💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
تحلیل تکنیکال

کتاب های مورد نیاز یک تریدر در زمینه تحلیل تکنیکال و روانشناسی

آموزش صرافی بینگ ایکس

وقتی با فهرستی از کتاب‌هایی که در حوزه معامله‌گری برخورد می‌کنید،شاید آن را حوصله سربر و خسته‌کننده بپندارید اگر قصد دارید کتاب های مفید مطالعه کنید و ذهن خود را درگیر حاشیه نکنید، با همیارکریپتو همراه باشید تا کتاب های مورد نیاز یک تریدر را به شما معرفی کنیم.

کتاب هایی که در ادامه قصد دارم به شما معرفی کنم، سیستم‌ها و استراتژی‌های معاملاتی، متدهای ورود یا اندیکاتورهای مختلف نمی‌پردازند؛ در حقیقت، استراتژی معاملاتی، مقوله‌ای کاملاً شخصی است و نمی‌توان آن را با خواندن کتاب یا دنباله‌روی از نظرات دیگران تعیین کرد.  در این مطلب به بررسی کتاب‌های ارزشمند در سه زمینه تحلیل تکنیکال، روانشناسی  و مدیریت سرمایه و در نهایت هوش مالی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی معاملاتی در ارز دیجیتال و فارکس

تک‌تک کتاب هایی که مطالعه می کنید باید ارزش ثانیه به ثانیه وقتتان را داشته و به رشد شما به‌عنوان یک معامله‌گر و یک انسان،کمک کند.

پول درآوردن و کسب سود از معاملات صرفاً به کسب دانش و اطلاعات درباره‌ی نحوه کار و عملکرد دنیای مالی یا پیش‌بینی حرکت بعدی بازار محدود نمی‌شود؛ بلکه، برای رسیدن به این هدف می‌بایست طرز فکر و شخصیتتان را اصلاح کنید.

همان‌طور که بنجامین فرانکلین  می‌گوید:

سرمایه‌گذاری در کسب علم و دانش بیشترین سود را از آن شما خواهد کرد.

آموزش خصوصی فارکس

کتاب مورد نیاز هر تریدر در زمینه ی روانشناسی

در زمینه ی روانشناسی این چهار کتاب بسیار کارآمد و مفید است و ارزش وقت گذاشتن و مطالعه را دارد:

  • معامله گر منضبط
  • کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی
  • از طمع تا وحشت
  • هنر شفاف اندیشیدین

۱- تمامی کتاب های مارک داگلاس – کتاب های مورد نیاز یک تریدر + کتاب معامله گر منضبط

مارک داگلاس (متولد سال ۱۹۴۸) مدرس، نویسنده، سخنران آمریکایی و بنیان‌گذار عرصه‌ی روانشناسی تجارت است. داگلاس زندگی بسیاری از تاجران را با کتاب‌ها و سمینارها‌ی خود متحول کرده است، به همین دلیل افراد متعددی او را پدر علم روانشناسی در معامله‌گری می‌دانند.

داگلاس سال‌های بسیاری را به آموزش و تدریس مباحث روان‌شناسی در بازارهای مالی اختصاص داد. او به شیوه‌ای روشنگرانه و الهام‌بخش، مخاطبان خود را وادار می‌کند تا با آن‌چه که در حال فرار از آن هستند، مواجه شوند. داگلاس مخاطب را وادار به فکر کردن به این موضوع می‌کند که چقدر خودش را می‌شناسد و برای بهبود تجارت خود، حاضر به انجام چه اقداماتی است.

داگلاس در سال ۱۹۸۲ مربی‌گری معامله‌گران را آغاز کرد و به توسعه سمینارها و برنامه‌های آموزشی در زمینه‌ی روانشناسی تجارت برای صنعت سرمایه‌گذاری و همچنین معامله‌گران فردی ادامه داد. او یک سخنران تاثیرگذار در سمینارها در سراسر جهان و همچنین در ایالات متحده بوده است و به معامله‌گران آموزش می‌دهد که چگونه موفقیت را در زندگی خود گسترش دهند.

مارک داگلاس

مارک داگلاس همچنین نویسنده‌ی کتاب معامله‌گر منضبط است که در سال ۱۹۹۰ منتشر شده است. این کتاب یکی از اولین کتاب‌هایی است که صنعت سرمایه‌گذاری را با مفهوم روانشناسی تجارت آشنا کرده است. داگلاس در کتاب معامله‌گر منضبط بخش‌هایی از زندگی خود را نیز برای مخاطب شرح می‌دهد تا بتواند نوشته‌های خود را برای مخاطب ملموس‌تر کرده و همچنین تجربیات خود را با خوانندگان به اشتراک بگذارد. او در این کتاب بیان می‌کند که ابتدا در شهر دیترویت در یک شرکت بیمه مشغول به کار بوده و زندگی نسبتا خوبی نیز برای خود فراهم کرده بود، اما این سبک زندگی برای او راضی‌کننده نبوده و به همین جهت، داگلاس تصمیم می‌گیرد تا برای کسب موفقیت‌های بیشتر و زندگی بهتر، به شیکاگو نقل مکان کند و همین نقل مکان، نقطه‌ی عطف تغییر زندگی او و گسترش موفقیت‌هایش محسوب می‌شود.

خود داگلاس، هدفش از نوشتن کتاب معامله‌گر منضبط را اینگونه بیان کرده است:

«این کتاب را نوشتم تا هر آن‌چه را که به‌ نظرم از حیاتی‌ترین نیازهای شخصی محسوب می‌شود که قصد دارد به شغل معامله‌گری در بازار حال و بازار سهام روی بیاورد، آموزش دهم. در این کتاب توضیحاتی در این باره که چگونه با یک روش منظم و اصولی و قدم‌به‌قدم، مهارت‌های ذهنی لازم برای موفقیت در معامله‌گری و کسب ثروت را فرابگیرید، به طور کامل وجود دارد؛ روشی که در واقع کلید آن فراگیری رویکردی جدید در نوع تفکر یا فراگیری یک الگوی فکری نوین است.»

داگلاس فردی بسیار تاثیرگذار بود و کارنامه‌ی درخشانی نیز از خود بر جای گذاشت، با این حال کتابی که او را در محافل تجاری مشهور کرد، تجارت در منطقه بود که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. خود داگلاس این کتاب را به افرادی که می‌خواهند معامله‌گر بهتری شود توصیه کرده است. مارک داگلاس در این کتاب به مخاطب می‌آموزد که تجارت چندان به میزان شناخت او از بازارها یا نحوه‌ی تحلیل آنها مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر به این بستگی دارد که فرد چگونه خودش را در حین معامله بررسی می‌کند. داگلاس استاد آموزش معامله‌گران به حساب می‌آید و به آن‌ها آموزش می‌دهد که چگونه اعتمادبه‌نفس، نظم و حالت ذهنی مناسب را برای موفقیت در تجارت ایجاد کنند. داگلاس به مخاطبان خود این ضرورت را می‌آموزد که نباید درگیر درد ناشی از باخت و یا سرخوشی برنده شدن باشند و این که چگونه هر دوی این موارد فقط فرد را از هدفش منحرف خواهند کرد.

همیار کریپتو قطب آموزش بازارهای مالی در شرق کشور است که بهترین استراتژی معاملاتی برای ترید را در آموزش ارز دیجیتال در مشهد، به دانشحویان خود آموزش می‌دهد.


رشته‌ی روانشناسی تجارت در ابتدا توسط مارک داگلاس و پائولا تی‌وب به صورت مشترک ایجاد شد و در اواسط دهه‌ی ۱۹۸۰ توسط آن‌ها به جامعه‌ی تجاری معرفی شد. اولین کتاب مارک داگلاس و پائولا تی‌وب با عنوان معامله‌گر منضبط یک کتاب کلاسیک در صنعت محسوب می‌شود. این کتاب به همراه کتاب تجارت در منطقه، نخستین کتاب‌هایی هستند که سال‌ها پیش از مرسوم شدن مفهوم صنعت سرمایه‌گذاری، آن را به بازار معرفی کرده‌اند. تجارت در منطقه یک کتاب مهم در زمینه‌ی روانشناسی کسب درآمد در بازار محسوب می‌شود. از دیگر کتاب‌های محبوب این دو نویسنده می‌توان به معامله‌گر کامل که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است، کتاب کوچک عملکرد معاملات و چگونه یک معامله‌گر منضبط باشیم که نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی کتاب معامله‌گر منضبط است، اشاره کرد.

داگلاس معتقد بود که در یک معامله، تنها ۲۰ درصد شیوه‌های معامله‌گری نظیر شیوه‌های تکنیکال و فاندامنتال اهمیت داشته و مابقی اهمیت به جنبه‌های روانی معامله بازمی‌گردد. داگلاس در این‌باره می‌گوید که یک معامله‌گر ممکن است قادر باشد با شناختی نسبی از تحلیل‌گری، چنانچه از نظر روحی و روانی بر خود مسلط باشد، به سوددهی در بازارهای مالی رسیده و عکس این قضیه نیز امکان‌پذیر است؛ به این معنا که اگر یک معامله‌گر دارای سیستم معاملاتی عظیمی بوده ولی تسلط کافی بر جنبه‌های روحی و روانی معامله نداشته باشد، در معاملات خود موفق نخواهد شد.

مارک داگلاس در ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۵ در حالی که شصت‌وهفت‌سال داشت، در خانه‌ی خود در ایالت آریزونا چشم از جهان فروبست.

کتاب معامله گر منضبط

قسمت هایی از کتاب معامله گر منضبط – کتاب های مورد نیاز یک تریدر

فرصت‌های بی نهایت برای به دست آوردن یا از دست دادن.

قیمتها همیشه در حال تغییر هستند.

ذهن بر تصمیم گیری تان تأثیر می‌گذارد.

خاطرات می‌توانند خطرناک باشند.

هیچ کس مسئول شکست‌ها و موفقیت‌های شما نیست.

اگر می‌خواهید بازار را بشناسید، ابتدا باید خودتان را بشناسید.

صاحب نظران راجع به کتاب «معامله گر منضبط» چه می‌گویند؟

این روزها در مورد سرمایه گذاری در بورس، رمز ارزها و دیگر بازارهای مالی و یادگیری نحوه سرمایه گذاری زیاد می شنویم. یکی از مسائلی که کمتر به آن پرداخته می شود، روانشناسی بازار و تاثیر گذاری احساسات و ذهنیت بر معامله گری است.

بهتر است بدانید، 95 درصد معامله گران بازنده هستند‌، نه به این دلیل که نمی‌توانند برنده شوند، بلکه به این دلیل که نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند.

مارک داگلاس‌ در کتاب معامله گر منضبط نشان می‌دهد که چگونه مسائل ذهنی که به ما اجازه می‌دهند در جامعه به طور موثر عمل کنیم‌، اغلب به موانع روانی در معامله گری تبدیل می‌شوند.

کتاب معامله گر منضبط پس از بررسی نحوه ایجاد نگرش‌های باختن، شما را برای “پاکسازی ذهنی کامل” از فرایندهای فکری ریشه دار آماده می‌کند. سپس به خواننده نشان می‌دهد که چگونه نگرش‌ها و رفتارهایی که از موانع روانی عبور می‌کنند و منجر به موفقیت می‌شوند را به کار گیرد و استفاده کند.

معامله گری موفق به چیزی بیشتر از دانش و مهارت‌های ارتباطی نیاز دارد.

در کتاب معامله گر منضبط، مارک داگلاس توضیح می‌دهد که چطور تقریباً همه چیزهایی که داشته را به دلیل تصمیمات معاملاتی بد از دست داده است.

این تجربه او را به بررسی دقیق خودش سوق داد و متوجه شد که احساسات‌، به ویژه ترس‌، او را به سمت بی‌احتیاطی می‌کشانده است.

او در ادامه با توضیحی ساده و بسیار نافذ از نقش باورها و احساسات در معاملات می‌نویسد.

داگلاس یک معامله گر است که با معامله گران صحبت می‌کند. او بر مبنای تجزیه و تحلیل و توصیه‌های خود عمل می‌کند.

گاهی اوقات‌، ممکن است سبک نوشتن او ناخوشایند‌، سست و حتی دست و پا گیر باشد. با این حال‌، این اشکالات مانع از انتقال اطلاعات مهم و مفید نمی‌شود.

اگرچه کتاب معامله گر منضبط به طور خاص در مورد عوامل احساسی و روانی است که بر معاملات تأثیر می‌گذارد‌، اما خوانندگان احتمالاً متوجه می‌شوند که این تأثیرات در ابعاد دیگر زندگی آنها نیز وجود دارد.

معامله گر منضبط به شما کمک می‌کند تا با افراد معدودی آشنا شوید که یاد گرفته اند چگونه رفتار معاملاتی خود را کنترل کنند یعنی معدود معامله گران که به طور مداوم بیشترین درصد سود را از بازار کسب می‌کنند.

این کتاب یک رویکرد سیستماتیک و گام به گام برای پیروزی شدن در هر روز، هر هفته و هر ماه را ایجاد می کند.

این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است:

  • مروری بر الزامات روانی محیط معاملات
  • تعریفی از مشکلات و چالش‌های تبدیل شدن به یک معامله گر موفق
  • بینش‌های اساسی درباره اینکه چه رفتاری باید تغییر کند و چگونه چارچوبی را برای دستیابی به این هدف ایجاد کنیم
  • چگونه مهارت‌های معاملاتی خاصی را بر اساس چشم اندازی روشن و عینی در مورد عملکرد بازار توسعه دهیم.

اگر می خواهید با سرمایه گذاری و بهترین روش های آن آشنا شوید، مطالعه مقاله زیر می تواند کمک زیادی به شما کند.

‎با اصول سرمایه گذاری و بهترین روش های آن آشنا شوید.

اکثر ما به خوبی با اصول سرمایه‌گذاری آشنا نیستیم و نمی‌دانیم که باید از کجا شروع کرد و به کجا رسید.

اگر شما هم درباره این فعالیت اقتصادی سوالات زیادی دارید،این مقاله می تواند به شما کمک کند.

اکثر معامله گران جدید نمی‌دانند که عادات و اعتقادات آنها‌، که در دنیای خارج به آنها کمک‌های زیادی کرده است‌، هنگام معامله گری ممکن است به مانع تبدیل شوند.

معامله گری نیاز به نظم و انضباط بسیار بیشتری نسبت به سایر فعالیت‌ها دارد.در بازارهای مالی شما رئیس خودتان هستید.

می‌توانید به عنوان یک معامله گر تقریباً بی نهایت پول بدست آورید یا از دست بدهید‌، بنابراین باید مراقب باشید و نظم داشته باشید.

زیرا بسیاری از افراد به دلیل عدم نظم و انضباط و کنترل احساسات خود متحمل ضررهای فاجعه باری می‌شوند.

اگرچه نمی‌توانید بازار را کنترل کنید‌، اما می‌توانید طرز فکر خود را در مورد آن کنترل کنید. خودکنترلی‌، مهار احساسات و انعطاف پذیری بخشی از بازار نیستند. آنها بخشی از شخصیت شما هستند.

باید آنها را بیاموزید تا به ماهیت وجودی تان تبدیل شوند. می‌توانید این کار را با آزمایش و خطا انجام دهید‌، اما این یک روند طولانی است و هیچ تضمینی برای موفقیت ندارد.

برای کسب مهارت لازم و کافی برای کسب درآمد دلاری از بازار ارز دیجیتال، آموزش ارز دیجیتال و دوره فارکس را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی

۲- کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی – کتاب های مورد نیاز یک تریدر

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط مارک داگلاس نوشته شده است. مطالب این کتاب تکمیل کننده کتاب معامله گر منضبط از همین نویسنده است که در سال ۱۹۹۰ منتشر شده بود، است. این دو کتاب از کتاب‌های مطرح در حوزه روانشناسی بازار هستند.

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی در زمینه آموزش مهارت‌های روانشناختی لازم برای کـسب سود مستمر در بازار بورس و ارز است و سعی دارد با تلفیق این مهارت‌ها وتوانایی تحلیل بازار به سود قابل اطمینان و مداوم دست یابید.

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی مارک داگلاس اثر مارک داگلاس کتابی است که هدف آن کمک به معامله گران برای غلبه بر موانع روانی خود در ترید است. داگلاس معتقد است که معامله گری فقط به دانستن استراتژی‌ها و تکنیک‌های صحیح ختم نمی‌شود، بلکه داشتن ذهنیت و احساسات مناسب نیز قبل، حین و بعد از انجام هر معامله اهمیت زیادی دارد.

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول مفهوم محدوده معامله (trading zone) را مورد بحث قرار می‌دهد. به گفته داگلاس، محدوده معامله (trading zone) جایی است که معامله گران اوج عملکرد را تجربه می‌کنند، جایی که با بازار همگام هستند و سود معاملات آن‌ها به حداکثر می‌رسد. کلید دستیابی به این وضعیت این است که به معامله گری به‌عنوان یک بازی احتمالی نگاه کنید و به‌جای اینکه به فکر ایجاد پول و کسب سود باشید، ابتدا ذهنیت مدیریت ریسک برای خود ایجاد کنید.

در قسمت دوم کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی داگلاس استدلال می‌کند که برای موفقیت در معامله گری، ضروری است که بدانیم بازارها بر اساس باورها، نگرش‌ها و احساسات کسانی که در آن شرکت می‌کنند عمل می‌کنند. او توضیح می‌دهد که فعالان بازار اغلب مدل‌های ذهنی یا انتظارات را بر اساس تجربیات گذشته خود و اطلاعاتی که در دسترس دارند شکل می‌دهند و این مدل‌ها می‌توانند بر رفتار بازار تأثیر بگذارند.

داگلاس همچنین بر اهمیت داشتن و توسعه دادن استراتژی برای خواندن و تفسیر داده‌های بازار تأکید می‌کند. او توصیه می‌کند که معامله گران یاد بگیرند که الگوها و روندها را در بازارها شناسایی کنند و برای پیش‌بینی حرکت‌های بالقوه بازار قبل از وقوع آن رخداد تلاش کنند.

علاوه بر این، او به معامله گران توصیه می‌کند که از نقش ترس و طمع در رفتار بازار آگاه باشند. ترس می‌تواند باعث وحشت معامله گران و تصمیم‌گیری‌های غیر منطقی شود، در حالی که طمع می‌تواند منجر به اعتمادبه‌نفس بیش از حد و رفتارهای ریسک‌پذیر شود.

آموزش خصوصی فارکس و آموزش فارکس در مشهد را با همیارکریپتو تجربه کنید.

برای اینکه یک معامله‌گر موفق در بازار ارزهای دیجیتال باشید، داشتن مهارت‌های تحلیل تکنیکال و بنیادی ضروری است. ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی می‌توانند به معامله گران کمک کنند تا نمودارهای قیمت را تجزیه و تحلیل کنند و الگوها و روندهایی را شناسایی کنند که می‌توانند تصمیمات معاملاتی را تعیین کنند. تجزیه و تحلیل بنیادی را می‌توان برای ارزیابی ارزش و پتانسیل اساسی یک ارز دیجیتال با بررسی عواملی مانند سهم بازار، موارد استفاده و رقابت مورد استفاده قرار داد.

بخش سوم و پایانی کتاب برنامه‌ای برای دستیابی به موفقیت در معامله گری را ارائه می‌دهد. این طرح شامل توسعه یک رویکرد ساختاریافته برای معامله، تعیین اهداف و این اهداف باید دقیق و واقعی باشند و مدیریت مؤثر ریسک است. داگلاس بر اهمیت نظم و انضباط و خودکنترلی در معاملات تأکید می‌کند و به معامله گران توصیه می‌کند تا در حد توان خود معامله کنند و از تصمیم‌گیری احساسی اجتناب کنند.

به طور کلی، تز اصلی کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی این است که موفقیت در معامله گری فقط به دانش و مهارت نیست، بلکه به داشتن طرز فکر و رویکرد صحیح نیز بستگی دارد. داگلاس استدلال می‌کند که معامله گران باید بر موانع روانی مانند ترس، طمع و اعتمادبه‌نفس بیش از حد غلبه کنند تا به سودهای ثابت دست یابند.

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی مملو از توصیه‌های عملی، مثال‌ها و حکایت‌هایی از تجربه خود داگلاس به‌عنوان یک تاجر و مربی معامله گری است. او تجزیه و تحلیل دقیقی از چالش‌های روانی عمده‌ای که معامله گران با آن مواجه هستند ارائه می‌دهد و استراتژی‌هایی برای غلبه بر آن‌ها ارائه می‌دهد.

یکی از نکات کلیدی کتاب این است که به معامله گری به‌عنوان یک تجارت نگاه کنیم تا یک سرگرمی یا یک بازی. داگلاس بر اهمیت داشتن یک برنامه معاملاتی (استراتژی معاملاتی) و عمل با آن به‌عنوان یک تلاش جدی تأکید می‌کند. او همچنین از استفاده از یک ژورنال معاملاتی برای بررسی و تحلیل پیشرفت و شناسایی زمینه‌های بهبود تأکید می‌کند.

به طور کلی، کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی یک راهنمای جامع برای جنبه‌های روانی تجارت است. این بینش‌ها و استراتژی‌های ارزشمندی را برای مدیریت چالش‌های احساسی که معامله گران با آن روبرو هستند و دستیابی به موفقیت بلندمدت در بازارها ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی می‌خوانیم

آنچه دریافتم این است که در اساسی‌ترین سطح یک مشکل وجود دارد و آن نحوه تفکر ماست. یک مفهوم جدانشدنی در نحوه عملکرد ذهن ما وجود دارد که با ویژگی‌های بازار همخوانی ندارد.
معامله گرانی که به شیوه انجام معاملات خود اعتماد دارند و آنچه را که به نظرشان باید انجام شود بی‌هیچ تردیدی انجام می‌دهند و از رفتار نابسامان بازار ترسی ندارند، موفق هستند. آنها آموخته‌اند که بر روی اطلاعاتی تمرکز کنند که به آنها کمک می‌کند که موقعیت‌های کسب سود را دریابند و نه اطلاعاتی که منجر به ترس آنها می‌شود. این موضوع با وجود ظاهر پیچیده‌اش تنها در این خلاصه می شود که یاد بگیرید اعتقاد داشته باشید که:

لازم نیست برای بدست آوردن پول بدانید که چه اتفاقی خواهد افتاد، ‎هر اتفاقی ممکن است رخ دهد‎. هرلحظه منحصر بفرد است و هر نتیجه‌ای یک تجربه منحصر به فرد می‌باشد.

۳- کتاب از طمع تا وحشت – کتاب های مورد نیاز یک تریدر

کتاب از طمع تا وحشت آینه ای روان شناختی مقابل روی فعالان بورس می گذارد.

کتاب از طمع تا وحشت

این آینه از یک سو به خواننده نشان می دهد که در حوزه ی بورس چه تیپ شخصیتی دارد و از سوی دیگر ویژگی های سایر تیپ های شخصیتی را که هر بورس باز، احتمالاً کمی از آن ها را در خود دارد و هر از چندی به دردسر آن ها گرفتار می شود، شرح می دهد.

در مطلب خلاصه کتاب از طمع تا وحشت ذکر میکنیم که محور اصلی این کتاب، بررسی 10 تیپ شخصیتی مشکل آفرین در بورس است که هر یک از ما، کم و بیش قدری از خصوصیات هر کدام از این تیپ ها را در خود داریم.

شناخت این روحیات به طور حتم به ما کمک می کند سرمایه گذار بهتری باشیم و هم خود و هم اقتصاد و نظام تولید از آن نفع ببریم.

۴- کتاب هنر شفاف اندیشیدن – کتاب های مورد نیاز یک تریدر

کتاب هنر شفاف اندیشیدن کتابی است تاثیرگذار از رولف دوبلی، که به اشتباهاتی که در هنگام تصمیم‌گیری و فکر کردن با آن مواجه می‌شویم، می‌پردازد.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن یکی از کتاب‌های خوب در حوزه‌ی رشد فردی است.

خواندن این کتاب مفید را به شما توصیه می‌کنم. در ادامه این مطلب از بلاگ بامبو خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن برای شما شرح داده‌ام.

حقیقت آن است که خواسته یا نا خواسته آدمی در طول زندگی خود دچار خطاهای زیادی در ابعاد مختلف می‌شود ولی شناخت و پیش‌بینی خطاهای پیش رو کار مشکلی است.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن

اما اگر یک کتاب شبیه یک دایره‌المعارف، لیست جامعی از این خطاها را پیش روی ما قرار داده و ذهن ما را از خطاهای کرده و ناکرده‌اش آگاه کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمال رخداد خطاهای بعدی نیز می‌تواند کمتر شود.

عدم آگاهی منجر به عملکردهای غلط می‌شود و آگاهی بدون شک می‌تواند از درصدی از این خطاها جلوگیری کند، عموم خطاهایی که از انسان نیز سر می‌زند از نحوه تفکر اون نشات می‌گیرد.

به نوعی خطاها، خطاهای ذهنی‌اند، کتاب هنر شفاف اندیشیدن شما را در برابر خطاهای خود قرار می‌دهد و فرصت بررسی مجدد ذهن و عملکرد شما را فراهم می‌کند.

اگر زمان کافی برای تحلیل بازار و ترید ندارید از طرفی می‌خواهید حتما از مزایای درآمد دلاری بازار ارز دیجیتال بهرمند شوید، به شما عضویت در کانال سیگنال اسپات را پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب مورد نیاز هر تریدر در زمینه ی مدیریت سرمایه

در زمینه ی مدیریت سرمایه کتاب مربی معامله گری روزانه یکی از بهترین و جامع ترین کتابهایی ست که می‌توانیم به شما معرفی کنیم. نویسنده ی این کتاب اقای برت استینبارگر و مترجمین آن دینا دریانی و  وحید مطلبی زاده هستند.

این کتاب مشتمل بر ۱۰۱ درس است که همگی از قالبی کلی پیروی می‌کنند؛ شناسایی چالش‌های معامله‌گری، ارائه ی رویکردی برای رویارویی با آن‌ها و پیشنهاد تمرینی خاص برای کار بر روی این چالش‌ها، چارچوب کلی درس‌ها را شکل می‌دهند. موضوعات فصل‌ها از یکدیگر مستقل هستند: شما می‌توانید آن‌ها را به ترتیبی که در کتاب آورده شده است مطالعه کنید یا از فهرست مطالب، موضوعی که بیشترین ارتباط را با معامله‌گری فعلی شما دارد پیدا کرده و بخوانید. برخلاف روال مرسوم در مطالعه‌ی کتاب‌، قرار بر این نیست که این کتاب در چند جلسه از ابتدا تا به انتها خوانده شود، بلکه در هر زمان یک درس را انتخاب کنید و توصیه‌های آن را به‌ عنوان راهنما برای پیشرفت خود در معامله‌گری به کار برید. این کتاب مانند وبلاگ، نه‌تنها به شما یادآوری می‌کند که در زمان عملکرد معاملاتی خوب، چه‌کارهایی را انجام داده‌اید، بلکه حتی بیش از وبلاگ، یک نقشه‌ی راه و یک سری دیدگاه‌ها و ابزارهای کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین ویژگی‌های درونی خود را کشف کرده و آن‌ها را به کار برید.

کتاب معامله گری روزانه

کتابهای مورد نیاز هر تریدر در زمینه تحلیل تکنیکال

1. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار کار و سرمایه اثر جان جی.مورفی

بر هر فعال بازار مالی و تحلیلگری پوشیده نیست که جامع ترین و کامل ترین کتاب در این زمینه، کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان جی.مورفی است. پس اگر شما هم به دنبال آموزش تحلیل تکنیکال از صفر تا صد هستید. کتاب جان مورفی (John Murphy) بهترین کتابی است که می‌توانید بخوانید و نکات بسیار ارزشمندی را کسب کنید که در تحلیل‌های مختلف از آن استفاده کرده و نتیجه را در عمل ببینید.

کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی

2. کتاب های پرایس اکشن ال بروکس

پرایس اکشن ال بروکس را می‌توان یک پرایس اکشن کلاسیک که توسط او شخصی‌سازی شده دانست. ال بروکس معتقد است که بازار را باید کندل به کندل با الگوهای کندل شناسی بررسی کرد و هر کندل دارای اطلاعات زیادی از بازار خواهد بود و هر کس بتواند اطلاعات بیشتری را استخراج کند، می‌تواند سود بیشتری را از بازار به دست آورد

کتاب های زیرهم نیز مکمل کتاب فوق میباشند :

کتاب پرایس اکشن ها روزانه

3. کتاب پرایس اکشن لنس بگز

کتاب معامله گر پرایس اکشن لنس بگز یکی از بهترین کتاب های پرایس اکشن که بسیار جامع و هدفمند است. که به فارسی ترجمه شده است.در این کتاب خواننده با ویژگی‌های مهم بازار و مفاهیم مهمی مانند عرضه و تقاضا آشنا می‌شود.

لنس بگز در کتاب معامله گر پرایس اکشن شما را با رویکرد پرایس اکشن آشنا خواهد کرد. که روان‌شناسی معامله گری، مدیریت ریسک، مدیریت عالی و انظباط فردی را در قالب یک استراتژی مشخص آموزش می‌دهد. در رویکرد پرایس اکشن، قیمت نشان دهنده احساسات معامله‌گران است و تغییر قیمت براساس متغیرهای روان‌شناختی و احساسی رخ می‌دهد.

کتاب های مورد نیاز هر تریدر در زمینه هوش مالی

در زمینه ی هوش مالی کتابهایی که ارزش خواندن دارند را در این بخش به شما معرفی و پیشنهاد می‌کنیم:

1. بهترین سال زندگی تو

کتابی از دارن هاردی که در آن 8 گام برای رسیدن به موفقیت را بیان می کند.

بهترین سال زندگی تو

  1. گام اول: هدف گذاری
  2. گام دوم: مرور اشتباهات گذشته
  3. گام سوم: قدردان بودن
  4. گام چهارم: تک بعدی نبودن
  5. گام پنجم: طراحی نقشه برای موفقیت
  6. گام ششم: رشد فردی سبب پیشرفت زندگی می شود.
  7. گام هفتم: انعطاف پذیری در برنامه ها
  8. گام هشتم: اجرا کردن برنامه ها

2. کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) برگرفته از تجربیات شخصی دارن هاردی (Darren Hardy) است. او سال‌ها جزو سرآمدان صنعت موفقیت و پیشرفت شخصی بوده، صدها هزار دلار را صرف آزمودن ایده‌ها، منابع و فلسفه‌های مختلف کرده و در نهایت ما‌حصل آن‌ها را در این کتاب گنجانده است.

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

این کتاب شما را از این سردرگمی رها و ذهنتان را بر روی اصول اساسی موفقیت متمرکز می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که برای رسیدن به دستاورد‌های بزرگ، لازم نیست اطلاعات جدیدی کسب کنید، بلکه باید برنامه‌ای مدون و سازمان یافته‌ای داشته باشید تا در رسیدن به اهدافتان شما را یاری کند. دارن هاردی با بیان 6 اصل تکنیکال و ثمربخش، مسیر پرپیچ و خم موفقیت را برایتان هموار می‌کند.

3.کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon) اثر جورج سیموئل کلاسون، در سال 1927 منتشر شد. این کتاب در ابتدا به صورت جزواتی در زمینه‌ی مدیریت مالی و موفقیت نوشته شده بود که جورج سیموئل کلاسون آن‌ها را گردآوری کرد و در قالب یک کتاب عرضه کرد.

ثروتمندترین مرد بابل

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

 آینده شما مثل جاده ای که به دور دست می رسد. جلوی رویتان قرار دارد. در امتداد این جاده،  جاه طلبی هایی هستند که می خواهید محقق شان کنید، و تمایلاتی که آرزوی رسیدن به آن را دارید. برای بر آورده شدن این آرزوها و امیال، باید از نظر مالی…  در صفحات تاریخ هیچ شهری مسحورکننده تر از بابل نبوده است. نام آن چشم اندازی از ثروت و شکوه را فرا می خواند. گنجینه های طلا و جواهرات آن افسانه ای بودند.

طبیعتا چنین شهر ثروتمندی باید در شرایط مناسبی از تجمل گرمسیری و در محاصره ی … کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» نوشته‌ «جورج ساموئل کلاسون» و ترجمه‌ «هدا پری زاده» است. کتاب از یک حالت داستانی با محتوای قوی و جذاب برخوردار است. کتاب حاوی راهنمایی‌هایی عملی و ارزشمندی است که می‌تواند به رفع کمبودها و مشکلات مالی کمک کند. این کتاب، هم به لحاظ ادبی و هم به لحاظ راهنمایی‌های مالی و اقتصادی، جالب توجه است. این کتاب را نشرداریوش منتشر کرده است و توسط هافکو به فروش میرسد.

سخن آخر

در این مقاله ی پر محتوا کتاب های مورد نیاز هر تریدر را در چهار حوزه ی جامع گلچین کردیم و در هر مورد مقداری از محتوا، نویسنده و پیشینه ی آن را توضیح داده و معرفی کردیم. در بخش اول کتابهای حوزه ی روانشناسی را در چهارچوب مورد نیاز برای هر تریدر نام برده و بررسی کردیم از جمله کتاب معامله گر منظم و یا کتاب از طمع تا وحشت. وقتی کتاب های حوزه ی مدیریت سرمایه را بررسی کردیم به کاربردی ترین ان یعنی” مربی معامله گری روزانه” اشاره کردیم.  در زمینه ی تحلیل تکنیکال به معرفی کتاب معروف جان مورفی و کتابهای پرایس اکشن از ال بروکس و لنس بگز پرداختیم. و در نهایت ازبهترین کتاب های موجود در زمینه ی هوش مالی نام برده و به معرفی اجمالی آن‌ها پرداختیم. امیدواریم که از مطلب کمال استفاده را برده باشید.

سؤالات متداول

کتاب های مورد نیاز یک تریدر را معرفی کنید.

برخی از کتاب های توصیه شده برای معامله گران بازار ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  1. تجزیه و تحلیل فنی بازارهای مالی توسط جان جی مورفی – راهنمای جامع ابزارها و تکنیک‌های تحلیل تکنیکال.
  2. CryptoAssets: The Innovative Investor’s Guide to Bitcoin and Beyond توسط کریس برنیسک و جک تاتار – مقدمه‌ای بر فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین و همچنین توصیه‌هایی در مورد سرمایه گذاری در دارایی‌های رمزنگاری شده ارائه می‌دهد.
  3. سرمایه گذار هوشمند نوشته بنجامین گراهام – کتابی کلاسیک در مورد سرمایه گذاری ارزشی که بینشی در مورد اصول سرمایه گذاری و استراتژی‌های مدیریت ریسک ارائه می‌دهد.
  4. جادوگران بازار: مصاحبه با معامله گران برتر توسط جک دی شواگر – مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با معامله گران موفق که بینش‌ها و توصیه‌های ارزشمندی را برای معامله گران در تمام سطوح ارائه می‌دهد.
  5. تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی اثر مارک داگلاس – همان‌طور که قبلاً ذکر شد، این کتاب بینش‌های ارزشمندی را در مورد جنبه‌های روانی تجارت ارائه می‌دهد و استراتژی‌هایی برای غلبه بر موانع احساسی و دستیابی به موفقیت در بازارها ارائه می‌دهد.

در کدام صرافی ارز دیجیتال می‌توان معاملات فارکس را نیز انجام داد؟

در صرافی BingX می‌توان در بازار فارکس و ارز دیجیتال ترید کرد. قابل ذکر است که بین تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال، کمترین کارمزد معاملاتی را دریافت می‌کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    من واقعا با خوندن این کتاب هایی که معرفی کرده بودید لذت بردم و خیلی در زندگی به من کمک کرد پیشترفت زیادی داشته باشم و به هدفم رسیدم و خوندن این کتاب ها را به دوستان توصیه میکنم .>>

  2. سلام و عرض ادب
    خیلی ممنون برای معرفی کتاب هایی که واقعا خوندن آنها برای هر انسان ضروری است من کتاب بهترین سال زندگی تو را تهیه کردم که منو به یک انسان دیگه تبدیل کرد و باعث شد خیلی بیشتر از قبل به هدفام فکر کنم و برای رسیدن به آن پیشترفت کنم .عالیییی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا