💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش فارکس

ویژگی های یک تریدر بازار فارکس

آموزش صرافی بینگ ایکس

در این مقاله قصد داریم در مورد تریدر بازار فارکس صحبت کنیم و با ویژگی‌ها و خصوصیات فردی یک تریدر بازار فارکس خوب و موفق آشنا شویم. ترید کردن در بازار فارکس در چند سال گذشته تبدیل به شغلی پردرآمد و در عین حال، پرخطر و ریسک‌پذیر شده است. آگاهی از شرایط بازار و دانستن ویژگی‌های یک تریدر بازار فارکس موفق می‌تواند به ما در کنترل هیجانات بازار، محافظت از سرمایه و افزایش سود و دارایی‌ها کمک کند. اگر شما هم در مورد ویژگی‌های یک تریدر بازار فارکس موفق کنجکاو بوده و تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس یا همان فارین اکسچینج (Foreign Exchange Market)، بازاری برای خریدوفروش ارز‌های خارجی است. بازار فارکس یک شبکه آنلاین جهانی است که در آن ارز‌های کشور‌های مختلف خریدوفروش می‌شود. بازار ارز نرخ تبدیل ارز در سراسر جهان را تعیین می‌کند. ساختار این بازار متشکل از افراد، شرکت‌ها، بانک‌های تجاری، بانک‌های مرکزی، واردکنندگان و صادرکنندگان، سرمایه‌گذاران، کارگزاران، مهاجران و گردشگران است. بازار ارز یک مفهوم سیستمی و دیجیتالی است و مکان فیزیکی ندارد.

این بازار به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. داد و ستد ارز‌ها در بازار ارز همیشه به صورت جفت صورت می‌گیرد به‌طوری که ارزش یکی از ارز‌های موجود در آن جفت نسبت به ارزش سایر ارز‌ها است. این بازار جهانی دارای دو طبقه است. اولی به بازار بین بانکی و دومی به بازار فرابورسی معروف است.

 

بازار بین بانکی بازاری است که در آن بانک‌های بزرگ‌تر با یکدیگر مبادله و ارز مبادله می‌کنند. بازار فرابورس، بازاری است که افراد و شرکت‌ها در آن تجارت می‌کنند و در چند سال گذشته، به یک بازار بسیار محبوب تبدیل شده است، زیرا اکنون شرکت‌های متعددی وجود دارند که پلتفرم‌های معاملات آنلاین را ارائه می‌کنند.

تریدر کیست؟ تفاوت بین تریدر و سرمایه‌گذار چیست؟

در حالت کلی ترید (واژه انگلیسی به معنای معامله) به تبادل کالا یا خدمات بین اعضای مختلف در یک سیستم یا پلتفرم اقتصادی گفته می‌شود. مفهوم ترید در بازارهای مالی مانند بازار فارکس، بورس و ارزهای دیجیتال، خریدوفروش جفت ارزها، اوراق بهادار، کالاها، سکه‌های دیجیتال و موارد مشابه به منظور کسب سود از معامله است.

به همین ترتیب، تریدر یا معامله‌گر به کسی گفته می‌شود که در این بازارها فعال است و با استفاده از تکنیک‌های معامله و در بستر قوانین بازارهای جهانی، با خریدوفروش دارایی‌های خود، سعی در کسب درآمد دارد. تریدرها می‌توانند این معاملات را برای خود یا دیگران انجام دهند. تریدر بازار فارکس به شخصی گفته می‌شود که به خریدوفروش جفت ارزها در بازار فارکس و درآمدزایی مشغول است. سودی که یک تریدر بازار فارکس به دست می‌آورد، حاصل نوسانات قیمت ارزها در بازار و پیش‌بینی و تحلیل روند قیمتی بازار است.

آموزش خصوصی فارکس

ویژگی های بازار فارکس

از جمله ویژگی‌های بازار فارکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقدینگی بالا: بازار ارز نقدشونده‌ترین بازار مالی در جهان است. همه معامله‌گران در این بازار در هر زمان و به انتخاب خود می‌توانند ارز‌های خود را خریداری یا بفروشند. تریدرها آزادند تا ارز‌ها را بدون تأثیر بر قیمت ارز‌های معامله‌شده مبادله کنند. قیمت ارز‌ها هم در زمان ثبت سفارش و هم در زمان اجرا ثابت باقی می‌ماند و در نتیجه امکان کسب قیمت‌های مورد انتظار را فراهم می‌کند.

شفافیت بازار: معامله‌گر در بازار ارز به تمام داده‌ها و اطلاعات بازار دسترسی کامل دارد. آن‌ها می‌توانند به راحتی نوسانات قیمت ارز کشور‌های مختلف را از طریق ردیابی نمونه کار‌ها و ردیابی حساب در زمان واقعی بدون نیاز به کارگزار نظارت کنند. همه این اطلاعات به تصمیم‌گیری بهتر در معاملات و کنترل سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

بازار پویا: بازار ارز یک بازار پویا است. در این بازار‌ها هر ثانیه و ساعت ارزش ارز تغییر می‌کند.

کارکرد ۲۴ ساعته

هزینه معاملاتی کمتر: بازار فارکس هزینه معاملاتی بسیار پایینی دارد. در این بازار‌ها مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها کمیسیونی وجود ندارد. هر گونه تفاوت بین قیمت خریدوفروش ارز‌ها تنها هزینه معامله در بازار فارکس است.

استفاده از دلار به عنوان ارزی که بیشترین معامله را دارد: دلار غالب‌ترین ارز در بازار ارز است. این ارز با ارز هر کشوری که در بازار فارکس معامله می‌شود جفت می‌شود. در بخش عمده‌ای از معاملات روزانه، دلار یکی از دو ارز مورد معامله است.

یک تریدر بازار فارکس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چگونه به یک تریدر بازار فارکس خوب تبدیل شویم؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی را که قصد ورود به بازار فارکس و ترید کرد نرا در سر دارند، به خود مشغول می‌کند. داشتن سررشته از رشته‌هایی مانند اقتصاد، مدیریت بازرگانی، ریاضیات، آمار، امور مالی، رشته‌های مرتبط با امور مالی می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ اما یک تریدر بازار فارکس خوب باید ویژگی‌های کلیدی دیگری نیز داشته باشد.

 

تریدر بازار فارکس می‌تواند خوداشتغال باشند یا برای کارگزاری‌ها، صندوق‌های تأمینی و سرمایه‌گذاران نهادی مانند بانک‌های سرمایه‌گذاری، مؤسسات مالی، شرکت‌های چندملیتی، شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری یا بانک مرکزی کار کند.

اگر می‌خواهید به عنوان یک تریدر بازار فارکس انفرادی شروع به کار کنید، باید در مورد پلتفرم‌های معاملاتی فارکس برای سرمایه‌گذاران خرد تحقیق کنید و قبل از اینکه اولین معامله ارزی خود را انجام دهید، از طریق یک کارگزار آنلاین، افتتاح حساب کنید.

آیا شغل تریدر بازار فارکس برای من مناسب است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید با خصوصیات و ویژگی‌های یک تریدر بازار فارکس خوب آشنا باشید. آیا مهارت‌های زیر را در خود می‌بینید؟ اگر پاسخ مثبت است، شما می‌توانید یک تریدر بازار فارکس خوب و موفق شوید.

۱۸ ویژگی یک تریدر بازار فارکس موفق به شرح زیر است:

  • توانایی ریاضی قوی
  • مهارت حل مسئله و تحلیل
  • تحلیل فنی و بنیادی
  • تفکر و برنامه‌ریزی استراتژیک
  • ثبت دقیق وقایع و آمارهای عددی
  • یادگیرنده خود راهبر و مستقل
  • توانایی حفظ تمرکز و آرامش در هیجانات بازار
  • عدم ترید و معامله به صورت شتاب‌زده
  • توانایی گرفتن تصمیم‌های درست در لحظات دشواری مانند ضررهای کلان
  • صبور بودن
  • کنجکاو و دقیق بودن
  • منظم بودن
  • به‌روز بودن اطلاعات
  • یادگیری مداوم
  • پذیرش مسئولیت نتیجه معاملات
  • داشتن موجود کافی برای موارد اضطراری (risk capital)
  • محاسبه ریسک و عدم ورود به بازار براساس شانس و اقبال
  • داشتن شبکه ارتباطی قوی‌

برای برتری در حرفه تریدر بازار فارکس، باید در محیطی با ریسک بالا، آرام و خونسرد باشید و آمادگی لازم و کافی برای مدیریت سطوح بالای ریسک و هیجان را داشته باشید. با وجود سرمایه‌ها و دارایی‌های زیاد، داشتن یک رفتار آرام و ثابت در مواجهه با افت و خیز در بازار‌های ارز، الزامی است.

آموزش فارکس

مجموعه همیار کریپتو با کادری از متخصصان و کارشناسان ترید بازار فارکس خدمات مشاوره و آموزش فارکس در مشهد را به صورت حضوری برای علاقمندان به این حوزه در شهر مشهد ارایه داده و همچنین امکان برگزاری دوره ها و ارایه خدمات مشاوره، کوچینگ ترید و آموزش فارکس به صورت آنلاین برای تمامی هموطنان عزیز در سرتاسر ایران و جهان فراهم می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تریدر بازار فارکس صحبت کردیم و از نزدیک با خصوصیات و ویژگی‌های یک تریدر بازار فارکس خوب و موفق آشنا شدیم. همچنین اطلاعات به‌روز و مفیدی در مورد مفهوم ترید، بازار فارکس، تریدر، انواع و ویژگی‌های بازار فارکس به دست آوردیم. برای تبدیل‌شدن به یک تریدر بازار فارکس باید به دنبال تقویت کردن مهارت‌های ذکرشده باشید، هیچ کس به صورت مادرزادی یک تریدر بازار فارکس موفق به دنیا نیامده است. علاوه بر کلیه موارد مذکور در آخر انچه دارای اهمیت است داشتن یک استراـزی و پلن مخصوص برای ترید و عمل به قوانین این استراتژی می باشد در غیر این صورت حتی با داشتن کلیه داشن های تحلیلی در کلیه سبک ها و زمینه ها ما نتیجه ای جز ضرر نخواهیم داشت و این مورد در میان بسیاری از تریدر های اماتور صدق می کند که فاقد یک استراتژی و نظم صحیح می باشند. ما در مجموعه همیار کریپتو در دوره آموزش فارکس اقدام به ارائه استراتژی اختصاصی به دانشجویان کرده و معاملات لایو با استراتژی مخصوص در حضور افراد انجام می دهیم.

سوالات متداول

مهم ترین ویژگی درونی یک تحلیل گر و تریدر موفق فارکس چیست؟

مهم ترین ویژگی یک تریدر موفق بازار فارکس این است که از لحاظ روحی در ارامش کامل باشد نه تنها ناراحتی باعث تاثیر منفی در معاملات می گردد علاوه بر این امر خوشحالی نیز باعث تاثیر مطلوبی نداشته و بهترین تریدر از لحاظ روحی باید در آرامش کامل باشد.

در تحلیل نمودار ها مهم ترین اصل چیست؟

مهم ترین اصل انتخاب سبک برتر یا خاص نیست چرا که هیچ سبکی در فارکس برتری بر سبک دیگری ندارد و این تفکر که سبک خاصی برتر است و عامل سود سازی اشخاص نادرست می باشد و مهم ترین اصل این است که با هر سبکی که ترید انجام می دهیم ما دارای استراتژی منظم و سود ساز با بکتست و فوروارد تست کامل بوده و به این استراتژی ایمان کامل داشته و تنها و فقط به این استراتژی عمل کنیم.

چه افرادی در بازار فارکس موفق به کسب سود مداوم می شوند؟

افرادی که دارای نظم استراتژی و تایم کاری مشخص باشند بازار فارکس در 5 روز هفته 24 ساعت باز است و اگر خودمان برای خودمان قوانین تعیین نکرده و بدان عمل نکنیم هرگز موفق به کسب سود نخواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا