💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش فارکس

آموزش جامع متاتریدر 4 + ساخت حساب دمو

آموزش صرافی بینگ ایکس

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی دنیاست که روزانه بیش از 6.6 تریلیون دلار حجم مبادلات آن است. یکی از ابزارهای ترید در بازار فارکس متاتریدر 4 بوده که برای تحلیل تکنیکال و ترید در یک محیط، کاربرد دارد. این نرم افزار بیشمار اندیکاتور را نیز پشتیبانی می‌کند.

برای کار با متاتریدر 4 و ترید با آن، از سایت اصلی بروکری که ثبت نام انجام داده‌اید، متاتریدر را با توجه به سیستم عامل خود دانلود کنید. تیم همیار کریپتو در این مقاله به آموزش دانلود، نصب و آموزش متاتریدر 4 در بروکر آلپاری می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع متاتریدر5

معرفی نرم افزار متاتریدر

نرم افزار متاتریدر 4 (mt4) و متاتریدر 5 (mt5) که یک پلتفرم ساده و محبوب معامله گران بازارهای مالی مخصوصاً فارکس است، در واقع متعلق به شرکت MetaQoutes است. هر بروکر فارکس این پلتفرم را با توجه به نوع حساب‌هایی که دارد، بومی کرده و در اختیار معامله گران خود قرار می‌دهد. برای دانلود نرم افزار متاتریدر 4 باید از سایت بروکر خود اقدام کنید.

اگر در بروکر آلپاری حساب کاربری ندارید با استفاده از لینک زیر اقدام کرده و جایزه 35 دلاری دریافت کنید.

https://alpariforex.org/fa/registration/

نحوه دانلود و نصب متاتریدر 4

وارد سایت بروکر آلپاری شده و از قسمت دانلودها متاتریدر 4 را با توجه به سیستم عامل خود دانلود می‌کنیم. در اینجا متاتریدر 4 برای ویندوز دانلود می‌کنیم. به محل ذخیره‌سازی فایل متاتریدر دقت کنید (اصولاً فایل‌های دانلود شده در پوشه Download سیستم ذخیره می‌شوند.) پس از دانلود فایل متاتریدر که حدوداً 3 مگابایت حجم دارد، باید آن را نصب کنیم.

آموزش خصوصی فارکس

 

 

آموزش جامع متاتریدر

آموزش جامع متاتریدر4

دقت کنید برای تمامی مراحل نصب متاتریدر احتیاج به اینترنت پرسرعت داریم و بهتر است VPN روشن باشد تا تمامی سرورهای مورد نیاز دانلود شود. برای نصب متاتریدر 4، روی فایل نصبی دو بار کلیک کرده تا باز شود و طبق تصویر Next را انتخاب می‌کنیم و صبر کنید تا پروسه تکمیل شود.

آموزش نصب متاتریدر

راه اندازی حساب در متاتریدر 4

پس از تکمیل نصب متاتریدر 4 باید حساب خود را در بروکری که ثبت نام کرده‌اید به متاتریدر4 متصل کنید. اگر بخواهید روی حساب دمو فعالیت کنید مستقیماً می‌توانید با کمک خود نرم افزار حساب دمو بسازید. درصورتی‌که بخواهید حساب واقعی (Real) بسازید باید نام کاربری، رمز عبور و سرور را از سایت بروکر بردارید.

طبق تصویر از داخل نرم افزار متاتریدر4 روی File کلیک کرده و Open an account را انتخاب می‌کنیم تا صفحه جدیدی برایمان باز شود.

آموزش نصب متاتریدر

در صفحه باز شده باید نوع اکانت دمو که می‌خواهیم در آن فعالیت داشته باشیم را انتخاب کنیم. ترجیحاً بهتر است شرایط اکانت دمو شما مثل موجودی حساب و اهرم مطابق با شرایطی باشد که در آینده قصد ترید Real دارید.

در مرحله بعدی روی New Demo Account کلیک کرده سپس اطلاعات خواسته شده را پر کنید و Next بزنید.

آموزش جامع متاتریدر

نهایتاً در آخرین مرحله به شما اطلاعات حساب دمو شامل نام کاربری، رمز عبور و سرور داده می‌شود.

آموزش جامع متاتریدر4

اگر حساب دمو به‌طور خودکار روی نرم افزار باز شد که می‌توانید ترید انجام دهید در غیر این صورت برای باز کردن حساب روی نرم افزار باید از سربرگ View روی Navigator کلیک می‌کنیم تا پنجره آن باز شود سپس روی اکانت دمو ساخته‌شده کلیک می‌کنیم تا حساب فعال شود.

آموزش جامع متاتریدر

از گوشه سمت راست پایین‌ترین قسمت می‌توانید چک کنید که آیا Login شما به‌درستی انجام شده است یا نه و سرعت پردازش را نیز نشان می‌دهد.

باز کردن پنجره جدید در متاتریدر 4

برای تحلیل و بررسی نماد مدنظر که می‌تواند هرکدام از جفت ارزها، شاخص‌ها، کامودیتی ها و هر آنچه با توجه به نوع حسابتان اجازه معامله در آن را دارید، باید پنجره آن نماد را باز کنید.

روش اول: برای باز کردن پنجره هر نماد از سربرگ View روی Symbol کلیک می‌کنیم و دو بار روی نماد مدنظر مثلاً EUR/USD کلیک کرده تا به رنگ طلایی تبدیل شود. این روش مناسب افرادی است که صرفاً روی یکی دو نماد برای ترید تمرکز کرده‌اند.

روش دوم: برای آنکه تمامی نمادهایی که قابل معامله در حساب کاربری شما است را ببینید کافی است روی پنجره دیده بان کلیک راست کرده و Show all را انتخاب کنید. در این حالت برایتان تمامی نمادهای قابل معامله نمایش داده می‌شود.

آموزش جامع متاتریدر4

زمانی که نماد به دیده‌بان (Market watch) اضافه شد باید روی هرکدام کلیک راست کرده و Chart window را انتخاب می‌کنیم تا چارت تکنیکال در نشان داده شود.

دانلود متاتریدر آلپاری

معامله کردن در متاتریدر 4

به دو روش کلی می‌توان در متاتریدر معامله Buy یا Sell باز کرد. روش اول باز کردن معامله به‌صورت آنی است یعنی در لحظه با استفاده از پنجره بالا سمت چپ معامله باز کنیم. در این روش با توجه به مدیریت سرمایه ابتدا حجم معاملاتی (لات سایز) را مشخص می‌کنیم سپس با توجه به تحلیل و استراتژی معاملاتی در جهت مد نظر روی گزینه Buy یا Sell  کلیک می‌کنیم.

سفارش متاتریدر

روش دوم استفاده از سفارش‌های شرطی برای معامله کردن است. این روش‌های کمی پیشرفته‌تر است و برای افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. چهار سفارش شرطی در متاتریدر 4 وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

سفارش Buy Limit

دستور شرطی Buy Limit برای انجام معاملات خرید (Buy) است. این سفارش زمانی کاربرد دارد که قصد خرید در قیمت پایین‌تر از قیمت حال حاضر بازار را دارید. برای سفارش‌های Limit روی چارت کلیک راست کرده از منو باز شده Trading سپس New Order را انتخاب کنید. در پنجره جدید باید اطلاعات خواسته شده را طبق سفارش Buy Limit پر کنید.

آموزش متاتریدر4

Symbol:  نمادی که قصد تنظیم سفارش را دارید انتخاب کنید.

Volume:  حجم معاملاتی یا همان لات سایز معامله است.

Stop Loss:  حد ضرر سفارش ثبتی است.

Tale Profit:  حد سود سفارش ثبتی است.

Comment:  اگر قصد نوشتن یادداشتی برای سفارش دارید، می‌توانید از این طریق اقدام کنید.

Type:  این قسمت باید روی Pending Order برای سفارشهای شرطی تنظیم شود.

زمانیکه Pending Order را انتخاب میکنید، در ادامه اطلاعات مربوط به نوع این سفارش را میخواهد که Buy Limit را در اینجا انتخاب می‌کنیم. میتوانید هر کدام از 4 نوع سفارش شرطی را انتخاب کنید.

At price: قیمتی که سفارش در آن فعال می‌شود را وارد کنید.

Expiry: تاریخی که این سفارش اعتبار دارد را مشخص کنید. گاهی ممکن است یک سفارش شرطی چند ساعت یا چند روز بسته به نوع تحلیل شما اعتبار داشته باشد.

در آخرین اقدام ثبت سفارش نیز Place را انتخاب کنید. اگر سؤالی در هر کدام از بخش‌های مقاله داشتید کامنت کنید.

آموزش جامع متاتریدر 4

سفارش Buy Stop

سفارش شرطیBuy Stop  به معنای «بخر به شرط» است. زمانی سفارش شرطی Buy Stop را سِت می‌کنیم که قصد خرید در قیمتی بالاتر از قیمت حال حاضر بازار را داریم.

سفارش Sell Limit

یک سفارش شرطی دیگر Sell Limit بوده و به معنای «بفروش به شرط» است یعنی گذاشتن سفارش Sell، بالاتر از قیمت فعلی بازار. این سفارش‌ زمانی فعال می‌شود که قیمت افزایش یافته و به قیمت مد نظر ما برسد سپس اگر قیمت مجدد کاهش یافت، سفارش ما فعال می‌شود.

سفارش Sell Stop

سفارش شرطی Sell Stop برای معامله فروش (Sell) در قیمتی پایین‌تر از قیمت حال حاضر بازار است.

آموزش جامع متاتریدر4

پنجره Order (مدیریت معاملات و سفارش)

با استفاده از پنجره Order میتوانید معاملات یا سفارش‌های شرطی خود را مدیریت کنید. طبق تصویر ابتدا معاملات باز نمایش داده می‌شود سپس سفارش‌های شرطی آورده شده است. در ادامه به بررسی المان‌های موجود در این پنجره می‌پردازیم.

  • 1- Time: تاریخ باز کردن معامله یا تنظیم سفارش شرطی نشان داده می‌شود.
  • 2- Type: نوع معامله که در جهت Buy یا Sell است مشخص شده است.
  • 3-Size: حجم معامله نشان داده می‌شود.
  • 4-Symbol: نمادی که معامله روی آن باز است، نشان داده شده است.
  • 5-Price: قیمت باز کردن معامله را نشان می‌دهد.
  • 6- Sl-TP: حد سود یا حد ضرر اگر ست شده باشد را نشان می‌دهد.
  • 7- Commission: کمیسیون معامله را نشان می‌دهد در اینجا صفر است.
  • 8- Swap: بهره شبانه معامله را نشان می‌دهد در اینجا صفر است.
  • 9- Profit: میزان سود و ضرر معامله نمایش داده می‌شود.

دقت کنید با کلیک راست کردن روی پنجره Order می‌توان موارد دیگری را اضافه یا حذف کرد مثلاً کمیسیون را حذف کرد.

متاتریدر چیست

میانبرهای کاربردی متاتریدر (شورت کات های متاتریدر)

سرعت و عکس‌العمل سریع یکی از هنرهای تریدر است به همین دلیل بهتر است برخی از میانبرها را حفظ کرده تا لازم نباشد هر بار از منوهای متاتریدر برای انجام اقدامات مد نظر استفاده کنید. در ادامه پرکاربردترین میانبرهای متاتریدر توضیح داده می‌شود.

  1. میانبر Ctrl+U: برای باز و بستن پنجره نمادها کاربرد دارد.
  2. میانبر Ctrl+M: برای باز و بستن پنجره دیده‌بان بازار (Market Watch) کاربرد دارد.
  3. میانبر Ctrl+W: برای بستن صفحه چارت حال حاضر کاربرد دارد.
  4. میانبر Ctrl+G: برای خط کشی (Grid) کردن چارت کاربرد دارد.
  5. میانبر Ctrl+I: اندیکاتورهای فعال چارت را نشان می‌دهد.
  6. میانبر fn+F9: برای باز و بستن پنجره سفارش‌های شرطی کاربرد دارد.

مزایای متاتریدر 4 چیست؟

متا تریدر ۴ یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته است که دارای مزایای بسیاری است. به همین علت تریدرهای حرفه‌ای به صورت ویژه از آن استفاده می کنند. در زیر، چند مزیت کلیدی متا تریدر ۴ را بررسی می‌کنیم تا بیشتر با آن آشنایی پیدا کنید.

۱. دسترسی به بازارهای چندگانه: متا تریدر ۴ به شما این امکان را می‌دهد که به طور همزمان در چندین بازار مالی فعالیت کنید. شما می‌توانید به سادگی در بازارهای ارز، سهام، طلا، نفت و سایر دارایی‌ها معامله کنید.

۲. اجرای سفارشات به صورت اتوماتیک: با استفاده از متا تریدر ۴، می‌توانید سیستم‌های خودکار معامله‌گری را راه‌اندازی کنید. این به شما اجازه می‌دهد که سفارشات را به صورت اتوماتیک اجرا کرده و از تحلیل‌های تکنیکال و استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته استفاده کنید.

۳. امکان استفاده از ابزارهای تحلیلی پیشرفته: متا تریدر ۴ دارای ابزارهای تحلیلی پیشرفته است که به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات معاملاتی را بگیرید. شما می‌توانید نمودارهای تکنیکالی، اندیکاتورها، الگوهای قیمتی و دیگر ابزارهای تحلیلی را در پلتفرم استفاده کنید.

۴. امکان سفارشی‌سازی و آزمایش استراتژی‌های معاملاتی: با استفاده از این ابزار شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را سفارشی کنید و آنها را در شرایط بازار واقعی آزمایش کنید. این به شما امکان می‌دهد تا استراتژی‌های بهینه را برای معاملات خود تعریف کنید و عملکرد آنها را ارزیابی کنید.

۵. امکان معامله از هر کجا و هر زمان: با کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید از هر کجا و هر زمان به بازارهای مالی دسترسی داشته باشید. برنامه‌های تلفن همراه و نسخه وب این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهند تا معاملات خود را در سفر یا در هر مکان دیگری انجام دهید.

تفاوت متاتریدر 4 با متاتریدر 5

متا تریدر ۴ و متا تریدر ۵ دو نسخه مختلف از پلتفرم معاملاتی متا تریدر هستند. تفاوت‌های مهمی بین این دو نسخه وجود دارد که هر کدام از این موارد در نوع خود حائز اهمیت است. متا تریدر ۵ یک رابط کاربری به‌روزتر و مدرن‌تر نسبت به متا تریدر ۴ دارد. طراحی بصری بهبود یافته، قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتر و استفاده آسان‌تر از ابزارهای تحلیلی، برخی از ویژگی‌های متا تریدر ۵ است که آن را از نسخه قبلی متمایز می‌کند. متا تریدر ۵ با بهینه‌سازی‌های انجام شده، عملکرد و سرعت بهتری نسبت به متا تریدر ۴ دارد. زمان پاسخگویی سرورها به درخواست‌ها، اجرای سفارشات به صورت سریع‌تر و عملکرد بهینه‌تر در شرایط بازار متغیر، برخی از مزایای متا تریدر ۵ هستند.

ویژگی های متاتریدر 5

متا تریدر ۵ ابزارهای تحلیلی پیشرفته‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد. این شامل نمودارهای پیشرفته، الگوهای قیمتی پیشرفته، اندیکاتورهای تکنیکال بیشتر و امکانات سفارشی‌سازی گسترده‌تر است. نسخه ۵ متاتریدر امکاناتی را برای پایداری مالی فراهم می‌کند که در متا تریدر ۴ وجود ندارد. این شامل ابزارها و گزارش‌های مالی متقابل، مدیریت ریسک پیشرفته‌تر و نظارت بر معاملات در زمان واقعی است. متا تریدر ۵ اقدامات بیشتری برای افزایش امنیت و حفاظت از اطلاعات معاملاتی کاربران انجام داده است. از جمله ویژگی‌های جدید، رمزنگاری اطلاعات حساس، امضای دیجیتال و مکانیزم‌های احراز هویت قوی‌تر می‌باشند.

جمع بندی

یکی از لازمه‌های شرایط حال حاضر، کسب درآمد دلاری است تا به این شکل همسو با تورم باشیم. ترید در بازار فارکس و کسب سود دلاری یکی از راه‌های کسب درآمد به این شکل است. برای ترید در بازار فارکس احتیاج به استفاده از نرم‌افزار متاتریدر 4 یا 5 داریم. متاتریدر 4 را باید از سایت بروکری که در آن فعالیت دارید دانلود کنید تا بتوانید نرم افزار را به حساب معاملاتی‌تان متصل کنید.

در این مقاله به آموزش مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های متاتریدر 4 پرداخته شد.

آموزش فارکس رایگان ، صفر تا صد، همراه با ویدیو را در لینک داده شده مشاهده نمایید.

سؤالات متداول

آیا متاتریدر 4 از زیان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

خیر، زبان فارسی ندارد.

در صورت عدم قبول بی دلیل شماره تلفن یا ایمیل در زمان ثبت نام در بروکر چه باید کرد؟

این مورد یک مشکل شایع بوده که بسیاری از تریدر ها با آن روبرو می شوند و برای حل این مشکل بهتر است با فیلتر شکن اقدام  به ثبت نام نمایید.

گزینه expiry در زمان ثبت اردر در متاتریدر به چه معناست؟

این گزینه در اصل نوعی تاریخ انقضا برای سفارش محسوب می شود و در صورتی که تا زمان اعلامی ما سفارش فعال نشود حذف می گردد و برای سفارشات با قیمت مشخص بسیار کاربردی می باشد.

ایا متاتریدر دارای قابلیت trailing stop می باشد؟

بله این پلتفرم از این قابلیت نیز پشتیبانی می کند و برای فعال کردن آن لازم است که در بخش ترمینال روی اردر فعال خود راست کلیک کرده و فاصله trailing را با قیمت به point مشخص نمایید و این قابلیت فعال می شود.

در دنیای فارکس point چیست و چه کاربردی دارد ؟

کوچک ترین واحد برای حرکات قیمتی بوده بدین صورت که هر 10 عدد point برابر با 1 پیپ می باشد.

اشکال اصلی trailing stop در بازار فارکس چیست؟

تنها مشکل این قابلیت شگفت انگیز نیازمندی دائم به باز بودن پلتفرم متاتریدر 4 می باشد و در غیر این صورت با اختلالات گسترده روبرو می شود.

محل معامله با استفاده از متاتریدر 4 کجاست؟

در بخش new order ما میتوانیم اقدام به معامله در این نرم افزار نماییم به شرطی که قبل از آن حساب خود را متصلن موده باشیم . همچنین برای دسترسی سریع میتوانیم کلید F9 را فشرده تا این پنجره برای ما باز شود.

چگونه می توان جفت ارز هایی که موجود نیست اما در بازار فارکس وجود دارد را به متاتریدر 4 اضافه نمود؟

برای این کار در بخش لیست جفت ارز ها راست کلید نموده و به بخش symbol ها رفته در این بخش اقدام به روشن کردن جفت ارز های نا موحود با دابل کلیک روی انها نموده و سپس فعال و امکان معامله می شود.

صرافی بینگ ایکس با داشتن کارمزد پایین، دسترسی بدون فیلترشکن و پشتیبانان فارسی زبان یکی از گزینه های مناسب برای فعالیت در زمینه بازار ارز دیجیتال و فارکس برای ایرانیان می باشد.

جهت دریافت تخفیف 30 درصدی در کارمزد + پاداش 70 دلاری ثبت نام  + 140 دلار انجام معامله + استفاده از کپی ترید همیارکریپتو بر روی لینک زیر بزنید:


ثبت نام صرافی بینگ ایکس BingX

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا