💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

ترید بهتر است یا سرمایه گذاری

آموزش صرافی بینگ ایکس

ترید بهتر است یا سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال و سهام

ترید و سرمایه گذاری، دو روش اصلی برای کسب سود از بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال هستند؛ اما آیا یکی از این دو روش برتر از دیگری است؟

معامله گری یا همان ترید به معنای خرید و فروش دارایی‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، معمولاً چند دقیقه تا چند روز، است. سرمایه گذاری به معنای خرید و نگهداری دارایی‌ها در بازه‌های زمانی بلندمدت، معمولاً چند ماه تا چند سال است.

در واقع ترید کردن و سرمایه گذاری دو روی یک سکه هستند که هر دو هدف مشترکی دارند: کسب سود دلاری از بازار ارز دیجیتال یا هر بازار مالی دیگری. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین گزینه برای هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این محتوا به مقایسه ترید و سرمایه گذاری می‌پردازیم و در نهایت به سؤال ترید بهتر است یا سرمایه گذاری؟ پاسخ خواهیم داد.

ترید کردن به چه معناست؟

ترید (trade) یا همان معامله گری به معنای خرید و فروش دارایی‌های مختلف در دو جهت لانگ و شورت در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است. تریدر‌ها به دنبال شناسایی فرصت‌های کوتاه‌مدت برای کسب سود هستند و معمولاً از تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی روند قیمت‌ها استفاده می‌کنند.

از جمله مزایای معامله گری می‌توان به 1- سودآوری بالقوه بالا؛ به خصوص اگر تریدر به خوبی به مهارت تحلیل و معامله گری تسلط پیدا کرده باشد می‌تواند به طور مداوم از فرصت‌های سودآور استفاده کند و 2- عدم نیاز به سرمایه خیلی زیاد اشاره کرد.

البته ترید کردن (trading) نسبت به سرمایه گذاری دارای معایبی نیز هست؛ مانند ریسک بالاتر؛ ترید یک فعالیت پر ریسک است و تریدر‌ها باید همیشه ریسک از دست دادن سرمایه خود را در نظر بگیرند به همین دلیل مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه گذاری به چه معناست؟

سرمایه گذاری (investing) به معنای خرید دارایی و نگهداری از آن به قصد فروش در قیمت بالاتر در بازه‌های زمانی طولانی است. سرمایه گذاران به دنبال شناسایی فرصت‌های بلندمدت برای کسب سود هستند و معمولاً از تحلیل بنیادی برای ارزیابی ارزش دارایی‌ها استفاده می‌کنند.

آموزش خصوصی فارکس

به نظر شما ترید بهتر است یا سرمایه گذاری ؟ کامنت بذارید …

 

ترید بهتر است یا سرمایه گذاری

ترید بهتر است یا سرمایه گذاری و تفاوت‌های اصلی ترید و سرمایه گذاری

حال که معنای ترید کردن یا همان معامله گری و سرمایه گذاری یا همان خرید بلند مدت را متوجه شدیم، قصد داریم به بررسی تفاوت‌های اصلی ترید با سرمایه گذاری بپردازیم.

مقایسه ترید و سرمایه گذاری از لحاظ افق زمانی

مهم‌ترین تفاوت ترید و سرمایه گذاری در افق زمانی است. ترید در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت انجام می‌شود، درحالی‌که سرمایه گذاری در بازه‌های زمانی بلندمدت انجام می‌شود. این تفاوت در افق زمانی منجر به تفاوت‌های دیگری در بین دو روش می‌شود، از جمله:

تفاوت ترید و سرمایه گذاری از لحاظ میزان ریسک

ترید کردن در بازار ارز دیجیتال معمولاً با ریسک بالاتری نسبت به سرمایه گذاری همراه است. دلیل این امر این است که قیمت دارایی‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت نوسان بیشتری دارند.

فرق ترید با سرمایه گذاری از لحاظ بازدهی

درصورتی‌که ترید کردن همراه با سودآوری مستمر باشد، بازدهی بالاتری نسبت به سرمایه گذاری خواهد داشت. به این دلیل که تریدرها فرصت‌های معاملاتی بیشتری نسبت به سرمایه گذاران دارند و می‌توانند از نوسانات قیمت دارایی‌ها به نفع خود استفاده کنند.

فرق ترید با سرمایه گذاری از لحاظ نیاز به مهارت

در ترید کردن ازآنجایی‌که تعداد معاملات انجام شده و نوسان‌های قیمت دارایی‌ها بیشتر است؛ نیاز به دانش و مهارت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری نیاز دارد.

ترید بهتر است یا سرمایه گذاری؟

معامله گری ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری ارز دیجیتال هر دو روش‌ معتبر برای کسب درآمد و سود از بازار ارز دیجیتال هستند و به بیان بهتر ترید و سرمایه گذاری مکمل یکدیگر هستند. هیچ‌کدام از این روش‌ها برتری نسبت به دیگری نداشته و انتخاب یکی از آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

میزان ریسک پذیری شما: اگر ریسک پذیری بالایی دارید، ترید می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؛ اما اگر ریسک پذیری پایینی دارید، سرمایه گذاری گزینه بهتری است.

زمانی که می‌توانید برای تحلیل بازار ارز دیجیتال اختصاص دهید: ترید به زمان و دقت زیادی نیاز دارد. اگر زمان کافی برای انجام معاملات کوتاه مدت ندارید، سرمایه گذاری گزینه بهتری است.

هدف شما از سرمایه گذاری: اگر هدف شما کسب سود سریع است، ترید می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما اگر هدف شما کسب سود بلندمدت است، سرمایه گذاری گزینه بهتری است.

ترید بهتر است یا سرمایه گذاری / hamyarcrypto.com

تفاوت‌های اصلی ترید و سرمایه گذاری

برای کاهش ریسک خودت میتوانید کانال سیگنال فیوچرز بخوانید و یا با استراتژی DCA ارز دیجیتال بخرید.

کمی شفاف تر ترید بهتر است یا سرمایه گذاری ؟

گاهی لازم است ترید کنیم

گاهی تنها می‌توانیم از تریدینگ (trading) برای کسب سود دلاری استفاده کنیم. به‌عنوان‌مثال، اگر قیمت یک دارایی در حال سقوط است، می‌توانیم از ترید برای باز کردن معامله فروش (Sell-Short) استفاده کرده و حتی از ریزش قیمت کسب درآمد کنیم. آموزش ارز دیجیتال در مشهد و آموزش فارکس در مشهد است شما میتوانید مهارت ترید کردن را یاد بگیرید.

گاهی لازم است سرمایه گذاری کنیم

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد که از سرمایه گذاری برای کسب سود بهره ببریم. به‌عنوان‌مثال، اگر قیمت یک دارایی در حال رشد است، می‌توانیم از سرمایه گذاری برای خرید آن در قیمت فعلی و فروش آن در قیمت بالاتر در آینده استفاده کنیم.

ضرورت تسلط بر هر دو روش

برای موفقیت در بازارهای مالی و کسب درآمد، لازم است که بر هر دو روش ترید و سرمایه گذاری تسلط داشته باشید. در برخی شرایط، ممکن است نیاز به ترید کوتاه‌مدت برای کسب سود سریع داشته باشید. در برخی دیگر از شرایط، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری بلندمدت برای کسب سود مطمئن داشته باشید.

آموزش ترید و سرمایه گذاری در همیار کریپتو

در مجموعه همیار کریپتو با آموزش ارز دیجیتال در مشهد ، هر دو روش ترید و سرمایه گذاری به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود. در همیار کریپتو، شما با مفاهیم پایه‌ای بازارهای مالی، استراتژی‌های معاملاتی ترید و سرمایه گذاری و مدیریت ریسک آشنا می‌شوید.

با آموزش صحیح و تسلط بر هر دو روش ترید و سرمایه گذاری، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری در بازارهای مالی بگیرید و شانس موفقیت خود را در بازارهای مالی افزایش دهید.

جمع بندی

در نهایت، در پاسخ به ترید بهتر است یا سرمایه گذاری؟ باید گفت: ترید و سرمایه گذاری هر دو روش‌های معتبر برای کسب سود از بازارهای مالی هستند. هیچ‌کدام از این روش‌ها برتری نسبت به دیگری ندارند و انتخاب یکی از آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی مانند 1- میزان سرمایه اولیه، 2- میزان ریسک و 3- اهداف شما دارد.

توصیه می‌کنیم برای کسب سود بیشتر از بازارهای مالی، هر دو روش را به صورت حرفه‌ای بلد باشید. درهرصورت شما چه تریدینگ را انتخاب کنید و چه سرمایه گذاری، باید به مهارت تحلیل بازار مانند تحلیل تکنیکال، بنیادی، مدیریت سرمایه تسلط داشته باشید که می‌توانید برای دریافت آموزش رایگان یا شرکت در دوره آموزشی ارز دیجیتال به سایت همیار کریپتو مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا