💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش آلت کوین ها

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت در 2024

آموزش صرافی بینگ ایکس

از آنجایی که همه افراد آشنا با دنیای ارز دیجیتال می‌دانند آینده ارزهای دیجیتال بسیار درخشان خواهد بود، همیشه به دنبال پاسخی برای «بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت کدام است؟» هستند. برای پاسخ به این سؤال باید پروژه‌های مربوط به هر رمز ارز بررسی شده، علاوه بر آن تحلیل بنیادی، تکنیکال و سنتیمنتال انجام شود. در ادامه مقاله بهترین پروژه‌ها و رمز ارزها را برای شما به زبان ساده توضیح داده‌ایم. تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را برای دارایی خود بگیرید و در سال 2024 درآمد دلاری داشته باشید.

یکی از اهداف ما در تیم همیار کریپتو اطلاع‌رسانی قابل اتکا و البته رایگان برای همراهمان است.

معیارهای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

از آنجایی که در حال حاضر حدود 23 هزار ارز دیجیتال وجود دارد و روزانه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، انتخاب یکسری ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت سخت و کلافه کننده خواهد بود. به همین دلیل برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری باید فاکتورهایی برای بررسی و مقایسه داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- حجم بازار ارز دیجیتال

زمانی که حجم بازار یک رمز ارز زیاد است، به معنای محبوبیت و اعتماد مردم به آن است. هر چه مردم یک رمز ارز را بیشتر بشناسند، ترید کنند یا حتی با آن کالای فیزیکی بخرند در بلند مدت به دلیل اعتماد، تقاضای بیشتر ایجاد شده و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

2- حجم معاملات روزانه رمز ارز

حجم بالای معاملات ارتباط مستقیمی با میزان نقد شوندگی همچنین تحلیل پذیری رمز ارز دارد. اگر تریدر هستید این عامل باید یکی از فاکتورهای انتخابی باشد.

3- تیم توسعه دهنده

اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت روی یک ارز دیجیتال دارید باید دقیقاً بدانید تیم توسعه دهنده، هدف پیدایش، حمایت‌کننده‌ها و … رمز ارز چه کسانی و چه چیزی است در این صورت می‌توانید یک سرمایه گذاری امن داشته باشید، البته در ادامه مقاله ما یک روش سرمایه گذاری و چند رمز ارز معتبر برای سرمایه گذاری بلند مدت معرفی خواهیم کرد.

4- کیف پول ارز دیجیتال

اشخاصی که رمز ارزهای خریداری شده را به صورت بلند مدت نگهداری می‌کنند، باید یک کیف پول امن برای نگهداری دارایی خود داشته باشند. در حال حاضر تراست ولت و Metamask از محبوب‌ترین کیف پول‌های شناخته شده هستند.

آموزش خصوصی فارکس

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد که هر شخص، با توجه به اطلاعات و شخصیت خود یکی یا ترکیبی از چند روش را انتخاب می‌کند. برای مثال تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل سنتیمینتال از رایج‌ترین روش‌های ترید یا سرمایه گذاری بلند مدت است.

با این حال یکی از بهترین روش‌های خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال روش سرمایه گذاری DCA (استراتژی DCA)است. در این روش شما ماهانه مبلغ کمی از درآمد خود، برای مثال 10 درصد را صرف خرید و نگهداری رمز ارز مورد نظر خود می‌کنید. چون ماه‌به‌ماه و اندک‌اندک خرید کرده‌اید اصولاً میانگین خرید شما قیمت‌های پایین خواهد بود از طرفی فشار مالی هم احساس نمی‌کنید.

 

اولین جایگاه در بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)، اولین و پادشاه رمز ارزها در دنیای ارز دیجیتال است. هدف اصلی بیت کوین آن است که بستری فراهم کند تا تمامی کاربران بدون نیاز به واسطه یا دخالت دولتی، بتوانند نقل و انتقالات مالی خود را با کمترین کارمزد در سراسر دنیا انجام دهند.

بیت کوین توسط دستگاه‌هایی به نام ماینر استخراج شده و سیستم پاداش‌دهی آن به این صورت است که؛ به افرادی که بیت کوین را ماینینگ می‌کنند، به ازای هر بلوک مقدار مشخصی بیت کوین پاداش می‌دهد که البته مقدار آن هر چهار سال یک‌بار به نصف کاهش پیدا می‌کند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)

از زمان معرفی بیت کوین که در ابتدا رایگان بین مردم عرضه می‌شد تا همین دو سال قبل که در قیمتی بیش از 61000 دلار شد، چیزی جز حیرت برای مخاطبان خود نداشته است. از آنجایی که تعداد کوین‌های ارز دیجیتال بیت کوین محدود است و تقریباً تمام دنیا این رمز ارز را می‌شناسند، می‌توان گفت آینده آن قطعاً درخشان خواهد بود.

در حال حاضر تعداد زیادی از کشورها و دولت‌ها حتی یکسری دستگاه‌های خودپرداز در خیابان‌ها برای خرید با استفاده از بیت کوین راه‌اندازی کرده‌اند. حال هر چه استفاده از این رمز ارز بیشتر شود، محبوبت و نهایتاً تقاضا برای آن بیشتر خواهد شد.

دومین جایگاه در بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) برخلاف بیت کوین که فقط برای نقل و انتقالات دارایی استفاده می‌شد، کاربردهای فراوانی دارد و پس از معرفی این رمز ارز در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین و همکارانش، دنیای ارز دیجیتال به مرحله جدیدی از تحولات قدم نهاد.

بلاک چین اتریوم به نحوه‌ی برنامه‌ریزی شده است که میزبان تعداد زیادی توکن، NFTها و دنیای متاورس همچنین قراردادهای هوشمند و … است. استخراج اتریوم در ابتدای اثبات کار بود ولی الان به صورت اثبات سهام این رمز ارز استخراج می‌شود.

پیش ‌بینی آینده ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)

از آنجایی که تحلیل گران با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده اتریوم آینده را روشن می‌بینند، یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری است؛ اما دوستان سودای یک شبه پولدارشدن و غیره نداشته باشید و قبل از خرید حتماً تحلیل کرده و سعی کنید. در صورت امکان از روش سرمایه گذاری DCA استفاده کنید.

سومین جایگاه در بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ BNB

بایننس کوین (BNB) ارز دیجیتال مربوط به صرافی معروف بایننس است. در ابتدا هدف از خرید BNB کاهش کارمزد معاملات در این صرافی بود ولی با گذشت شِش ماه این رمز ارز در دیگر صرافی‌ها نیز لیست شده و به عنوان یک رمز ارز محبوب شناخته شد.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال BNB

از آنجایی که صرافی بایننس بین تریدرهای بازار ارز دیجیتال بسیار مورد اعتماد است و پیشینه خوبی دارد. روزانه به کاربران آن اضافه می‌شود و این کاربرها برای کاهش کارمزد معاملات خود به BNB نیاز دارند.

بنابراین این رمز ارز همیشه متقاضی خود را داشته که سبب افزایش قیمت آن خواهد شد. این امر تنها یکی از دلایل آینده روشن و یک گزینه سرمایه گذاری بلند مدت مناسب برای BNB است.

ارز دیجیتال BNB که آینده بسیار ارزشمندی دارد.

چهارمین جایگاه در بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ پالیگان

رمز ارز پالیگان در ابتدای معرفی به دنیای ارز دیجیتال Matic نام داشت که در سال 2021 به دلیل ازدحام زیاد روی شبکه اتریوم و بهبود در ساختار، تیم توسعه دهنده، پروژه را گسترش داده و نام آن را تغییر دادند. رمز ارز Matic یک توکن ERC20 است که روی شبکه اتریوم استوار است و بلاک چین اختصاصی خود را ندارد با این حال در خوزه بازی و متاورس پیشرو است.

هدف اصلی ارز دیجیتال پالیگان ایجاد تطبیق پذیری برای ساخت بلاک‌چین‌هایی است که با ساختار اتریوم قابل تعامل باشد. به بیان ساده‌تر قصد دارد بین بلاک‌چین‌هایی مختلف یک ارتباط امن ایجاد کند. از طرفی با کمک این رمز ارز کارمزد نقل و انتقالات کمتر، سرعت انتقالات بیشتر و مشکل مقیاس‌پذیری (سرعت تراکنش) کاهش پیدا کرده است.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال MATIC

همان‌طور که بیان شد، توکن پالیگان روی شبکه اتریوم ساخته شده و هدف آن بهبود هر چه بیشتر و کاهش مشکلات در بستر بلاک چین اتریوم است.

با این حال هنوز نتوانسته به اهداف خود برسد و جای کار دارد. اگر تیم توسعه دهنده پالیگان تصمیم بر بهبود عملکرد این رمز ارز نگیرند با گذشت زمان کارایی در نتیجه محبوبیت و اعتماد بین مردم رمز ارز کمتر شده و احتمال سقوط قیمت آن وجود دارد.

پنجمین جایگاه در بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ کادرانو ADA

نماد ارز دیجیتال کاردانو ADAکه جایگاه هفتم در بازار ارز دیجیتال را دارد. این رمز ارز بلاک چین اختصاصی خود را دارد که از نوع اثبات سهام است. یکی از اقدامات کاردانو آن است که در بلاک چین آن می‌توان قرارداد هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز ثبت کرد. تا اینجا عملکرد کاردانو شبیه به اتریوم است.

هدف ارز دیجیتال کاردانو آن است که برای ایده پردازان بستری فراهم کنند که بتوانند دنیایی بهتر بسازند. برای مثال تاکنون چندین کشاورز با کمک این بلاک چین توانسته‌اند محصولات خود را به فروش برسانند و باعث شوند از هرگونه کلاهبرداری یا کالای کاذب جلوگیری کنند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال کاردانو ADA

رمز ارز کاردانو، معتبر و شناخته شده است و میتواند یک گزینه کم ریسک برای خرید و نگهداری بلند مدت باشد؛ زیرا تلاش میکند بتواند مشکلات شبکه بیت کوین را رفع کند با این حال هنوز خیلی موفق نشده ولی سیر صعودی دارد. با این بازهم باید قبل از خرید تحلیل کاملی از شرایط آن داشته باشید.

چرا این 5 رمز را معرفی کردیم؟ در یک نگاه!

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024

هر کدام از این رمز ارزها ویژگی منحصربه فرد خود را دارند به همین دلیل به گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شده اند.

برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات ارز دیجیتال همیارکریپتو را به شما معرفی میکنیم.

رمز ارز بیت کوین BTC

شناخته شده ترین رمز ارز، دارای ثبات بالا همچنین تعداد محدود و مشخص بیت کوین

رمز ارز اتریوم ETH

پیشرفت روزبه روز این رمز ارز و لانچ لایه 2 آن

رمز ارز بی ان بی BNB

پروژه‌های متنوع و جدید BNB

رمز ارز پالیگان MATIC

دنیای NFTها به طور گسترده از ارز دیجیتال پالیگان رمز ارز استفاده می‌کند.

رمز ارز کاردانو ADA

تیم توسعه دهنده فعال و کاربردهای متنوع ارز دیجیتال کاردانو

جمع بندی

آینده مالی دنیا بدون شک در دستان ارزهای دیجیتال است و این امر به همه‌ی ما در این سال‌ها ثابت شده است؛ بنابراین رمز ارزهای شناخته شده و مطرح میتواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. با این حال برای آنکه به سؤال «بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟» پاسخ دهیم باید از شرایط مربوط به آن ارز دیجیتال و شرایط کلی بازار با خبر باشیم.

اولین نکته آن است که شاید امسال رمز ارز A مناسب باشد و دو سال بعد رمز ارز B و دومین مورد آن است که باید حواسمان به قیمت خرید باشد که یکی از بهترین گزینه ها همان استراتژی DCA است که در مقاله توضیح دادیم.

اگر هنوز سؤالی درباره بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت، دارید که در متن پاسخ داده نشده است، در کامنت‌ها از ما بپرسید

سوالات متداول

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024 کدام است؟

بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، دوج کوین، پولکادات، ریپل و کاردانو جز بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند.

آیا تمام ارزهای دیجیتال معرفی شده را بخریم؟

قطعاً خیر. هر کدام را بررسی کرده و سعی کنید از بین آن‌ها حداکثر 5 مورد بهتر را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا