💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

میم کوین چیست؟ سرمایه گذاری روی Meme Coin

آموزش صرافی بینگ ایکس

در این مقاله قصد داریم با اصطلاح میم کوین MEME Coin در بازار کریپتوکارنسی آشنا بشیم.

میم MEME، ایده، رفتار یا سبکی است که با تقلید از فردی به فرد دیگر در یک فرهنگ گسترش می‌یابد و اغلب دارای معنای نمادینی است که یک پدیده یا موضوع خاص را نشان می‌دهد.

میم (MEME) به عنوان واحدی برای حمل ایده‌ها، نمادها یا اعمال فرهنگی عمل می‌کند که می‌تواند از طریق نوشتار، گفتار، حرکات، آیین‌ها یا دیگر پدیده‌های قابل تقلید با مضمون تقلید شده از ذهنی به ذهن دیگر منتقل شود.

حامیان این مفهوم، میم‌ها را مشابه‌های فرهنگی ژن‌ها می‌دانند، زیرا آن‌ها خودتکثیر می‌شوند، جهش می‌یابند و به فشارهای انتخابی پاسخ می‌دهند.

با مراجعه به وبسایت همیار کریپتو و استفاده از آموزش‌ ارز دیجیتال رایگان، می‌توانید در حوزه ی معاملات ارز دیجیتال و ترید فعالیت کنید و درآمد داشته باشید. این آموزش‌ها اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا در این حوزه مهارت‌های لازم را بدست آورید.

میم کوین چیست؟

میم کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که از میم ها یا جوک ها در اینترنت و رسانه های اجتماعی الهام گرفته شده اند. اولین میم کوین ایجاد شده Dogecoin (DOGE) بود. DOGE که در سال 2013 به عنوان شوخی راه اندازی شد. میم محبوب Doge از  یک سگ ژاپنی Shiba Inu الهام گرفته شد.

کوین های میم عمدتاً جامعه محور هستند و می توانند یک شبه با تأیید انجمن آنلاین محبوبیت پیدا کنند.

آموزش خصوصی فارکس

با این حال، زمانی که معامله گران توجه خود را به میم کوین بعدی معطوف کنند، قیمت آنها می تواند به طور غیرمنتظره ای کاهش یابد.

یکی دیگر از ویژگی های میم کوین ها این است که اغلب دارای عرضه بسیار زیاد یا نامحدود هستند. فقط با 1 دلار، می توانید میلیون ها توکن میم بخرید.

چرا میم کوین Meme Coin ها اینقدر محبوب هستند؟

میم کوین Meme Coin ها نیز در میان هیاهوها رونق گرفتند و هم از نظر ارزش بازار و هم از نظر تنوع رشد کردند.

در ژانویه 2021 به دنبال تأثیر توییت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قیمت DOGE افزایش یافت. دوج کوین با افزایش بیش از 2000 درصدی در طی پنج روز به بالاترین سطح تاریخ 0.73 دلار رسید.

دوج کوین | میم کوین چیست؟ | میم کوین Meme Coin

با این حال، در ماه مه 2021، ایلان ماسک در مورد DOGE به طور علنی در تلویزیون شوخی کرد و بسیاری می گویند که علت کاهش قیمت آن همین موضوع بوده است.

سپس چندین معامله‌گر به سایر میم کوین Meme Coin های موجود در بازار، مانند SHIB «قاتل دوج کوین» روی آوردند. در همان زمان، سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی با امید به میلیونر شدن یک شبه، به دنبال میم کوین ها رفتند.

دلیل دیگری که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی میم کوین را جذاب می‌دانند این است که معمولاً فقط چند سنت یا حتی کسری از سنت قیمت دارند. با این حال، نگه داشتن میلیون‌ها میم کوین خاص با نگه داشتن تعداد محدودی از ETH یا BTC احساس متفاوتی دارد.

معامله گران می توانند هزاران یا حتی میلیون ها توکن DOGE، SHIB یا Akita Inu (AKITA) را تنها با چند دلار دریافت کنند. همانطور که گفته شد، میم کوین Meme Coin از میم‌های محبوب اینترنتی الهام گرفته شده‌اند که برای سرگرمی در نظر گرفته شده است و گاهی اوقات به عنوان یک “شوخی” برای یک جامعه در نظر گرفته می‌شود.

خرید میم کوین Meme Coin ها، به نوعی نشان دهنده حمایت از جامعه مربوطه است.

ریسک سرمایه گذاری در میم کوین Meme Coin

میم کوین ها ممکن است در سال 2021 رشد تصاعدی داشته باشند، اما مانند همه ارزهای دیجیتال، تجارت و سرمایه گذاری روی میم کوین ها ریسک مالی بالایی دارد.اول از همه، توکنومیک (tokenomics) میم کوین می تواند نگران کننده باشد.

به عنوان مثال بیت کوین را در نظر بگیرید. این بلاک چین، یک وایت پیپر خوب، یک اکوسیستم تثبیت شده و ماهیت کاهش تورم دارد. در سال های اخیر نیز شاهد پذیرش نهادی بیت کوین بیشتری هستیم. در مقایسه با بیت کوین، اکثر میم کوین ها تورمی هستند و حداکثر عرضه ندارند.

اکوسیستم، موارد استفاده و اصول اولیه آنها اغلب با شوخی های جمعی جامعه تعریف می شود. تنها چند میم کوین Meme Coin بر اساس فناوری ارزهای دیجیتال اصلی ساخته شد. به عنوان مثال، فناوری DOGE از Litecoin (LTC) مشتق شده است و SHIB بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است.

خطر بالقوه دیگر این است که میم کوین ها به شدت جامعه محور هستند و نسبت به ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بزرگتر سوداگرانه تر هستند. این نوسانات به طور مداوم منجر به پامپ (Pump) و دامپ (Dump) غیرمنتظره می شود.

چرخه عمر میم کوین ها عموماً کوتاه مدت است. قیمت‌های آن‌ها می‌تواند هزاران بار با صحبت افراد مشهور یا FOMO افزایش یابد. یا زمانی که جامعه تصمیم می‌گیرد به سمت میم کوین بعدی حرکت کند به‌ طور غیرمنتظره‌ای سقوط کند.

با ادامه رشد بازار میم کوین، باید توجه داشته باشید که ممکن است پروژه‌هایی وجود داشته باشند که از هیاهوی معامله‌گران کلاهبرداری استفاده کنند. به عنوان مثال، Squid Game (SQUID)، یک میم کوین که از نمایش محبوب نتفلیکس به همین نام الهام گرفته شده است،

در یک هفته بیش از 86000 درصد افزایش یافت. با این حال، تیم توسعه به طور ناگهانی کنار کشید و باعث شد که قیمت تا 99٪ کاهش یابد. بدتر این است که دارندگان اجازه نداشتند توکن های SQUID خود را بفروشند. بنابراین، همیشه باید قبل از معامله یا سرمایه گذاری در میم کوین ها مراقب باشید. میتوانید با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال اطلاعات کاملتری در مورد کوین های سودآور و بدون ریسک به دست آورید.

بهترین میم کوین Meme Coin ها برای سرمایه گذاری 2023

در سال 2023، با پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع بازار ارزهای رمزنگاری، بسیاری از میم کوین‌ها به عنوان بهترین راهکارهای سرمایه‌گذاری و تجارت در دسته‌بندی ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. این مقاله با هدف بررسی بهترین میم کوین‌های سال 2023 به عنوان بخشی از بازار ارزهای رمزنگاری، در ادامه به معرفی و بررسی چندین میم کوین موفق و مورد توجه خواهد پرداخت. این تحلیل شامل بررسی عواملی مانند فناوری پایه، تیم توسعه، جامعه کاربری و پتانسیل رشد ارزش این میم کوین‌ها خواهد بود.

همان طور که می‌دانید، اکثر افراد memcoin‌های برتر مانند دوج کوین، شیبا اینو و فلوکی را می‌شناسند. در این مطلب، علاوه بر آن‌ها میم کوین های جدید را مورد توجه قرار داده و پتانسیل هر کدام را برای خرید و سرمایه‌گذاریمعرفی خواهیم کرد:

  1. دوج کوین
  2. بی بی دوج کوین
  3. شیبا اینو
  4. فلوکی اینو
  5. کیشو اینو
  6. دوج ایلان مارس

میم کوین های محبوب کدامند؟

میم کوین چیست؟ |میم کوین Meme Coin

دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) پیشرو در بازار میم کوین با بالاترین ارزش بازار هستند.

پس از موفقیت DOGE و SHIB، تعداد زیادی میم کوین با تم سگ وارد بازار شد و در نیمه دوم سال 2021 مورد توجه قرار گرفت.

دوج کوین (DOGE)

Dogecoin (DOGE) در سال 2013 توسط مهندسان نرم افزار Billy Markus و Jackson Palmer ایجاد شد.

این ارز از میم یک سگ شیبا اینو الهام گرفته شده بود و قرار بود یک ارز دیجیتال شوخی برای جلب توجه جریان اصلی باشد.

به عنوان یک فورک لایت کوین (LTC)، DOGE همان مکانیسم اثبات کار (POW) را اتخاذ می کند و حداکثر عرضه را ندارد.

شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو (SHIB) رقیب DOGE است و اغلب به عنوان “قاتل دوج کوین” شناخته می شود.

SHIB همچنین از یک نژاد سگ ژاپنی نامگذاری شده است.

این میم کوین توسط یک توسعه دهنده ناشناس به نام Ryoshi در آگوست 2020 ایجاد شد.

تفاوت اصلی بین DOGE و SHIB این است که DOGE دارای عرضه محدود بسیار زیادی بوده است که 50٪ آن سوخته و به امور خیریه اهدا شده است.

اکوسیستم SHIB همچنین شامل یک صرافی غیرمتمرکز و یک بازی NFT است.

آموزش ساخت NFT 

اگر میخواهید بیشتر با مفهوم NFT آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در دوره متاورس همیار کریپتو شرکت کنید در این دوره حوزه متاورس،ساخت NFT،دیفای و… آموزش داده می شود.

کیشو اینو (KISHU)

کیشو اینو (KISHU)، یکی دیگر از کوینهای میم با تم سگ، از زمانی که در آوریل 2021 راه‌اندازی شد، رشد چشمگیری داشته است.

KISHU شامل جوایز مشارکت برای کاربران فعال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و یک DEX به نام Kishu Swap است.

محبوبیت آن در حال افزایش است و بیش از 100000 دارنده و ارزش بازار 2 میلیارد دلاری را ظرف یک ماه پس از راه اندازی به ثبت رسانده است.

SafeMoon (SAFEMOON)

یکی دیگر از تازه واردان میم کوین که در این رالی سرمایه گذاری کرد SafeMoon (SAFEMOON) بود.

این یک توکن BEP-20 است که در مارس 2021 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) راه اندازی شد.

BEP-20 یکی از شبکه های نقل و انتقال در بلاکچین است، به این نکته توجه داشت باشید که اگر ارزهای خود را به اشتباه به شبکه دیگری انتقال دهید دارایی خود را از دست خواهید داد.

SAFEMOON به دارندگان بلندمدت با جریمه کردن کسانی که توکن را با 10 درصد هزینه خروج جریمه می کند، پاداش می دهد که نیمی از کارمزدها بین آنها توزیع می شود.

پس از رشد در آوریل، توجه سرمایه گذاران خرد را به خود جلب کرد. طبق اعلام سایت CoinMarketCap، از نوامبر 2021، SAFEMOON دارای ROI 9418.54٪ است.

نتیجه گیری

میم کوین Meme Coin در ابتدا شت کوین بوده اند و با ارتقای تیم توسعه، آینده دار شدن توکن، لیست شدن در صرافی های مختلف و حمایت افراد از آن به میم کوین Meme Coin تبدیل شده اند.

با توجه به اینکه میم کوین Meme Coin های جدید هر روز وارد بازار می‌شوند و معامله‌گرانی که امیدوارند سودهای ارسال شده توسط DOGE و SHIB را تکرار کنند، قبل از تعهد به هر میم کوین، تحقیق در مورد آن بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که میم کوین Meme Coin ها در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال دارای نوسان بسیار هستند.

تجارت یا سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه ریسک بالایی دارد. میم کوین ها عمدتاً مبتنی بر سوگیری جامعه هستند و ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای سقوط کنند. بنابراین هرگز نباید چیزی را که نمی‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از صرافی های معتبری که برای اسپات و فیوچرز میتوانید با خیال راحت در آن حساب باز کنید صرافی بینگ ایکس Bingx هست. می‌توانید برای آشنایی با این صرافی آموزش صفر تا صد صرافی بینگ ایکس را حتما ببینید.

با توجه به مطالب گفته شده، آیا سرمایه گذاری در میم کوین Meme Coin ها درست است؟ نظرات خود را در دیدگاه برای ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1- بهترین میم کوین Meme Coin برای سرمایه گذاری کدام است؟

دوج کوین بدلیل محبوبیت جهانی زیاد و همچنین حمایت های متعدد توسط بزرگانی چون ایلان ماسک برترین میم کوین حال حاضر بازار محسوب می شود

2- چگونه میم کوین Meme Coin های پامپی را شناسایی کنیم؟

امکان انجام این عمل در واقعیت بسیار پایین است اما برای اینکه این میم کوین هارا شناسایی کنیم باید بدانیم اکثر این میم کوین ها یک الی 2 روز قبل از رشد خود حجم های بسیاری معامله می شوند و سپس رشد های شدیدی خواهند داشت.

3- چگونه میم کوین Meme Coin های کلاهبرداری را شناسایی کنیم ؟

برای اینکار حتما با تحقیق و مطالعه نسبت به خرید میم کوین ها اقدام کنید و همچنین درمورد نقد شوندگی این میم کوین بررسی کنید که امکان فروش و نقد شدن داشته باشد.

4- چه مقدار از سرمایه خود را به میم کوین Meme Coin ها اختصاص دهیم؟

هرگز اهمیت ندارد میزان سرمایه و دارایی ما چه میزان است و حساب ما 10 دلار یا 100 هزار دلار است هرگز نباید تحت هیچ شرایطی بیش از 2 درصد دارایی خود را به میم کوین ها اختصاص دهیم

5- از چه صرافی ای میتوانیم میم کوین Meme Coin را خریدری کنیم؟

معتبر ترین میم کوین ها غالبا در صرافی بینگ ایکس لیست شده و قابل معامله می باشند اما درصرافی  های غیر متمرکز نیز صرافی پنکیک سواپ قابلیت بسیاری برای معامله میم کوین ها دارد اما هرگز هر ارزی را در این سایت خریداری نکنید چراکه بسیاری از میم کوین های غیر معتبر و کلاهبرداری نیز در این صرافی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا