💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش بورس

صفر تا ۱۰۰ خرید خودرو از سامانه یکپارچه

آموزش صرافی بینگ ایکس

با توجه به اینکه بازار خودرو در سال ۱۴۰۱ نوسانات عجیبی را پشت سر گذاشت، دولت تصمیم گرفت تا به یک طرح جدید سعی کند تا به بازار خودرو نظم بدهد. به همین علت شاهد آن هستیم که سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ایجاد شد که در آن همه متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. البته نباید فراموش کرد که خرید خودرو از سامانه یکپارچه عرضه خودروها شرایط خاص خود را دارد که شما باید به آن توجه داشته باشید. بر همین اساس در این مطلب مهم و کاربردی قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم پس تا انتها با ما همراهی کنید.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو esalecar.ir چیست؟

عرضه خودرو با قرعه کشی توسط خودروسازان بیشتر شبیه به یک لاتاری بود زیرا برای ۲۰ هزار دستگاه بیش از ۱۱ میلیون نفر شرکت می‌کردند. مسلما در چنین شرایطی بسیاری از افراد نمی‌توانستند شانسی برای خرید خودرو جدید داشته باشند. به همین علت وزارت صمت تصمیم گرفت تا یک روش جایگزین و مناسب را برای فروش خودرو در نظر بگیرد. به همین علت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شکل گرفت. با توجه به استقبال خوبی که از این طرح صورت گرفته‌ است، احتمال ادامه یافتن آن در آینده هم وجود دارد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو esalecar.ir یک درگاه است که با نام سامانه یکپارچه فروش خودرو و یا سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هم شناخته می‌شود. این سامانه با هدف حذف روش قرعه کشی و عرضه محصولات خودروسازان به صورت نوبت دهی رونمایی شد. این سامانه به منظور ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت ایجاد شده است. سایت سامانه تخصیص خودرو esalecar.ir خواهد بود که با مراجعه به آن می‌توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

 

خرید خودرو سامانه یکپارچه

 

مقاله مرتبط: آموزش نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو، سایپا و بورس کالا + تصویر

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف فروش خودرو به صورت یکپارچه در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد. در این سامانه شما می‌توانید خودروهای شرکت‌های خودروسازی مختلف را البته بر اساس مدل‌هایی که در طرح‌های مختلف ارائه می‌شوند خریداری کنید.

آموزش خصوصی فارکس

برای ثبت نام در سایت سامانه یکپارچه خودرو باید ابتدا اقدام به افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک‌های مجاز کنید و سپس وارد وبسایت سامانه یکپارچه شده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

پس از ثبت نام، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با توجه به برنامه‌ریزی تولیدات شرکت در آینده متقاضیان را در لیست قرار می‌دهد و پس از قطعی شدن قرارداد، خودروساز موظف خواهد بود خودرو موردنظرتان را تحویل دهد. افتتاح حساب وکالتی با داشتن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن و همچنین سیم‌کارتی که به نام شخص صاحب حساب باشد پیش‌نیازهای ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه هستند.

قیمت خودروهای طرح یکپارچه

قیمت خودروهای طرح یکپارچه مرحله دوم اعلام شده است. در این طرح، محصولات سایپا، مدیران خودرو، فردا موتورز و کرمان موتور عرضه شده است و ایران خودرو در این مرحله حضور ندارد.

برای مثال، قیمت کارخانه کوییک پلاس اتوماتیک ۳۲۷ میلیون و ۸۷ هزار تومان و قیمت بازار آن ۴۵۵ میلیون تومان است . بنابراین، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد برای این خودرو ۱۲۸ میلیون و ۸۷ هزار تومان است .

اما باید توجه داشت که برخی از خودروها در لیست قیمت نهایی آن‌ها توسط سازنده اعلام نشده است. به عنوان مثال، قیمت کارخانه کوییک مدل GX هنوز اعلام نشده است. در نتیجه، قبل از ثبت نام در سامانه یکپارچه، بهتر است قیمت‌های کارخانه و بازار آزاد را بررسی کنید تا ببینید ثبت نام در کدام خودرو سود بیشتری دارد. در این حالت قادر خواهید بود که بهترین انتخاب ممکن را برای خود تجربه کنید.

اختلال در سامانه یکپارچه خودرو

در گذشته اختلالاتی در سامانه فروش یکپارچه خودرو رخ داده است. به عنوان مثال، در مرحله دوم فروش خودرو بصورت یکپارچه، برخی از مشتریان در روند ثبت‌نام خود دچار مشکل شده‌اند و بسیاری از سرعت پایین سامانه گلایه داشته‌اند. وزارت صمت در این رابطه اطمینان داد که مشکل به زودی رفع خواهد شد که با پیگیری‌های انجام شده این اختلال رفع شده و ثبت نام‌ها به نحو احسن صورت گرفت.

مسئولان شرکت برگزار کننده سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نیز اعلام کرده‌اند که به دلیل ترافیک و حجم بالای تقاضا ثبت‌نام‌کنندگان، سامانه دچار کندی و اختلال شده است؛ با این حال متخصصین تلاش می‌کنند تا سایت را همیشه بالا نگهدارند تا فرایند ثبت نام از افراد به بهترین شکل ممکن پیش برود.

خرید ماشین از سامانه یکپارچه

 

نتایج سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو پس از به پایان رسیدن زمان مهلت ثبت نام و معمولا با فاصله یک الی دو روزه در سامانه یکپارچه خودرو قرار می‌گیرد. پس متقاضیان باید از طریق همان سامانه‌ای که اقدام به ثبت نام کرده بودند، منتظر نتایج قرعه کشی سامانه خودرو بوده و در صورت برنده شدن، وجه خودرو را واریز نمایند. برندگان قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو باید در زمان مقرر شده واریز وجه را انجام دهند چرا که در غیر این صورت علاوه بر ابطال امتیاز این دوره، به مدت دو دوره از ثبت نام مجدد محروم خواهند شد.

برای مشاهده نتایج قرعه کشی ابتدا وارد سایت sale.iranecar.com شوید. بعد از ورود به سایت سامانه مشترک به وسط صفحه مراجعه کرده و روی گزینه نتایج قرعه کشی کلیک کنید. در صفحه باز شده دو راه برای مشاهده نتیجه قرعه کشی دارید: 1- وارد کردن کد ملی 2- وارد کردن کد پیگیری پس از وارد کردن یکی از این دو و زدن تیک من ربات نیستم و کلیک روی جستجو نتیجه به شما اعلام خواهد شد.

آخرین خبر از سامانه یکپارچه خودرو

یکی از آخرین اخبار در مورد سامانه یکپارچه این است که فهرست اولویت متقاضیان خرید خودرو در مرحله دوم عرضه از طریق سامانه یکپارچه در ۲۴ خرداد اعلام و موعد تحویل خودروها مشخص می شود. همچنین امکان برداشت ۱۰۰ میلیون تومانِ مسدود شده فراهم خواهد شد. به یاد داشته باشید که این سامانه به منظور تسهیل فروش خودرو به صورت یکپارچه و بدون واسطه‌گری راه‌اندازی شده است.

با استفاده از این سامانه، متقاضیان می‌توانند با ثبت نام و انتخاب خودرو مورد نظر خود، در قرعه‌کشی شرکت کنند و در صورت برنده شدن، خودرو را با قیمت رسمی و بدون پرداخت هزینه‌ای به واسطه‌گران، تحویل بگیرند.

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه

برای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو، ابتدا باید اقدام به افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک‌های مجاز کنید و سپس وارد وبسایت سامانه یکپارچه شده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید . شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد .
  • با هر کد ملی فقط می‌توان برای یک خودرو ثبت‌نام کرد.

پس از ثبت نام در سامانه، شما می‌توانید خودروهای شرکت‌های خودروسازی مختلف را البته بر اساس مدل‌هایی که در طرح‌های مختلف ارائه می‌شوند خریداری کنید. در حقیقت روش قرعه‌کشی حذف شده و روش نوبت‌دهی ارائه شده است. به این ترتیب شما خودرو مناسب خود از شرکت خودروسازی مدنظر خود را انتخاب می‌کنید و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با توجه به برنامه‌ریزی تولیدات شرکت در آینده متقاضیان را در لیست قرار می‌دهد و پس از قطعی شدن قرارداد، خودروساز موظف خواهد بود خودرو موردنظرتان را تحویل دهد.

خرید خودرو سامانه یکپارچه

ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو

برای ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو، آدرس esalecar.ir را در مرورگر خود بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت یکپارچه فروش خودرو وارد شوید. این سامانه‌ای است که به منظور ثبت نام و خرید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است. متقاضیانی که قصد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی را دارند، می بایست با ورود به این سامانه و انجام فرایند ثبت نام در بخش مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

فراموش نکنید که تمامی مراحل در این سایت باید با دقت هر چه تمام انجام شود تا نتیجه مناسبی برای شما داشته باشد. در نهایت در انتهای فرایند ثبت نام حتما از انجام شدن آن اطمینان پیدا کنید. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در هنگام ثبت نام حتما ابزارهای تغییردهنده آی پی را قطع کرده و فقط با استفاده از آی پی ایران وارد سایت شوید.

چه خودروسازهایی محصولات خود را در سامانه یکپارچه عرضه می‌ کنند؟

شرکت‌های مختلف در راستای طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، محصولات خود را عرضه کرده‌اند. شرکت سایپا با خودروهای مختلفی این کار را آغاز کرده است که برخی از مهم‌ترین مدل‌های آن شامل موارد زیر است.

  • کوییک مدل GX
  • کوییک اتوماتیک
  • ساینا S
  • ساینا S اتوماتیک
  • کوییک R مدل GX
  • شاهین
  • شاهین اتوماتیک
  • ساینا مدل GX
  • ساینا مدل GX اتوماتیک
  • ساینا مدل جی‌ایکس دوگانه‌سوز

شرکت مدیران‌خودرو هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در این طرح حضور فعالی دارد. به همین علت مدل‌های مختلفی را به این طرح اختصاص داده است که برخی از مهم‌ترین محصولات آن را بین خواهیم کرد.

  • آریزو 6 پرو
  • تیگو 8 پرو
  • X 55 پرو
  • X 22 پرو اتوماتیک
  • X 22 پرو دنده‌ای
  • آریزو 5 توربو

همچنین، شرکت فرداموتورز با خودروهای فردا SX5 و T5 و سوبا M4 و کرمان‌موتور با خودروهای جک S3، جک J4 و کی‌ام‌سی J7 در طرح یکپارچه حضور دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دور دوم ثبت نام سامانه یکپارچه ایران خودرو هیچ خودرویی را عرضه نکرده است.

میتوانید برای آموزش ارز دیجیتال رایگان برای شروع در بازارهای مالی شروع کنید.

نکات مهم برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه

یکی از نکات مهم در خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو این است که باید در زمان‌های اعلام‌شده و در مهلت تعیین‌شده وارد سایت بشوید. همچنین، امکان ثبت نام مشتریانی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی ثبت شده بودند، از بین رفته است. برای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو، باید اول در سایت عضو شوید و نام کاربری و رمز عبور بگیرید. سپس بعد از ورود به سایت در صفحه اصلی سامانه گزینه ورود/ ثبت را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید در برگه ثبت‌نام، اطلاعاتی مثل شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن را وارد کنید. همچنین فراموش نکنید که در این روش نباید انتظار تحویل فوری را داشته باشید زیرا همه چیز به شکل نوبت است و باید حداقل چند ماه را برای گرفتن خودروی خود انتظار بکشید. به هر حال این روش هم در کنار مزایای خود این ایرادات را هم دارد که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

سخن پایانی

خرید خودرو به قیمت مناسب و منطقی برای بسیاری از مردم به یک دغدغه مهم و اساسی تبدیل شده است. با توجه به اینکه قیمت بازار آزاد بسیاری از خودروها بالاست، پیدا کردن یک روش جایگزین برای خرید از کارخانه می‌تواند بسیار مناسب باشد. در همین راستا شاهد آن هستیم که سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط وزارت سمت ایجاد شده است. به همین علت شما می‌توانید که با ثبت نام در این سامانه پس از مدت مشخصی خودرو خود را تحویل بگیرید. در این مطلب از همیار کریپتو تلاش کردیم تا تمامی جزئیات مربوط به این طرح را برای شما بیان کنیم. امیدواریم که شما هم بتوانید با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی فرایند خرید خودرو از این طریق را پشت سر بگذارید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام کرد؟

برای ثبت‌نام خرید خودرو از سامانه باید اول در سایت https://esalecar.ir/ عضو شوید و نام کاربری و رمز عبور بگیرید. سپس بعد از ورود به سایت در صفحه اصلی سامانه گزینه ورود/ ثبت را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید در برگه ثبت‌نام، اطلاعاتی مثل شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن را وارد کنید.

 

آیا قرعه‌کشی برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه دائمی است؟

قرعه‌کشی برای برخی از خودرو‌ها دائمی است و فقط ممکن است تنها تعدادی خودرو از این فرآیند خارج شوند.

 

آدرس سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟

برای استفاده از خدمات سامانه فروش خودرو وزارت صمت باید به سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی https://esalecar.ir/ مراجعه کنید.

 

هدف از ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟

سامانه یکپارچه فروش خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده طراحی و راه‌اندازی شده و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) فعالیت می‌کند. هدف از این کار افزایش رضایت مردم و شفاف‌سازی مراحل نام‌نویسی و خرید خودرو است.

 

خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه چقدر طول می کشد؟

در این سامانه امکان نوبت دهی فراهم شده است که به همین علت نمی‌توان زمان دقیقی را برای خرید خودرو در نظر گرفت. با این حال شما می‌توانید با پیگیری ثبت نام خود در این سایت از وضعیت خود مطلع شوید.

 

آخرین زمان برای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو چگونه است؟

برای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو باید در زمان‌های اعلام‌شده و در مهلت تعیین‌شده وارد سایت بشوید. با توجه به اتمام دوره دوم، باید منتظر دور سوم ثبت نام باشید که به احتمال زیاد در شهریور ماه خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. شرایط ثبت نام را ذکر نکردین مثلا داشتن گواهی نامه ۱۷ سال و اینکه پلاک فعال لاشه یا نباشه

  2. باسلام شرایط اختصاصی را اعلام کنید مثلا سن و گواهی نامه و پلاک فعال داشته باشه یا نه؟

  3. سلام‌،من در طرح دوم تیگو پاییز ۱۴۰۲ برنده شدم،اما وجه واریزنکردم و در ویرایش قبلی فقط لغو سفارش زدم،خواستم بدون برای ویرایش ۲۰ شهریور منم میتونم خودرو انتخاب کنم؟یا برای شرکت در طرح سوم باید از طرح دوم انصراف بدم؟ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا