💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش آلت کوین هاهمیار ترید

تفاوت فارکس و باینری آپشن

آموزش صرافی بینگ ایکس

تفاوت فارکس و باینری آپشن به زبان ساده

فارکس، بازاری جهانی برای خرید و فروش ارزهای مختلف است. در این بازار، معامله‌گران، با پیش‌بینی نوسانات قیمت نمادهای مختلف، اقدام به خرید و فروش آن‌ها می‌کنند. باینری آپشن، یک ابزار مشتقه مالی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بر روی افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی مشخص، شرط‌بندی کنند.

در ظاهر، این دو بازار شباهت‌هایی به یکدیگر دارند. هر دو بازار، مبتنی بر پیش‌بینی نوسانات قیمت‌ها هستند و فرصت‌های سودآوری زیادی را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند.

با این حال، با وجود شباهت‌هایی که بین این دو بازار وجود دارد، بازار فارکس و بارینری آپشن، تفاوت‌های اساسی نیز با یکدیگر دارند. شامل؛ تفاوت از لحاظ اضافه یا کم کردن حجم معاملات، رگولاتوری بروکرها، میزان ریسک معاملاتی در هر بازار، محدودیت زمانی و …

در این مقاله از تیم همیار کریپتو، قصد داریم به بررسی این تفاوت‌ فارکس و باینری آپشن بپردازیم تا شما همراه گرامی بتوانید با آگاهی بیشتری، تصمیم‌گیری کنید که کدام بازار مطابق با شخصیت شما و اهدافتان برای ترید مناسب‌تر است.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

برای بررسی دقیق بین فارکس و باینری آپشن باید مؤلفه‌ها و فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در معاملات برای باینری و فارکس را بررسی کرد. برای مثال 1- جهت معاملاتی، 2- مدت زمان معامله، 3- ریسک بازار فارکس و باینری آپشن، 4- مقدار کسب سود دلاری و سایر عوامل مهم را بررسی کرد.

به همین دلیل، برای آنکه در یک نگاه بتوانید به تفاوت فارکس و باینری آپشن پی ببرید، اطلاعات جامعی را در جدول مقایسه فارکس و باینری آپشن برایتان آماده کرده‌ایم.

 

آموزش خصوصی فارکس
مقایسه بازار فارکس باینری آپشن
بروکر معاملاتی بروکرهای متنوع و رگوله شده عدم تنوع – رگوله ضعيف
نوع قرارداد یک نوع انواع مختلف دارد
جهت معاملاتی دو طرفه دو طرفه
میزان ریسک ریسک قابل كنترل – متوسط ریسک غیر قابل كنترل – بالا
مقدار سوددهی محدودیتی ندارد محدود
زمان – تایم فریم معاملاتی محدودیتی ندارد محدود
تغییر حجم معاملاتی امکان تغییر حجم معامله وجود دارد ثابت
امکان بستن دستی معاملات وجود دارد وجود ندارد
امکان استفاده مارجین و لوریج وجود دارد وجود ندارد

 

باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن (binary option)، نوعی معامله در بازارهای مالی است که در آن شما به عنوان معامله‌گر باید بتوانید پیش‌بینی کنید که قیمت دارایی انتخابی، در یک بازه زمانی مشخص، افزایش یا کاهش می‌یابد؟ اگر پیش‌بینی شما درست باشد، سودی ثابت دریافت می‌کنید، در غیر این صورت، کل سرمایه خود را از دست می‌دهید.

 

ترید باینری آپشن بسیار پر ریسک است ولی خب نیاز به سرمایه اولیه خیلی کمی دارد، برای کسب درآمد از باینری آپشن نیاز است که یک استراتژی معاملاتی باینری آپشن داشته باشید و دراین‌باره به طور اختصاصی اطلاعات کسب کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه فارکس و باینری آپشن بپردازیم. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معاملات باینری آپشن (binary option)، انواع معاملات باینری، مزایا و معایب باینری آپشن مقاله « باینری آپشن چیست؟ » را مطالعه کنید.

بازار فارکس چیست؟

فارکس یک بازار مالی جهانی بوده که 5 روز کاری (دوشنبه الی جمعه) به صورت 24 ساعته باز است. جالب است بدانید طبق آخرین گزارش بانک تسویه بین‌المللی در سال 2022، روزانه بیش از 7.5 تریلیون دلار حجم معاملات بازار فارکس است. در بازار فارکس ارزهای فیات کشورهای مختلف در برابر هم ارزش‌گذاری و ترید می‌شوند. در بازار فارکس می‌توان به صورت دو طرفه؛ یعنی معامله خرید BUY و معامله فروش SELL، همراه با اهرم ترید انجام داد.

برای کسب اطلاعات جامع راجع به بازار فارکس به مقاله « آموزش فارکس رایگان » مراجعه کنید.

مقایسه بازار فارکس و باینری آپشن

یکی از بحث‌های همیشگی معامله‌گران فارکس و باینری آپشن (binary option) آن است که کدام بازار بهتر است؟ اگر شما در هر دو بازار فارکس و باینری آپشن ترید کرده باشید، میدانید که هر کدام از این دو بازار مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. با این حال برای درک بهتر تفاوت‌های عمده معاملات فارکس و معاملات باینری بهتر است به صورت عمیق به مقایسه بازار فارکس و باینری آپشن بپردازیم و به چندین تفاوت مهم اشاره کنیم.

تفاوت فارکس و باینری آپشن / hamyarcrypto

تفاوت فارکس و باینری آپشن

تفاوت فارکس و باینری آپشن از دیدگاه بروکر

تمام بروکرهای فارکس موظف‌اند تا از سازمان‌های امنیتی خاصی مجوز دریافت کنند یا به عبارتی، رگوله باشند و تا معامله‌گران فارکس از بابت امنیت دارایی خود و عدم دست‌کاری قیمت توسط بروکر اطمینان حاصل کنند.

با این حال اصولاً در بازار باینری آپشن بروکرهای رگوله شده کمتری دیده می‌شود. یا در اکثر مواقع بروکرهای فارکس امکان معاملات باینری آپشن را هم می‌دهند که از لحاظ مالی در جایگاه خوبی قرار ندارند.

تفاوت باینری آپشن و فارکس از دیدگاه ریسک معاملاتی

ریسک معاملاتی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که معامله‌گران باید در هنگام انتخاب بازار معاملاتی، به آن توجه کنند. در بازار فارکس، ریسک معامله‌گران، به میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها و میزان تغییرات قیمت ارزها بستگی دارد. در این بازار، معامله‌گران می‌توانند با مدیریت صحیح ریسک، از زیان‌های احتمالی جلوگیری کنند. در بازار باینری آپشن، ریسک معامله‌گران، ثابت است. در این بازار، معامله‌گران، در صورت پیش‌بینی اشتباه، کل سرمایه خود را از دست می‌دهند.

 

زمانی که بخواهیم به مقایسه بازار فارکس و باینری آپشن از نظر ریسک معاملاتی بپردازیم افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند:

1- دسته‌ای از افرادی معتقدند که ریسک معاملات باینری آپشن کمتر از فارکس است؛ زیرا در معاملات باینری آپشن قبل از ورود به معامله، معامله‌گر دقیقاً می‌داند که چه مقدار سود یا زیان خواهد کرد. از طرفی در معاملات فارکس اگر شخص طمع کند یا امید به برگشت معامله از ضرر را داشته باشد و حد ضرر قرار ندهد، مقدار زیادی سرمایه از دست خواهد داد.

2- دسته دوم باور دارند که ریسک معاملات باینری آپشن بیشتر از فارکس است؛ زیرا در معاملات باینری آپشن در صورت اشتباه بودن پیش بینی جهت قیمت، کل سرمایه شخص از بین می‌رود.

تفاوت فارکس و باینری آپشن از نظر رگوله و مقررات

بازار فارکس، یک بازار جهانی است که تحت مقررات مختلفی قرار دارد. بازار باینری آپشن، یک بازار جدید است که هنوز تحت مقررات خاصی قرار نگرفته است.

 

شباهت باینری آپشن و فارکس

پیشنهاد همیار کریپتو:

به طور کلی در هر بازار مالی که قصد ترید دارید، بهتر است فقط با سرمایه‌ای که می‌توانید از دست بدهید، وارد بازار شوید مخصوصاً بازار پر ریسک باینری آپشن. همچنین حتماً از یک بروکر معتبر برای انجام معاملات استفاده کنید.

شباهت باینری آپشن و فارکس

خب تا اینجای مقاله به مقایسه فارکس و باینری آپشن پرداختیم و تفاوت‌های این دو نوع معامله را باهم بررسی کردیم. حال قصد داریم شباهت فارکس و باینری آپشن را توضیح دهیم.

1- بازارهای جهانی: بازار فارکس و باینری آپشن، بازارهای جهانی هستند که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. این امر، فرصت‌های معاملاتی زیادی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند.

2- مبتنی بر پیش‌بینی نوسانات قیمت‌ها هستند: در بازار فارکس، معامله‌گران، با پیش‌بینی نوسانات قیمت ارزها، اقدام به کسب سود می‌کنند. در بازار باینری آپشن، معامله‌گران، با شرط‌بندی بر روی افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی مشخص، اقدام به کسب سود می‌کنند.

3- ترید در دارایی‌های مختلف: شباهت دیگر باینری آپشن و فارکس در دارایی مد نظر برای ترید است. در هر دو بازار فارکس و باینری آپشن، معامله‌گران می‌توانند در دارایی‌های مختلف، مانند جفت ارزها، کالاها، سهام و شاخص‌ها، ترید کنند. این امر، به معامله‌گران کمک می‌کند تا سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنند و ریسک معاملات خود را کاهش دهند.

کانال سیگنال باینری آپشن

همان‌طور که تا اینجا باید متوجه شده باشید معاملات باینری آپشن، ریسک بیشتری دارند و در بلند مدت جوابگو نخواهند بود. به همین دلیل ما به جای کانال سیگنال باینری آپشن، به شما کانال سیگنال فارکس را پیشنهاد می‌کنیم. تا بتوانید در بلند مدت با ریسک معاملاتی کمتر به سود و درآمد دلاری برسید

تفاوت باینری آپشن و فارکس از دیدگاه حجم معاملات

امکان تغییر حجم معاملات، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بین باینری آپشن و فارکس، است. در فارکس، شما می‌توانید به راحتی حجم پوزیشن خود را در هر زمانی کم یا زیاد کنید. این انعطاف‌پذیری به شما امکان می‌دهد تا ریسک معاملات خود را به طور دقیق مدیریت کنید و در صورت نیاز، از ضررهای سنگین جلوگیری کنید.

اما در باینری آپشن، پس از تعیین حجم شرط (معمولاً به عنوان مبلغ سرمایه‌گذاری) در ابتدای معامله، امکان تغییر آن وجود ندارد. این موضوع می‌تواند برای معامله‌گرانی که به دنبال مدیریت دقیق ریسک و انعطاف‌پذیری در معاملات خود هستند، چالش‌برانگیز باشد.

به عنوان مثال: در فارکس، اگر پیش‌بینی شما در مورد روند قیمت یک جفت ارز صحیح باشد، می‌توانید با افزایش حجم پوزیشن خود، سودتان را افزایش دهید. در مقابل، اگر پیش‌بینی شما اشتباه باشد، می‌توانید با کاهش حجم پوزیشن خود، ضرر را محدود کنید.

اما در باینری آپشن، اگر پیش‌بینی شما اشتباه باشد، کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده را از دست خواهید داد؛ بنابراین، اگر به دنبال معاملات با انعطاف‌پذیری بیشتر و امکان مدیریت دقیق ریسک هستید، فارکس گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. در مقابل، اگر به دنبال معاملات ساده‌تر و با ریسک و پاداش مشخص هستید، باینری آپشن می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

تفاوت باینری آپشن و فارکس از دیدگاه بستن معاملات

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین باینری آپشن و فارکس، امکان بستن معاملات به صورت دستی است. در فارکس، شما می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، معاملات خود را به صورت دستی ببندید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز، از ضررهای بیشتر جلوگیری کنید یا سود خود را در شرایط مناسب تثبیت کنید؛ اما در باینری آپشن، امکان بستن معاملات به صورت دستی وجود ندارد. معاملات باینری آپشن در زمان سررسید به طور خودکار بسته می‌شوند و شما هیچ کنترلی بر روند آن‌ها پس از ثبت معامله نخواهید داشت.

به عنوان مثال: در فارکس، اگر پیش‌بینی شما در مورد روند قیمت یک جفت ارز اشتباه باشد، می‌توانید قبل از اینکه ضرر شما به حد قابل توجهی برسد، معامله را در هر زمان به صورت دستی ببندید. در مقابل، در باینری آپشن، اگر پیش‌بینی شما اشتباه باشد، هیچ راهی برای جلوگیری از ضرر و بستن معامله قبل از سررسید وجود ندارد.

تفاوت باینری آپشن و فارکس از دیدگاه مارجین

در مقایسه بین فارکس و باینری آپشن، دو فاکتور لوریج و معاملات مارجین نقشی کلیدی دارند. در فارکس، امکان استفاده از لوریج و معاملات مارجین وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سرمایه اولیه خود، معاملات بزرگ‌تری انجام دهید. مزیت استفاده از لوریج و مارجین در فارکس این است که می‌تواند سود شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد؛ اما ریسک ضرر را نیز به طور هم‌زمان افزایش می‌دهد.

در مقابل، در باینری آپشن، امکان استفاده از لوریج و معاملات مارجین وجود ندارد. شما فقط می‌توانید با استفاده از سرمایه اولیه خود (مقدار پولی را که می‌خواهید روی یک معامله خاص ریسک کنید) معامله کنید. این موضوع ریسک معاملات را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما در عین حال، محدودیت‌هایی را برای سودآوری شما ایجاد می‌کند.

سؤالات متداول

فارکس یا باینری آپشن کدام بهتر است؟

به طور کلی، معاملات باینری برای افرادی است که می‌خواهند سریع درآمد کسب کنند. ولی ترید فارکس نسبت به معاملات باینری رگوله شده تر و ریسک کمتری دارد؛ بنابراین طبیعی است که در کوتاه مدت نیز سود کمتری داشته باشد. با این وجود، اگر شما می‌خواهید یک از ترید به صورت بلندمدت درآمد داشته باشید و معاملات در یک بازار مناسب را تجربه کنید، باید در بازار فارکس ترید کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    من فکر میکردم باینری آپشن با فارکس تفاوتی ندارد ولی الان فهمیدم کاملا با هم متفاوت هستند و شباهت های جزئ دارند اگر شما هم میخوان مثل من زودتر به درآمد دلاری خود برسید باید از روش باینری استفاده کنید چون در فارکس برای اینکه به درآمد برسید باید کمی صبور باشید وخوندن این مقاله میتونه شما رو راهنمایی کنه که برای اینکه در بازار حضور داشته باشید و با توجه به روانشناسی خودتون کدوم روش بهتر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا