💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

پراپ تریدینگ رایگان + نقد و بررسی

آموزش صرافی بینگ ایکس

افرادی که قصد دارند در بازار فارکس معامله کنند اما سرمایه زیادی در اختیار ندارند، می‌توانند به شیوه‌ی پراپ تریدینگ سرمایه‌گذاری در بازار جهانی فارکس را شروع کنند. در واقع در این روش جدید سرمایه‌گذاری، تریدرها با استفاده از سرمایه یک شرکت دیگر به معامله می‌پردازند و سود دریافت می‌کنند. در پراپ تریدینگ رایگان معامله‌گران نمی‌توانند سرمایه‌ای را که شرکت تامین سرمایه در اختیار آنها قرار داده است، برداشت کنند. اگرچه این روش سرمایه‌گذاری سابقه نسبتاً طولانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی دارد، اما به‌تازگی در ایران رایج شده است. در ادامه با همیارکریپتو باشید.

روش‌های کسب درآمد از پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ رایگان

از آنجایی که شرکت‌های تامین سرمایه، کل سرمایه را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند، تمام سود و زیان احتمالی هم به شرکت‌ها تعلق دارد. 

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که معامله‌گرانی که به‌صورت پراپ تریدینگ رایگان معامله می‌کنند، چگونه درآمد کسب خواهند کرد. در واقع شرکت ‌های تامین سرمایه فارکس به دو روش درآمد تریدرها را در نظر می‌گیرند. روش اول بدین صورت است که شرکت‌ها برای تریدرها حقوق ماهانه و ثابتی مشخص کنند. بنابراین بدون در نظر گرفتن سود یا ضرر، تریدر یک حقوق ماهانه و مشخص دریافت می‌کند.

در روش دوم، شرکت‌ها متعهد می‌شوند در ازای سرمایه‌گذاری، بخشی از سود حاصل را به‌عنوان درآمد به تریدرها اختصاص دهند که معمولا این مقدار بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خواهد بود. اغلب تریدرها و شرکت‌های تامین سرمایه از روش دوم بیشتر استقبال می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که در هر دو روش، تریدر در ضررهای احتمالی، شریک نخواهد بود. تنها ضرری که ممکن است یک تریدر متحمل شود، این است که شرکت تامین سرمایه حساب او را غیرفعال کند. به همین دلیل، پراپ تریدینگ رایگان یک گزینه بسیار عالی، ساده و کم ریسک برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. 

حکم شرعی فارکس را میتوانید در مقالات همیارکریپتو بخوانید و برای آموزش فارکس رایگان شرکت کنید.

آموزش خصوصی فارکس

نحوه ورود معامله‌گران به پراپ تریدینگ رایگان 

این باور وجود دارد که کم ریسک بودن پراپ تریدینگ بدین معنا است که افراد تازه‌کار و بی‌تجربه هم می‌توانند در این بازار فعالیت کنند. اما در واقع، در prop trading معامله‌گران در شرکت‌های تامین سرمایه استخدام می‌شوند. اگرچه پراپ تریدینگ یک نوع سرمایه‌گذاری کم ریسک برای معامله‌گر است و سرمایه شخصی او در بازار نیست، اما شرکت‌ها به افراد تازه‌کار اجازه نمی‌دهند بدون تجربه در بازارهای جهانی استخدام شوند. بنابراین لازم است تریدر برای انجام پراپ تریدینگ رایگان در آزمونی که شرکت‌های تامین سرمایه در نظر می‌گیرند، توانایی خود را در معامله و سودآوری نشان دهند. 

بهترین پراپ تریدینگ ‌ها برای ایرانیان با این آزمون عملی شروع می‌شود که تریدرها مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار به حساب پراپ خود در سامانه شرکت تامین سرمایه واریز کنند. پس از یک ماه معامله، آنها باید به هدف و تارگت مشخص‌شده توسط شرکت برسند. در صورت سوددهی، مقدار اولیه سرمایه و بخشی از سود به‌عنوان درآمد به معامله‌گران پرداخت می‌شود و به آنها اجازه انجام معاملات بیشتر داده خواهد شد. درحالی‌که اگر تریدرها موفق به سودآوری نشوند، عملاً در آزمون پذیرفته نشده‌اند و سرمایه اولیه خود را نیز از دست داده‌اند.

مزایای معامله در پراپ تریدینگ 

سرمایه‌گذاری و معامله به‌صورت پراپ تریدینگ رایگان مزایای زیادی برای تریدرها به همراه دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • از آنجایی که در این روش سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه توسط شرکت‌ها تامین می‌شود، معمولا تریدرها پول بیشتری برای انجام معامله در اختیار خواهند داشت.  
  • ریسک معامله در پراپ تریدینگ نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها کمتر است. در صورتی که تریدر اشتباه کند، هیچ پولی را از دست نخواهد داد و فقط اکانت پراپ او غیرفعال خواهد شد.
  • در معاملات پراپ تریدینگ، کمیسیون کمتری پرداخت خواهد شد.
  • از آنجایی که شرکت‌های تامین سرمایه در نظر دارند، معامله‌گران در معاملات پراپ تریدینگ رایگان سود بیشتری دریافت کنند، پلتفرم‌های خیلی خوبی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. بنابراین با دسترسی به پلتفرم‌های بهتر و افزایش سود تریدرها، شرکت‌ها نیز به سود بیشتری دست خواهند یافت.

پراپ تریدینگ رایگان

قانون ولکر در پراپ تریدینگ 

پراپ تریدینگ یک بستر سرمایه‌گذاری و سودآوری مهم را برای تریدرها فراهم می‌کرد. بنابراین نه‌تنها شخصیت‌های حقیقی، بلکه انواع شخصیت‌های حقوقی همچون بانک‌ها می‌توانستند به‌راحتی وارد معاملات پراپ تریدینگ شوند و با انجام معاملات به سود قابل‌توجهی برسند.

اما تنها مشکلی که در پراپ تریدینگ رایگان وجود داشت این بود که برخی از این شخصیت‌ها آنقدر در جریان بازار قرار داشتند که به‌خوبی می‌دانستند معاملات خود را در چه موقعیت‌هایی برنامه‌ریزی کنند. همچنین برخی از این شخصیت‌ها به‌ویژه شخصیت‌های حقوقی همچون بانک‌ها با دست‌کاری‌ در بازار می‌توانستند به سودهای دلخواه خود برسند. در نتیجه با دریافت سود بیش از اندازه از پراپ تریدینگ، در بازار سرمایه رکود اساسی ایجاد می‌شد.

این مشکلات با رکود اقتصادی آمریکا و دنیا در سال ۲۰۰۸ مشخص شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. به همین دلیل در آن سال، قانون ولکر تنظیم شد که به‌واسطه آن حق معامله در پراپ تریدینگ از شخصیت‌های حقوقی همچون بانک‌ها سلب شد. در حقیقت، این قانون محدودیت‌های خاصی را برای تریدرها در پراپ تریدینگ رایگان اعمال کرد. بااین‌حال این محدودیت‌ها فقط برای شخصیت‌های حقوقی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها در نظر گرفته شده‌اند و برای شخصیت‌های حقیقی و تریدرها خرد اعمال نمی‌شوند. 

جمع‌بندی

در حالی که پراپ تریدینگ با چالش‌هایی مواجه است، اما فرصت‌های خوبی را به شرکت‌های قادر به سازگاری و نوآوری ارائه می‌دهد. درنتیجه، یک زمینه پیچیده و هیجان‌انگیز است که معامله‌گران ماهر را با فرصت‌هایی بزرگ برای دستیابی به سودهای قابل توجه مواجه می‌سازد. با این حال، مستلزم یادگیری مداوم، سازگاری و توانایی مقاومت در برابر خطرات و ضررها است. با ترکیب مناسبی از مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه، معاملات پروپوزال می‌توانند شغلی بسیار سودمند باشند.

شرکت پراپ تریدینگ پراپی با ثبت بین المللی توانسته توجه بسیاری از تریدرهای بازارهای مالی را به خود جلب نماید. با بوجود آمدن محدودیت هایی مانند تحریم و عدم پشتیبانی سایت های خدمات سرمایه آنلاین خارجی تصمیم گرفتیم این مسئله را برای تریدرهای کشورمان برطرف نماییم. و از تیرماه 1401 پراپ فرم Propiy فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به سرعت اعتماد بسیاری از تریدرهای ایرانی را بدست آورده است. ارائه خدمات با کیفیت و صادقانه و شفاف سرلوحه پراپی است. امیدواریم بتوانیم به زودی خدمات متنوع زیادی شایسته تریدرهای ایران عزیزمان ارائه کنیم. امیدواریم در این راه مشکل نداشتن سرمایه برای تریدرهای مستعد و توانمند را برطرف نماییم و همکاری دو سویه عالی با تریدرها داشته باشیم. بزودی خدمات بین المللی را آنچنان که شایسته شماست را نیز مهیا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام ، من در کریپتو ترید میکنم ، آیا در پراپ تریدینگ تریدرهای بازار کریپتو هم میتوانند شرکت کنند ؟

  2. سلام
    آیا تمام پراپ تریدینگ ها پولی هستن؟ جایی هست که رایگان چالش داشته با شه و سرمایه گذاری کنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا