💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

کارمزد انتقال تتر در شبکه های مختلف | ارزان‌ترین روش انتقال تتر

آموزش صرافی بینگ ایکس

تتر (USDT) به دلیل ثبات نسبی قیمت یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها در فضای ارزهای دیجیتال است. تتر که بیشتر با نام USDT شناخته می‌شود، به طور گسترده برای تراکنش‌های همتا به همتا، ترید رمز ارزها، پرداخت‌های فرامرزی و به‌عنوان وثیقه در بخش‌های وام‌دهی و استقراض مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در هر مورداستفاده، برای خرید تتر و انتقال آن به صرافی‌ها، پلتفرم‌ها و کیف پول‌های مختلف، باید کارمزد انتقال تتر پرداخت شود. این مقاله توضیح می‌دهد که انتقال USDT چقدر کارمزد دارد، چرا کارمزد وجود دارد، چه کسی آن را پرداخت می‌کند و آیا می‌توان کارمزد تراکنش USDT را کاهش داد یا نه؟

تتر (Tether) چیست؟ و چرا به آن نیاز داریم؟

رمز ارز تتر یک دارایی دیجیتال رمزگذاری شده است که به ازای هر یک عدد تتر، یک عدد دلار کاغذی چاپ شده است؛ یعنی معادل ارز‌ دلار در شبکه بلاک چین است. تتر یک استیبل کوین (Stabel Coin) است؛ یعنی قیمت آن دارای نوسان نیست و همان‌طور که بیان شد هر تتر معادل دلار آمریکا است.

تتر در جولای سال ۲۰۱۴ با نام اولیه «رئال کوین» (Realcoin) شکل گرفت چرا که برای راحت‌تر شدن معاملات ارزهای دیجیتال به یک استیبل کوین با این مشخصات نیاز بود. سپس شرکت «مسئول نگهداری رمز ارز» برای آن نام جدید تتر را انتخاب کرد و نهایتاً در فوریه ۲۰۱۵ معاملات بر اساس این رمز ارز شروع شد.

در بازار ارز دیجیتال، بیشتر رمز ارزهای دیگر بر مبنای تتر قیمت‌گذاری می‌شوند؛ یعنی در جفت ارز بین کوین تتر BTC/USDT برای مشخص‌کردن قیمت بیت کوین از واحد تتر استفاده شده است در دیگر جفت‌ارزهایی که یک آن تتر است، به همین شکل خواهد بود.

دلایل پر طرفدار بودن رمز ارز تتر

  • 1 – استیبل کوین معروف: در حال حاضر تتر معروف‌ترین و جز کاربردی‌ترین استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال است.
  • 2 – پشتوانه: پشتوانه هر تتر، دلار آمریکا است. دلار امریکا یکی از ارزهای فیات محبوب مورد اعتماد بین مردم دنیاست.
  • 3- ثبات قیمت: ثابت بودن قیمت یک رمز ارز باعث می‌شود سرمایه‌گذار با خیال راحت آن را خریداری و نگهداری کند.
  • 4 – کاربردهای مختلف تتر: تتر صرفاً برای ترید در بازار ارز دیجیتال استفاده نمی‌شود و کاربردهای دیگری نیز دارد.

موسسه همیار کریپتو با آموزش فارکس رایگان شما را برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای در این بازار همراهی می کند . مطالب این دوره ی رایگان به شکل طبقه بندی شده ارائه می شود؛ و همه مباحث لازم و ضروری برای ساخت یک استراتژی سود ده را به شما آموزش می دهد. شما با استفاده ازمطالب این دوره ی بسیار کاربردی می‌توانید مسیر کسب سود شخصی و کارای خود را آغاز کنید. همچنین این دوره دارای مثال ها و نمونه های کاربرد بسیاری برای درک بهتر مطالب فارکس است.

آموزش خصوصی فارکس

کارمزد انتقال تتر

چند نوع تتر (USDT) وجود دارد؟

تتر انواع مختلفی دارد؛ ولی زمانی که کاربران بازار ارز دیجیتال نام تتر را می‌برند در واقع منظورشان تتـر دلاری (USDT) است. بااین‌حال انواع مختلفی تتر روی بستر بلاک چین‌های خاص خود وجود دارند (قابل‌ذکر است تعداد تتر‌های موجود بیشتر بود و این چهار نوع جز اولین و پرکاربردترین آن‌هاست.)

شناختن بلاک چین‌های تتر زمانی مهم می‌شود که بحث انتقال تتر پیش می‌آید چرا که کارمزد انتقال تتر (یا هر تراکنش دیگری) بر اساس هر بلاک چین متفاوت بوده و کارمزد تراکنش را باید بر اساس همان بلاک چین پرداخت نمود.

USDT ERC20: تتر بر اساس پروتکل ERC-20: مبتنی بر بلاک چین اتریوم.

USDT Omni: تتر بر اساس پروتکل Omni Layer:  مبتنی بر بلاک چین بیت‌ کوین.

USDT TRON: تتر بر اساس پروتکل TRC20:  مبتنی بر بلاک چین ترون.

USDT Polygon : تتر مبتنی بر شبکه پالیگان.

نکته مهم دیگر آن است که هر بلاک چین، فرمت آدرس‌دهی مخصوص خودش را دارد و زمان انتقال تتر باید دقت کنید که 1- شبکه یا همان بلاک چین مبدأ و مقصد یکی باشد 2- آدرس را صحیح وارد کرده باشید. در غیر این صورت دارایی شما به همراه کارمزد انتقال تتر از بین خواهد رفت.

با توجه به شرایط و میزان تسلط خودتان از بازار ارز دیجیتال آموزش ببینید، توصیه ما آموزش خصوصی ارز دیجیتال است. در همیار کریپتو محتوای آموزشی کاملاً مناسب با سطح علم شما و زمان خالی شما به صورت حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است.

تتر بر روی چه شبکه‌هایی قابل انتقال است؟

در حال حاضر تتر در بلاک چین‌های Avalanch ،TRON ،Algorand ،Solana ،EOS و  BSC عرضه شده و در دسترس است. حتی در آینده به تعداد این شبکه‌ها افزوده خواهد شد. سرعت و کارمزد انتقال تتر روی هر شبکه متفاوت است و به زیرساخت‌های آن بستگی دارد.

کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر باتوجه‌به بلاک چین انتخابی تتر برای انتقال مختلف است. در ادامه کارمزد انتقال تتر را در هرکدام از این بلاک چین‌ها بررسی می‌کنیم.

ارز دیجیتال تتر روی شبکه اومنی (Omni)

تتر برای اولین بار، روی بستر بلاک چینِ بیت کوین که اومنی (Omni) نام دارد، عرضه شد. این عرضه زیاد موفق نبود چرا که؛

1- کارمزد انتقال تتر در بلاک چین اومنی زیاد است تا 40 دلار هم می‌رسد البته این کارمزد باتوجه‌به صرافی مختلف است؛ مثلاً در صرافی بایننس این کارمزد به20 تتر کاهش می‌یابد.

2- اگر مشکلی برای بیت کوین به وجود می‌آمد، رمز ارز تتر نیز دارای اختلال می‌شد.

3- یکی دیگر از مشکلات آن، کندی تراکنش در شبکه اومنی است.

4- و یک‌سری مشکلات دیگر مانند حملات متعدد هکرها به این شبکه

با  آموزش خصوصی ارز دیجیتال به شما کمک می‌کنیم تا به نقاط ضعف خود پی برده و بتوانید آن را رفع کنید همچنین نقاط قوت خود را به‌حداعلا برسانید.

کارمزد انتقال تتر روی شبکه اتریوم (Ethereum)

ازآنجایی‌که  کارمزد انتقال تتر و تراکنش آن در شبکه بیت کوین بسیار زیاد بود و مشکلات متعددی را برای تتر ایجاد می‌کرد. توسعه‌دهندگان تتر را روی شبکه اتریوم عرضه کردند. همین امر باعث محبوبیت بیشتر تتر شد.

مزایای انتقال تتر در شبکه اتریوم:

1- افزایش سرعت تراکنش‌ها

2- کارمزد انتقال تتر در این شبکه تقریباً 11 تتر است و گاهی هم به دلیل شلوغی شبکه بیشتر می‌شود.

کامزد انتقال تتر | گس فی تتر | tether gas fee

کارمزد انتقال تتر روی شبکه ترون (TRON)

باگذشت زمان به دلیل شلوغی شبکه اتریوم کارمزد انتقال تتر در این شبکه افزایش یافت و دیگر مقرون‌به‌صرفه نبود. به همین دلیل توسعه‌دهندگان، تتر روی شبکه ترون را ایجاد کردند.

1- انتقال تتر روی شبکه ترون با سرعت بیشتری نسبت به دو شبکه قبلی انجام می‌شود.

2- کارمزد انتقال تتر روی شبکه ترون بسیار کمتر و حدود 0.8 الی 1 تتر بود. کارمزد انتقال تتر روی این شبکه به دو دلیل افزایش می‌یابد. اولین عامل افزایش قیمت ترون و دومین عامل افزایش تراکنش‌ها.

به همین دلیل در حال حاضر کارمزد انتقال تتر روی شبکه ترون به بیش از 2 دلار رسیده و دیگر برای انتقال وجه‌های خرد مقرون‌به‌صرفه نیست.

3- به تترهای عرضه شده در شبکه ترون TRC-20 گفته می‌شود.

کارمزد انتقال تتر روی شبکه پالیگان (Polygon)

بلاک چین پالیگان (Polygon) یک شبکه جدید برای انتقال تتر بوده که درواقع به‌عنوان یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم معرفی شده است. شبکه پالیگان به دلیل خاصیت مقیاس‌پذیری که دارد باعث شده حتی با افزایش تعداد کاربران در آن کارمزد انتقال ارز دیجیتال با استفاده از این شبکه تغییری نکند.

از مزایای انتقال تتر با استفاده از شبکه پالیگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سرعت بالای انتقال تتر در این شبکه

2- کارمزد کم و مقرون به صرفه در حد 0.5 تتر برای استفاده از این شبکه

3- حمایت از اکوسیستم دیفای؛ زیرا زمانی که توسعه‌دهندگان تتر، این رمز ارز را بر بستر پالیگان عرضه کردند، باعث می‌شود سرمایه گذاران حوزه دیفای امکان تبدیل دارایی خود به استیبل کوین مطمئن رو داشته باشند.

کارمزد انتقال تتر روی شبکه آربیتروم Arbitrum

آربیتروم یک پروتکل لایه دوم برای اتریوم حساب میشه. از این پروتکل برای  این استفاده میشه که با یه حرکتی به اسم Optimistic Rollup یا رول‌آپ خوشبینانه، قراردادهای هوشمند رو سریع و با هزینه کم اجرا کنه.

این رول‌آپ خوشبینانه، یه حرکتی هست برای درست کردن مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم. اساس کارش اینه که تراکنش‌ها رو از زنجیره‌ی اصلی جمع‌آوری و فشرده می‌کنه و بعد نتایجش رو به زنجیره اصلی منتقل می‌کنه. به عبارتی دیگه، کارهای سنگین رو از زنجیره‌ی اصلی کم می‌کنه و جاشون رو برای موارد مهم‌تر باز می‌کنه.

یه مهمون ویژه تو این شرایط، تتر هست، که تو سال ۲۰۲۱ تونست روی شبکه آربیتروم پرواز کنه و ترانسفرهاشو با سرعت زیاد و کارمز کم 0.5 تتری انجام بده.

میتوانید با کانال سیگنال اسپات معاملات خود را شروع کنید.

کارمزد انتقال تتر روی شبکه BEP20

یک استاندارد خاص برای جابجایی پول توی شبکه Binance Smart Chain وجود داره که اولش برای جابجایی پول توی صرافی غیر متمرکز Binance DEX ساخته شد. با این استاندارد، انتقال پول‌ها سریع‌تر هست و هزینه‌بر هم نیست.

یه چیزی به اسم مقیاس پذیری، از مشکلات شبکه اتریوم محسوب می‌شه. این مشکلات باعث میشن قیمت‌ها بره بالا و همه گیج بشیم. اما تو شبکه bep20، این مشکلات حل شدن و کارمزدها به شدت کم شدن در حد 0.8

اگه دلتون بخواد بدونید کارمزد انتقال تو شبکه bep20 و دیگر شبکه های انتقال چقدره، در جدول زیر به راحتی در نگاه ببینید:

شبکه انتقال تتر

کارمزد انتقال تتر

Tron (TRC20)

1  تتر

Ethereum (ERC20)

11  تتر

Polygon

0.5

Arbitrum

0.5

BEP20

0.8

Omni

40

 

 

تتر بر روی چه شبکه‌هایی قابل انتقال است

از چه کیف پولی برای تتر استفاده کنیم؟

کیف‌های متنوعی برای نگهداری تتر وجود دارد که باید بر اساس ویژگی‌های هر کیف پول مانند امنیت، کلید خصوصی، رابطه کاربری ساده، پلتفرم‌های پشتیبانی و …  آن را انتخاب کرد.

کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری بین تمامی کیف پول‌ها از امنیت بیشتر برخوردارند و در میان آن‌ها می‌توان به کیف پول لجر، ترزور، سیف پال و… اشاره کرد.

کیف پول های سخت افزاری | کارمزد انتقال تتر

این کیف پول‌ها را از یک شخص یا فروشگاه قابل اعتماد تهیه کنید.

کیف پول های نرم افزاری

برای نگهداری تتر به‌صورت آنلاین در کیف پول‌های نرم افزاری، می‌توانید از بهترین آن‌ها یعنی کوینومی (Coinomi)، اگزودوس (Exodus)، تراست ولت، مای اتر ولت  و … استفاده نمایید.

کیف پول های نرم افزاری | کارمزد انتقال تتر

جمع بندی

تتر یک استیبل کوین است بدین معنا که قیمت آن نوسان نداشته و میتوان به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک به آن نگاه کرد. پشتوانه تتر، قوی‌ترین ارز فیات دنیا یعنی دلار آمریکا است. بنابراین اطلاعات تتر (USDT) به یکی از رمز ارزهای محبوب بین کاربران بازار ارز دیجیتال تبدیل‌شده است.

تریدرها بیشتر جفت ارزهایی را معامله می‌کنند که یک سمت آن تتر است و به همین دلیل خرید تتر از صرافی‌ها یا انتقال تتر بین صرافی‌ها و کیف پول‌ها بسیار رایج است؛ بنابراین کارمزد انتقال تتر اهمیت پیدا می‌کند.

کارمزد انتقال تتر بر اساس نوع بلاک چینی که تتر روی قرار دارد متغیر است. اولین شبکه‌ای که تتر روی آن قرار گرفت، شبکه بیت کوین بود. این شبکه کند، دارای اختلال و کارمزد بالایی داشت به همین دلیل توسعه‌دهندگان تتر را روی شبکه اتریوم عرضه کردند. شبکه اتریوم سریع‌تر بود اما با گذشت زمان به دلیل افزایش ترافیک شبکه کارمزد انتقال تتر روی این شبکه نیز افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از یازده بلاک چین مختلف نقل‌وانتقال تتر را پشتیبانی می‌کنند که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. یکی از شبکه‌هایی اخیراً زیاد استفاده می‌شود؛ شبکه پالیگان است. این شبکه بسیار سریع بود و کارمزد انتقال تتر در آن بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است.

سؤالات متداول

کارمزد انتقال تتر در شبکه های مختلف چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر در شبکه Tron یا TRC20 نزدیک به 1 تتر است. در شبکه اتریوم یا ERC20 در حد 11 تتر است. کارمزد انتقال تتر در BEP20 در حد 0.8 تتر است و در شبکه ی پالیگان و آربیتروم که کمترین کارمزدها را دارند  0.5 تتر است.

کارمزد انتقال تتر در صرافی BingX چقدر است؟

صرافی BingX برای وجه واریزی به این صرافی کارمزدی دریافت نمی‌کند. آموزش اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس به صورت کامل و جامع ببینید.

بهترین روش انتقال تتر چیست؟

در حال حاضر با توجه به تغییر کارمزد و افزایش کارمزد ها در شبکه ترون به حدود ۳ دلار برای هر نقل و انتقال بهترین روش نقل و انتقال برای دارایی های کوچک استفاده از شبکه پالیگان می باشد ولی همچنان برای دارایی بیش از ۵۰۰ دلار بهترین روش پیشنهادی برای انتقال دارایی و رمز ارز ها استفاده از شبکه TRC20‌یا همان شبکه ترون می باشد

ارزانترین شبکه انتقال تتر کدام است؟

شبکه پالیگان ارزان‌ترین شبکه انتقال برای Tether است که از سرعت بالایی هم در انتقال ارزها و تراکنش ها برخوردار است.

معایب اصلی نقل و انتقال دارایی در شبکه پالیگان چیست؟

این شبکه دارای ویژگی های کاملی می باشد و تنها عیب ان کمی زمان بر بودن نقل و انتقال می باشد و اگر برای تکمیل واریز و برداشت دارایی در شبکه ترون حدود ۳ دقیقه انتظار لازم باشد در شبکه پالیگان نقل و انتقال دارایی در حدود ۵ الی ۱۰ دقیه زمان بر می  باشد که نسبت به شبکه ترون کمی بیشتر است.

شبکه پالیگان در کدام صرافی های ایرانی لیست شده و قابلیت استفاده دارد؟

این شبکه در بین صرافی های ایرانی خیلی معمول و مورد استفاده نمی باشد اما در صرافی نوبیتکس و تبدیل امکان نقل و انتقال ارزان از طریق این شبکه نیز برای افراد قرارداده شده است.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام
    یعنی اگر ما ۲۵ تتر در شبکه تی ار سی ۲۰ انتقال دهیم کارمزد ان ۲ دلار است و اگر ۲۵ هزار تتر هم انتقال دهیم ۲ دلار است؟

    1. اره دیگه, کلن فرقی نداره چقدر بخوای انتقال بدی, کارمزد 2 دلار میشه در هر صورت.

  2. سلام
    برای انتقال تتر از تراست ولت به بروکر آمارکتس چند ترون لازم هست توی تراست ولت باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا