💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

مارجین تریدینگ چیست؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

در بازارهای سنتی، وام برای کاربرانی که خواهان استفاده از معاملات مارجین هستند از طریق کارگزاری تامین می‌شود. اما در بازار ارزهای دیجیتال این وام‌ها معمولا از طریق سایر معامله‌گران که خواهان دریافت سود به ازای مدت مشخص هستند تامین می‌شود. پس از پیدایش بیت کوین و تولد بازارهای ارز دیجیتال کمبود نقدینگی یکی از مشکلات عدیده سرمایه گذاران بود. سرمایه گذاران مدام به این فکر بودند که چگونه می‌شود سرمایه بیشتری کسب کنند و با آن معامله کنند. امروزه در بازارهای مالی به این نیاز سرمایه گذاران پاسخ داده شده است و افراد می‌توانند از طریق مارجین تریدینگ از فرد دیگری مبلغی قرض بگیرد و ترید کند. برخی از معامله گران از مارجین با عنوان “شمشیر دولبه‌ای به نام مارجین” یاد می‌کنند.

مارجین تریدینگ چیست؟

مارجین برای پاسخ به نیازهای مالی سرمایه گذاران ایجادشده است، به عبارتی مارجین تریدینگ نوعی وام گرفتن از صرافی ها است؛ در قبال این وام باید بهره و کارمزدی پرداخت کرد. هدف از مارجین در ارزهای دیجیتال تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری بیشتر است که این تأمین مالی از طرف شخص ثالثی صورت می‌­گیرد.

فرض کنید شما 500 دلار دارید و قصد دارید 500 دلار از طریق مارجین تریدینگ به سرمایه تان اضافه کنید.

پس از تأمین مالی از طریق مارجین تریدینگ و 1000 دلار از رمز ارز موردنظرتان خرید می‌کنید، پس از مدتی قیمت آن 50 درصد افزایش یابد، درنتیجه شما 1500 دلار از این معامله سود کسب کرده اید که 500 دلار آن را باید برگردانید و 1000 دلار برای شما باقی خواهد ماند. 1000 دلار سود شما از تأمین مالی مارجین است.

از طرفی دیگر اگر قیمت رمز ارزی که خریدید به جای افزایش قیمت 50 درصد، کاهش داشته باشد شما 500 دلار ضرر کرده اید و باید 500 دلار برگردانید.

درنتیجه دارایی شما به طور کامل نابودشده است.

مارجین تریدینگ چیست؟

آموزش خصوصی فارکس

مارجین تریدینگ ارزهای دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

1- ریسک بسیار زیادی دارد­­­.

2- روشی برای تأمین مالی از طرف صرافی‌ها است.

3- درازای دریافت وام نرخ بهره و کارمزدی باید بپردازید.

4- مارجین تریدینگ برای تریدر حرفه ای پیشنهاد می‌شود نه افراد مبتدی بازار.

5- شمشیر دولبه ای به نام مارجین که هم می‌تواند سرمایه شما را زیاد کند و هم آن را نابود کند.

مزایا مارجین تریدینگ

بزرگ‌ترین مزیت معاملات مارجین، چند برابر شدن سود معامله‌گر است. امکان توزیع سرمایه و باز کردن چندین موقعیت به صورت هم‌زمان از دیگر مزایای مارجین است.

معایب مارجین تریدینگ

اگر معامله‌گر مدیریت سرمایه و ریسک را رعایت نکند احتمال کال مارجین شدن آن زیاد است.

توصیه ما استفاده از حد ضرر است تا رسیدن به یک قیمت مشخص معامله به صورت خودکار بسته و از کال مارجین جلوگیری شود.

معرفی 4 سایت مهم برای مارجین تریدینگ

معرفی 4 سایت مهم برای مارجین تریدینگ

برای مارجین می‌توانید از سایت های زیر استفاده کنید اما توجه داشته باشید طبق قوانین بین‌المللی و تحریم ها علیه ایران امکان استفاده از این پلتفرم ها فراهم نیست شما باید با روش هایی مانند IP سایر کشورها می‌توانید از این سایت ها استفاده کنید.

www.binance.com

www.whaleclub.co

www.huobi.co

www.bitmex.com

جمع‌بندی

ما در این مقاله درباره مارجین تریدینگ صحبت کردیم و ویژگی‌ های آن را بررسی کردیم. درک کردیم برای استفاده از این روش  باید تریدری ریسک پذیر و البته حرفه ای باشید. این روش برای افراد مبتدی و ریسک گریز توصیه نمی‌شود.

معاملات مارجین به صورت ذاتی دارای ریسک بیشتری نسبت به معاملات عادی هستند. این ریسک در بازار ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر از سایر بازارهای سنتی است. مدیریت سرمایه و ریسک در معاملات مارجین ارزهای دیجیتال مهم ترین کار است.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام
      ممکنه یک مثال دیگه بزنید. مثلا من ۴۰۰ دلار دارم و ۳۰۰ دلار قصد افزودن مارجین دارم پس از سود ۵۰ درصدی، و پس از ضرر ۵۰ درصدی میزلن دارایی من چقدر خواهد بود؟

      1. سلام، جمعا سرمایه شما 700 دلار خواهد بود بعد از سود 50 درصدی سرمایه شما 1050 دلار خواهد بود اما پس از ضرر 50 درصدی سرمایه شما 350 دلار خواهد بود که باید 300 دلار برگردانید و درنهایت از 400 دلار شما 50 دلار باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا