💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
همیار ترید

چرا باید الگوهای پرایس اکشن را بلد باشیم؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

در مورد ساختارهای بروز پرایس اکشن چه میدانید؟ در دنیای نوین پرایس اکشن قیمت در طول مدت تغییر و الگوهای تازه ای از این تغییر کشف می شود که امروز با بررسی یکی از بهترین سبک های پرایس اکشن در کنار آن به شناخت الگوی نوین QM نیز می پردازیم.

سبک RTM

قیمت مهم ترین بخش در مارکت ارزهای رمزنگاری شده است، شناخت روند قیمت در پرایس اکشن RTM می تواند پوزیشن های جذابی را در حالت خرید یا فروش رمز ارز یا جفت ارز مورد نظر به شما ارائه بدهد، روندهای سریع قیمت باید یک آلارم خطر برای تریدرها یا حاضران دنیای رمز ارزها باشد، چرا که اگر نتواند این حرکت را مورد شناسایی قرار دهد محتمل است دارایی خود را از دست بدهد، البته این ریسک می توان یک روش فوق العاده برای جذب درامد چند برابری باشد، لذا جهت آشنایی با مفهوم روند قیمت در پرایس اکشن RTM تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

LQ در روند قیمت و ساختار پرایس اکشن

Liquditity Spike آخرین حرکت خریداران/فروشندگان مارکت ارزهای دیجیتال پیش از یک رشد یا یک ریزش بزرگ است، این کلمه در عمل حرکت سریع قیمت قبل از یک تغییر روند بزرگ است، برای درک کامل این عنوان به نمونه زیر توجه کنید:

وقتی که قیمت در راه حرکت به یک سوی یک محدوده حمایتی یا مقاومتی دچار فشردگی می شود، (برای نمونه سمت محدوده مقاومت حرکت می کند) در ادامه حرکت به قسمتی از چارت می رسد که دیگر فروشنده ای وجود ندارد تا جلوی ادامه این روند را بگیرد؛ در این حالت خریداران به اصطلاح با همان توان و نیمه جانی که دارند، هیچ مشکلی را در برابر خود ندیده و با یک حرکت قیمت را شوت می کنند اما با روبرویی آن ها به یک مقاومت مهم خریداران به یک دفعه نابود می شوند. در این محل فروشندگان واقعی و بزرگ با نابود کردن تعداد کم و حجم کوچک خریداران هیچ مشکلی جلوی راه خود نمی‌بینند و قیمت را با سرعت به سمت پایین پرتاب می کنند.

هرجایی از چارت ارزهای رمزنگاری شده که در آن محل CP در حال رخ دادن است، می توانیم LQ نیز داشته باشیم و پس از آن قیمت با قدرت برگردد.

 

آموزش خصوصی فارکس

موارد فشردگی قیمت در پرایس اکشن RTM

CP, 3D, LQ از مهم ترین حرکات قیمت هنگام رسیدن به محدوده های حمایت/مقاومت هستند.

وجود حرکات قیمتی در چارت ارزهای رمزنگاری شده احتمال ترید در محدوده های حمایت مقاومت را بالا می برد.

باید همیشه به دنبال ساختار الگویی درست وقت خروج از محدوده های حمایت/مقاومت و CP هنگام بازگشت به این محدوده ها باشید.

در حالتی که قیمت در راه رسیدن به محدوده های حمایت/مقاومت است، تمام سفارش را برداشت کند به احتمال بسیار زیاد هنگام برخورد به محدوده دیگر به قدرت بسیار تغییر روند می دهد و بدون هیچ استاپی در مسیر نوین خود حرکت می کند.

الگوی QM و ساختار آن در پرایس اکشن RTM

در الگوی QM برای ساختار و پوزیشن فروش، ابتدا قیمت یک سقف می سازد بعد از آن یک کف ساخته و دوباره رو به صعود می رود و سقف بالاتر می سازد سپس با نزول مجدد قیمت، یک کف پایین تری می سازد، در این حالت محدوده بین دو قله محدوده ساختار QM است. در ارتباط با QM تقاضا نیز ساختار مشابه QM عرضه است اما برعکس عرضه، یعنی ابتدا قیمت یک کف می سازد و پس از آن بر می گردد و یک سقف می سازد دوباره پایین رفته و یک کف پایین تر می سازد، در ساختار و حرکت بعدی نیز یک سقف بالاتر را به وجود می آورد؛ یعنی روند قیمت کف خود را اینگلف کرده و در حالی که انتظار می رود پایین تر برود، برگشته و سقف پیشین را نیز به بالا اینگلف می کند.

ساختار QM الگویی است که بیشترین آسیب را به تریدران میزند چرا که در این ساختار حدضرر خریداران و فروشندگان باهم زده می شود (Breakout Trader).

ساختار QM ای بسیار جذاب است که وقتی قیمت انتهایی ترین اینگلف خود را انجام می دهد، یک محدوده را هم بشکند، محدوده ای که ساختارش برخلاف الگوی QM است.

اگر یک QM تقاضا در حال شکل گرفتن باشد، قیمت باید H و یک محدوده دیگر را نیز اینگلف کند؛ به دلیل قدرت بالای قیمت اگر مجدداً قیمت به محدوده تقاضای QM برگردد، با احتمال زیادی قیمت به سمت بالا شوت می شود.

وقتی که مارکت از سقف قبلی بالاتر می رود، اکثر مواقع با یک بازگشت کوچک همراه است، این بازگشت تا محدوده شکست رفته و آن را تست می کند، بعد خریداران در برگشت به سمت خرید وارد پوزیشن می شوند.

این یکی از موارد مهم در پرایس اکشن آل بروکس است.

 

QML و MPL در ساختار قیمت و پرایس اکشن RTM

هنگامی که اختلاف قیمتی بین دو قله/کف بسیار زیاد باشد در عمل خطر را افزایش می دهد پس چندان پوزیشن جذابی برای معامله نیست؛ اما برای حل این امر باید در الگوی QM دو بخش برای ترید مشخص کرد.

QML: این حروف مخفف QuasiModo Line است، اولین قله/کف ای است که تشکیل می شود و در آن محدوده، Base آن را به عنوان محدوده معامله باید در نظر گرفت.

MLP: این حروف مخفف Maximum Pain Level است، محدوده ای که بیشترین ضرر و آسیب را برای تریدران به وجود می آورد و دقیقاً محدوده است که قله/کف دوم تشکیل می شود که در این صورت محدوده حدودی و پایه آن را به عنوان محدوده ترید باید در نظر گرفت.

قیمت معمولاً یک عکس العمل به محدوده QML می دهد، سپس بازمی گردد و عکس العمل قطعی و مهم را به MPL می دهد.

QML و MPL شبیه به origin of engulf و source of engulf هستند.

اگر در داخل یک QM بزرگ دوباره یک ساختار QM دیگر تشکیل شود و این دو محدوده روی هم دیگر همپوشانی کنند احتمال برگشت قیمت در این محدوده بسیار شدید خواهد بود و آن محدوده بسیار جذاب خواهد شد؛ وجود 2 QM بر روی هم و همپوشان می تواند این اتفاق را در پی را داشته باشد که قیمت می تواند بین ساختار QM های عرضه و تقاضا حرکت کند و تریدرها از آن به عنوان هدف های قیمت استفاده کنند.

وجود 2 QM تقاضا بر روی یکدیگر و همپوشان ناحیه مشترک محدوده قدرتمند تر است.

10  الگوی برتر پرایس اکشن را بشناسید + آموزش تصویری کندل ها

 

نکات اضافه در ارتباط با ساختار QM

در ساختار QM هر جا بین دو قله یا کف، یک (Base) تشکیل شده بود محدوده QML را باید همان بیس انتخاب کنید؛ چرا که این محدوده در وسط راه تشکیل شده است و دارای یک H و L است که در بالاتر و پایین تر خود HH و LL را می بیند.

هنگامی که قبل از QM یک SR مهم وجود داشته باشد باعث می شود توان روند پیش از رسیدن به QM گرفته شود و هنگامی به QM می رسد نتواند زیاد ایستادگی کند و با شدت حرکت کند.

ساخت QM و رخ داد یک بیس عالی یک محدوده ترید خوب را در اختیار ما قرار می دهد.

افزایش میزان قیمت QM level تا MPL نمی تواند پوزیشن مناسبی جهت ترید برای معامله گران باشد.

اعتقاد تریدران روش RTM پرایس اکشن این است که نباید هر محل مارکت که LL, HH, H, L, دیده ایم ان را مدل و ساختار QM است و معامله کنیم چراکه این الگو باید با ساختارها و محدوده های مشخص تشکیل شود و جایی که فشردگی یا تعداد موج های زیاد و بسیار بود پیدا کردن ساختار QM قدرت زیادی ندارد؛ همچنین تریدران باور دارند که اگر قیمت هنگام تشکیل مدل QM یک محدوده حمایت یا مقاومت را در راهش بشکند قدرت مدل QM ما بالاتر خواهد بود.

جمع‌بندی

در مجموع مدل و ساختار پرایس اکشن سبک RTM بر اساس معامله کردن در سطوحی که حد ضرر سایر تریدران می باشد است.
این سطوح و پوزیشن ها از الگوهای خاص این سبک ناشی می شود که بهترین ان الگوی QM بوده که کلیه تغییر روندها با این الگو شروع می شود و حد سود جذابی ارائه می دهد و تسلط بر این الگو تقریباً در هر سبکی لازم می باشد

چنانچه قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال و شروع خریدوفروش رادارید، اما فرصت کافی یا تخصص لازم برای تحلیل بازار را ندارید، برای سرمایه‌گذاری موفق در ارزهای دیجیتال می‌توانید از دوره های آموزشی ارز دیجیتال همیار کریپتو استفاده کنید.

این دوره‌ها بر اساس تحلیل بازار و متناسب با نیاز مخاطبان از پایه تا پیشرفته طراحی و بروز می‌شوند. تیم همیار کریپتو برای کمک به علاقه‌مندانی که قصد ورود به این بازار رادارند دوره های آموزش ارز دیجیتال در مشهد را به‌صورت حضوری در مشهد و غیرحضوری برای علاقه‌مندان در نقاط مختلف کشور در فضای اسکای روم برگزارمی‌کند.

[quform id=”12″ name=”ثبت نام پرایس اکشن”]

سؤالات متداول

1_ساختار و الگوی QM در کجا بیشترین نتیجه را دارد؟

هنگامی که در محدوده های فشرده نبوده و موج ها مشخص و واضح باشند.

2_ علت عدم اعتبار مدل QM در محدوده های رنج و فشرده چیست؟

نزدیکی موج ها کوتاه بودن آن‌ها و فشردگی و حرکات کم قیمت علت این امر می باشد.

3_ در صورت دور شدن و فاصله بسیار قیمت در ساخت موج های الگوهای RTM چه باید کرد؟

این امر باعث بزرگ شدن حد ضرر و ریسک زیاد می شود فلذا باید در چند پله ورود کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بنظرم الگو های چند موجی از خیلی قدیم در ذات قیمت بودن و هنوزم هستن فقط تازه دیده شدن و یک جورایی اگر به قدیم مارکتم نگاه کنیم همیشه این موارد عامل تغییر روند بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا