💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش کیف پول

تراست ولت چیست؟ دانلود و آموزش تراست ولت (Trust wallet)

آموزش صرافی بینگ ایکس

همه ما فعالان بازار ارزهای دیجیتال نیازمند محلی برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود هستیم و برای این‌که دارایی خود را نگهداری کنیم قطعا صرافی ها انتخاب مناسبی نیستند و این موضوع شامل کلیه صرافی های ارز دیجیتال داخلی و خارجی نیز می باشد. ما در بحث امنیت کیف پول بسیار باید دقت داشته باشیم و همین باعث شده است که در آموزش ارز دیجیتال در مشهد به صورت تخصصی و کامل به این موضوع بپردازیم .

هرچند همه ما بخشی از دارایی های خود را در بخش معاملات و فیوچرز صرافی ها برای ترید های کوتاه مدت خود نگهداری می کنیم اما بخش اعظم دارایی های ما که به صورت هولدهای بلند مدت نگهداری می شوند، قطعا نیازمند نگهداری در محلی خارج از صرافی هاست و علت این امر هم ارتباطی به امنیت یا اعتبار صرافی های داخلی یا محدودیت های صرافی خارجی ندارد بلکه علت این امر تحت اختیار شخصی خودمان بودن دارایی ها و عدم سلطه هیچ قدرتی بر این دارایی ما است

پس باید دارایی خود را در محل کیف پول های ارز دیجیتال نگهداری کنیم و قطعا به دلیل هزینه ها و سختی استفاده، کیف پول های سخت افزاری مناسب این امر نمی باشند پس امروز باهمدیگر به بررسی قوی ترین و برترین کیف پول نرم افزاری یعنی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) می پردازیم و قابلیت های منحصر به فرد این کیف پول را باهم بررسی می کنیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت در سال 2018 توسط صرافی بایننس (Binance) خریداری و کیف پول رسمی بایننس شناخته می‌شود. Trust Wallet مانند یک پل عمل می کند و دو بلاکچین را از طریق نودها (nodes) به یکدیگر متصل می کند.

غیر متمرکز است، یعنی بر روی کلید خصوصی کاربران کنترل ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصطلاحات ارز دیجیتال می توان مقاله آن را مطالعه کنید.

ویژگی‌ های کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

ویژگی‌ های کیف پول تراست والت

خرید رمز ارز

کاربران می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری، بیت‌کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.اگر که میخواهید خرید رمز ارز و ترید رو شروع کنید حتما در آموزش ارز دیجیتال رایگان بخوانید.

آموزش خصوصی فارکس

مشاهده قیمت به‌صورت لحظه ای

امکان مشاهده لحظه‌ای قیمت بیت‌کوین و آلت کوین‌ها و بررسی ارزش بازار، جدول زمانی قیمت‌ها و حجم معاملات فراهم است.

Swap و Exchange

تراست ولت دارای قابلیت swap، تبدیل یا همان Exchange ارزهای دیجیتال است. با ویژگی swap کاربران می‌توان توکن‌های مختلف را از شبکه‌های متفاوت با یکدیگر تعویض کنند. کاربران در هر زمان و به‌راحتی و بدون نیاز به تکمیل هیچ فرم و تائید احراز هویت مشتری، می‌توانند رمز ارزهای خود را تبدیل کنند.

کیف پول تراست ولت + کسب سود

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) برای خرید رمز ارز و نگهداری آن در این کیف پول به کاربران سود می‌دهد. این کار مشابه سود حساب‌های بانکی است. با نگهداری ارزهای دیجیتالی مانند ترون، تزوس، وی‌چین، کالیستو، کاوا، توموچین، لوتکس و آلگوراند کیف پول تراست والت (Trust Wallet) به کاربران سود می‌دهد.

مرورگری برای DApps

تراست ولت مرورگر کاربردی دارد و به شما کمک می کند تا مشاغل و فروشگاه هایی را که در قبال فروش محصول و ارائه خدمات ارزدیجیتال قبول می کنند را پیدا کنید.

دسترسی امن

کلید خصوصی کاربران در اختیار خودشان قرار دارد و در صورتی که این کلید گم شود یا در اختیار دیگران قرار بگیرد، امکان دسترسی به سرمایه وجود نخواهد داشت.

درنتیجه در حفظ کلید خصوصی تان دقت کنید.

مزایا کیف پول تراست ولت

  1. رابط کاربری آسان و مناسب
  2. استفاده بسیار راحت برای افراد مبتدی
  3. پشتیبانی از طیف گسترده‌ ی ارزهای دیجیتال
  4. رایگان بودن دانلود این نرم‌افزار
  5. منبع باز و کاملاً شفاف
  6. سرعت مطلوب و انجام سریع معاملات
  7. نگه داری کلیدهای خصوصی در محیطی لوکال جهت جلوگیری از آسیب
  8. با استفاده از مرورگر DApps امکان شناسایی بیزینس‌هایی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، وجود دارد.

مزایا کیف پول تراست ولت

معایب کیف پول تراست ولت

  1. نداشتن نسخه ویندوز اصلی‌ترین نقطه‌ضعف این کیف پول است.
  2. به دلیل عدم ارائه اسناد و مدارک لازم درباره رمز ارزهای مختلف، کاربران مجبورند برای تحقیق درباره کوین‌ها به منابع دیگر رجوع کنند.
  3. اگر کاربران رمز خود را گم کنند دیگر امکان برگشت سرمایه آنها وجود ندارد.

معایب کیف پول تراست ولت

ساخت کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

نکته بسیار مهم: کیف پول نرم‌افزاری تراست والت تنها نسخه موبایلی دارد و هر نرم‌افزار کامپیوتری با این نام جعلی است.

  1. با توجه به نوع سیستم‌ عامل موبایل خود نرم‌افزار را دانلود کنید.
  2. پس از دانلود و نصب برنامه وارد کیف پول شوید.با دو گزینه Create a new wallet و already have a wallet روبرو می شویم. برای ثبت نام گزینه Create a new wallet را استفاده می کنیم.
  3. در این مرحله صفحه جدیدی باز می‌شود. پس از خواندن قسمت شرایط و مقررات سرویس‌دهی برنامه، گزینه continue را انتخاب کرده و به مرحله بعدی می‌رویم.
  4. صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن تراست ولت، یک عبارت بازیابی 12 حرفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم است این عبارت را به‌صورت آفلاین در یک جای امن نگهداری کنید. همچنین می‌توانید در یک برگه عبارت بازیابی را با دقت یادداشت کرده و در یک جای خصوصی محفوظ نگه‌دارید. شما به‌تنهایی مسئول حفاظت از عبارت بازیابی هستید. در صورت مفقود شدن آن، امکان دسترسی به کیف پول trust wallet را نخواهید داشت.امکان بازیابی این عبارت وجود ندارد، این عبارت را با شخص یا اشخاص دیگر به اشتراک نگذارید.
  5. پس از ذخیره عبارت بازیابی بر روی continue کلیک کرده و به صفحه بعدی می‌رویم. در این مرحله در باکس‌های جداگانه حروف عبارت بازیابی به‌صورت به‌هم‌ریخته نمایش داده‌شده‌اند. درواقع از ما خواسته‌شده تا با انتخاب ترتیب درست حروف، عبارت بازیابی را تائید کنیم.
  6. پس از انجام مراحل کیف پول تراست ولت ایجاد می‌شود. در آخر بر روی عبارت done کلیک می‌کنیم.
  7. در این مرحله به صفحه اصلی کیف پول هدایت می‌شویم. کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت ما قابل‌استفاده بوده و می‌توانیم ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول اضافه و مدیریت کنیم.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

  • ۱. به‌منظور انجام تراکنش در این کیف پول، ابتدا باید وارد حساب کیف پول خود شوید. پس از آن از طریق لیست موجود در صفحه اصلی کیف پول یا گزینه «Send» در داشبورد بالای صفحه، رمز ارزی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید.
  • ۳. در صفحه بعد، ابتدا نام ارز انتخابی را بررسی کنید.
  • ۴. سپس برای ورود به مرحله بعد گزینه «Send» را لمس کنید.
  • ۵. در این مرحله، آدرس کیف پول مقصد و میزان ارزی که قصد ارسال آن را دارید، وارد ‌کنید.
  • ۶. با انتخاب گزینه «Paste» موجود در فیلد اول، آدرس کیف پول مقصد در این فیلد قرار داده می‌شود.
  • ۷. اگر تمایل دارید آدرس کیف پول مقصد را اسکن کنید، روی آیکون موجود در کنار عبارت «Paste» ضربه بزنید.
  • ۸. پس از واردکردن آدرس کیف پول مقصد، در فیلد دوم مقدار ارز دیجیتال را مشخص کنید.
  • ۹. در پایان بار دیگر اطلاعات واردشده را بررسی کنید.
  • ۱۰. درصورت صحت اطلاعات، روی گزینه «Next» کلیک کرده و ارسال را تکمیل کنید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت

  1. برای این کار، ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس از طریق فهرست موجود در صفحه رمز ارزی که قصد دریافت آن را دارید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه «Receive» رمز ارز مدنظر را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعد آدرس اختصاصی کیف پول رمز ارز انتخاب‌شده، به شما نمایش داده می‌شود.
  3. این آدرس برای هر کاربر و هر نوع رمز ارز متفاوت است. توجه کنید که درصورت ارسال رمز ارز دیگر به این آدرس دارایی شما از بین می‌رود.
  4. آدرس را کپی کنید و با انتخاب گزینه «Share» این آدرس را به فرد موردنظر ارسال کنید.

خرید و فروش داخلی در کیف پول تراست والت

ویژگی Swap و Exchange به کاربران تراست ولت این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و بدون انجام احراز هویت (kyc)، رمز ارزها را به یکدیگر تبدیل کنند.

این ویژگی کیف پول تراست والت به Binancedex لینک شده است.

بیشتر توکن‌های زنجیره بایننس در این قسمت ترید می‌شوند؛ بنابراین انتظار مبادله بیشتر توکن‌های مبتنی بر اتریوم را در بخش Swap/exchage یکپارچه نداشته باشید.

نکته مهم برای سرمایه گذاری این است که شما باید با استراتژی DCA خرید کنید بتوانید بیشترین سود را ببرید.

Exchange

  1. اگر به خرید و فروش رمز ارز در این کیف پول تمایل دارید، ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس از طریق داشبورد موجود در مرکز صفحه روی گزینه «Trade» ضربه بزنید.
  2. با انتخاب گزینه «EXCHANGE» به صفحه ترید هدایت می‌شوید.
  3. در قسمت سمت راست صفحه فهرستی از سفارش‌های کاربران مشاهده می‌شود.
  4. پس از انتخاب Market مدنظر و مشخص‌کردن میزان رمز ارز، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید.
  5. سفارش خرید یا فروش تا زمان نهایی‌شدن سفارش در قسمت «Open orders» مشاهده می‌شود.

Swap

  1. اگر قصد تبدیل یک رمز ارز به رمز ارز دیگر را داشته باشید، می‌توانید از طریق این گزینه اقدام کنید. مانند مراحل بخش قبل به گزینه Trade تب Swap بروید.
  2. در این صفحه، در فیلد «You pay» نوع و میزان ارزی که قصد مبادله آن را دارید، مشخص کنید.
  3. سپس در فیلد «you get» نوع ارز دیجیتال دریافتی را انتخاب کنید تا میزان آن به‌صورت اتوماتیک به شما نشان داده شود.

توکن TWT

توکن TWT

TWT توکن کاربردی و حاکمیتی بومی تراست والت است. وابستگی تراست والت به بایننس باعث شده بسیاری آینده‌ای درخشان پیش روی ارز تراست والت (TWT) متصور شوند. از دو استاندارد BEP-2 (بایننس چِین) و BEP-20 (اسمارت چین بایننس) پشتیبانی می کند.

هدف اصلی این پروژه این است که با ساده کردن دسترسی کاربران به خدمات رمزارزی مانند برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) به رابط کاربری تمام رمز ارزها تبدیل شود. در زمان شروع به کار در تاریخ 29 فوریه 2020 تعداد 90 میلیارد توکن تراست والت ایجاد شد و به رغم توزیع‌های مکرر کمتر از یک درصد از عرضه کل وارد جریان شد.

توکن تراست والت یک توکن کاربردی است که به منظور ارزش آفرینی بیشتر برای کاربران اپلیکیشن موبایل تواست والت طراحی شده است و در خارج از از اکوسیستم تراست والت هیچ کاربرد دیگری ندارد.

مزایای توکن تراست ولت (TWT)

  1. حاکمیت، توکن تراست ولت تنها ابزار حاکمیت تراست والت است. دارندگان این توکن می‌توانند در تصمیم‌گیری در مورد موضوعات مختلف شرکت کنند.
  2. دارندگان توکن تراست ولت می‌توانند از تخفیف‌های خدمات صرافی‌های غیرمتمرکز و خرید رمز ارز در داخل برنامه بهره‌مند شوند. دستورالعمل‌های استفاده از این تخفیف‌ها موجود نیست.
  3. استیک کردن
  4. استخر نقدینگی

معایب توکن (TWT)

  1. موارد استفاده محدود
  2. اکوسیستم تراست والت مدل درآمدزایی ندارد. (بنابراین نگهداری این توکن هیچ منفعت مستقیمی ندارد مگر افزایش ارزش توکن).
  3. نقشه راه این پروژه هنوز ارائه نشده است.

چرا از تراست ولت استفاده کنیم؟

چرا از تراست ولت استفاده کنیم؟

  • نکته مهم کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) امنیت آن است.
  • پلتفرمی منبع باز که هر فردی می‌تواند کدهای آن را مشاهده کند.
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) را یک شرکت امنیتی به نام Stateful حسابرسی کرده است.
  • کاربران شخصاً کلیدهای خصوصی خود را ذخیره می کنند و این معنای واقعی امنیت است.

همان‌طور که در مراحل ثبت‌نام و استفاده از امکانات این کیف پول ملاحظه می‌کنید، تراست والت هیچ‌یک از اطلاعات شخصی کاربران را دریافت و ذخیره نمی‌کند؛ بنابراین تنها راه بازیابی کیف پول استفاده از عبارت بازیابی ارائه‌شده توسط تراست والت است.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) گزینه‌ای برای تغییر زبان نداشته و از زبان‌اصلی موبایل استفاده می‌کند اگر مایل هستید زبان برنامه را تغییر دهید، لازم است این کار را از طریق تنظیمات موبایل انجام دهید.

جمع بندی

در مجموع این کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از کاملترین و امن ترین کیف پول ها می باشد تنها با رعایت 2 اصل ساده می توانید از هرگونه اسیب به دارایی خود در این کیف پول جلو گیری کنید و این 2 اصل این است که:

  • 1. هرگز 12 کلمه بازیابی خود را به هیچ شخصی در هیچ جایی نداده
  • 2. هرگز نرم افزار را بجز از گوگل پلی و اپ استور دانلود نکنید و قطعا با این 2 اصل به راحتی امنیت دارایی خود را تا ابد حفظ خواهید کرد.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول دیجیتالی برای ذخیره و مدیریت لیست بلندی از ارزهای دیجیتال است. از ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس، ریپل، استلار، زی کش، دش، ترون، بیت کوین کش، تزوس و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می کند.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) نرم‌افزاری با داشتن ویژگی‌های کم‌نظیر یکی از انتخاب‌های اصلی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است.همچنین می‌توانید با نگهداری دارایی خود در این کیف پول سود حاصل از سپرده‌گذاری کسب کنید.اگر می‌خواهید رمز ارزهای خود را در برابر خطرات سایبری و هکرها محافظت کنید، این کیف پول انتخاب مناسبی است

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای حسن زاده
    خیلی وقت بود که قسمت انتقال ارز رو مشکل داشتم عالی و مفید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا