💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش فارکس

خبر NFP چیست؟ | چگونه با خبر NFP در فارکس معامله کنیم؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

یکی از چالش‌های همیشگی تریدرها فارکس معامله کردن زمان اعلام خبرهای خاص مانند اعلام نرخ شاخص‌های اقتصادی است. گزارش NFP یک شاخص اقتصادی مهم است که اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهد. معامله گران و سرمایه گذاران در سراسر جهان از این اطلاعات برای گرفتن تصمیمات تجاری منطقی و مدیریت مؤثر ریسک خود استفاده می‌کنند.

با آنکه معامله کردن در زمان انتشار خبر NFP در فارکس، به دلیل ایجاد نوسان‌های زیاد می‌تواند پر ریسک باشد، ولی همچنین می‌تواند فرصت‌هایی برای کسب سود دلاری در کوتاه مدت فراهم کند. تنها زمانی معامله با خبر NFP در فارکس توصیه می‌شود که یک استراتژی معاملاتی تست شده و مدیریت مؤثر ریسک برای به حداقل رساندن زیان، داشته باشید.

در این مقاله به بررسی چیستی خبر NFP در فارکس و تاثیر آن بر نوسان‌های نماد فارکس می‌پردازیم به طوری که به تمام سؤالات شما پاسخ داده شود. در انتهای مقاله اگر سؤالی باقی ماند کامنت کنید تا پاسخگوی شما باشیم. همیار کریپتو همراه شما در بازارهای مالی.

شاخص NFP چیست؟

NFP مخفف Non-Farm Payrolls بوده که به معنای حقوق و دستمزد غیر کشاورزی است. NFP گزارش ماهانه‌ای است که توسط اداره آمار کار در ایالات متحده منتشر می‌شود. گزارش NFP یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی برای معامله گران و سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود، زیرا دیدگاهی از سلامت کلی اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهد.

این گزارش تخمینی از تعداد مشاغل اضافه شده یا از دست رفته در بخش غیر کشاورزی (به استثنای کارگران کشاورزی، کارمندان خانوارهای خصوصی و کارگران دولتی) از جمله مشاغل در مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، خرده فروشی، تولید و ساخت و ساز را ارائه می‌کند.

گزارش NFP همچنین داده‌های مهم دیگری مانند نرخ بیکاری، میانگین درآمد ساعتی و میانگین هفته کاری را ارائه می‌دهد. این گزارش به دقت توسط معامله گران و سرمایه گذاران مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی داشته باشد.

گزارش NFP به‌عنوان یک شاخص پیشرو برای عملکرد اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و به این ترتیب، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار فارکس داشته باشد. در شرایط عادی اگر گزارش NFP بهتر از حد انتظار باشد، می‌تواند منجر به افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه شود، در حالی که گزارش بدتر از انتظار می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

آموزش خصوصی فارکس

خبر NFP چگونه بر بازار فارکس تأثیر می‌گذارد؟

شاخص NFP یکی از تأثیرگذارترین گزارش‌های اقتصادی در سطح جهان به حساب می‌آید و به این ترتیب، نوسان نمادها در بازار فارکس می‌تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر آن قرار گیرد.

اگر گزارش NFP بهتر از پیش بینی انجام شده باشد، نمایانگر آن است که مردم در بخش غیر کشاورزی مشغول به کار هستند؛ بنابراین اقتصاد ایالات متحده قوی بوده و این به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای دلار آمریکا شود. برعکس، اگر گزارش NFP ضعیف‌تر از پیش بینی انجام شده باشد، سرمایه‌گذاران ممکن است اعتماد خود را به اقتصاد آمریکا از دست بدهند چرا که مردم آمریکا در آن فعال نیستند و همین امر منجر به کاهش تقاضا برای دلار شود.

با توجه به توضیحات بالا پس از اعلام گزارش NFP باید بتوانید پیش بینی کنید که هر جفت ارز احتمالاً به کدام سمت حرکت خواهد کرد. برای مثال فرض کنید گزارش NFP بهتر از پیش بینی‌ها و شما می‌خواهید روی جفت ارز EUR/USD ترید کنید.

با این تفاسیر اگر استراتژیِ معاملاتی در زمان اعلام اخبار دارید بهتر است پوزیشن فروش باز کنید. زیرا NFP مثبت منجر به قوی شدن دلار می‌شود و با قوی شدن دلار، در واقع مخرج کسر در حال افزایش است پس روند تکنیکالی این جفت ارز برای مدتی احتمال زیاد نزولی خواهد بود.

تاثیر خبر NFP

برای دیگر جفت ارزها نیز باید به همین شکل تحلیل کنید.

کدام جفت ارز بیشتر تحت تأثیر خبر NFP قرار می‌گیرد؟

جفت ارزهای اصلی بیشترین تأثیر و حساسیت را در زمان اعلام خبر NFP دارند؛ زیرا یک طرف آن‌ها دلار آمریکا است و این خبر مستقیماً روی ارزش دلار آمریکا تأثیرگذار است.

جفت ارز‌هایی مانند USD/JPY، EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، NZD/USD و USD/CAD می‌توانند نوسان قیمت قابل توجهی را در طول انتشار خبر NFP تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: 5 دلیل استفاده از همبستگی جفت ارزها در فارکس

چه ابزارهای مالی تحت تأثیر گزارش NFP قرار می‌گیرند؟

گزارش NFP می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر انواع ابزارهای مالی داشته باشد، از جمله:

1- جفت ارز USD:

گزارش NFP تأثیر مستقیمی بر ارزش دلار آمریکا دارد. گزارش بدتر از پیش بینی می‌تواند منجر به کاهش ارزش دلار شود و بالعکس، در نتیجه در چارت تکنیکالی EUR/USD شاهد صعود نرخ برابری خواهیم بود. معامله گران می‌توانند از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد تجارت جفت ارز USD استفاده کنند.

خبر NFP در فارکس

2- بازارهای سهام

گزارش قوی NFP می‌تواند نشان دهنده رشد اقتصاد باشد چرا؟ چون وقتی این شاخص با رشد قوی منتشر میشود به معنای این است که در حالت کلی بیشتر بخش های اقتصاد آمریکا رو به رشد هستند حالا اگر بخواهیم از این مفاهیم کسب درآمد کنیم باید توجه کنیم که سهام شرکت های آمریکایی موجود در بورس هم می توانند با رشد این شاخص همراه شوند چون اگر شاخص ها نشان دهنده این باشند که وضعیت اقتصادی آمریکا رو به رشد است می توانیم به راحتی نتیجه بگیریم که شرکت های امریکایی هم در حالت کلی رو به رشد هستند که می‌تواند منجر به افزایش قیمت سهام آن‌ها شود. برعکس، یک گزارش ضعیف NFP می‌تواند نشان دهنده این باشد که اقتصاد دچار مشکل است که می‌تواند منجر به کاهش ارزش سهام شود.

3- بازارهای اوراق قرضه

گزارش NFP همچنین می‌تواند بر بازارهای اوراق قرضه تأثیر بگذارد. گزارش بهتر از پیش بینی قبلی می‌تواند منجر به بازده اوراق قرضه بالاتر شود، در حالی که گزارش بدتر پیش بینی می‌تواند منجر به بازده اوراق قرضه کمتر شود.

4- کالاها (تاثیر NFP بر طلا)

گزارش NFP می‌تواند بر تقاضا برای کالاهایی مانند نفت و طلا تأثیر بگذارد. یک گزارش NFP قوی می‌تواند نشان دهنده افزایش تقاضا در نفت باشد، بنابراین نتیجه میگیریم همبستگی مثبت بین این شاخص و نفت وجود دارد اما رابطه این شاخص با طلا چیست؟ در حالت کلی گفتیم که گزارش قوی تر از انتظارات در این شاخص منجر به رشد ارزش دلار می شود و با این تناسب که یک طرف معامله ما روی طلا،دلار است پس همسبتگی دلار و طلا منفی است یعنی تقویت شاخص باعث تقویت دلار میشود و تقویت دلار آمریکا باعث ریزش طلا می شود پس همبستگی طلا و شاخص NFP منفی است، در حالی که یک گزارش NFP ضعیف می‌تواند نشان دهنده کاهش تقاضا باشد.R/USD، GBP/USD، AUD/USD، NZD/USD و USD/CAD می‌توانند نوسان قیمت قابل توجهی را در بازه زمانی انتشار NFP تجربه کنند.

این خبر در طلا در فارکس و داوجونز در فارکس تاثیر میگذارد.

زمان انتشار خبر NFP چه موقع است؟

گزارش NFP معمولاً در اولین جمعه هر ماه در ساعت 8:30 صبح به وقت استاندارد شرقی (EST) منتشر می‌شود. این بدان معنی است که معامله گران و سرمایه گذاران در سراسر جهان می‌توانند انتظار داشته باشند که در این مدت شاهد نوسانات در بازارهای مالی باشند. از آنجایی که زمان خبر NFP از قبل مشخص است شما به‌عنوان یک تریدر باید بتوانید معاملات خود را قبل از رسیدن به زمان انتشار خبر NFP مدیریت کرده و حتماً طبق استراتژی معاملاتی خود عمل کنید.

در بازه زمانی که بازار نوسان بالا دارد، گرفتن تصمیمات هیجانی بر اساس احساسات برای معامله‌گران اکثر مواقع بسیار وسوسه‌انگیز است. به همین دلیل مهم است که بدون توجه به شرایط بازار، یک استراتژیِ معاملاتی قوی داشته باشید و به آن پایبند باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا متمرکز بمانید و از اشتباهات و ریسک‌های پرهزینه جلوگیری کنید.

گزارش NFP چه اجزایی دارد؟

گزارش NFP (حقوق و دستمزد غیر کشاورزی) شامل چندین مؤلفه است، از جمله:

  1. – تعداد مشاغل جدید ایجاد شده
  2. – نرخ بیکاری
  3. – میانگین درآمد ساعتی
  4. – میانگین هفته کاری
  5. – نرخ مشارکت نیروی کار

همه این مؤلفه‌ها دیدگاهی از وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده ارائه می‌دهند و نقش مهمی در بازار فارکس دارند.و همچنین شما برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات فارکس میتوانید مقالات همیارکریپتو را بخوانید.

چگونه بر اساس گزارش NFP معامله کنیم؟

با توجه به تاثیر خبر NFP بر بازار فارکس، این گزارش به خبری حیاتی برای معامله گران فارکس تبدیل شده است. درک نحوه معامله هنگام اعلام خبر NFP باعث می‌شود آن را کمتر ترسناک و البته سودآورتر کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند در طول انتشار اخبار NFP چگونه در بازار فارکس عمل کنید:

  • – گزارش‌های قبلی NFP را مطالعه کنید تا متوجه شوید بازار به دنبال چه اطلاعاتی در گزارش است.
  • – مراقب تقویم اقتصادی باشید و بدانید چه زمانی خبر NFP در راه است.
  • – از تحلیل تکنیکال برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت کلیدی در جفت ارزهایی (جفت ارزهای اصلی) که تحت تأثیر گزارش NFP هستند، استفاده کنید.
  • – اجرای یک استراتژی مدیریت ریسک صحیح، از جمله تعیین سطوح توقف ضرر و لات (حجم) مناسب معامله.
  • – منتظر بمانید تا واکنش اولیه قیمت ثابت شود سپس وارد معامله‌ای شوید که با جهت روند همسو باشد.
  • – اگر قبلاً وارد معامله شده‌اید، از حد ضرر برای محدود کردن ریسک معامله استفاده کنید.

استراتژي معامله قبل از خبر NFP

قبل از خبر بهترین حالت ممکن این است که یک تحلیل دقیق از شاخص داشته باشد اگر پیش بینی شما بیشتر از انتظارات بود به عنوان مثال روی جفت ارز یورو به دلار معامله فروش بگیرید و اگر پیش بینی شما کمتر از انتظارات بود روی جفت ارز پیشنهادی معامله خرید بگیرید و اما مهم ترین نکته استراتژی!!! مهم ترین نکته این است که در این حالت شما باید نقاط حساس قیمتی را مشخص کرده سپس ریسک به ریوارد جذابی را انتخاب کرده بعد از ان وارد معامله شوید و صبر کنید تا خبر منتشر شود.

استراتژی معامله بعد از خبر NFP

بعد از خبر بهترین حالت ممکن این است که صبر کنید تا تاثیر اولیه و هیجانی را بر روی معامله مورد نظر شما بزارد به صورت کلی بین ۵ دقیقه تا ۱۵ دقیقه زمان میبرد تا هیجانات بالای بزار کمی تخلیه شود و بعد از تخلیه هیجانات غالبا قیمت به نقطه مورد نظر ما پولبک میزند و انجاست که شما باید وارد معامله شوید تا از هیجانات ثانویه بازار سودمند شوید اما همچنان بازار هیجانی و شما ممکن است با حرکت سریع قیمت بسیار متضرر شوید پس حتما یک ریسک به ریوارد جذاب داشته باشید تا اگر ضرر کردین ضرر شما کنترل شده باشد و اگر سود کردید سود بیشتری برده باشید.

آیا باید با استفاده از اخبار NFP معامله کنید؟

توجه به این نکته مهم است که ترید در زمان خبر NFP می‌تواند بسیار پر ریسک باشد، زیرا نوسانات در این زمان می‌تواند منجر به حرکات غیرقابل پیش بینی بازار شود. با این حال، برخی از معامله گران ترجیح می‌دهند هنگام انتشار خبر NFP معامله کنند؛ یعنی عملاً با این خبر NFP در فارکس معامله کنند زیرا می‌تواند فرصت‌هایی برای سود کوتاه مدت فراهم کند.

اگر قصد دارید با اخبار NFP در فارکس معامله کنید، مهم است که یک برنامه معاملاتی قوی داشته باشید و ریسک خود را بر این اساس مدیریت کنید. این کار شامل استفاده از دستورات توقف ضرر برای به حداقل رساندن ضرر، معامله با درصد کمی از موجودی حساب شما و اجتناب از معامله در دوره‌های پر نوسان باشد.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که ترید با خبر NFP تنها راه کسب سود در بازارهای مالی نیست. معامله گران همچنین می‌توانند با استفاده از سایر استراتژی‌ها و تکنیک‌های معاملاتی، معاملات سودآوری انجام دهند.

بیشتر بدانید: چه چیزی را در فارکس معامله می کنیم؟ | شروع معامله در فارکس

جمع بندی

گزارش NFP ابزاری حیاتی برای معامله‌گران فارکس است، زیرا می‌تواند بر ارزش ارز دلار تأثیر بگذارد و نوسانات قابل توجهی در بازار ایجاد کند. دانستن زمان انتشار گزارش، درک اجزای آن و استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مؤثر می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا تصمیمات معاملاتی منطقی را اتخاذ کنند. معامله گران همچنین باید مراقب سایر گزارش‌های مهم بخش اشتغال باشند تا تصویر کاملی از اقتصاد ایالات متحده به دست آورند و تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرند.

سوالات متداول

خبر NFP چیست؟

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی مردم آمریکا که توسط اداره امار کار امریکا منتشر می شود.

زمان انتشار خبر NFP چه موقع است؟

اولین جمعه هر ماه ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت EST خبر منتشر می شود.

تاثیر NFP بر فارکس چیست؟

تاثیر این خبر بر جفت ارزهایی است که یک طرف آنها دلار آمریکا باشد.

تاثیر NFP بر سهام های آمریکا چیست؟

با رشد این امار سهام های آمریکا رشد می کنند و با ریزش این آمار سهام های آمریکا ریزش می کنند.

با خبر NFP می شود ترید کرد؟

ریسک ترید با این خبر بالاست و پیشنهاد نمی شود اما اگر علاقه به ترید خبر دارید بهترین استراتژی را در بالا معرفی کردیم.

آیا امکان ترید هم زمان فارکس و ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم وجود دارد؟

بله. شما در صرافی BingX می‌توانید هم‌زمان ترید ارزهای دیجیتال و نمادهای فارکس را با کمترین کارمزد تجربه کنید.میتوانید آموزش صرافی بینگ ایکس را در همیارکریپتو مطالعه کنید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا