💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش فارکس

بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس از دیدگاه بزرگان بازارهای مالی

آموزش صرافی بینگ ایکس

اکثر مردم می دانند که شروع در معاملات فارکس می تواند دشوار باشد و یافتن استراتژی مناسب کلید ورود یک معامله گر مبتدی به بازار فارکس است. خرید و فروش ارزهای مختلف می تواند برای کسانی که مایل به پذیرش ریسک هستند سودآور باشد. با این حال، مشکلات زیادی وجود دارد که مبتدیان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از این چالش ها یافتن سبک معاملاتی یا استراتژی معاملاتی مناسب است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا استراتژی های معاملات فارکس مورد استفاده معامله گران موفق و اطلاعاتی در مورد کارهایی که به عنوان یک معامله گر مبتدی برای موفقیت در بازار فارکس باید انجام دهید را کشف کنید. اما ابتدا مقاله های قبلی مربوط به فارکس مثل آموزش فارکس رایگان را در همیار کریپتو بخوانید تا بفهمید بازار فارکس چیست و چگونه استراتژی مناسب خود را انتخاب کنید.

تعداد بسیار کمی از معامله گران بلافاصله استراتژی مناسب فارکس را پیدا می کنند. اکثریت زمان قابل توجهی را صرف آزمایش استراتژی های مختلف با یک حساب تجاری دمو یا واقعی می کنند. نسخه آزمایشی یا دمو به شما امکان می دهد استراتژی خود را در یک محیط امن و بدون ریسک آزمایش کنید. حتی اگر یک معامله گر به نقطه ای برسد که یک استراتژی مناسب خودش پیدا کند که نتایج امیدوارکننده ای به همراه دارد ، بعید است که برای مدت طولانی به آن استراتژی دقیق پایبند باشد. بازارهای مالی دائما در حال تحول هستند و معامله گران باید با آنها رشد کنند.

اگر مبتدی هستید، استفاده از استراتژی‌های ساده ممکن است مفید باشد. بسیاری از مبتدیان این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند اندیکاتورهای تکنیکال زیادی را در استراتژی خود بگنجانند، که منجر به دریافت اطلاعات اضافی و سیگنال های متناقض می شود. همیشه می‌توانید استراتژی خود را تغییر دهید و از تجربیاتی که از بک‌ تست و معاملات آزمایشی یا دمو آموخته‌اید استفاده کنید.

معروف‌ترین استراتژی های معاملاتی فارکس

در ادامه سه استراتژی معاملاتی شناخته شده در بازار مالی را مورد بحث قرار خواهیم داد و به سوالات زیر به طور کلی پاسخ خواهیم داد. “مبنای استراتژی موفق ترین معامله گران در بازار فارکس چه بود؟ آیا آنها از روش های عجیب و غریب و اندیکاتور های بسیار پیشرفته پیروی می کردند؟ نگاه آنها به بازار مالی چگونه بود؟ آیا مردم می توانند مانند موفق‌ترین معامله گران معامله کنند؟” و غیره.

1. Wyckoff یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس

Richard Wyckoff یکی از معامله گران افسانه ای در بازار فارکس وال استریت است. Richard Wyckoff یکی از برجسته ترین معامله گران پرایس اکشن و اولین کسی است که حجم را با پرایس اکشن تحلیل کرد. ریچارد وایکوف در طول زندگی خود یک چهره مشهور بازار سهام، فارکس و بنیانگذار و سردبیر وال استریت ژورنال بود.

Wyckoff درک خود را از رفتار بازار از طریق گفتگو و مصاحبه با معامله گران برجسته زمان خود توسعه داد. پس از موفقیت مستمر، او رویکرد تجاری خود را در مجموعه ای از اصول و استراتژی های خاص برای آموزش عموم منتشر کرد.

آموزش خصوصی فارکس

بسیاری از معامله‌گران مبتدی فقط به تکنیک‌های محدود Wyckoff مانند VSA و خواندن نوار اشاره می‌کنند، اما او با استفاده از استراتژی‌ها و رویکردهای متعدد بر اساس آنچه که منطق بازار نامیده بود معامله کرد.

به بیان ساده، Wyckoff روشی را برای درک فعالیت های خرید و فروش معامله گران بزرگ و موسسات مالی (پول هوشمند) از طریق تحلیل حجم و قیمت ایجاد کرد.

به گفته ریچارد وایکوف، اگر یک معامله گر کوچک بتواند نشانه های بازیگران بزرگ بازار را بشناسد و موقعیت های خود را با فعالیت و علایق آنها هماهنگ کند، شانس بیشتری برای موفقیت در بازارها خواهد داشت. به گفته وی

“در نهایت خرید و فروش بازیگران بزرگ بازارها را به حرکت در می آورد.”

اگرچه در بازار امروز این امر آشکار شده است، اما این یک کشف بزرگ در دوره او بود. در حالی که بسیاری از استادان بازار سهام در زمان خود، مانند WD Gann، Ralph Nelson Elliot، و Edson Gould، در مورد الگوها و چرخه هایی که شبیه طالع بینی و داستان بودند، موعظه می کردند، ریچارد Wyckoff به طور کلی مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. روش های او مبتنی بر منطق ناب و ساده رفتار بازار بود.

چرخه قیمت Wyckoff و منطق بازار

ریچارد وایکوف تئوری پرایس اکشن را در بازارهای سهام و فارکس توسعه داد. او از آن به عنوان “منطق بازار” یاد کرد که هنوز هم یکی از اصول پیشرو برای تجارت و سرمایه گذاری است. چرخه قیمت Wyckoff بیان می کند که قیمت هر سهم معین در یکی از این سه مرحله در هر نقطه زمانی معین معامله می شود:

  •  mulationaccu تجمع یا انباشت
  • Mark Up صعود
  • Distribution توزیع
  • Mark Down نزول

در تصویر زیر اساس استراتژی معاملاتی Wyckoff را مشاهده می کنید. پایان مرحله انباشت، شروع مرحله نشانه گذاری است، جایی که باید به دنبال فرصت های خرید باشید. به طور مشابه، پایان مرحله توزیع، آغاز مرحله کاهش قیمت است، جایی که باید به دنبال فرصت‌های فروش باشید.

بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس

Wyckoff از چرخه قیمت برای درک حرکات قیمت در بازار استفاده کرد. به گفته Wyckoff:

چرخه قیمت ناشی از فعالیت Big Players و موسسات مالی بزرگ است.

با استفاده از این رویکرد، Wyckoff بسیاری از سهام و نمادهای فارکس برنده را در زمان خود انتخاب کرد. او بازیکنان بزرگ و عملیات آنها را تجزیه و تحلیل کرد. Wyckoff از شاخص‌های حجم و حجم معاملات و روانشناسی بازار برای یافتن ردپای غول‌های بازار در نمودار استفاده کرد و بهترین فرصت‌های ریسک به ریوارد را برای معاملات تعیین کرد. همچنین، او بر تعیین حد ضرر و اهمیت کنترل ریسک هر معامله تاکید دارد.

به بیان ساده، Wyckoff احساس کرد که یک معامله گر باتجربه باید داستانی که در پرایس اکشن باز می شود را بخواند. او به این نتیجه رسید که هماهنگی با قیمت گذاری یک مزیت روانی و تاکتیکی قابل توجه است.

2. استراتژی ICT یکی دیگر از بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس

استراتژی پرایس اکشن ICT توسط مایکل هادلستون، یک معامله گر موفق فارکس، مربی و بنیانگذار استراتژی ICT توسعه یافته است. مایکل هادلستون یک چهره مشهور در صنعت ترید فارکس است که بیش از 20 سال است که معامله می کند و رویکرد منحصر به فرد خود را برای معامله توسعه داده است که او آن را روش تجارت ICT می نامد. رویکرد او مبتنی بر ساختار بازار، نقدینگی و عرضه و تقاضا است که به اعتقاد او عوامل کلیدی در درک بازار و تصمیم‌گیری بهتر در معاملات هستند.

یکی از جنبه های استراتژی معاملاتی ICT که مورد توجه ویژه قرار گرفته است، تمرکز آن بر شکار نقدینگی است. این روش به جستجوی فرصت‌هایی برای تجارت در مناطقی از بازار با نقدینگی کم یا جایی که سایر معامله‌گران فعالیت کمتری دارند، اشاره دارد.

با انجام این کار، ICT قصد دارد از ناکارآمدی های بازار استفاده کند و از حرکت های کوچک قیمت که ممکن است مورد توجه دیگر معامله گران قرار نگیرد، سود ببرد. اجزای زیر از جمله اندیکاتور های این استراتژی هستند:

  1. نقدینگی
  2. ساختار بازار
  3. گره در تایم روزانه
  4. اوردر بلاک
  5. شکسته شدن بلاک
  6. گپ قیمتی (FVG)

استراتژی ICT مانند استراتژی Waykoff مبتنی بر نقدینگی است، با این تفاوت که Waykoff به دنبال نقدینگی بالا برای شناسایی فعالیت های غول های بازار، همگام شدن با آنها و کسب سود از روند طولانی ایجاد شده توسط غول های بازار و موسسات مالی بود.

در استراتژی ICT نقدینگی و ساختار فعالیت غول های بازار بررسی می شود اما قرار نیست این نقدینگی بالا برای فعالیت غول های بازار استفاده شود. بلکه این استراتژی به دنبال بخشی از نمودار است که نقدینگی زیاد داشته باشد و فعالیت موسسات مالی در آن قسمت از نمودار کم باشد، همچنین قرار است از عدم فعالیت غول های بازار و روندهای بسیار کوتاه و اسکالپینگ سود ببرد. .

هادلستون همچنین درک عمیقی از روانشناسی معاملات ایجاد کرده است و به بسیاری از معامله گران کمک کرده است تا بر موانع ذهنی که آنها را از دستیابی به موفقیت باز می دارد غلبه کنند. او بر اهمیت تسلط بر احساسات و انضباط تاکید می کند و استراتژی هایی را برای کمک به معامله گران برای مدیریت موثر ریسک ایجاد کرده است.

استفاده هادلستون از ابزارهای تحلیلی، مانند حجم، برای درک بهتر احساسات بازار و قیمت، یکی از مواردی است که او را متمایز می کند. او معتقد است این ابزارها برای هر معامله‌گری که می‌خواهد آگاهانه تصمیم‌گیری کند ضروری است.

در حالی که استراتژی تجارت ICT بازخورد مثبتی از بسیاری از معامله گران دریافت کرده است، توجه به این نکته مهم است که انتقادات و اختلاف نظرهایی نیز پیرامون این روش و ادعاهای مایکل وجود دارد. مانند هر فرصت سرمایه گذاری، افراد باید قبل از سرمایه گذاری زمان یا پول در برنامه ها یا استراتژی های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحقیق و احتیاط کنند.

3. روش پرایس اکشن RTM از بهترین استراتژی های معاملاتی فارکس

بر اساس قوانین پیش‌بینی رفتار بازارسازان و درک حرکت قیمت است. در این سبک سعی می شود با ارائه مفاهیم مختلف به الگوی رفتار بزرگان و روش های فریب تاجران خردسال دست یابد.

از اساتید و مدرسین معروف پرایس اکشن RTM می توان به میشل گیلفویل نام برد که با نام های IFmyante، Redsword، Ben Hur، Sniffer، Hanzo، Sullivan، Mansour Sapari، Nora، Harry و … نیز شناخته می شود.در RTM با سبک متن باز مواجه هستیم. که مجموع نظرات استاد این سبک است. این موضوع باعث اختلاف دیدگاه ها و در نتیجه گاهی اختلاف در تجارت شده است. در این سبک نظرات IF در معاملات بیشتر مورد توجه قرار می گیرد اما همانطور که گفتیم تفاوت هایی وجود دارد.

این سبک بر اساس عرضه و تقاضای سم سیدن یا اکشن قیمت (یکی از معروف ترین استراتژی های معاملاتی پرایس اکشن) است، اما در RTM، بسیاری از دیدگاه های سم سیدن مانند اندازه پایه، بازه زمانی، وضوح، نحوه خروج، RBR، RBD، DBR، DBD و … وجود ندارد و در تحلیل نمودار بیشتر با جریان سفارشات پویا و موقعیت گره ها مواجه هستیم. در RTM با موضوعات Engulf، ساختار (اگرچه مفهوم الگو و ساختار در RTM کمی متفاوت است و به دیدگاه Waykoff نزدیکتر است)، جریان و انتقال سفارشات سر و کار داریم. RTM همچنین اساس یک استراتژی نقدینگی بالا است.

با وجود پراکندگی، نظم پیچیده ای بر محتویات RTM غالب است. دیدگاه خاص RTM در مورد هدف و سود، Engulfs، FLs، جریان سفارش آزاد (FOF)، مقیاس و تقارن جالب و قابل توجه است. در قیمت خوانی، فلسفه فکری RTM ستودنی است و برای درک قیمت خوانی باید این اصل را درک کنیم که به جای توجه به “نحوه نزدیک شدن قیمت”، مهمتر این است که بپرسیم “به کجا نزدیک می شود!” و “قیمت کجاست؟” مهمتر از “چرا آنجاست؟!”

نقاط قوت RTM

  • قابلیت استفاده برای همه گروه های تجاری و همه بازارها
  • دیدگاه تحلیلی عمیق از رفتار بازار
  • داشتن تنظیمات تحلیلی بر اساس قیمت و جریان سفارش
  • سفارشی سازی بالا و ترکیب با روش های دیگر

نقاط ضعف RTM

منتقدان RTM دلایل زیر را برای نقاط ضعف آن بیان می کنند:

  • گاهی اوقات این نوع تحلیل به سمتی می رود که به نظر می رسد به جای تحلیل رفتار بازار، سعی در توجیه رفتار بازار دارد.
  • تسلط بر آن نیاز به تمرین، زمان و تجربه زیادی دارد
  • کارشناسی ارشد خروجی های آموزشی متفاوتی در یک موضوع مشترک دارند.
  • فقدان دید ساختاری روشن از چارچوب زمانی تحلیل.

نتیجه گیری

استراتژی های زیادی برای معامله در بازار فارکس وجود دارد که در این مقاله سعی شده است تا سه مورد از بهترین ها را معرفی کنیم. متوجه شدیم که معامله گران موفق استراتژی معاملاتی خود را بر اساس شناسایی نقدینگی و حجم معاملات بالا، استفاده از حداقل اندیکاتورها و داشتن دیدی ساده و کلی از نمودار استوار کردند. اما به یاد داشته باشید، عملکرد گذشته این استراتژی ها موفقیت آنها را در معاملات فعلی شما تضمین نمی کند. به همین دلیل است که همیشه از حد ضرر در معاملات خود استفاده کنید و مدیریت سرمایه را فراموش نکنید. تلاش و پشتکار شما می تواند شما را به یک معامله گر سودآور تبدیل کند و این استراتژی به تنهایی موثر نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا