💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

 این 5 باور غلط در مورد معایب بیت کوین را از ذهنتان پاک کنید ❌

آموزش صرافی بینگ ایکس

5 باور غلط در مورد معایب بیت کوین

بیت کوین به عنوان رهبر و پادشاه ارزهای دیجیتال همیشه در صدر جدول رمزارزها قرار داشته است. در واقع می‌توان گفت که همه ارزهای دیجیتال حضور خود را مدیون بیت کوین و خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو هستند. با این حال برخی از افراد تصورات اشتباهی از این ارز دارند و آن را در زمره ی معایب بیت کوین به حساب می آوردند، که همین امر باعث ضرر آن‌ها خواهد بود.
با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مطلب از همیار کریتپو تلاش کردیم تا 5 تصور اشتباه درباره بیت کوین را به صورت کامل بیان کنیم. به همین علت به شما پیشنهاد می‌دهیم که به هیچ وجه این مطلب عالی را از دست ندهید.

1.  بیت کوین پشتوانه ندارد. ❌

بسیاری از منتقدان بیت کوین معتقدند که نداشتن پشتوانه باعث می‌شود که این ارز هیچ ارزشی نداشته باشد! اما ارزش بیت کوین توسط بازار و تقاضای کاربران و سرمایه‌گذاران تعیین می‌شود.

در حقیقت، قابلیت برخورداری از شبکه‌ای امن و بدون واسطه‌ برای انتقال ارزش و سرمایه از جمله عواملی است که باعث افزایش استفاده و ارزش بیت کوین شده است. از همین رو می‌توان بی ارزش بودن را هم در لیست 5 باور غلط درباره بیت کوین قرار داد.

با توجه به نوع خاصیت بلاکچین و امکانات آن، بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال بدون پشتوانه، از گستردگی جهانی برخوردار است و در مقایسه با دیگر ارزهای رقیب، به عنوان یک شبکه امن و معتبر به شمار می‌رود.

همچنین، بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال قابل قبول و قابل معامله در بازار بین المللی است. امروزه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد که نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری جذاب به شمار می‌رود. بنابراین اگرچه بیت کوین بدون پشتوانه است مثل پول های فیات :دلار ریال یورو  ، اما ارزش آن توسط بازار و اعتماد جامعه به این ارز دیجیتال تعیین می‌شود.

2. جایگاه بیتکوین توسط رقبا تصاحب می شود. ❌

در بین ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین نوبت به مورد دوم آن یعنی تصاحب جایگاه بیتکوین توسط رقبا می‌رسد. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال معروف شده است و در طول سال ها به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتالی تبدیل شده است.

با این حال برخی از افراد این تصور را دارند که رقبایی نظیر اتریوم می‌توانند جایگاه آن را تصاحب کنند. تا به امروز هیچ ارزی نتوانسته به قدرت بیت کوین دست پیدا کند. اما دلیلی که هیچ ارز دیجیتالی دیگری نتوانسته است جایگاه بیت کوین را تصاحب کند، ممکن است به دو عامل بستگی داشته باشد.

آموزش خصوصی فارکس

قدمت بیت کوین

بیت کوین به عنوان نماد صنعت کریپتو شناخته می‌شود. به همین دلیل، برای افراد بسیاری مهم است که در یک دارایی معتبر سرمایه‌گذاری کنند. این ارز از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرده و تا امروز با قدرت به رشد خود ادامه داده است. مسلما در چنین شرایطی بیت کوین به عنوان یک گزینه جذاب مطرح خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین پوزیشن‌های بیت کوین را شکار کنید، حتما در بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال همیار کریپتو عضو شوید تا از موقعیت‌های مناسب بهره ببرید.

بازار و حجم تبادلات

بیت کوین در حال حاضر بیشتر از پنجاه درصد از کل بازار را در بر گرفته حجم تبادلاتش بسیار بالاست. این باعث می‌شود که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بیشتر مردم به بیت کوین رجوع کنند و بیشترین مرجع قیمت ارزهای دیجیتال به بیت کوین مرتبط است. به همین دلیل، برای عرضه و تبادل ارزهای دیجیتالی جدید، باید بازار مناسبی وجود داشته باشد، که تاکنون برخی از رمزارزها نتوانسته‌اند چنین بازاری را برای خود ایجاد کنند.

از همین رو می‌توان گفت احتمال جایگزینی بیت کوین با گزینه‌ای دیگر پایین خواهد بود. همچنین ثروتمندترین مرد جهان یعنی ایلان ماسک هم به ارزهای دیجیتال اعتقاد عجیبی دارد. سایت خبری  CNBC با انتشار ویدیویی از ایلان ماسک نشان داد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط او خریداری شده است.

Tesla buys $1.5 billion in bitcoin, plans to accept it as payment

3.  بیت کوین حبابی بیش نیست. ❌

بیت کوین که بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده است. این ارز دیجیتال در سال 2009 توسط شخص یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد و به طور کلی به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود.

از زمان تأسیس بیت کوین، قیمت آن به صورت بسیار سریع و ناگهانی افزایش یافت. در بعضی موارد، این افزایش قیمت به اندازه‌ای بود که به عنوان یک حباب اقتصادی شناخته می‌شود. در اصطلاح، حباب اقتصادی به معنای افزایش نامعقول و ناپایدار قیمت دارایی‌ها است که بعداً به طور ناگهانی منفجر می‌شود و باعث کاهش قیمت دارایی‌ها می‌شود.

اما برای پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین حباب است یا خیر، باید به مجموعه‌ای از عوامل اقتصادی، فنی و سیاسی دقت کرد. همچنین این امر در بستر یک تحلیل جامع و مستند قابل توجه به صورت دقیق ممکن است باشد. بعضی افراد معتقدند که بیت کوین یک حباب اقتصادی است، در حالی که بعضی دیگر معتقدند که این ارز دیجیتال ارزش پایدار و قابل قبولی دارد.

با این حال عوامل مختلف نشان می‌دهد که بیت کوین حباب نیست و با گذر زمان آینده خوبی برای آن متصور خواهد بود. از همین رو در بین ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین اولین مورد را بررسی کردیم.

دلایل حباب نبودن بیت کوین

دلایل زیادی وجود دارد که حباب نبودن بیت کوین را به راحتی اثبات خواهد کرد. قیمت بیت کوین در طول سال‌ها با نوساناتی همراه بوده اما در کل به طور پایدار رشد کرده است. در واقع، از زمان تأسیس بیت کوین تا امروز به صورت بلند مدت رشد کرده است. به همین علت این رشد نمی‌تواند نتیجه یک حباب باشد. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود و در حال حاضر دارای بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان است.

با توجه به اینکه این فناوری به طور پیوسته بهبود می‌یابد و تعداد کاربران آن نیز در حال افزایش است، احتمال بالایی وجود دارد که ارزش بیت کوین به طور پایدار رشد کند.

از طرفی بیت کوین بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده است. بلاکچین یک فناوری امن و قابل اعتماد است که توسط جامعه بین المللی تأیید شده است. بنابراین، اعتماد به این فناوری و نوع پشتوانه آن به دلیل اصالت فنی، از عواملی است که باعث می‌شود بیت کوین حباب نباشد.

قیمت بیت کوین تحت تأثیر بازارهای مختلفی همچون بازارهای جهانی سرمایه، بازارهای ارز و کالاها قرار دارد. به همین دلیل، امکان حباب شدن آن در بازار خاصی وجود ندارد. از طرفی برخی کسب و کارها از بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت استفاده می‌کنند و در کشورهایی همچون السالوادور این ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی تأیید شده است.و شرکت مهمی مثله تسلا و ماکرو استراتژی بخشی از دارایی خود را در دنیای ارز دیجیتال از جمله بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند

قصد یادگیری و کسب درآمد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس را دارید؟

از صفر تا صد ارز دیجیتال و فارکس را توسط بهترین اساتید آموزش ببینید. 

4.  بیت کوین امنیت ندارد. ❌

یکی دیگر از ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین این است که این ارز امنیت ندارد. بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و پراستفاده جهان، دارای سطح امنیت بسیار بالایی است. این ارز با استفاده از تکنولوژی رمزگذاری نیمه عمومی (Public Key Cryptography) که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند، اطلاعات کاربران را در فرآیند انتقال و ذخیره سازی محافظت می کند. بیت کوین در یک شبکه باز و عمومی عمل می‌کند. این شبکه با استفاده از پروتکل Proof of Work (PoW) که بر اساس الگوریتم SHA-256 است، امنیت و قابلیت اطمینان بالایی را برای تأیید تراکنش‌ها و اعتبار سنجی صحت شبکه فراهم می‌کند.

بیت کوین با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال، به کاربران اجازه می‌دهد که امنیت خود را در فرآیند ذخیره و استفاده از بیت کوین تضمین کنند. کیف پول‌ها دارای اطلاعات کاربری بوده و از تکنولوژی رمزگذاری برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند. این ارز امکان تأیید دو مرحله‌ای (2FA) را برای افزایش امنیت خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به موارد فوق، می‌توان گفت که بیت کوین از نظر امنیتی بسیار قوی است و از تکنولوژی‌های پیشرفته و سامانه‌های امنیتی برای حفاظت از شبکه و اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. برای اینکه خیالتان آسوده باشد، بهتر است که معاملات خود را به صورت امن در صرافی bingx بینگ ایکس پیش ببرید.میتوانید آموزش صرافی بینگ ایکس همیارکریپتو مطالعه کنید.

آیا امکان هک شدن بیت کوین وجود دارد؟

امکان هک شدن بیت کوین نیز وجود دارد اما بسیار دشوار است. بلاکچین بیت کوین به عنوان یک سیستم عمومی و باز، تحت حملات مختلف و قابل پیش‌بینی قرار دارد ولی به دلیل طولانی بودن زنجیره بلاکچین، شدت پردازشی مورد نیاز برای هک شدن بلاکچین بیت کوین بسیار بالاست. همچنین سرویس‌های امنیتی مرتبط با بیت کوین، بهبود پیدا کرده‌اند و اصولاً هنوز هیچ کسی در تاریخ موفق به هک کردن بیت کوین نشده است.

به علاوه، برای هک کردن بیت کوین به بیش از ۵۱٪ از قدرت پردازشی شبکه بیت کوین نیاز است که کنترل آن توسط گروه کوچکی از افراد یا شرکت‌ها که معروف به ماینرهای بیت کوین هستند، صورت می‌گیرد. به دلیل این که برای این کار نیاز به تجهیزات پردازشی گران قیمت و توانمند خواهد بود، هکرها در اکثر موارد نمی‌توانند هزینه‌های بالای آن را پرداخت کنند.

بنابراین، احتمال هک شدن بیت کوین وجود دارد، اما بسیار کم است و تلاشی برای هک کردن بلاکچین بیت کوین در حال حاضر به دلیل پیچیدگی اصولی و سامانه‌های امنیتی پیشرفته، موفقیت آمیز نیست.

5.  سرمایه گذاری روی بیت کوین قمار است. ❌

سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ممکن است با ریسک بالایی همراه باشد، اما این به معنای قمار نیست. قمار عبارت است از پیش‌بینی برنده شدن یا باختن با احتمالاتی کاملاً تصادفی بدون محاسبه‌ای دقیق که با خطای شدیدی همراه است. در صورتی که سرمایه‌گذاری در بیت کوین با دانش و تحلیل بازار صورت گیرد. پیش‌بینی صحیح در مورد رفتار بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین می‌تواند امکان معاملات پرسود را برای شما فراهم سازد. البته با توجه به نوسانات شدید در قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاری در آن همچنان با ریسک بالایی همراه است و باید به دقت بررسی شود.

پس فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری در بیت کوین ممکن است با ریسک بالایی همراه باشد، اما نباید به عنوان قمار در نظر گرفته شود. بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندی، تحلیل دقیق بازار و شناخت عمیق آن خواهد بود. از همین رو قمار بودن هم یکی از ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین است که به هیچ وجه نباید آن را پذیرفت. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که برای داشتن درآمد دلاری بعد از یادگیری معامله و ترید در بازار ارز دیجیتال به سراغ سرمایه گزاری در این ارز هم بروید.در هر بازار اگر شما دانش کافی نداشته باشید بدانید که کار شما کم از قمار کردن نیست

چطور درصد برد معاملات خود را بالا ببریم؟

برای بالا بردن درصد برد معاملات خود در ارز بیت کوین باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. قبل از هرگونه معامله‌ای، باید بازار را به دقت تحلیل کنید و تحلیل صحیح انجام دهید. این شامل بررسی شاخص‌های فنی مانند الگوهای نموداری، شاخص‌های مهم اقتصادی مانند نرخ بیکاری و اخبار مهم می‌شود. برای بالا بردن درصد برد معاملات، باید مدیریت ریسک را نیز به خوبی انجام شود.

در این بین خواندن کتاب‌های معاملاتی، گرفتن دوره‌های آموزشی و درک صحیح روش‌های معاملاتی نیز نقش مهمی در بهبود عملکرد شما دارد که به هیچ وجه نباید اهمیت آن را دست کم بگیرید. بر همین اساس بهتر است که آموزش خصوصی ارز دیجیتال را از طریق همیار کریپتو پیش ببرید. استفاده از روش‌های معاملاتی پیشرفته مانند تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) یا تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis) می‌تواند به بالا بردن درصد برد شما کمک کند.

به طور کلی برای بالا بردن درصد برد معاملات، باید دانش خود را درباره بازار و روش‌های معاملاتی افزایش داده و مدیریت ریسک، تحلیل بازار و تمرین را به خوبی انجام داد.   از همین رو حتما این ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین را کنار بگذارید و ترید و سرمایه گذاری در آن را آغاز کنید.

شاید برای شما جالب باشد: در هاوینگ بیت کوین چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

سخن پایانی

برخی از تصورات اشتباه باعث شده است که برخی از افراد از ورود به بازار جذاب کریپتو اجتناب کنند. بیشتر این اطلاعات غلط مربوط به معایب بیت کوین است. از همین رو این نگاه منفی می‌تواند شما را از فرصت‌های بی‌نظیری که در این بازار وجود دارد بی‌بهره سازد. بر همین اساس در این مطلب سعی کردیم تا ۵ معایب بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم. برای اینکه بتوانید در این بازار عملکرد درخشانی را از خود ثبت کنید، بهتر است که آموزش‌های خود را از طریق همیار کریپتو پیش ببرید.به دلیل اینکه ما در همیار کریپتو جدیدترین و بروز ترین مباحث دنیای ارز دیجیتال تدریس می کنیم و همیار شما هستیم تا به کسب درآمد دلاری برسید

سوالات متداول

بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین پر مخاطب‌ترین ارز دیجیتال است که بر پایه فناوری بلاکچین (Blockchain) ساخته شده است. بلاکچین یک رکورد عمومی و غیرقابل تغییر است که تمام تراکنش‌های بیت کوین را ثبت می‌کند.می توانیم بگویم بیت کوین طلای دیجیتال است که می توانید با سرمایه گذاری درست اصولی با دانش کافی به درآمد خوبی برسید

آیا بیت کوین قابل اطمینان است؟

بیت کوین در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال است اما همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، دارای ریسک‌های خاص خود است. برای استفاده امن از بیت کوین، باید اصول امنیتی را رعایت کرده و به صورت دقیق با ویژگی‌های آن آشنا باشید.اگر بیت کوین در حجم کم خریداری کردین بهترین گزینه نگهداری در صرافی است برای خرید های سنگین از کیف پول سرد استفاده کنید

آیا بیت کوین قابل شکل‌گیری و تغییر است؟

خیر، بیت کوین یک پروتکل بلاکچین است که قابلیت تغییر توسط فرد یا گروهی وجود ندارد. بلاکچین بیت کوین به صورت برخط و عمومی در دسترس است و هر تغییری در آن باید توسط شبکه و توافق اکثر ماینرها تأیید شود.

آیا بیت کوین قابل ردیابی است؟

بلاکچین بیت کوین به صورت عمومی منتشر می‌شود و هر تراکنش بیت کوین در سلسله مراتب بلاکچین قابل مشاهده است. البته، هویت فرد یا اشخاصی که پشت یک آدرس بیت کوین قرار دارند، ناشناخته است.ولی با این وجود در مواقع اضطراری صرافی ها می توانند با توجه به احراز هویت اشخاص هویت فرد به نهاد های دولتی بدهند پس بهتر است که در صرافی خارجی از احراز هویت بپرهیزید چون متاسفانه کاربران ایرانی به واسطه تحریم ها جای در صرافی خارجی در سال های آینده ندارد با توجه به  فشار های اورده شده توسط نهاد های مالی

امکان دارد ارزهای رقیب جایگزین بیت کوین می‌شوند؟

با توجه به تاریخچه ارزهای دیجیتال، سایر رقبا فاصله زیادی تا رسیدن به بیت کوین دارند. به همین علت به نظر می‌رسد که تا مدت‌ها ارزی نتواند به قدرت بیت کوین برسد. با این حال در آینده امکان این وجود دارد ولی نمی‌توان زمان سریعی برای آن در نظر گرفت.جدی ترین رقیب بیت کوین اتریوم است که حدود بیست درصد کل مارکت بازار در تصاحب کرد و امکان دارد پنج تا ده سال دیگر بتواند رتبه یک برسد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا