💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتالآموزش فارکس

پرایس اکشن یا ایچیموکو

آموزش صرافی بینگ ایکس

پرایس اکشن یا ایچیموکو ، کدام‌ روش بهتره؟

اینجا قراره به این سوال پاسخ بدیم که؛ پرایس اکشن یا ایچیموکو؛ کدام‌ روش واقعا بهتره؟

پرایس اکشن و ایچیموکو هر دو برای پیش‌بینی روندهای بازار و شناسایی نقاط ورود و خروج معامله‌گران استفاده میشن و خب هر کدوم از این تکنیک‌ها مزایا و معایب خاص خودشونو دارن. پس نمیشه با قاطعیت پاسخ بدیم.در این مقاله ما با بررسی ویژگی‌های پرایس اکشن و ایچیموکو به شما کمک می‌کنیم تا بتونید تصمیم بگیرید که برای تحلیل تکنیکال بازار فارکس یا ارز دیجیتال کدوم روش رو انتخاب کنین.

حتی شاید بعد از مطالعه این محتوا تصمیم بگیرین از ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو استفاده کنین.همیار کریپتو همیشه در ترید بازار فارکس و ارزهای دیجیتال همراه شما خواهد بود.

راهنمای انتخاب پرایس اکشن یا ایچیموکو

پاسخ کوتاه این است که انتخاب بین این دو روش به شخصیت معاملاتی و ترجیحات شما بستگی دارد. هر دو پرایس اکشن و ایچیموکو ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل تکنیکال هستند، اما نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. پرایس اکشن بر اساس حرکات واقعی قیمت در نمودار عمل می‌کند. این تکنیک شامل شناسایی الگوهای قیمتی، حجم معاملات و سایر عواملی است که می‌توانند در پیش‌بینی روند بازار کمک کنند.

ایچیموکو یک اندیکاتور تکنیکال است که از پنج خط تشکیل شده است. این خطوط از ترکیبات مختلف میانگین‌های متحرک و سطوح حمایت و مقاومت محاسبه می‌شوند.

بیشتر بدانید: آموزش جامع اندیکاتور ایچیموکو

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن (Price Action) یک روش تحلیل تکنیکال بازار ارز دیجیتال و فارکس است که بر اساس بررسی دقیق حرکت قیمت دارایی‌ها کار می‌کند. معامله‌گران سبک پرایس اکشن معتقدند که قیمت دارایی‌ها، بازتابی از احساسات و رفتار معامله‌گران در بازار است؛ بنابراین، با مطالعه حرکت قیمت، می‌توان به درک بهتری از این احساسات و رفتارها دست یافت و از این طریق، پیش‌بینی‌های بهتری در مورد حرکت بعدی قیمت انجام داد.

آموزش خصوصی فارکس

 

پرایس اکشن یا ایچیموکو

 

اندیکاتور ایچیموکو چیست؟

اندیکاتور ایچیموکو یک ابزار تحلیل تکنیکال است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا روند قیمت یک دارایی را شناسایی کنند. این اندیکاتور توسط گوئیچی هوسودا، یک معامله‌گر (روزنامه نگار – محقق) ژاپنی در دهه 1930 توسعه یافت.

اندیکاتور ایچیموکو از پنج خط تشکیل شده است:

1. تنکان سن (Tenkan Sen): این خط، در واقع میانگین متحرک 9 روز اخیر قیمت است. تنکان سن نشان می‌دهد که قیمت در کوتاه مدت در کجا قرار دارد.

2. کیجون سن (Kijun Sen): این خط، میانگین متحرک 26 روزه اخیر قیمت است. کیجون سن نشان می‌دهد که قیمت در بلند مدت در کجا قرار دارد.

3. سنکو اسپن A (Senkou Span A): این خط، میانگین دو خط تنکان‌سن و کیجون‌سن بوده که 26 کندل به جلوتر (سمت راست) برده شده است. سنکو اسپن A نشان می‌دهد که قیمت در آینده نزدیک کجا قرار دارد.

4. سنکو اسپن B (Senkou Span B): این خط از میانگین بالاترین و پایین‌ترین قیمت در ۵۲ کندل قبل به دست می‌آید ولی مانند سنکو اسپن A به اندازه 26 کندل جلوتر از قیمت قرار دارد.

5. چیکو اسپن (Chikou Span): این خط، در واقع نمودار خطی الآن است که 26 کندل به عقب رفته است. چیکو اسپن نشان‌دهنده گذشتی قیمتی است.

مزایا و معایب پرایس اکشن

سبک پرایس اکشن دارای نقاط قوت زیادی است و البته یکسری معایبی نیز دارد:

مزای پرایس اکشن در مقابل ایچیموکو

نقاط قوت پرایس اکشن:

انعطاف پذیری: پرایس اکشن یک تکنیک بسیار انعطاف پذیر است که می‌توان آن را با سبک‌های معاملاتی مختلف سازگار کرد.

دقت بالا : پرایس اکشن به دلیل تمرکز بر حرکات واقعی قیمت، اغلب به عنوان یک تکنیک دقیق در نظر گرفته می‌شود.

نقاط ضعف پرایس اکشن:

پیچیدگی: یادگیری پرایس اکشن می‌تواند زمان‌بر و دشوار باشد.

مزایا و معایب ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو، یک اندیکاتور جامع است با این حال نسبت به پرایس اکشن نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد.

نقاط قوت ایچیموکو:

جامعیت: ایچیموکو یک تکنیک جامع است که می‌تواند برای شناسایی روندهای بازار، نقاط ورود و خروج و مدیریت ریسک استفاده شود.

دقت: ایچیموکو اغلب به عنوان یک تکنیک دقیق در نظر گرفته می‌شود، به خصوص برای شناسایی روندهای بازار.

یادگیری آسان: ایچیموکو نسبتاً آسان برای یادگیری است، حتی برای معامله گران تازه کار.

 

پرایس اکشن یا ایچیموکو

 

نقاط ضعف ایچیموکو:

انعطاف پذیری محدود: ایچیموکو یک تکنیک نسبتاً انعطاف پذیر نیست و ممکن است برای سبک‌های معاملاتی خاص مناسب نباشد.

زمان بر: تحلیل ایچیموکو می‌تواند زمان بر باشد، به خصوص اگر از چندین اندیکاتور استفاده کنید.

شلوغی چارت: اندیکاتور ایچیموکو باعث شلوغی چارت می‌شود مخصوصاً اگر همراه با سایر اسیلاتورها استفاده شود.

بدانید: پرایس اکشن یا اندیکاتور؟

ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو

ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو می‌تواند مزایای هر دو تکنیک را به همراه داشته باشد. پرایس اکشن می‌تواند به شما در شناسایی الگوهای قیمتی و نقاط ورود و خروج کمک کند، در حالی که ایچیموکو می‌تواند به شما در شناسایی روندهای بازار کمک کند.
روش‌های رایج ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو عبارت‌اند از:

1. استفاده از ایچیموکو برای شناسایی روند و پرایس اکشن برای شناسایی نقاط ورود و خروج

در این روش، معامله‌گر از ایچیموکو برای شناسایی روند کلی بازار استفاده می‌کند. اگر روند صعودی باشد، معامله‌گر به دنبال فرصت‌های خرید خواهد بود. اگر روند نزولی باشد، معامله‌گر به دنبال فرصت‌های فروش خواهد بود. سپس، معامله‌گر از پرایس اکشن برای شناسایی نقاط ورود و خروج دقیق‌تر استفاده می‌کند.
مثال:

فرض کنید قیمت در یک روند صعودی قرار دارد. ایچیموکو نشان می‌دهد که Tenkan-sen و Kijun-sen در حال صعود هستند و Senkou Span A نیز بالای Senkou Span B قرار دارد. این نشان می‌دهد که روند کلی بازار صعودی است.
معامله‌گر می‌تواند از پرایس اکشن برای شناسایی نقاط ورود و خروج دقیق‌تر استفاده کند. به‌عنوان‌مثال، معامله‌گر ممکن است به دنبال شکست خط روند صعودی باشد. اگر قیمت خط روند را شکست دهد، این می‌تواند نشان دهنده ادامه روند صعودی باشد.

2. استفاده از ایچیموکو و پرایس اکشن برای تایید سیگنال‌ها

در این روش، معامله‌گر از ایچیموکو و پرایس اکشن برای تایید سیگنال‌های یکدیگر استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر ایچیموکو سیگنال خرید صادر کند، معامله‌گر ممکن است به دنبال نشانه‌های پرایس اکشن برای تایید این سیگنال باشد.

مثال:

فرض کنید ایچیموکو سیگنال خرید صادر می‌کند. این سیگنال زمانی صادر می‌شود که Tenkan-sen خط Kijun-sen را به سمت بالا بشکند. شما به عنوان معامله گر می‌توانید از پرایس اکشن برای تایید این سیگنال استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، به دنبال برگشت قیمت از روی سطح حمایت یا تشکیل الگوهای قیمتی صعودی همراه با الگوهای کندل استیک صعودی باشید.

در نتیجه باید گفت، بهترین روش ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو به استراتژی معاملاتی فردی شما بستگی دارد. با آزمایش ترکیبات مختلف، می‌توانید بهترین روش را برای خود پیدا کنید. به عنوان یک تجربه معاملاتی، بهتر است بدانید هر چه بیشتر به ژورنال نویسی، بک تست گرفتن، معاملات دقیق در حساب دمو بپردازید، مطمئناً موفق‌تر خواهید بود.

نکاتی برای ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو

1. ابتدا باید اصول اولیه پرایس اکشن و ایچیموکو را بیاموزید. بدون درک عمیق این دو ابزار، نمی‌توانید از آن‌ها به طور مؤثری استفاده کنید.

2. با آزمایش ترکیبات مختلف، بهترین روش را برای خود پیدا کنید. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. بهترین روش برای شما ممکن است برای شخص دیگری مناسب نباشد.

3. انعطاف‌پذیر باشید. شرایط بازار همیشه در حال تغییر است. شاید در آینده لازم باشد استراتژی خود را با تغییر شرایط بازار عوض کنید.

4. ازآنجایی‌که در چارتی که اندیکاتور ایچیموکو وجود دارد، خود چارت قیمتی به‌درستی دیده نمی‌شود، اگر می‌خواهید از ترکیب این دو استراتژی استفاده کنید، بهتر است دوتا چارت باز کرده و در یکی اندیکاتور ایچیموکو وجود داشته باشد و در دیگری فقط نمودار باشد.

پرایس اکشن و ایچیموکو را میتوانید به صورت تخصصی در آموزش ارز دیجیتال و فارکس ببینید که اگر آماتور هستید پیشنهاد همیار کریپتو آموزش ارز دیجیتال در تهران و مشهد و …..است که میتوانید به صورت کامل آموزش ببینید و معمالات خود را انجام دهید.

جمع بندی

در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه کدام یک از دو روش پرایس اکشن یا ایچیموکو برای شما بهتر است، باید از آن‌ها در حساب معاملاتی دمو بک تست بگیرید.

همان‌طور که بیان شد ممکن است برای دوستتان پرایس اکشن بهتر از ایچیموکو باشد و برای شما برعکس. شما با استفاده از حساب دمو می‌توانید بدون خطر از دست دادن پول واقعی، استراتژی‌های مختلف را آزمایش کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر عمل می‌کند و همان را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    من با خوندن این مقاله خیلی لذت بردم چون کامل و جز به جز همه مطالب توضیح داده بود و همچنین مزایا و معایب پرایس اکشن و ایچیموکو بیان کرده بود که تونست راهنمایی خوبی برای من باشه .

  2. سلام و عرض ادب
    من توانستم با مطالعه دقیق این مقاله اطلاعات زیادی دریافت کنم وبا آگاهی کاملی وارد این بازار شدم و این مقاله به من یاد داد اگر بتوانیم برای پرایس اکشن وقت بزاریم و یاد بگیریم روش خوبی برا ی تحلیل تکنیکال است . تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا