💎دریافت مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری

کلیک کنید
آموزش خصوصی ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

همبستگی ارزها با بیت کوین

آموزش صرافی بینگ ایکس

همبستگی ارزها با بیت کوین *ارزهای موافق و مخالف بیت کوین*

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال جهان، همچنان به عنوان شاخص اصلی بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این بدان معناست که قیمت بیت کوین اغلب بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

در این مقاله از همیار کریپتو، به بررسی همبستگی (correlation) بین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت. ما بررسی خواهیم کرد که همبستگی ارزها با بیت کوین چگونه در طول زمان تغییر کرده است و چه عواملی بر آن تأثیر می‌گذارد و ما نیز همبستگی جفت ارزها در فارکس داریم.

همبستگی ارزها با بیت کوین و همبستگی (correlation) در بازارهای مالی چیست؟

همبستگی (correlation)، در بازار ارز دیجیتال، میزان حرکت هم‌زمان قیمت دو یا چند ارز دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند.

میزان همبستگی با عددی بین -1 تا 1 اندازه‌گیری می‌شود. عدد 1 نشان‌دهنده همبستگی کامل مثبت است، عدد -1 نشان‌دهنده همبستگی کامل منفی و عدد 0 نشان‌دهنده عدم همبستگی است. همبستگی مثبت زمانی رخ می‌دهد که قیمت دو ارز دیجیتال در یک جهت حرکت کنند.

حال از آنجایی که BTC در حال حاضر به نحوی شاخص بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود، بهتر است همبستگی ارزها با بیت کوین را بررسی کرده و بدانیم کدام ارزهای دیجیتال با بیت کوین کرولیشن دارند و کدام رمز ارزهای با بیت کوین همبستگی ندارند. در کنار بیت کوین نیز ما اتریوم رو داریم که تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک میتوان به سرعت انتقال و ….اتریوم نیز اشاره کرد.

همبستگی ارزها با بیت کوین و ارزهایی که با بیت کوین همبستگی دارند

بر اساس تحلیل و بررسی تغییرات روند قیمتی دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم می‌توان گفت که این رمز ارزها به طور کلی با یکدیگر همبستگی مثبت دارند. به این معنا که زمانی که قیمت بیت کوین افزایشی است، قیمت اتریوم نیز رو به رشد است و با کاهش قیمت بیت کوین، همبستگی مثبت بین بیت کوین و اتریوم باعث می‌شود قیمت اتریوم نیز کاهشی باشد.

سایر ارزهای دیجیتال که با بیت کوین همبستگی مثبتی دارند لایت کوین، نئو، سولانا، مونرو و ریپل هستند. البته همیشه زمانی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا می‌کند آلت کوین ها رشد قیمتی بیشتری را تجربه می‌کنند برای مثال اصولاً با افزایش 80 درصدی قیمت BTC، قیمت آلت کوینی مانند سولانا بیش از 600 درصد رشد داشته است.

آموزش خصوصی فارکس

در تصویر زیر تغییرات قیمت بیت کوین از تاریخ 12 سپتامبر 2023 یا 2 جولای 2024 را مشاهده می‌کنید که همان‌طور که مشخص است قیمت بیت کوین در حدود 4 ماه بیش از 80 درصد رشد داشته است.

همبستگی ارزها با بیت کوین

با مقایسه چارت بیت کوین و سولانا همبستگی مثبت بین این دو رمز ارز را متوجه خواهیم شد و صحه‌ای بر این موضوع می‌گذاریم که با رشد یا ریزش بیت کوین سایر آلت کوین ها با پشتوانه قوی رشد یا ریزش بیشتری را تجربه خواهند کرد. به عبارتی نوسان قیمت آلت کوین ها بیشتر از بیت کوین است.

دقیقه در همین زمان سولانا رشد قیمتی بیش از 600 درصد را تجربه کرده است. نکته جالب آن است که بیت کوین برای مدتی از لحاظ زمانی استراحت کرده و رنج زده است اما از آنجایی که نوسان قیمتی آلت کوینی مثل سولانا بیشتر از بیت کوین است در مدت زمانی رنج قیمت بیت کوین، همبستگی بین این دو باعث ریزش قیمت سولانا شده است.

 

همبستگی ارزها با بیت کوینهمبستگی ارزها با بیت کوین / hamyarcrypto

حال اگر شما یک تریدر کم ریسک هستید بهتر است روی رمز ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم ترید کنید اما اگر با انجام معاملاتی پر ریسک مشکلی ندارید آلت کوین ها گزینه مناسبی برای ترید کردن هستند.

ارزهایی که با بیت کوین همبستگی ندارند

استیبل کوین ها با بیت کوین همبستگی ندارند، زیرا قیمت استیبل کوین ها همان‌طور که از نامشان پیداست باید ثابت بماند. به همین دلیل رشد یا ریزش قیمت تأثیری در قیمت استیبل کوین ها نداشته و در نتیجه می‌توان گفت همبستگی بین استیبل کوین ها و بیت کوین صفر است.

برای آشنایی بیشتر راجع به استیبل کوین ها مقاله «  استیبل کوین چیست؟ انواع آن، بهترین استیبل کوین برای ایرانیان» را مطالعه کنید.

دسته دیگری از ارزهای دیجیتال که نوسان قیمت آن‌ها با بیت کوین رابطه خاصی ندارد، شت کوین ها هستند. شت کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که هیچ ارزش خاصی ندارند و اکثراً کلاهبرداران از آن‌ها به عنوان طعمه برای طمع کاران استفاده می‌کنند. یک شت کوین خاص برای مثال شت کوین A ممکن است امروز وجود داشته باشد و فردا نه، به همین دلیل نباید روی این رمز ارزها سرمایه گذاری و حتی ترید کرد.

از آنجایی که طول عمر شت کوین ها بسیار کم است، حجم معاملات و بازار آن‌ها خیلی پایین است و به طور کلی هیچ ارزشی ندارند می‌توان گفت که شت کوین ها ارزهایی هستند که با بیت کوین همبستگی ندارند.

اگر تمایل دارید راجع به شت کوین ها بیشتر بدانید مقاله « شت کوین Shitcoin چیست؟ نحوه ی تشخیص شت کوین ها سیر تا پیاز» به شما کمک خواهد کرد.

همبستگی ارزها با بیت کوین و همبستگی دلار و بیت کوین

دلار پول رایج ملی ایالات‌متحده آمریکاست که با بررسی گذشته قیمتی بیت کوین و دلار متوجه خواهیم شد که بین بیت کوین و دلار همبستگی منفی وجود دارد.

دلیل ایجاد همبستگی معکوس بین دلار و بیت کوین آن است که اصولاً زمانی که اقتصاد امریکا با تورم همراه می‌شود و ارزش دلار رو به کاهش است سرمایه‌داران برای حفظ ارزش پول خود روی به سرمایه گذاری در سایر بازارهای مالی مانند بازار ارز دیجیتال و پادشاه آن بیت کوین می‌آورند.

حال زمانی را تصور کنید که ایالات‌متحده آمریکا نرخ بهره بانگی را افزایش داده است، خب طبیعتاً نگه‌داشتن پول در بانک و دریافت بهره بانکی بسیار کم ریسک تر و امن نسبت به ترید در بازاری مثل ارز دیجیتال است بنابراین سرمایه‌داران بیت کوین های خود را فروخته و تبدیل به دلار می‌کنند تا در بانک نگهداری کنند. این عرضه بیت کوین باعث ریزش قیمت آن و تقاضا برای خرید دلار باعث افزایش ارزش آن می‌شود که بازهم نشان دهنده رابطه همبستگی منفی بین بیت کوین و دلار آمریکاست.

آموزش ارز دیجیتال رایگان فرصت خوبی است که میتوانید دنیای جدید ارز دیجیتال را شروع کنید.

جمع بندی

در این مقاله از همیار کریپتو ، به بررسی همبستگی ارزها با بیت کوین پرداختیم. همبستگی نشان دهنده رابطه بین دو متغیر است. همبستگی مثبت نشان می‌دهد که دو متغیر به طور همسو حرکت می‌کنند، در حالی که همبستگی منفی نشان می‌دهد که دو متغیر در جهت‌های مخالف حرکت می‌کنند.

در بازار ارزهای دیجیتال، همبستگی بین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اغلب مورد توجه قرار می‌گیرد. این امر به این دلیل است که بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال پیشرو شناخته می‌شود و اغلب به عنوان شاخص کلی برای بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. اگه سوالی در مورد همبستگی ارزها با بیت کوین داری کامنت بذارید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا