فرایند وکالتی کردن حساب بانکی بسیار ساده است و برای راحتی حال شما همراهان به‌صورت تصویری گام‌به‌گام آموزش داده شده است.

فقط یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن است که اگر قصد خرید خودرو از بورس کالا را دارید باید حساب بانک تجارت خود را برای سازمان بورس کالا وکالتی کنید. اگر قصد خرید خودرو از شرکت ایران خودرو را دارید باید حساب بانک تجارت خود را برای شرکت ایران خودرو وکالتی کنید. به همین ترتیب از هر سازمانی که قصد خرید خودرو دارید باید حساب بانک تجارت خود را برای همان سازمان وکالتی کنید.برای وارد شدن به سامانه بانک تجارت در خصوص ایجاد حساب وکالتی، باید به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

  • مرحله اول: اولین گام ورود به سامانه وکالتی بانک تجارت است که لینک آن در زیر آورده شده است. برای ورود به این سامانه کافی است روی لینک کلیک کنید.

https://car.tejaratbank.ir

حساب وکالتی خودرو بانک تجارت

می‌توانید از طریق گوشی یا سیستم اقدام کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر به هر دلیل نخواستید که از طریق لینک فوق اقدام نمایید کافی است در مرورگر خود عبارت «وکالتی کردن غیرحضوری حساب – بانک تجارت» را سرچ کرده و وب سایتی که آدرس فوق را نمایش می‌دهد را باز کنید.

  • مرحله دوم: در ادامه پس از ورود به این سایت امکان افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک تجارت را خواهید داشت. دقت کنید مسیر افتتاح حساب وکالتی برای بورس کالا با شرکت‌های خودرو سازی متفاوت است. در ابتدا امکان افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک تجارت برای شرکت‌های خودرو سازی را توضیح می‌دهیم.

وکالتی کردن حساب بانک تجارت برای شرکت های خودروساز

در کشور ما تقاضا برای خرید خودرو بسیار بیشتر از تولید است و همین امر باعث شده قیمت خودرو درب کارخانه با قیمت خودرو در بازار تفاوت قیمتی زیادی داشته باشد. به همین دلیل چند سالی است که شرکت های خودرو سازی طرح قرعه کشی خودرو را ایجاد کرده‌اند اما اکنون یک قدم بسیار مؤثر در راستای هدفمندی فروش خودرو به مصرف کننده برداشته‌اند.

این قدم مؤثر همان وکالتی کردن حساب شخصی و داشتن مبلغ خاصی وجه برای شرکت در قرعه کشی ها و طرح‌ها است. از این پس شما باید یکی از حساب‌های بانکی خود را برای آن شرکتی که قصد خرید خودرو را دارید وکالتی کنید به همین دلیل قصد داریم نحوه وکالتی کردن حساب بانک تجارت را توضیح دهیم.

جهت افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک تجارت برای شرکت‌های خودرو سازی مراحل زیر را طی کنید.

  • مرحله اول: ابتدا وارد سامانه وکالتی کردن حساب تجارت شوید که در تیتر قبلی توضیح دادیم.
  • مرحله دوم: روی گزینه « افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت خودروساز و خودرو های داخلی» و آن را انتخاب کنید. تا به صفحه مربوطه منتقل شوید.
  • مرحله سوم: در صفحه حدید یکسری اطلاعات راجع به حساب وکالتی خرید خودرو آورده شده است، آن را مطالعه کرد و پس از اطمینان از آنکه قصد ادامه دادن را دارید از کادر سمت راست صفحه اطلاعات خواسته شده یعنی کد ملی و اعداد 5 رقمی داده شده را پر کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید. صبر کنید تا به صفحه جدید منتقل شوید.

حساب وکالتی خودرو بانک تجارت

احراز هویت در سامانه حساب وکالتی بانک تجارت

  • مرحله چهارم: یک احراز هویت به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. در این مرحله شماره موبایل باید به نام شما باشد یعنی اگر شماره موبایلی که در حال حاضر دارید به نام شما نیست. نمی‌توانید ادامه دهید چرا که کد تائید به شماره موبایل منطبق با کد ملی‌تان ارسال خواهد شد.

کد ارسال شده را در کادر مربوطه وارد کرده سپس گزینه «ورود»‌ را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

حساب وکالتی خودرو آنلاین

  • مرحله پنجم: پس از احراز هویت وارد صفحه‌ای خواهید شد که لیست حساب‌های بانک تجارت شما را نشان می‌دهد یعنی اگر در بانک تجارت یک حساب داشت باشید همان را نشان داده و 5 تا داشته باشید هر 5 حساب بانکی برایتان نمایش داده می‌شود و مقابل هر کدام گزینه «تبدیل به وکالتی» را مشاهده می‌کنید. یکی از حساب‌های بانک تجارت خود را انتخاب کرده و گزینه «تبدیل به وکالتی» را کلیک کنید.

حساب وکالتی خودرو غیر حضوری

تبدیل حساب به حساب وکالتی بانک تجارت

  • مرحله ششم: در این مرحله باید فروشنده خودرو را انتخاب کنید زیرا اگر قصد خرید خودرو از شرکت سایپا را دارید باید شرکت سایپا را انتخاب کرده و حساب خود را برای این سازمان وکالتی کنید و اگر قصد خرید خودرو از شرکت ایران خودرو را دارید باید سرکت ایران خودرو را انتخاب کرده و حساب خود را برای این شرکت وکالتی کنید.

زمانی که شما حساب خود را وکالتی می‌کنید به این معناست که به آن سازمان اجازه می‌دهید از حساب شما در شرایط خاص برداشت وجه داشته باشد بنابراین بسیار بدیهی است که از هر شرکت که قصد خردی خودرو دارید باید حساب خود را برای همان شرکت وکالتی کنید.

در ادامه از بالای صفحه تیک مربوط به شرکت های سایپا، ایران خودرو یا هر دو را انتخاب کرده سپس شرایط و قوانین و مقررات که نشان داده شده است را کامل خوانده و در صورت موافقت از قسمت پایین صفحه تیک مربوط به عبارت «پذیرش کلیه قوانین و شرایط» را پر کنید. آخرین اقدام این بخش هم آن است که روی گزینه «ارسال کد تأییدیه» کلیک نمایید.

حساب وکالتی خودرو غیر حضوری

تایید قوانین حساب وکالتی بانک تجارت

  • مرحله هفتم: در مرحله آخر بازهم برای تایید تمامی مراحل انجام شده، مجدداً یک کد احراز هویت به شماره موبایلتان پیامک خواهد شد. کد ارسال شده را در بخش مشخص شده، بنویسید سپس گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. در اینجا تمامی مراحل با موفقیت طی شده و حساب انتخاب‌شده، برای شرکت خودرو سازی مد نظر وکالتی شده است.

راهنمای حساب وکالتی بانک ملت غیر حضوری

برای افتتاح حساب وکالتی غیر حضوری بانک ملت برای شرکت ایران خودرو باید وارد سایت ایران خودرو شده و از طریق لینک مربوط به سامانه وکالتي بانک ملت:https://pishkhan.bankmellat.ir/bastam/start اقدام به افتتاح حساب نمایید. مراحل افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک ملت به صورت تصویری در ادامه آورده شده است.

دقت کنید در این روش حساب شما صرفاً برای شرکت ایران خودرو وکالتی خواهد شد.

تعریف حساب وکالتی بانک ملت

یک حساب در بانک ملت است که اجازه دسترسی به موجود در حساب در دستان شما و سازمانی است که برای آن، حساب خود را وکالتی کرده‌اید.

برای ایجاد حساب وکالتی در بانک ملت کادر معرفی حساب وکالتی را انتخاب کنید.

حساب وکالتی آنلاین

در این صفحه باید شماره ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید در کادر شماره موبایل باید شماره‌ای را معرفی کنید که با آن حساب بانک ملت را افتتاح کرده‌اید سپس عبارت امنیتی خواسته شده را تایپ کرده و روی ادامه بزنید.

حساب-وکالتی-بانک-ملت

به شماره موبایلی که مرحله قبل وارد کرده‌اید یک کد پیامک شده است، آن کد را در کادر خالی وارد کرده و روی تائید بزنید.

افتتاح حساب وکالتی

برای حساب وکالتی بانک ملت در این صفحه باید شرکت ایران خودرو را انتخاب کنید.

توجه: این بخش آموزشی مربوط به ایران خودرو است، مراحل برای سایپا نیز یکی است اگر می‌خواهید برای سایپا حساب وکالتی باز کنید، از این قسمت باید شرکت سایپا را انتخاب کنید.

در کادر بعدی حساب‌های کوتاه مدت ملت شما نشان داده می‌شود (مثلاً اگر دوتا حساب کوتاه مدت داشته باشید هر دو نمایش داده خواهد شد.) حسابی که قصد وکالتی کردن آن را دارید انتخاب کنید و روی ادامه بزنید.

بانک ملت

برنامه حساب وکالتی بانک ملتدر مرحله بعدی یکسری قوانین و مقررات نوشته شده است. مطالعه کرده و در صورت تائید، قبول را بزنید. بدین ترتیب برنامه حساب وکالتی بانک ملت برای ایران حودرو و سایپا به پایان رسید.

برای آشنایی با نحوه برگزاری تدریس خصوصی ارز دیجیتال در مشهد فرم پایین صفحه را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

راهنمای حساب وکالتی بانک ملی غیر حضوری

برای افتتاح حساب وکالتی غیر حضوری بانک ملی به آدرس  https://firoozeh.bmi.ir/signin مراجعه کنید. طبق تصویر به دو روش می‌توانید وارد سامانه شوید. در اینجا ورود با اطلاعات کارت ملی توضیح داده می‌شود بنابراین روی کادر مربوطه کلیک کنید.

حساب وکالتی آنلاین

در صفحه بعدی باید کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید. سپس تصویر امنیتی داده شده را پر کنید و روی ادامه کلیک کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی

در این مرحله باید شماره موبایل خود را احراز هویت کنید، بدین ترتیب کد پیامک شده به شماره همراه خود را وارد کنید سپس ادامه بزنید.

در مرحله بعدی باید اطلاعات یکی از کارت‌های بانک ملی خود را وارد نمایید. درخواست رمز پویا کرده، رمز پیامک شده را نوشته و ورود را انتخاب کنید.

بانک ملی

در ادامه در سمت راست صفحه شاهد دو گزینه هستید؛ 1- وکالتی کردن حساب برای بورس کالا و 2- وکالتی کردن حساب برای خودرو سازی.

ما باید «وکالتی کردن حساب برای خودرو سازی» را انتخاب نماییم. سپس شرکت خودروسازی مد نظر (سایپا یا ایران خودرو) را انتخاب کرده و حسابی که تمایل به وکالتی کردن آن را دارید، انتخاب کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی

آموزش وکالتی کردن حساب بانک پارسیان در سال 1402

در این ویدئو وکالتی کردن حساب بانک پارسیان را آموزش دادیمو

برای وکالتی کردن حساب بانک پارسیان از لینک زیر اقدام کنید.

https://vekalati.parsian-bank.ir

آموزش وکالتی کردن حساب بانک رفاه در سال 1402

در این ویدئو وکالتی کردن حساب بانک رفاه را آموزش دادیم.
برای وکالتی کردن حساب بانک رفاه از لینک زیر اقدام کنید.
https://mehvar.rb24.ir

حساب وکالتی بورس کالا

برای اطلاع از شرایط حساب وکالتی بورس کالا و خرید خودرو از بورس کالا به مقاله «هر آنچه باید درباره خرید خودرو از بورس کالا بدانید» مراجعه نمایید.

 

جمع بندی

در آخرین دوره قرعه کشی ایران خودرو و سایپا برای آنکه خودروها به متقاضیان واقعی سپرده شوند از طرفی انتقال وجه ساده باشد، این دو شرکت از ایده حساب وکالتی استفاده کردند. بدین ترتیب اگر متقاضی ثبت نام در قرعه کشی خودرو هستید باید حساب وکالتی داشته باشید و مبلغ پیش نیاز برای هر خودرو را در حساب وکالتی خود طبق تاریخ‌های مشخص واریز نمایید. دقت کنید اگر شما در قرعه کشی برنده نشوید، ایران خودرو یا سایپا اجازه دسترسی به وجه داخل شما را ندارند. بدین ترتیب وجه صرفاً برای مسدود شدن و برداشت راحت توسط ایران خودرو یا سایپا از حساب برندگان خواهد بود.

سؤالات متداول

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی یک حساب بانکی است و در بانک‌های دارای مجوز می‌توانید حساب بانکی خود را به‌حساب وکالتی تبدیل کنید. دقت کنید با وکالتی کردن حساب خود شما و شرکتی که حساب خود را برای آن وکالتی کرده‌اید به موجودی حساب دسترسی دارید.

سایت رسمی شرکت ایران خودرو چیست؟

برای ورود مستقیم به سایت شرکت ایران خودرو از لینک زیر استفاده کنید.

https://esale.ikco.ir

سایت رسمی شرکت سایپا چیست؟

برای ورود مستقیم به سایت شرکت سایپا از لینک زیر استفاده کنید.

https://saipa.iranecar.com

سایت رسمی یکپارچه عرضه خودروهای داخلی چیست؟

برای ورود مستقیم به سایت رسمی یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از لینک زیر استفاده کنید.

https://www.esalecar.ir/

من برای شرکت ایران خودرو حساب وکالتی ایجاد کرده ام، آیا برای طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی باید حساب وکالتی دیگری باز کنم یا از همان میتوانم استفاده کنم؟

برای خرید خودرو از هر سازمان یا هر شرکتی باید حساب وکالتی مربوط به همان سازمان یا شرکت را ایجاد کنید، بنابراین اگر قبلاً برای شرکت ایران خودرو یا سایپا یا حتی بورس کالا حساب وکالتی ایجاد کرده باشید و بخواهید در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شرکت کنید. باید مجدداً برای این سازمان حساب وکالتی ایجاد کنید.

سایت رسمی یکپارچه فروش خودرو وارداتی چیست؟

برای ورود مستقیم به سایت یکپارچه فروش خودرو وارداتی از لینک زیر استفاده کنید.

https://saleauto.ir/

آیا می توانم یک حساب بانکی را برای چند شرکت یا سازمان وکالتی کنم؟

بله. فرض کنید شما یک حساب کوتاه مدت در بانک کلی دارید. این حساب را می‌توانید هم‌زمان برای سازمان‌های مختلف وکالتی کنید.

https://saipa.iranecar.com

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام. برای سازمان حمایت از مصرف کنند‌گان و تولید کنند‌گان باید حتما بانک بریم یا غیر حضوری هم میشه؟ چون هنوز لینک وکالتی کردن حساب برای سازمان حمایت از مصرف کنند‌گان و تولید کنند‌گان موجود نیست.

  2. سلام. من نمیدونستم باید برم به سازمان حمایت از مصرف کننده وکالت بدم.فکر کردم باید حسابم حالت وکالت به شرکت خودروسازی (ایران خودرو) بدم الان باید چکار کنم؟؟؟ چطور میتونم درستش کنم.. زمانش تموم شده دیگه.. این چه وضعی بود چرا بانک ها گزینه شرکت های خودروسازی حذف نکرده بودن!!

  3. سلام تکلیف کسانی که حساب وکالتی بنام ایران خودرو شده و موجودی کامل است. وبانک ها نام حمایت وکالتی نکردند. مدتهاس منتظرن ثبت نام خودو کنند. تکلیف شان چیست؟

  4. خدا ،این چه داستان عجیب غریبیه…. ،یک مسیر بسیار پیچیده و نامفهوم برای مردم بدبخت وناچار،تو اروپا که هیچ،توهمین ترکیه چهل سال پیش گدا،برای خرید آخرین مدل روز خودرو ها متناسب با درامد،برید تونمایندگی ها،جلوتون تا زانو تعظیم ،نوشیدنی ومشاور اختصاصی و التماس که چجوری قصد خرید دارید،جون مادرتون بیایید قسطی بخرید ،اونهم ماشین درپیتی نه ها…، ماشین روز دنیا با بهترین قیمتها،خدایا شکرت

  5. سلام وقتتون بخیر
    از همیار کیپتو بابت این مقاله تشکر میکنم چون تمام سوالات مبهم ذهنم برطرف شد و خیلی خوب در این زمینه توسط این مقاله راهنمایی شدم مهم ترین سوالی که برام پیش اومده بود این بود که نحوه ثبت نام حساب وکالتی ایران خودرو به چه صورت است ؟ که خداروشکر این مقاله منو راهنمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا